Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

Σαν σήμερα το 1971 πέθανε ο βραβευμένος με Νόμπελ ποιητής Γιώργος Σεφέρης

Image result for σεφέρης
Έλληνας ποιητής, δοκιμιογράφος, μεταφραστής και διπλωμάτης. Από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1963. Γραμματολογικά ανήκει στη «Γενιά του '30».
Ο Γεώργιος Σεφεριάδης, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στις 29 Φεβρουαρίου του 1900 στη Σμύρνη. Ήταν το μεγαλύτερο παιδί του Στυλιανού Σεφεριάδη (1873-1951) - δικηγόρου, σημαντικού κοινωνικού παράγοντα της Σμύρνης και ανθρώπου με λογοτεχνικές ανησυχίες - και της Δέσποινας Τενεκίδη με καταγωγή από τη Νάξο. Το ζευγάρι είχε άλλα δυο παιδιά, τον Άγγελο (1905-1950) και την Ιωάννα (1902-2000), σύζυγο του φιλόσοφου και πολιτικού Κωνσταντίνου Τσάτσου.
Ο Σεφέρης ξεκίνησε τις εγκύκλιες σπουδές του το 1906 στη Σμύρνη και τις ολοκλήρωσε το 1918 στην Αθήνα, όπου είχε εγκατασταθεί η οικογένειά του από το 1914. Στη συνέχεια γράφτηκε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Σορβόνης, από την οποία αποφοίτησε με διδακτορικό το 1924. Τα χρόνια παραμονής του στο Παρίσι ήταν καθοριστικά για τη διαμόρφωση της ποιητικής του φυσιογνωμίας. Ήταν η εποχή που το κίνημα του μοντερνισμού βρισκόταν στην ακμή του.
Related image
Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα διορίστηκε υπάλληλος του Υπουργείου Εξωτερικών (1926), αρχίζοντας έτσι μια λαμπρή καριέρα στο διπλωματικό σώμα, που κορυφώθηκε το 1957, με την τοποθέτησή του ως πρεσβευτή της Ελλάδας στη Μεγάλη Βρετανία. Παρέμεινε στο Λονδίνο έως το 1962, οπότε και συνταξιοδοτήθηκε. Στις 10 Απριλίου του 1941, μία ημέρα μετά την κατάληψη της Θεσσαλονίκης από τους Γερμανούς, είχε νυμφευτεί στην Πλάκα τη Μαρώ Ζάννου, με την οποία δεν απέκτησε παιδιά.
Στα ελληνικά γράμματα ο Γιώργος Σεφέρης εμφανίστηκε το 1931, με την ποιητική συλλογή Στροφή, η οποία από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας της προκάλεσε το ενδιαφέρον της λογοτεχνικής κοινότητας της Αθήνας, με θετικές και αρνητικές αντιδράσεις. Οι θαυμαστές του -Γιώργος Θεοτοκάς, Γιώργος Κατσίμπαλης και Ανδρέας Καραντώνης- υποστήριξαν ότι η Στροφή εγκαινιάζει μια καινούργια εποχή για την ελληνική ποίηση, ενώ οι επικριτές του, όπως ο Άλκης Θρύλος και ο Τάκης Παπατσώνης, ισχυρίστηκαν ότι η ποίηση του Σεφέρη είναι σκοτεινή και εγκεφαλική, χωρίς πραγματικό συναίσθημα. Με την πάροδο του χρόνου, η Στροφή απέκτησε τεράστιο συμβολικό βάρος, επειδή θεωρήθηκε από την κριτική ότι έστρεψε την ελληνική ποίηση από την παραδοσιακή στη μοντέρνα γραφή. Ο Μοντερνισμός του Σεφέρη, παρατηρεί ο Γιώργος Θεοτοκάς, υπήρξε «ένας μοντερνισμός τολμηρός, αλλά που κρατούσε το νήμα της παράδοσης, με αίσθημα ευθύνης και με σεβασμό για τη γλώσσα».
Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε, αλλά και το ειδικό βάρος των Κατσίμπαλη και Καραντώνη στα λογοτεχνικά πράγματα, τον βοήθησε να επιβληθεί ως ένας πολλά υποσχόμενος νέος ποιητής. Η καθιέρωση του Σεφέρη ως μείζονος ποιητή έγινε το 1935, με την ποιητική συλλογή Μυθιστόρημα. Σ’ αυτό το έργο βλέπουμε πλήρως διαμορφωμένα τα σύμβολα που συνθέτουν την ποιητική μυθολογία του Σεφέρη: το «ταξίδι», οι «πέτρες», τα «μάρμαρα», τα «αγάλματα», η «θάλασσα», ο «Οδυσσέας» κ.ά.
Image result for σεφέρης
Εκτός από το πλούσιο ποιητικό έργο του, ο Σεφέρης διακρίθηκε και στον δοκιμιακό λόγο, με μία σειρά ρηξικέλευθων κριτικών δοκιμίων, στα οποία τόνισε τη σημασία της ελληνικής παράδοσης και ανέδειξε το έργο περιθωριακών μορφών της, όπως του Γιάννη Μακρυγιάννη και του Θεόφιλου. Το μεταφραστικό του έργο είναι μικρό σε ποσότητα, αλλά σημαντικό. Μετέφρασε δύο έργα του αμερικανού ποιητή Τ.Σ. Έλιοτ (Έρημη Χώρα και Φονικό στην Εκκλησιά), ενώ μετέφερε στη νέα ελληνική δύο έργα της Βίβλου (Άσμα Ασμάτων και Αποκάλυψη του Ιωάννη). Ο Τ.Σ. Έλιοτ, ηγετική φυσιογνωμία της μοντερνιστικής ποίησης του 20ου αιώνα, ήταν ο ποιητής που τον επηρέασε όσο κανένας άλλος.
Related image
Από τη δεκαετία του '50 το έργο του Σεφέρη μεταφράστηκε και εκτιμήθηκε στο εξωτερικό. Συνεπεία αυτού ήταν η βράβευσή του με το Νόμπελ Λογοτεχνίας τον Δεκέμβριο του 1963, «για το υπέροχο λυρικό ύφος του, που είναι εμπνευσμένο από ένα βαθύ αίσθημα για το ελληνικό πολιτιστικό ιδεώδες», όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της Σουηδικής Ακαδημίας.
Κατά τη διάρκεια της επτάχρονης δικτατορίας, έσπασε τη σιωπή του στις 28 Μαρτίου του 1969 και στηλίτευσε τη χούντα με την περίφημη δήλωσή του στο ραδιόφωνο του BBC. «Είναι μια κατάσταση υποχρεωτικής νάρκης, όπου όσες πνευματικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές, με πόνους και με κόπους, πάνε κι αυτές να καταποντισθούν μέσα στα ελώδη στεκάμενα νερά» τόνισε μεταξύ άλλων.
Image result for σεφέρης
Στις αρχές Αυγούστου του 1971 ο Γιώργος Σεφέρης εισάγεται στον Ευαγγελισμό και εγχειρίζεται στον δωδεκαδάκτυλο. Θα πεθάνει από μετεγχειρητικές επιπλοκές τα ξημερώματα της 20ης Σεπτεμβρίου του 1971. Η κηδεία του, δύο ημέρες αργότερα, θα είναι πάνδημη και θα λάβει αντιδικτατορικό χαρακτήρα. Στη νεκρώσιμη πομπή προς το Α' Νεκροταφείο, μπροστά στην Πύλη του Αδριανού, το πλήθος σταματά την κυκλοφορία και αρχίζει να τραγουδά το απαγορευμένο τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη σε στίχους Σεφέρη Άρνηση (Στο περιγιάλι το κρυφό, όπως είναι πιο γνωστό). Στις 23 Σεπτεμβρίου, δημοσιεύεται στην εφημερίδα Το Βήμα, το τελευταίο ποίημα του Γιώργου Σεφέρη Επί Ασπαλάθων, που έγραψε στις 31 Μαρτίου 1971 και αποτελεί μία ακόμη καταγγελία κατά της δικτατορίας.
Related image
Αρκετοί συνθέτες έχουν ενσκήψει στο έργο του Σεφέρη και μελοποιήσει ποιήματά του, όπως οι Μίκης Θεοδωράκης, Νίκος Μαμαγκάκης, Μίλτος Πασχαλίδης, Αδελφοί Κατσιμίχα, Ηλίας Ανδριόπουλος, Δήμος Μούτσης, Αργύρης Μπακιρτζής, Δημήτρης Αγραφιώτης, Θεόδωρος Αντωνίου, Λεωνίδας Ζώρας, Θεόδωρος Καρυωτάκης, Περικλής Κούκος, Γιώργος Κουρουπός, Γεώργιος Πονηρίδης, Θάνος Μικρούτσικος και Τζον Τάβενερ.

