Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΑΙ ΑΣΠΑΣΙΑ - ΜΙΚΡΑ ΓΑΤΙΚΑ 1


Αποτέλεσμα εικόνας για περικλης και ασπασια βιβλιο
Πίσω από κάθε σπουδαίο άντρα κρύβεται μια γάτα. Μια χαρισματική γάτα. Από αρχαιοτάτων χρόνων. Ήρθε η ώρα να ανοίξουν οι ιστορικοί τα βιβλία τους, να αποκαλύψουν τις πηγές τους και να μας συστήσουν τις σπάνιες αυτές προσωπικότητες. Και πρώτα απ' όλα την Ασπασία τη μοναδική, τη σύντροφο ζωής και πιστή σύμβουλο του πολιτικού, στρατηγού και ρήτορα Περικλή. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου) Στην ίδια σειρά θα κυκλοφορήσει προσεχώς- Αντώνιος και Κλεοπάτρα (Μικρά Γατικά, βιβλίο 2) Το βιβλίο θα βρείτε από τις εκδόσεις Πατάκη εδώ.
Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΙΠΙΝΗ ΑΡΓΥΡΩ
H Αργυρώ Πιπίνη είναι ηθοποιός και συγγραφέας βιβλίων για παιδιά. Έχει σπουδάσει στο Πολιτικό Τμήμα της Νομικής Σχολής και στις σχολές θέατρου Π. Κατσέλη και Βεάκη. Έχει πάρει μέρος σε σεμινάρια (Exploring Character, Exploring Shakespeare, Σύγχρονο Γερμανικό Θέατρο, studio Τσέχωφ). Διδάσκει υποκριτική (ελισαβετιανό θέατρο, ψυχολογικό ρεαλισμό, κλασική κωμωδία) επί 14 χρόνια σε διάφορες σχολές. Έχει ανεβάσει παραστάσεις με τους μαθητές της στα πλαίσια των σπουδών τους και έχει οδηγήσει τους τριτοετείς σπουδαστές της σχολής Βεάκη (το 2000) στις εξετάσεις τους με το θέαμα: "Παίζοντας Σαίξπηρ και Παίζοντας με τον Σαίξπηρ". Ως ηθοποιός έχει δουλέψει στο θέατρο με πολλούς σκηνοθέτες, όπως η Μάγια Λυμπεροπούλου, η Ρούλα Πατεράκη, ο Βίκτωρ Αρδίττης, ο Νίκος Χαραλάμπους, ο Χριστόφορος Χριστοφής και άλλοι, παίζοντας κυρίως ρόλους κλασικού ρεπερτορίου. Κυκλοφορούν βιβλία της για παιδιά. Eπίσης ασχολείται με τη μετάφραση παιδικών και εφηβικών βιβλίων, κειμένων για το θέατρο, καθώς και με τη διασκευή κλασικών κειμένων.
Περιεχόμενα
1. Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Αθήνα
2. Τα άγουρα χρόνια
3. Ασπασία και Ασπασία
4. Ασπασία, έχεις ταλέντο
5. Έργα και ημέρες
6. Αριστοφάνους, Γαλαί
Αυτό το ήξερες;


Εκδότης ΠΑΤΑΚΗΣ
Σειρά ΚΟΛΟΜΠΡΙ
Χρονολογία Έκδοσης Δεκέμβριος 2018
Αριθμός σελίδων 64
Διαστάσεις 19x14
Προτεινόμενες ηλικίες 6-9 ετών
Επιμέλεια ΓΟΥΝΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑ
Εικονογράφηση ΚΑΜΠΕΡΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2019

Είκοσι καλλιτέχνες εικονογραφούν το βλέμμα των παιδιών

Είκοσι καλλιτέχνες εικονογραφούν το βλέμμα των παιδιών | in.gr
Η έκθεση πραγματοποιείται στο Κέντρο Τεχνών του δήμου Αθηναίων, από 11 Φεβρουαρίου μέχρι 10 Μαρτίου 2019 και είναι ελεύθερη στο κοινό.Η Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του δήμου Αθηναίων, μέγας δωρητής της οποίας είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το ηλεκτρονικό περιοδικό για το βιβλίο και τις τέχνες ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Nεολαίας του δήμου Αθηναίων συνδιοργανώνουν έκθεση εικονογράφησης παιδικού βιβλίου με άξονα την ανανέωση της εικονογραφικής γραφής. Η έκθεση πραγματοποιείται στο Κέντρο Τεχνών του δήμου Αθηναίων, από 11 Φεβρουαρίου μέχρι 10 Μαρτίου 2019 και είναι ελεύθερη στο κοινό.


Οι εικονογράφοι αφουγκράζονται τα κείμενα, πλάθουν νέες εκδοχές τους, σκηνοθετούν τη ματιά του αναγνώστη και καλλιεργούν την αισθητική του. Με την τέχνη τους συνεισφέρουν στον οπτικό γραμματισμό, την κατανόηση και την αποκωδικοποίηση των νοημάτων. Οι εικόνες ως διαθεματικό παιχνίδι, αποκαλύπτουν σε καθέναν που πιάνει ένα βιβλίο στα χέρια του βιώματα και κρυμμένα συναισθήματα, τον σπρώχνουν να αναρωτηθεί για το ποιος, πότε, γιατί, πώς, για ποιον, τον ασκούν στην παρατήρηση, του προκαλούν γόνιμους συνειρμούς.

20 ταλαντούχοι και τολμηροί εικονογράφοι, άλλοι με δεκάδες βιβλία και άλλοι εντελώς νέοι στο χώρο, δίνουν το στίγμα των παιδικών βιβλίων του σήμερα απλώνοντας μπροστά στα μάτια μας τον πλούτο αυτής της τόσο απαιτητικής καλλιτεχνικής δημιουργίας σε μια μεγάλη έκθεση που διοργανώνεται για πρώτη φορά στην Αθήνα.