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018

Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά στην Αθήνα

Η εικόνα ίσως περιέχει: σπίτι και υπαίθριες δραστηριότητες
Αρχαία Ελλάδα - Οι Απαρχές των Τεχνολογιών
Πινδάρου 6, Κολωνάκι
Ώρες λειτουργίας: 09:00-17:00 καθημερινά
Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.
Tο Mουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά παρουσιάζει έναν νέο μόνιμο εκθεσιακό χώρο από τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018 στην καρδιά της Αθήνας, σε ελάχιστη απόσταση από το κτήριο της Βουλής των Ελλήνων. 
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο
Σε ένα μοναδικό ιστορικό αρ νουβό κτίριο, Πινδάρου 6 και Ακαδημίας στο Κολωνάκι (το οποίο κάποτε ανήκε στην οικογένεια της βασίλισσας Ασπασίας Μάνου, συζύγου του Αλέξανδρου Α'), συνολικής επιφάνειας 700 τ.μ., οι επισκέπτες θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν μια σχετικά άγνωστη πτυχή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού μέσα από την έκθεση «Οι Hi-Tech Εφευρέσεις των Αρχαίων Ελλήνων», η οποία περιλαμβάνει 100 περίπου επιλεγμένα εκθέματα, από το ρομπότ-υπηρέτρια και τον «κινηματογράφο» του Φίλωνος μέχρι το αυτοκίνητο-κουκλοθέατρο του Ήρωνος, κι από το αυτόματο υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου μέχρι το Μηχανισμό των Αντικυθήρων.
Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.
Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά στην Αθήνα λειτουργεί καθημερινά και Σαββατοκύριακα από 9 π.μ. – 5 μ.μ. Σας καλούμε όλους να το επισκεφθείτε και να θαυμάσετε από κοντά τις Hi-Tech εφευρέσεις των Αρχαίων Ελλήνων μέσα από 100 περίπου επιλεγμένα εκθέματα.
Η εικόνα ίσως περιέχει: άτομα στέκονται και εσωτερικός χώρος
Περισσότερα στο 
Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά Για τις επισκέψεις σας κάντε κλικ εδώ
Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες

Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.
Ηχητικός συναγερμός

Ο πρώτος προειδοποιητικός αυτοματισμός της ιστορίας ήταν τοποθετημένος στην πόρτα που προστάτευε και ενεργοποιούνταν από το άνοιγμα της. Tο σφύριγμα μιας σάλπιγγας ειδοποιούσε τον ιδιοκτήτη για την είσοδο κάποιου ανεπιθύμητου επισκέπτη.

Λειτουργία: Αποτελούνταν από μια σάλπιγγα προσαρμοσμένη σε κοίλο ημισφαιρικό δοχείο που αναρτιόταν από μια αρθρωμένη ράβδο. Με το άνοιγμα της θύρας ένα σχοινί επέτρεπε την κλίση της ράβδου και επομένως την κάθοδο της σάλπιγγας. Το ημισφαιρικό δοχείο βυθιζόταν σε ένα δοχείο με νερό και ο εγκλωβισμένος αέρας σε αυτό ανάγκαζε τη σάλπιγγα να ηχήσει.

Η αυτόματη υπηρέτρια του Φίλωνος
(το πρώτο λειτουργικό ρομπότ της ιστορίας)
Ο υπολογιστικός μηχανισμός των Αντικυθήρων
(ένας «φορητός υπολογιστής» από την αρχαιότητα)
Οι αυτόματοι τρίποδες του Ηφαίστου

Πρόκειται για προγραμματιζόμενους, αυτοκινούμενους τρίποδες που μπορούσαν να σερβίρουν αυτόματα διάφορα φρούτα στους θεούς. 