Επιτροπή διοργάνωσης:
Λεώνη Βιδάλη, Καθηγήτρια Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών
Αγγελική Γιαννικοπούλου, Καθηγήτρια Παιδικής Λογοτεχνίας, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ
Ντένης Ζαχαρόπουλος, Ιστορικός και Κριτικός της Τέχνης, Καλλιτεχνικός Σύμβουλος και Επιμελητής της Πινακοθήκης, Μουσείων και Συλλογών του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ)
Μαρίζα Ντεκάστρο, Κριτικός παιδικού βιβλίου- Μέλος της Συντακτικής Επιτροπής του ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ
Βασίλης Παπατσαρούχας, Εικονογράφος- Ζωγράφος
Φοίβος Σακαλής, Συντονιστής Προγράμματος Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου, δημοσιογράφος, μέλος της AICA Hellas
Δημήτρης Χαλκιόπουλος, Γραφίστας- Σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας

Επιμέλεια έκθεσης: Μαρίζα Ντεκάστρο

Στο πλαίσιο της έκθεσης διοργανώνεται στις 6 Μαρτίου 2019 και ώρα 19.00 συζήτηση με θέμα «Τα παιδιά διαβάζουν εικόνες και ιστορίες: Το εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο» με ομιλήτριες τη Λεώνη Βιδάλη, Καθηγήτρια Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, Σοφία Γαβριηλίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Συγκριτικής Παιδικής Λογοτεχνίας, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ, Αγγελική Γιαννικοπούλου, Καθηγήτρια Παιδικής Λογοτεχνίας, ΤΕΑΠΗ, ΕΚΠΑ.

Επίσης, το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου και 2 Μαρτίου στις 11:00 θα πραγματοποιηθεί το μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα «Κόκκινη κλωστή δεμένη…» για παιδιά ηλικίας 6-12 και γονείς (μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15 παιδιά).

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη. Δηλώσεις συμμετοχής στο τηλ. 210 7248150 και 210 7232604, Δευτέρα- Παρασκευή, 10:00-13:00. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν: Κλαίρη Γεωργέλλη, Μυρτώ Δεληβοριά, Πέρσα Ζαχαριά, Λίλα Καλογερή, Μάρω Κατσίκα, Κελλυ Ματαθία Κόβο, Χρήστος Κούρτογλου, Φρίντα Κριτικού, Αλέξης Κυριτσόπουλος, Στέλιος Λιβανός, Χαρά Μαραντίδου, Κώστας Μαρκόπουλος, Πέτρος Μπουλούμπασης, Κωνσταντίνος Παπαμιχαλόπουλος, Αχιλλέας Ραζής, Ίρις Σαμαρτζή, Σβετλίν Βασίλεβ, Ντανιέλα Σταματιάδη, Σοφία Τουλιάτου, Κατερίνα Χαδουλού

Έκθεση με πολύτιμα έργα ζωγραφικής στο ίδρυμα Θεοχαράκη

Θεόφιλος(Χατζημιχαήλ), Αντάμωση Ερωτόκριτου και Αρετούσας, Λάδι σε μουσαμά
Εγκαινιάζεται σήμερα στις 20.00 η έκθεση «Πολύτιμα έργα ζωγραφικής από το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου» με περισσότερα από ενενήντα σημαντικά έργα ελληνικής ζωγραφικής, κυρίως του 20ου αιώνα.Γιάννης Γαΐτης, Παρέλαση, 1974, Λάδι σε Μουσαμά
Μετά την πραγματοποίηση της παρουσίασης των κορυφαίων συλλογών Ευάγγελου Αβέρωφ, Γιώργου Ι. Κατσίγρα, Αλίκης και ΝέστοραΤέλλογλου, των ομώνυμων Πινακοθηκών και Μουσείων, τώρα στο Ίδρυμα Β.&Μ.Θεοχαράκη παρουσιάζεται η λαμπρή συλλογή του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου. Οι συλλογές αυτές από το Μέτσοβο, τη Λάρισα, τη Θεσσαλονίκη και τη Ρόδο συνέβαλαν άμεσα στη στερέωση της φυσιογνωμίας της Νεοελληνικής τέχνης και ενδυνάμωσαν την αίσθηση μας ότι η τέχνη είναι απέραντη. Επίσης, ότι το όραμα των ιδρυτών τους έχει γίνει πλέον και δικό μας αφού οι συλλογές ανήκουν στο κοινωνικό σύνολο και κατ’ επέκταση αυτό θα ισχύει για πάντα.
Γιάννης Μόραλης, Καθισμένο Γυμνό, 1952, Λάδι σε μουσαμά
Αντιπροσωπευτικοί πίνακες σπουδαίων καλλιτεχνών όπως οι Θεόφιλος, Κωνσταντίνος Μαλέας, Κωνσταντίνος Παρθένης, Νικόλαος Λύτρας, Φώτης Κόντογλου, Γιάννης Τσαρούχης, Νίκος Εγγονόπουλος, Γιάννης Μόραλης,  Γιώργος Σικελιώτης, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Βάλιας Σεμερτζίδης, Σπύρος Βασιλείου, Σπύρος Παπαλουκάς, Γιώργος Μπουζιάνης, Θεόφραστος Τριανταφυλλίδης, Γιάννης Σπυρόπουλος, Αλέκος Κοντόπουλος, Τάκης Μάρθας, Θανάσης Τσίγκος, Θόδωρος Στάμος, Βλάσης Κανιάρης, Νίκος Κεσσανλής, Στάθης Λογοθέτης, Αλέξης Ακριθάκης, Κωνσταντίνος Ξενάκης, Κώστας Τσόκλης, Παύλος, Δημήτρης Μυταράς, Αλέκος Φασιανός, Δημοσθένης Κοκκινίδης, Σωτήρης Σόρογκας, Χρίστος Καράς, Βασίλης Θεοχαράκης, Παναγιώτης Γράββαλος, Αντώνης Απέργης, Γιάννης Ψυχοπαίδης, Χρόνης Μπότσογλου, Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, Γιάννης Μπουτέας, Όπυ Ζούνη, Περικλής Γουλάκος, Παύλος Σάμιος, Δημήτρης Κούκος, Χρήστος Μποκόρος, Εδουάρδος Σακαγιάν και πολλών άλλων άξιων ζωγράφων παρουσιάζονται στους τρεις εκθεσιακούς ορόφους του Ιδρύματος.
Ο επιμελητής της έκθεσης και Διευθυντής εικαστικού προγράμματος του Ιδρύματος Β. & Μ. Θεοχαράκη, Τάκης Μαυρωτάς, τονίζει για την αξία και τη δημιουργία της συλλογής: «Ο Ανδρέας Ιωάννου (1918-1972) είναι ο εμπνευστής και δημιουργός της σημαντικής συλλογής έργων ζωγραφικής, χαρακτικής και γλυπτικής του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου. Λογοτέχνης και λάτρης των καλών τεχνών, οραματιστής Νομάρχης τότε της Δωδεκανήσου, κατάφερε να δημιουργήσει μια λαμπρή συλλογή, ώστε όχι μόνο να προβάλει τη φυσιογνωμία της νεοελληνικής τέχνης, αλλά να συμβάλει άμεσα και στην αισθητική διαπαιδαγώγηση του κοινού…Την έκθεση πλουτίζουν προσωπογραφίες, τοπιογραφίες, συνθέσεις και νεκρές φύσεις, μέσα από διαφορετικές αισθητικές αποτυπώσεις καλλιτεχνών διαφορετικών γενεών, περίπου από το 1863 έως και σήμερα. Έργα που αποπνέουν αθανασία και ότι η υψηλή αισθητική τους έκφραση προκαλεί πνευματική και ψυχική ευφορία. Αυτή είναι η δύναμη της τέχνης, να αναβαπτίζει τον κόσμο και να τον βοηθά να αναζητά τη γαλήνη και τη δύναμη της φύσης.»
Σπύρος Βασιλείου, Το τραπεζι της Καθαρής Δευτέρας, 1950, Λάδι σε ξύλο
Οι Χάρης Καμπουρίδης και Γιώργος Λεβούνης αναφέρουν στον ομώνυμο κατάλογο της έκθεσης: «Οι συλλογές της Πινακοθήκης Ρόδου συνθέτουν ένα ολοκληρωμένο ψηφιδωτό, αναδεικνύοντας το πρόσωπο του ελληνικού 20ού αιώνα. Τα περισσότερα έργα έχουν πολυδιάστατο χαρακτήρα, επιδέχονται σύνθετες ερμηνευτικές ματιές και μιλούν όχι μόνο για τον καλλιτέχνη και τον κόσμο του αλλά και για ευρύτερες τάσεις που καθόρισαν την εποχή τους. Υπάρχει  μια σοφή ισορροπία ανάμεσα στις τάσεις για ανανέωση της εικαστικής γλώσσας και στις τάσεις για συνομιλία της τέχνης με τον τόπο, τους ανθρώπους και την μοίρα τους. Η Πινακοθήκη Ρόδου εκφράζει την άποψη μιας Ελλάδας που πιστεύει στην ιδιαίτερη φυσιογνωμία της και ταυτόχρονα στον παγκόσμιο χαρακτήρα της.»
Ο Πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, Δρ. Νικόλαος Τσ. Φρόνας τονίζει: «Πενήντα επτά χρόνια μετά την ίδρυση της Δημοτικής Πινακοθήκης, η φήμη και η αίγλη της παραμένει αναλλοίωτη. Είναι η μοναδική Δημοτική Πινακοθήκη (Ν.Π.Δ.Δ.), σε ολόκληρη την Ελλάδα με σύγχρονη λειτουργία έξι εκθεσιακών χώρων, σε τέσσερα ξεχωριστά κτήρια, συνολικού εμβαδού 2456 τετρ. μέτρων.»
Γιάννης Τσαρούχης, Αξιωματικός της Αεροπορίας Καταθέτων Στέφανον, 1950-51, Υδατογραφία με κόλλα σε πανί
Την έκθεση συνοδεύει πολυτελές πολυσέλιδο λεύκωμα,έκδοσητης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου, με τίτλο Χ. Καμπουρίδης και Γ. Λεβούνης. Νεοελληνική τέχνης 20ος αιώνας. Ζωγραφική-Χαρακτική-Γλυπτική. Οι πολύτιμες συλλογές της Πινακοθήκης Ρόδου.
Νίκος Εγγονόπουλος, Ο Όρκος, 1952, Λάδι σε μουσαμά