Σύμφωνα με τον Όμηρο, τους κατασκεύασε ο Ήφαιστος «με ρόδες χρυσές για να μπορούν αυτόματα να μπαίνουν στων θεών τη σύναξη και πάλι μόνοι τους να γυρνούν στο οίκημα». Η ανάπτυξη και εφαρμογή από τους Αλεξανδρινούς μηχανικούς (Φίλωνα, Ήρωνα) της σχετικής τεχνολογίας σε αντίστοιχα αυτοκινούμενα «οχήματα» μας επιτρέπει την υποθετική ανασύστασή τους.
Το ξυπνητήρι του Αριστοτέλη
Το υδραυλικό ωρολόγιο-ξυπνητήρι εφευρέθηκε από τον Αριστοτέλη προκειμένου να μπορεί ο ίδιος να ξυπνά, μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, για να αφιερώσει περισσότερο χρόνο στις μελέτες του. Αν και ο Διογένης που διασώζει την παραπάνω μαρτυρία δεν περιγράφει την τεχνολογία του μηχανισμού, η τεχνολογία της εποχής και η αντίστοιχη περίπτωση του ωρολόγιού ξυπνητηριού του Πλάτωνος επέτρεψαν την ανακατασκευή του.

Το ωρολόγιο-ξυπνητήρι αποτελούνταν από ένα δοχείο με νερό, το οποίο άδειαζε με έναν επιλεγμένο (για κάθε περίπτωση) ρυθμό σε ένα άλλο δοχείο που είχε έναν ημισφαιρικό πλωτήρα. Την προκαθορισμένη στιγμή που γέμιζε το δοχείο ο πλωτήρας ανατρεπόταν και τα σφαιρίδια που ήταν τοποθετημένα στην επίπεδη επιφάνειά του έπεφταν σε ένα κύπελλο (ή πιάτο) προκαλώντας εκκωφαντικό θόρυβο.

Η αναβίωση του σπιτιού και εργαστηρίου του Γιάννη Τσαρούχη στη θρυλική οικία του στο Μαρούσι

Image result for σπίτι Τσαρούχη
ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ ΣΤΗ ΘΡΥΛΙΚΗ ΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ
Ο θεατής έχει την ευκαιρία να δει πώς ζούσε και δημιουργούσε ο Γιάννης Τσαρούχης, από το 1966 έως το 1989
31 Μαρτίου - 31 Δεκεμβρίου 2018
Το σπίτι, εργαστήριο και Μουσείο του Γιάννη Τσαρούχη
“Επιτέλους, είχα ένα οικόπεδο. Τώρα έπρεπε να βρω με ποιες μηχανές θα έβρισκα τα λεφτά να χτίσω ένα ατελιέ. Δεν ήταν από ματαιοδοξία αλλά από ανάγκη τεχνική. Αισθανόμουν την ανάγκη να κάνω μεγάλου μεγέθους έργα.”
Το 1965 ο Γιάννης Τσαρούχης έχτισε το σπίτι και εργαστήριο του, στην οδό Πλουτάρχου 28, στο Μαρούσι. Στο ισόγειο ήταν οι προσωπικοί του χώροι , στον πρώτο όροφο και στο δώμα, το εργαστήριό του. Το 1981 ιδρύει το ομώνυμο Ίδρυμα του και μετατρέπει τον πρώτο όροφο και το δώμα σε εκθεσιακούς χώρους για τα έργα του. Ο ίδιος το ονόμασε Μουσείο Αμαρουσίου και εκεί διοργάνωνε τις εκθέσεις του.
Άφησε ένα πλούσιο και σημαντικό φωτογραφικό αρχείο και βασισμένο σ΄αυτό, το Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη παρουσιάζει μια αναβίωση του εργαστηρίου του.
Προκειμένου για μια πιστή απόδοση, ακόμα και ως προς το πώς χειριζόταν το φως και τη σκιά με έργα καρφιτσωμένα στους υφασμάτινους τοίχους κι ακουμπισμένα στο πάτωμα, θα ήταν αδύνατο να χρησιμοποιηθούν τα πραγματικά. Εκτίθενται, λοιπόν, πιστά αντίγραφά τους, σε φυσικό μέγεθος, πλούσιο φωτογραφικό υλικό για το πώς χειριζόταν τις συνθέσεις του, προσωπικά του αντικείμενα αφημένα ελεύθερα στο χώρο όλα με μια διάθεση ο θεατής να νιώσει το πώς ζούσε και δημιουργούσε ο Γιάννης Τσαρούχης, από το 1966 ως το 1989, στο σπίτι του στο Μαρούσι.

Στο πλαίσιο της έκθεσης πραγματοποιούνται εκπαιδευτικά προγράμματα.

Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018

Στην απλότητα κρύβεται η ευτυχία – Ελύτης

www.leaautumn.com | Self Growth | Ego Dissolution | Lea Autumn | Spirituality #SelfGrowth | #EgoDissolution | #LeaAutumn | #Spirituality
Κατά βάθος το ξέρουμε -το αναγνωρίζουμε τις σπάνιες εκείνες μέρες που δεν έχουμε απολύτως τίποτα να κάνουμε...
#beachbum #lovinlife #catwalkrags

Που απλά ξαπλώνουμε στα βότσαλα και τα χαϊδεύουμε με τα δάχτυλά μας ή που στεκόμαστε πίσω από το παγωμένο τζάμι, πίνοντας ένα ζεστό τσάι και κοιτάζοντας τα φωτάκια στο απέναντι μπαλκόνι. 
Love U
Το νιώθουμε, τότε, πραγματικά, πως το πραγματικό μυστικό της ευτυχίας, βρίσκεται στο γνήσιο ενδιαφέρον που δείχνουμε στις λεπτομέρειες της καθημερινότητας. Στο πώς μυρίζει το κεφάλι του παιδιού μας και στους σκληρούς κόμπους στα δάχτυλα του συντρόφου μας…
Everyone says love hurts,but that's not true. Rejection hurts. Loneliness hurts. Losing someone hurts. Everyone confuses these things with love but in reality, love is the only thing in this world that covers up all the pain and makes us feel whole again.
Το παρακάτω ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη το περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο:

Mπορώ να γίνω ευτυχισμένος με τα πιο απλά πράγματα
και με τα πιο μικρά...
Love, it can move mountains.
Και με τα καθημερινότερα των καθημερινών.

Μου φτάνει που οι εβδομάδες έχουν Κυριακές.

Μου φτάνει που τα χρόνια φυλάνε Χριστούγεννα για το τέλος τους.
Photo of the day by Garlesteanu Cosmin #picoftheday #winterwonderland…
Που οι χειμώνες έχουν πέτρινα, χιονισμένα σπίτια.

Που ξέρω ν’ ανακαλύπτω τα κρυμμένα πετροράδικα στις κρυψώνες τους.

Μου φτάνει που μ’ αγαπάνε τέσσερις άνθρωποι.

Πολύ…
.They can escape from the palm of your hand with a light flutter.
Μου φτάνει που αγαπάω τέσσερις ανθρώπους.

Πολύ…

Που ξοδεύω τις ανάσες μου μόνο γι’ αυτούς.

Που δεν φοβάμαι να θυμάμαι.

Που δε με νοιάζει να με θυμούνται.
"....But we can't live in the light all of the time. You have to take whatever light you can hold into the dark with you." — Libba Bray
Που μπορώ και κλαίω ακόμα.

Και που τραγουδάω… μερικές φορές…

Που υπάρχουν μουσικές που με συναρπάζουν.

Και ευωδιές που με γοητεύουν…

Οδυσσέας Ελύτης

Everything in the universe is made out of energy.  "Highly adaptable, don't you think?" --H.I.

Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι «καταλαμβάνει» το Παλιό Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο Γκάζι