Και ο κλήρος έπεσε στα δάκρυα - Παρουσίαση βιβλίου π. Βασιλείου Χριστοδούλου (βίντεο)

Παρακολουθήστε το βίντεο με την παρουσίαση του νέου βιβλίου του π. Βασιλείου Χριστοδούλου με τίτλο "Και ο κλήρος έπεσε στα δάκρυα - ο κινηματογράφος της απουσίας του Θεού σε θεολογική παρακολούθηση",  η οποία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 27.01.2019 στο Πολιτιστικό Κέντρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Για το βιβλίο μίλησαν: - Χρυσόστομος Σταμούλης, Καθηγητής Θεολογίας ΑΠΘ - π. Χριστόδουλος Μπίθας, θεολόγος -συγγραφέας - Σταύρος Ζουμπουλάκης, Νομικός, φιλόλογος καί συγγραφέας, Πρόεδρος του Βιβλικού Ιδρύματος «Άρτος Ζωής» και του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος ενώ την εκδήλωση συντόνισε ο Γιώργος Μπάρλας, θεολόγος-φιλόλογος. 

(περισσότερα για το βιβλίο διαβάστε κανοντας κλικ εδώεδώ και εδώ)


"Για όλους εμάς που μοιραστήκαμε αυτήν την βραδιά ήταν σίγουρα μια αποκάλυψη... Συγκινηθήκαμε πολύ βαθιά, προβληματιστήκαμε πάνω στην αέναη αναζήτηση του αληθινού στην ζωή μας. "Καί ὁ κλῆρος ἔπεσε στά δάκρυα"... ένα βιβλίο που το διαβάζεις και σε στιγματίζει για πάντα με το φως του. Πολύ φτωχές οι λέξεις για να το περιγράψω....

Και το πιο σημαντικό; Νιώσαμε τον συγγραφέα, ευαίσθητο παλμογράφο της ανθρώπινης ψυχής να μας ταξιδεύει με το καράβι του στα άδυτα του ανθρώπινου πόνου και της απώλειας. Να γίνεται συνοδοιπόρος μας στο έρεβος, στα δικά μας σκοτάδια, εκεί που ο Θεός μοιάζει απών και νιώθουμε απόλυτα μόνοι και ξεχασμένοι στην έρημο της μοναξιάς και της εκκωφαντικής σιωπής, με σκοπό πάντα να μας βγάλει στο λιμάνι που έχει φως, αγάπη και ομορφιά.... 

Και το έκανε μέσα από το βιβλίο του...όπως έχω την χαρά και την Μεγάλη Ευλογία να ξέρω πώς το κάνει και στην προσωπική του ζωή, ύστερα από την δική μας συντριπτική απώλεια της μικρής μας κόρης, το δικό μας απόλυτο σκοτάδι, να μας οδηγεί ξανά στο Φως.


Μια πολύ ξεχωριστή βιβλιοπαρουσίαση... Από αυτές που σου αποκαλύπτουν οτι τελικά "Αγάπη είναι να δίνουμε στον Άλλον αυτό που δεν έχουμε". 


Ένα βιβλίο, δώρο Θεού, μια λατρευτική δοξολογία της ζωής, ένα βιβλίο σταθμός, στον οποίο πάντα θα θέλεις να γυρίζεις, γραμμένο από έναν πραγματικά Ωραίο Άνθρωπο που είναι Απώλεια να μην συναντηθείς μαζί του μέσα από το έργο του. 