Image result for Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι έκθεση
Ο ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ «ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕΙ» ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΑΜΑΞΟΣΤΑΣΙΟ ΤΟΥ ΟΣΥ ΣΤΟ ΓΚΑΖΙ
Τρεις μεγάλες εκθέσεις για τη ζωή και το έργο του Λεονάρντο Nτα Βίντσι ενώνονται στην Αθήνα για πρώτη φορά, δημιουργώντας μία έκθεση – σταθμό
30 Νοεμβρίου 2018 - 30 Μαρτίου 2019
H εταιρεία παραγωγής Λάβρυς, μετά την διαδραστική έκθεση Van Gogh Alive – The Experience που θαύμασαν περισσότεροι από 200.000 επισκέπτες στην Αθήνα, επανέρχεται και παρουσιάζει, σε συνεργασία με τη Grande Exhibitions,το Leonardo Da Vinci – 500 Years of Genius.
Image result for Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι έκθεση γκάζι
Ένα εμβληματικό κτίριο του κέντρου της Αθήνας, το Παλιό Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο Γκάζι, μεταμορφώνεται για να φιλοξενήσει αυτή τη μοναδική εμπειρία. Με τη συνδρομή του Μουσείου Leonardo da Vinci στη Ρώμη, του Ινστιτούτου Lumiere Technology στο Παρίσι, αλλά και ειδικών από Ιταλία και Γαλλία, το Leonardo Da Vinci – 500 Years of Genius επιδεικνύει το πλήρες φάσμα των επιτευγμάτων του Λεονάρντο, τιμώντας έτσι τη μεγαλύτερη διάνοια όλων των εποχών, 500 χρόνια μετά το θάνατό του.
Τρείς εκθέσεις ενώνονται στην πιο ολοκληρωμένη έκθεση για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι που έγινε ποτέ στον κόσμο, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να θαυμάσουν:

Τις μηχανικές εφευρέσεις του Λεονάρντο 
75 μοντέλα των εφευρέσεών του, αναπαραγωγές σε φυσικό μέγεθος, διαδραστικές μηχανές, αντίγραφα των περίφημων κωδίκων του και συνολικά πάνω από 200 εκθέματα σχεδιασμένα σε συνεργασία με το Μουσείο Leonardo da Vinci της Ρώμης.
Da Vinci Alive – The Experience

Μία καθηλωτική οπτικοακουστική, βιωματική εμπειρία που παρουσιάζει τη ζωή και το έργο αυτού του μεγάλου καλλιτέχνη και εφευρέτη.


Τα Μυστικά της Μόνα Λίζα

Τα μυστικά του πιο διάσημου έργου τέχνης στον κόσμο, αποκαλύπτονται για πρώτη φορά από τον Pascal Cotte και το Lumiere Technology Institute. Μία λεπτομερής επιστημονική ανάλυση και παρουσίαση του αινιγματικού αυτού πίνακα.
Η έκθεση με μια ματιά:
Πάνω από 200 μοναδικά εκθέματα του Μουσείου Leonardo da Vinci της Ρώμης
75 αντίγραφα των μηχανικών εφευρέσεων του Ντα Βίντσι
17 θεματικές ενότητες όπου αναδεικνύεται το πλήρες φάσμα του έργου του Λεονάρντο
Διαδραστικές εμπειρίες που ενθαρρύνουν τη γνώση διά της αφής
Κατανοητές επεξηγήσεις των θεωριών και των έργων του Ντα Βίντσι
Ανάλυση και ιστορικό περιεχόμενο των βασικών έργων του Ντα Βίντσι με τη χρήση διαδραστικών και διασκεδαστικών τεχνολογιών

Αντιπαραβολή ανάμεσα στο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και στις σύγχρονες τεχνολογίες και μηχανικές εφαρμογές.

Χρήση της διαδραστικής και βιωματικής τεχνολογίας SENSORY4™

Εισιτήρια - Προπώληση

Προπώληση: www.viva.gr | 11876 ¦ Από 8€ έως 15€

Κανονικές Τιμές:
Ενήλικες: 15€
Παιδιά / Φοιτητές / Άνεργοι / 65+: 12€
Η είσοδος στην έκθεση επιτρέπεται σε παιδιά άνω των τεσσάρων ετών. Για ομαδικές κρατήσεις καλέστε στο 210 7258510.