Είχα την πολύ μεγάλη τιμή να είμαι εκεί.

Σας ευχαριστώ, πάτερ -Βασίλειε, με όλη μου την ψυχή..."

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019

Μαρία-Σμαράγδα Σκούρτα έκθεση Ζωγραφικής- Γλυπτικής "Πομπηία, Μεγεθύνσεις και Μεταμορφώσεις μετά τη φωτιά"

Μαρία-Σμαράγδα Σκούρτα έκθεση Ζωγραφικής- Γλυπτικής Πομπηία, Μεγεθύνσεις και Μεταμορφώσεις μετά τη φωτιά - Εικόνα 1
Βλέποντας τα φυτικά μοτίβα, τα πουλιά και τα ζώα της Πομπηίας, οι ονειροπολήσεις αντικαθιστούν τις σκέψεις και οι κτήσεις κρύβουν θεωρήματα.
Επιβεβλημένη η φωτιά μες τους αιώνες, υποσκελίζει τα φαινόμενα ακινητοποιώντας τον χρόνο και τον χώρο. Η Πομπηία πέρασε στον θρύλο μέσα από την εικόνα που σώθηκε κάτω από τις στάχτες.
Η εικόνα ίσως περιέχει: εσωτερικός χώρος
Τα ανοιγμένα σπίτια υπερβαίνουν την Γεωμετρία, αναπνέουν το άνθος της λάβας, γίνονται κατοικίες του αφανούς, όπου βάλλεται η στερεότητα.[...]

Η εικόνα ίσως περιέχει: σύννεφο, ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες

Το έργο, ως μια αισθητική ανθρωπολογία και ζωολογία γεννά μια διαδικασία μέσα στην οποία η πράξη εξελίσσεται και πραγματώνεται ως συνάρτηση του αόρατου κόσμου. Η Πομπηία ανήκε στην εποχή των Μαντείων όπου οι Νύμφες αφύπνιζαν τις εσωτερικές επιταγές και αντίστοιχα η ζωγραφική και η Γλυπτική είναι πρόδρομα μορφώματα των Μουσών. 

Μαρία-Σμαράγδα Σκούρτα


Απόσπασμα από κείμενο της κας. Μαρίας-Σμαράγδα Σκούρτα.

Εγκαίνια: Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019 ώρα 19:00.
Σχετικά με την ιστορία της Πομπηίας:
Αποτέλεσμα εικόνας για Πομπηία,
Η Πομπηία ήταν πόλη της νότιας Ιταλίας, στην πλευρά της Τυρρηνικής θάλασσας, κοντά στη σημερινή Νάπολη. Χτίστηκε τον 5ο αιώνα π.Χ. από τους Έλληνες στις ακτές της Καμπανίας στους πρόποδες του Βεζούβιου, κοντά στη Ρώμη. Η Πομπηία έπεσε στα χέρια των Ρωμαίων και είχε επηρεαστεί πολύ από τον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό. Η τοποθεσία της και το κλίμα της ήταν περίφημα, πράγμα που την έκανε το καλύτερο θέρετρο της αρχαίας Ρώμης. Πολλοί πλούσιοι Ρωμαίοι είχαν χτίσει πάνω στους σκεπασμένους με αμπέλια λόφους της, όμορφες εξοχικές επαύλεις, τις οποίες στόλιζαν με διάφορα έργα τέχνης.
Αποτέλεσμα εικόνας για Πομπηία,
Μια φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου, ένα τεράστιο κύμα από στάχτη έθαψε τα πάντα, μέσα σε λίγες ώρες,Ύστερα από το σύννεφο της στάχτης, κατέκλυσε την πόλη μία αφάνταστη καταιγίδα από ηφαιστειακά αναβλήματα και κίσσηρι (ελαφρόπετρα), που την σκέπασαν σε ύψος 3 και περισσότερα μέτρα, πάνω δε σ’ αυτές επικάθησε νέο στρώμα από στάχτη και πέτρες, ώστε η σημερινή επίχωση φτάνει τα 6-7 μέτρα. Υπολογίζεται ότι περισσότερα από 2.000 άτομα τάφηκαν ζωντανά και πέθαναν έτσι από ασφυξία.
Αποτέλεσμα εικόνας για Πομπηία,
Ασύγκριτα μεγάλη είναι η αξία των ερειπίων της Πομπηίας, γιατί μας έδωσε μια ιδέα ρωμαϊκής πόλης στο σύνολό της, μέσα στην άνθηση της ακμής και του πλούτου της. Οι ανακαλύψεις αυτές τράβηξαν το παγκόσμιο ενδιαφέρον, Ποιητές, πεζογράφοι, καλλιτέχνες και γενικά ολόκληρος ο διανοούμενος κόσμος στράφηκε προς την Πομπηία. (Wikipedia)
Εγκαίνια: Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019, ώρα 19:30
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11.00- 20.00, Τετάρτη:11.00-18.00 Σάββατο: 11.00 – 15.00

Τοποθεσία:
Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, Ι. Παπαρρηγοπούλου 7, Πλατεία Κλαυθμώνος
Αποτέλεσμα εικόνας για Πομπηία,
Eισιτήρια:
Είσοδος Ελεύθερη

Πληροφορίες / Κρατήσεις:

www.athencitymuseum.gr

Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών, επ’ ευκαιρία της έκθεσης «Πομπηία : Μεγεθύνσεις και Μεταμορφώσεις μετά τη φωτιά», της Μαρίας-Σμαράγδας Σκούρτα, παρουσιάζει την ποιητική και μουσική βραδιά,

ΔΕΚΑ ΑΠΛΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΜΠΗΙΑ

σε ποίηση της Μαρίας Σμαράγδας Σκούρτα .

Διαβάζει ο ποιητής Γιώργος Χρονάς, ενώ την ποίηση πλαισιώνουν οι μουσικοί Αναστασία Μπούρλα (φλάουτο) και Αλεξάνδρα και Γιάννης Πετρίδης (κιθάρα).

Το μουσικό ρεπερτόριο θα αποτελείται από κλασσικά έργα, από Ελληνες αλλά και Ιταλούς συνθέτες (Luigi Boccherini, Mario Gangi, Κώστας Γρηγορέας, Ρενέ Νικολάου, Δημήτρης Μακρής, Ty Katsarelis).

Θα προηγηθεί ξενάγηση στην Έκθεση "Πομπηία: Μεγεθύνσεις και μεταμορφώσεις, μετά τη φωτιά" στις 19.00-19.30 και στη συνέχεια θα ακολουθήσει η Μουσική και Ποιητική βραδιά.

ΗΜΕΡΑ: Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2019
ΩΡΕΣ: 19.00- 21.30.

Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2019

Λευκός θόρυβος: ο σύμμαχος σας για ήρεμες νύχτες

Αποτέλεσμα εικόνας για baby sleep
Τα μωρά αγαπούν τους λευκούς θορύβους. Ο λόγος είναι απλός: μόλις βγήκαν από τη μήτρα και το μόνο που γνωρίζουν είναι οι θόρυβοι μέσα σε αυτήν. Και οι θόρυβοι στη μήτρα σας είναι εκκωφαντικά δυνατοί, κάτι σαν μηχανή κουρέματος γκαζόν! Ως εκ τούτου η φασαρία είναι οικεία στα μωρά σε αντίθεση με το τι πιστεύουν οι περισσότεροι γονείς. Η ησυχία είναι ξένη για τα μωρά. Ο λευκός θόρυβος το κάνει να αισθάνεται σιγουριά, ασφάλεια. Με άλλα λόγια το κάνει να αισθάνεται σπίτι του!
Αποτέλεσμα εικόνας για baby sleep
Το να ακούει το μωρό σας λευκούς θορύβους είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να ηρεμήσει. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ιδίως τα νεογέννητα, αλλά και τα μωρά έως ενός έτους θα πρέπει να ακούνε καθ’ όλη τη διάρκεια του ύπνου τους λευκούς θορύβους για να κοιμούνται ήρεμα και να ξεκουράζονται επαρκώς. Τι δημιουργεί, όμως, λευκό θόρυβο. 
Σχετική εικόνα
Πρώτα απ΄όλα το ραδιόφωνο… βάλτε το στα ΑΜ όπου δεν υπάρχει σταθμός αλλά ένας μονότονος στατικός θόρυβος (θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι τα λεγόμενα παράσιτα) και αφήστε το σε ένταση που δεν σας ενοχλεί. Εάν σας ενοχλεί υπερβολικά σημαίνει ότι είναι δυνατά. Άλλες μέθοδοι είναι το σεσουάρ, η ηλεκτρική σκούπα, ο απορροφητήρας. Επίσης εάν πληκτρολογήσετε στο you tube λευκοί θόρυβοι για μωρά (white noises for babies) θα έχετε πληθώρα επιλογών για τις ανήσυχες νύχτες!!
Πως, όμως, βοηθάει ο λευκός θόρυβος στον ύπνο των μωρών;
Μειώνει το στρες και το άγχος. Και εάν διερωτάσθε γιατί είναι στρεσαρισμένα τα μωρά θα σας απαντήσω για τα πάντα! Ο,τιδήποτε γύρω του είναι πρωτόγνωρο. Τα φώτα, τα πρόσωπα, οι θόρυβοι, οι αλλαγές. Τόσα καινούργια πράγματα που δεν μπορεί να τα διαχειριστεί. Ο λευκός θόρυβος μπλοκάρει τη διέγερση από όλα αυτά τα νέα πράγματα και δημιουργεί στο μωρό αίσθηση ασφάλειας.
Τα μωρά κοιμούνται εύκολα και μένουν ξύπνια για περισσότερη ώρα. Έχουν, δηλαδή, «διέγερση ύπνου». Για αυτό και μετά τα 20 λεπτά συνήθως ξυπνάνε. Ο λευκός θόρυβος τα βοηθάει να ξεπεράσουν τη διέγερση ύπνου και να κοιμηθούν καλύτερα. Επίσης μπλοκάρει φυσικούς θορύβους μέσα στο σπίτι όπως μεγαλύτερα αδέλφια, κουδούνια, αυτοκίνητα που περνάνε έξω από το σπίτι και ενδέχεται να «τρομάξουν» το μωρό σας.
Βοηθάει στο να κλαίνε λιγότερο. Έχετε αναρωτηθεί γιατί το γνωστό σσσσς για να σωπάσει κάποιος έχει ταυτιστεί με κάτι που κάνουμε στα μωρά συνήθως για να ηρεμήσουν; Γιατί το παρατεταμένο σσσσς είναι ένας ακόμη λευκός θόρυβος που κάνετε εσείς. Απλώς όταν ουρλιάζει το μωρό σας θα πρέπει να είναι πιο δυνατός ο δικός σας θόρυβος από αυτόν του ουρλιαχτού, κάτι που μπορεί να μην είναι και πολύ εύκολο. Οι μηχανές παραγωγής λευκών θορύβων όπως το σεσουάρ, το ραδιόφωνο, σε αυτές τις περιπτώσεις είναι ευεργετικές.

Εξοπλιστείτε με υπομονή, ένα ραδιόφωνο και ένα σεσουάρ ή γράψτε ένα cd μεγάλης διάρκειας με επαναλαμβανόμενους λευκούς θορύβους και καλή σας τύχη!
Σχετική εικόνα

Τετάρτη 6 Φεβρουαρίου 2019

Αν είχα μόνο μια ευχή -μια ποιητική ταινία μικρού μήκους

Παρακολουθήστε μια ολιγόλεπτη ταινία – ποίημα, γυρισμένη στις Κανάριες Νήσους, από τον δημιουργό Günther Gheeraert.
Αν είχα μόνο
μια ευχή
θα ήταν να
χαθώ εδώ
κι εκεί μόνο
μαζί σου...

Έκθεση Ζογγολόπουλου στο Νιάρχος αποκλειστικά με δημόσια γλυπτά [Εικόνες]