Πακέτα εισιτηρίων:
Family 1: 4 ατόμων: 1 ενήλικας + 3 Παιδιά
Τιμή Πακέτου: 45€

Family 2: 4 ατόμων: 2 ενήλικες + 2 Παιδιά
Τιμή Πακέτου: 48€

Family Max: 5 ατόμων: 2 ενήλικες + 3 Παιδιά
Τιμή Πακέτου: 59€

Family Plus: 6 ατόμων: 2 ενήλικες + 4 Παιδιά
Τιμή Πακέτου: 70€

Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018

«Από την απαγορευμένη πόλη: Αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong» στο Μουσείο Ακρόπολης

Image result for «Από την απαγορευμένη πόλη: Αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong» στο Μουσείο Ακρόπολης
«ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΠΟΛΗ: ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ QIANLONG» ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Για πρώτη φορά βγαίνουν από τα κλειστά διαμερίσματα του Αυτοκράτορα της Κίνας Qianlong (1711 – 1799) στην Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου προσωπικά αντικείμενα, έργα τέχνης και έπιπλα
14 Σεπτεμβρίου 2018 - 14 Φεβρουαρίου 2019
Η περιοδική έκθεση του Μουσείου Ακρόπολης «Από την απαγορευμένη πόλη: Αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong» εγκαινιάζεται στις 14 Σεπτεμβρίου 2018. Θα είναι επισκέψιμη για το κοινό από το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018 έως την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019.
Για πρώτη φορά βγαίνουν από τα κλειστά διαμερίσματα του Αυτοκράτορα της Κίνας Qianlong (1711 – 1799) στην Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου προσωπικά αντικείμενα, έργα τέχνης και έπιπλα που αντιπροσωπεύουν έναν αιώνα κινέζικου πολιτισμού και έρχονται στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Ο Qianlong είναι ο Αυτοκράτορας που αναμόρφωσε την Κίνα, διπλασίασε την έκταση και τον πληθυσμό της, φρόντισε για την ευημερία των πολιτών της και κυρίως υποστήριξε με πάθος τις τέχνες και τα γράμματα. Παρέμεινε στο θρόνο για περισσότερο από εξήντα χρόνια (1735-1796) και σφράγισε με τις προσωπικές του επιλογές την τέχνη της Κίνας του 18ου αιώνα.
Ο εκθεσιακός χώρος του Μουσείου Ακρόπολης, σκηνοθετήθηκε με κατασκευές και χρώματα εμπνευσμένα από τα παλάτια της Απαγορευμένης Πόλης και υποδέχτηκε τα 154 έξοχα εκθέματα που φωτίζουν τον ιδιαίτερο προσωπικό χώρο του Αυτοκράτορα, όπου πέρασε τα νεανικά του χρόνια και όπως λέει ο ίδιος όπου εμπνεύστηκε τα μελλοντικά του σχέδια για την πετυχημένη διοίκηση της απέραντης χώρας του.
Οι επισκέπτες μπαίνοντας στην έκθεση θα αντικρίσουν την χρυσοκέντητη τελετουργική στολή του Αυτοκράτορα και το γιγαντιαίο πορτραίτο του που τον απεικονίζει αμέσως μετά την άνοδο στο θρόνο.
Ακολουθεί η παρουσίαση των τελετουργικών ενδυμάτων της Αυτοκράτειρας και μετά ο θρόνος με όλα τα έπιπλα που τον συνοδεύουν. Η επόμενη ενότητα περιέχει τα σκεύη για το τσάι του Αυτοκράτορα και των καλεσμένων του, ποιητικά κείμενα του ίδιου και κοστούμια των ηθοποιών από τις ιδιωτικές θεατρικές παραστάσεις.
Το δωμάτιο “Ευωδιαστές Ορχιδέες” που ακολουθεί αποκαλύπτει το θερμαινόμενο κρεβάτι του αυτοκρατορικού ζεύγους, πανέλα με σπάνια άνθινη διακόσμηση και ενδιαφέροντα διακοσμητικά έργα της προσωπικής επιλογής του Αυτοκράτορα. Στη συνέχεια εκτίθεται ένας δεύτερος χρυσοποίκιλτος θρόνος και το γραφείο του Αυτοκράτορα διακοσμημένο με πλακίδια λευκού νεφρίτη.
Εδώ περνούσε πολλές ώρες της ημέρας ο προικισμένος ηγέτης γράφοντας κείμενα για τις ομορφιές της χώρας του, τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και τη σωστά άσκηση της βασιλικής εξουσίας. Η έκθεση κλείνει με εξαιρετικά βουδιστικά έργα σε πολύτιμα υλικά.
Σκεύη λατρείας, αφιερώματα και σπουδαία αποφθέγματα με κυρίαρχα όμως τα αγάλματα του νεαρού Βούδα, του τρίτου Δαλάι Λάμα και ενός βουδιστή ιεραπόστολου καταδεικνύουν τον κυρίαρχο ρόλο του Βουδισμού στα διαμερίσματα του Αυτοκράτορα.
Η έκθεση οργανώθηκε σε συνεργασία με το Μουσείο των Ανακτόρων της Απαγορευμένης Πόλης στο πλαίσιο του προγραμματισμού του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για το έτος Ελλάδα – Κίνα.
Σκοπός της έκθεσης είναι να φέρει πιο κοντά το δυτικό κόσμο στον πολιτισμό της Κίνας αποκαλύπτοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κατά τη λαμπρή περίοδο της βασιλείας του Αυτοκράτορα Qianlong.