Έκθεση Ζογγολόπουλου στο Νιάρχος αποκλειστικά με δημόσια γλυπτά [Εικόνες] | in.gr
Από τις 28 Ιανουαρίου έως τις 31 Μαΐου το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) σε συνεργασία με το Ίδρυμα Γεωργίου Ζογγολόπουλου, διοργανώνει την πρώτη έκθεση αφιερωμένη αποκλειστικά σε δημόσια γλυπτά του εμβληματικού καλλιτέχνη Γιώργου Ζογγολόπουλου τα οποία βρίσκονται εγκατεστημένα στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Από τις 28 Ιανουαρίου έως τις 31 Μαΐου το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) σε συνεργασία με το Ίδρυμα Γεωργίου Ζογγολόπουλου, διοργανώνει την πρώτη έκθεση αφιερωμένη αποκλειστικά σε δημόσια γλυπτά του εμβληματικού καλλιτέχνη Γιώργου Ζογγολόπουλου τα οποία βρίσκονται εγκατεστημένα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στόχος της έκθεσης είναι να αποτυπώσει τον τρόπο με τον οποίο η δημόσια γλυπτική του Ζογγολόπουλου συνομιλεί με τους χώρους στους οποίους βρίσκεται και επικοινωνεί με το κοινό στην καθημερινότητά του, αλλά και να αναδείξει τη σημασία της δημόσιας τέχνης. Το τελευταίο αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα δεδομένου ότι η έκθεση πραγματοποιείται στο ΚΠΙΣΝ, το οποίο φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει το ίδιο τη σχέση του πολίτη με τον δημόσιο χώρο.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, εκτίθενται 8 γλυπτά στους υπαίθριους χώρους της Αγοράς και της Πίσω Αγοράς, ενώ στο κέντρο της Αγοράς έχει τοποθετηθεί η 18 μέτρων βάση του γλυπτού του Μνημείου του Ζαλόγγου σε φυσικό μέγεθος. Είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται μια οριζόντια τομή της βάσης του εμβληματικού αυτού γλυπτού.
Στο αίθριο του 4ου ορόφου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος εκτίθενται 12 επιπλέον γλυπτά, τα τέσσερα για πρώτη φορά, τα οποία πλαισιώνονται από μακέτες, κατασκευές, σχέδια, βίντεο, φωτογραφίες και διαδραστικές εφαρμογές προκειμένου να αποτυπωθεί η σχέση τους με τους δημόσιους χώρους στους οποίους βρίσκονται.
Η επιφάνεια του ατελιέ του Ζογγολόπουλου, η μακέτα της ευρύτερης περιοχής του Μνημείου του Ζαλόγγου (με την ευγενική παραχώρηση της Περιφέρειας Ηπείρου) και τμήμα ομπρέλας του γλυπτού Ομπρέλες σε φυσικό μέγεθος παρουσιάζονται επίσης για πρώτη φορά.
H έκθεση περιλαμβάνει ακόμα βίντεο για τη ζωή και το έργο του Ζογγολόπουλου, ενώ το ΚΠΙΣΝ πραγματοποιεί εκπαιδευτικά και σχολικά προγράμματα και εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες με αφετηρία τα γλυπτά του καλλιτέχνη. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην νέα ιστοσελίδα SNFCC.org
Γιώργος Ζογγολόπουλος (1903–2004)

Γεννήθηκε το 1903 στην Αθήνα και σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Συνέχισε τις σπουδές του στη Γαλλία και την Ιταλία. Aπό τη δεκαετία του 1950 και ύστερα ξεκίνησε η σταδιακή μετάβαση στο έργο του από τον ρεαλισμό στην αφαίρεση, αν και η γλυπτική του παρέμεινε ανθρωποκεντρική. Εκπροσώπησε την Ελλάδα σε θεσμούς Μπιενάλε και συμμετείχε σε πανελλήνιες καλλιτεχνικές εκθέσεις, καθώς και σε δεκάδες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στη μακρά ζωή του έλαβε πολλά βραβεία και διακρίσεις, ενώ έργα του βρίσκονται σε ελληνικές και ξένες συλλογές, μουσεία και δημόσιους χώρους. Το 2004 δημιούργησε το Ίδρυμα Γεωργίου Ζογγολόπουλου. Απεβίωσε το ίδιο έτος κληροδοτώντας το σύνολο του έργου του στο Ίδρυμά του.
Η έκθεση Γιώργος Ζογγολόπουλος: Το όραμα μιας δημόσιας γλυπτικής λειτουργεί καθημερινά 09.00 – 22.00 από τις 28 Ιανουαρίου έως τις 31 Μαΐου. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Η έκθεση, πραγματοποιείται με ελεύθερη είσοδο χάρη στην αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Νίκος Καζαντζάκης: Έχε πίστη, ζήτα το αδύνατο και θα γενεί το θαύμα!

1
Πώς να πιστέψουν οι άπιστοι τι θάματα μπορεί να γεννήσει η πίστη;

Ξεχνούν πως η ψυχή του ανθρώπου γίνεται παντοδύναμη, όταν συνεπαρθεί από μια μεγάλη ιδέα. Τρομάζεις όταν, ύστερα από πικρές δοκιμασίες, καταλαβαίνεις πως μέσα μας υπάρχει μια δύναμη που μπορεί να ξεπεράσει τη δύναμη του ανθρώπου, τρομάζεις… γιατί δεν μπορείς πια να βρεις δικαιολογίες για τις ασήμαντες ή άνανδρες πράξεις σου, ρίχνοντας το φταίξιμο στους άλλους.

Ξέρεις πως εσύ, όχι η μοίρα, όχι η τύχη, μήτε οι άνθρωποι γύρω σου, εσύ μονάχα έχεις, ό,τι και αν κάμεις, ό,τι και αν γίνεις ακέραιη την ευθύνη. Και ντρέπεσαι τότε να γελάς, ντρέπεσαι να περγελάς αν μια φλεγόμενη ψυχή ζητάει το αδύνατο.

Καλά πια καταλαβαίνεις πως αυτή ‘ναι η αξία του ανθρώπου: να ζητάει και να ξέρει πως ζητάει το αδύνατο· και να ‘ναι σίγουρος πως θα το φτάσει, γιατί ξέρει πως αν δε λιποψυχήσει, αν δεν ακούσει τι του κανοναρχάει η λογική, μα κρατάει με τα δόντια την ψυχή του κι εξακολουθεί με πίστη, με πείσμα να κυνηγάει το αδύνατο, τότε γίνεται το θάμα, που ποτέ ο αφτέρουγος κοινός νους δε μπορούσε να το μαντέψει: το αδύνατο γίνεται δυνατό.

Νίκος Καζαντζάκης

Απόσπασμα από το έργο του «Ο Καπετάν Μιχάλης»

Πότε είναι δωρεάν η είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρου


Η χώρα μας είναι γεμάτη ιστορικούς θησαυρούς και μνημεία ωστόσο οι Έλληνες δεν είναι και οι πιο… φανατικοί επισκέπτες μουσείων και αρχαιολογικών χώρων. Αν για κάποιους είναι ανασταλτικός παράγοντας το αντίτιμο εισόδου υπάρχουν μέρες που η πρόσβαση σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους είναι ελεύθερη.

Για 14 ημέρες μέσα στο χρόνο προσφέρεται δωρεάν είσοδος σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους για ΟΛΟΥΣ. Να τονίσουμε ότι αναφερόμαστε σε κρατικά ελεγχόμενους χώρους και ότι οι μέρες αυτές αφορούν στο γενικό κανονισμό. Επιμέρους μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι προσφέρουν δωρεάν πρόσβαση και άλλες μέρες ανάλογα με ημέρες η γεγονότα που αφορούν τ συγκεκριμένο μουσείο και για τα οποία μπορείτε να ενημερωθείτε στις ιστοσελίδες τους.

Ημέρες ελεύθερης πρόσβασης σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

– Τις εθνικές επετείους (25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου)

– Την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα κατά το διάστημα 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου

– Την 6η Μαρτίου (Ημέρα Μνήμης Μελίνας Μερκούρη)

– Την 18η Απριλίου (Διεθνής Ημέρα Μνημείων)

– Την 18η Μαΐου (Διεθνής Ημέρα Μουσείων)

– Την 5η Ιουνίου (Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος)

– Το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου (Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς)

Επιπλέον πρόσβαση δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο δικαιούνται διάφορες κοινωνικές ομάδες.

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019

O Banksy μπαίνει στην Τεχνόπολη

Μια έκθεση αφιερωμένη στον σπουδαιότερο street artist της σύγχρονης εποχής, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από την People Entertainment Group (27/2-26/3). Από τις 27 Φεβρουαρίου έως και τις 26 Μαρτίου τα έργα του σημαντικότερου ίσως καλλιτέχνη της εποχής μας «ζωντανεύουν» στον χώρο της Τεχνόπολης και σας καλούν να γίνεται και εσείς μέρος τους. Μια διαδραστική εμπειρία, που θα θυμάστε για καιρό σας προσκαλεί και σας προκαλεί να μπείτε στο σύμπαν του Banksy.
Μέσα από τα γκραφίτι του συστήθηκε στο παγκόσμιο κοινό ως η πλέον προκλητική περσόνα του 21ου αιώνα, ενώ κατάφερε να διατηρήσει την ανωνυμία του στην εποχή όπου όλα έχουν ονοματεπώνυμο. Ο Βanksy ζωγράφισε τοίχους από την Παλαιστίνη έως και την Νέα Ορλεάνη ενώ η ιδιόρρυθμη τέχνη του φιγουράρει στις γκαλερί όλου του πλανήτη, πέραν των δρόμων του Λονδίνου όπου και δημιούργησε τον μύθο του.
Προβοκάτορας, ιδιοφυής, ακτιβιστής, σκηνοθέτης, «βάνδαλος», σφοδρός πολέμιος του καπιταλισμού και του υπέρ-καταναλωτισμού, μα πάνω από όλα καλλιτέχνης του δρόμου, τράβηξε αμέσως με τα μοναδικής αισθητικής και κριτικής ματιάς γκραφίτι του τα μάτια της κοινής γνώμης και των κριτικών τέχνης πάνω του. Οι τελευταίοι μαζί με τους δημοσιογράφους αφού επιδόθηκαν σε ένα ανελέητο κυνήγι προσπαθειών ώστε να αποκαλύψουν την πραγματική του ταυτότητα, σύντομα αντιλήφθησαν πως πρόκειται για τον πλέον ενδιαφέροντα καλλιτέχνη/ icon της ποπ κουλτούρας από την περίπτωση του Άντυ Γουόρχολ.
Η People Entertainment Group, λοιπόν, παρουσιάζει από τις 27 Φεβρουαρίου έως τις 26 Μαρτίου μια έκθεση αφιερωμένη στο enfant terrible της σύγχρονης τέχνης. Τα έργα και τα μηνύματα του Banksy “ζωντανεύουν” γύρω μας καθώς οι τοίχοι της Τεχνόπολης ντύνονται με τα κορυφαία δείγματα της street art της εποχής μας, σε ένα urban περιβάλλον με διαδραστικά στοιχεία, που περιμένει τους επισκέπτες της έκθεσης να φωτογραφηθούν και να γίνουν κομμάτι του σύμπαντος του επαναστάτη δημιουργού και θίγει μέσα από τις εικόνες του τα κακώς κείμενα του δυτικού καπιταλιστικού κόσμου που επιτάσσει υπερκατανάλωση αγαθών, παρακολούθηση επί 24ώρου βάσεως ανθρώπων και κινήσεων, υπέρ-αστυνόμευση και άσκοπη χρήση βίας σε οποιονδήποτε αντιφρονούντα.
Θα συντάχθουν με την φωνή του που μιλούσε με στένσιλ και εικόνες ελκυστικά δυστοπικές, καθώς ποτέ δεν σταμάτησε να υπερασπίζεται την αξία της ανωνυμίας σε μια εποχή που όλοι και όλα καταγράφονται.
Αποτέλεσμα εικόνας για Banksy
*Όλα τα κέρδη της έκθεσης θα διατεθούν προς ενίσχυση του σπουδαίου έργου της Διεθνούς Αμνηστίας https://www.amnesty.gr/.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
Ημερομηνίες: Από 27 Φεβρουαρίου μέχρι 26 Μαρτίου 2019
Μέρος: Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα: 13:30 – 23:00
Τρίτη: 13:30 – 23:00
Τετάρτη: 13:30 – 23:00
Πέμπτη: 13:30 – 23:00
Παρασκευή: 13:30 – 23:00
Σάββατο: 10:00 – 23:00
Κυριακή: 10:00 – 23:00
Πληροφορίες: 216 800 48 68
Τιμές εισιτηρίων
Γενική είσοδος: 15€
Μειωμένο (φοιτητές / άνεργοι / παιδιά ως 12 ετών / ΑμεΑ) : 12€
Ομαδικό (10+ εισιτήρια): 10€
*Τα πρώτα 1000 εισιτήρια διατίθονται σε τιμή “Early Bird” έναντι 12€ (γενική είσοδος), 10€ (μειωμένο) και 8€ (ομαδικό)

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Λέον Τολστόι: «Ευτυχία δεν είναι να κάνεις πάντα αυτό που θέλεις, αλλά να θέλεις πάντα αυτό που κάνεις»!!!

Ο Λέων Τολστόι είναι ένας από τους κορυφαίους συγγραφείς της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Κυρίως γνωστός για τα έργα του «Πόλεμος και Ειρήνη» και «Άννα Καρένινα» μελετάται πια ως ένας από τους κλασικούς Ρώσους λογοτέχνες.

Ο κόμης Λεβ Νικολάγεβιτς Τολστόι γεννήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του 1828 σε πόλη της Ρώσιας και ανήκε σε αριστοκρατική οικογένεια. Σπούδασε ανατολικές γλώσσες και νομική, μα ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε να λάβει το πτυχίο του.

Ήταν αθεράπευτα ντροπαλός μα είχε φύση ανήσυχη. Παρά το γεγονός ότι προερχόταν από αριστοκρατική οικογένεια, έχασε και τους δύο του γονείς πολύ νωρίς στη ζωή του. Έτσι δεν θα χαρακτήριζε κανείς την παιδική του ηλικία ως πολυτελή, αλλά περισσότερο ως επώδυνη.