Εισιτήρια
Τιμή εισιτηρίου: 3€
Η αγορά εισιτηρίων γίνεται απευθείας στο ταμείο του Μουσείου.
Image result for «Από την απαγορευμένη πόλη: Αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong» στο Μουσείο Ακρόπολης


Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018

Η θάλασσα ξέρει να μετατρέπει τον πόνο σου σε ηρεμία και γαλήνη

KEFALONIA island (Στο νησί της Κεφαλονιάς), IONIAN islands group - GREECE
Μια φορά με ρώτησες, τι είναι η θάλασσα για μένα.Σήμερα που βρίσκομαι μπροστά της, θα σου μιλήσω γι’αυτή. Είναι η χαρά κι ο πόνος μου.Το δάκρυ και το χαμόγελό μου. Αγαπάω το βαθύ γαλάζιο της και τη φωνή της.
Cave Lagoon, Milos, Greece
Χρώμα, βαθύ γαλάζιο. Φωνή της, είναι το κύμα. Όταν βρίσκεσαι κοντά της, σε προκαλεί, άλλοτε με άγριο τρόπο κι άλλοτε με ήρεμο.
Milos, Fyropotamos  Cyclades Greece
Και στις δυο περιπτώσεις, ξέρει να σε πλανέψει, ξέρει να μαγεύει την φαντασία σου, ξέρει ακόμα και το πώς θα της φερθείς αν μπεις μέσα της.
Σε ψυχολογεί και είναι πάντα έτοιμη να πάρει όλη την ενέργειά σου, όλο το θυμό σου, μέχρι τελικής πτώσης.
Τις περισσότερες φορές, προκαλεί ακόμα και το άγγιγμά σου.
Skopelos, Greece
Όταν είναι ήρεμη σε προκαλεί να της αφεθείς κι όταν αγριεύεις, θέλει να σου αποδείξη τη δύναμη που κρύβεις μέσα σου.Πόσο γενναίος μπορεί να είσαι.
Το κάθε λάθος σου, δεν στο συγχωρεί, αλλά και πάλι όταν σε κάνει να το πληρώσεις, σε γαληνεύει πρώτα στην αγκαλιά της.Κι όταν σε αφήνει να ξοφλήσεις, μετατρέπει τον πόνο σου, σε ηρεμία και γαλήνη.
Egremni beach, Lefkada island, Ionian Sea, Greece
Αυτή είναι η θάλασσά μου, που στο βυθό της μπορείς να βρεις θησαυρούς, αλλά και σκουπίδια.Ο θησαυρός, θα μείνει αιώνια, μα τα σκουπίδια την ανακατεύουν. Δεν μπορεί να τα ανεχτεί, την βλέπεις να αγριεύει και να τα ξερνάει από μέσα της.
Ιθακη
Αυτή είναι η θάλασσά μου, κι αν την λατρέψεις, θα σου βγάλει όλα τα πάθη της πάνω σου.Αυτή είναι η θάλασσά μου, που κάποτε μου έδειξε τι όμορφο είναι να πεθαίνεις στην αγκαλιά της.
Myrtos beach, Kefalonia island ~ Greece

Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

Ήρθε η ώρα για φανταστικές παιδικές κατασκευές που θα γεμίσουν δημιουργικά και τον χρόνο των παιδιών σας! 15 παιδικές πασχαλινές κατασκευές ...