Και αυτό διότι δεν έχασε μόνο τους γονείς του, αλλά και την επόμενη κηδεμόνα του, όπου τελικά μετακόμισε σε σπίτι θείου του. Παρά το γεγονός ότι περιβαλλόταν από το θάνατο των αγαπημένων του, ο Λέων προσπάθησε να διατηρήσει στη μνήμη του τις πιο ευτυχισμένες στιγμές εκείνων των χρόνων.

Ο Τολστόι αποτέλεσε έμπνευση για τον Γκάντι, ο οποίος επηρεάστηκε από δοκίμια του πρώτου για την ειρήνη, πάνω στα οποία θεμελίωσε στη συνέχεια τη θεωρία του περί μη βίαιης αντίστασης στην αδικία. Αλλά και ο Martin Luther King λέγεται πως εμπνεύστηκε από τις ιδέες του μεγάλου αυτού συγγραφέα.

16 αποφθέγματα του Λέοντα Τολστόι που εξερευνούν όλες τις πλευρές της ζωής

1. «Ευτυχία δεν είναι να κάνεις πάντα αυτό που θέλεις, αλλά να θέλεις πάντα αυτό που κάνεις»

2. «Όλοι θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο, αλλά κανένας δεν θέλει να αλλάξει τον εαυτό του»

3. «Είναι εκπληκτικό πόσο πλήρης είναι η αυταπάτη ότι η ομορφιά είναι καλοσύνη»

4. «Το λάθος δεν παύει να είναι λάθος επειδή εγκρίνεται από την πλειοψηφία»

5. «Όλη η ποικιλία, όλη η γοητεία, όλη η ομορφιά της ζωής αποτελείται από το φως και τη σκιά»

6. «Ο σεβασμός εφευρέθηκε για να καλύψει την άδεια θέση η οποία έπρεπε να ανήκει στην αγάπη»

7. «Αν αναζητάτε την τελειότητα, δεν θα είστε ποτέ ευχαριστημένοι»

8. «Ένας από τους πιο κοινούς πειρασμούς, ο οποίος όμως οδηγεί στις μεγάλες συμφορές είναι ο πειρασμός των λέξεων: «Όλοι έτσι κάνουν»

9. «Μην ακούτε ποτέ αυτούς που κακολογούν τους άλλους και λένε καλά λόγια για εσάς»

10. «Δεν υπάρχει μεγαλείο εκεί που δεν υπάρχει απλότητα, καλοσύνη και αλήθεια»

11. «Πλήξη: η επιθυμία για επιθυμίες»

12. «Ας συγχωρήσουμε ο ένας τον άλλο – μόνο τότε θα ζήσουμε ειρηνικά»

13. «Να έχεις ένα στόχο για όλη σου τη ζωή, ένα στόχο για ένα μέρος της ζωής σου και ένα στόχο για κάθε χρόνο. Ένα στόχο για κάθε μήνα, ένα στόχο για κάθε εβδομάδα, ένα στόχο για κάθε μέρα, ένα στόχο για κάθε ώρα και κάθε λεπτό. Και να θυσιάζεις το μικρότερο στόχο για το μεγαλύτερο»

14. «Σε αγάπησα από πάντα και αν κάποιος αγαπάει κάποιον, αγαπά ολόκληρο τον άνθρωπο, ακριβώς όπως είναι και όχι όπως κάποιος θα ήθελε να είναι»

15. «Οι δύο πιο ισχυροί πολεμιστές είναι η υπομονή και ο χρόνος. Αυτοί καταφέρνουν τα πάντα»

16. «Ελεύθερα πνεύματα είναι εκείνοι που είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν το μυαλό τους χωρίς προκατάληψη και χωρίς να φοβούνται να καταλάβουν πράγματα που έρχονται σε σύγκρουση με τα δικά τους έθιμα, προνόμια ή πεποιθήσεις. Αυτή η κατάσταση του νου δεν είναι συνηθισμένη, αλλά είναι απαραίτητη για σωστή σκέψη …»

Το αγαπημένο λογοτεχνικό βιβλίο κάθε χώρας (χάρτης)

Perierga.gr - Το πιο αγαπημένο βιβλίο κάθε χώρας (χάρτης)
Το διάβασμα ενός βιβλίου αποτελεί την καλύτερη συντροφιά ενώ παράλληλα ανοίγει τους ορίζοντές μας και διεγείρει τις σκέψεις μας.
Ένας λάτρης των βιβλίων και χρήστης του Reddit με όνομα Backforward24, αποφάσισε να συμπληρώσει έναν χάρτη με το αγαπημένο λογοτεχνικό βιβλίο κάθε χώρας και να τον κοινοποιήσει στο διαδίκτυο, όπου πολλοί έκαναν τις διορθώσεις και τις επισημάνσεις τους για το ποιο θα πρέπει να είναι το πιο αντιπροσωπευτικό.

Τα κριτήρια που πρέπει να πληροί ένα βιβλίο για να τοποθετηθεί στο χάρτη είναι να είναι υψηλής αναγνωσιμότητας, να έχει γραφεί από συγγραφέα της χώρας και να αναφέρεται στη χώρα αυτή. Δεν γνωρίζουμε την ακρίβεια των πηγών του, πρόκειται ωστόσο για μια πρωτότυπη ιδέα που έχει αρκετό ενδιαφέρον.

Για την Ελλάδα ο δημιουργός του χάρτη έχει επιλέξει την Ιλιάδα.

Κι αν δυσκολεύεστε να διαβάσετε τον χάρτη σας αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές μεγάλες χώρες και τα αγαπημένα τους βιβλία:

ΗΠΑ: Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια (Χάρπερ Λι)
ΡΩΣΙΑ: Πόλεμος και Ειρήνη (Λέων Τολστόι)
ΚΙΝΑ: Το όνειρο του κόκκινου δωματίου (Τζιν Γι)
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ: Μεγάλες Προσδοκίες (Κάρολος Ντίκενς)
ΓΑΛΛΙΑ: Ο κόμης Μόντε Κρίστο (Αλέξανδρος Δουμάς)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ: Οι Μπούντενμπροκ (Τόμας Μαν)
ΙΣΠΑΝΙΑ: Δον Κιχώτης (Μιγκέλ ντε Θερβάντες)
ΙΤΑΛΙΑ: Θεία Κωμωδία (Δάντης Αλιγκέρι)
ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ: Μυθοπλασίες (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)
ΒΡΑΖΙΛΙΑ: Dom Casmurro (Ζουακίμ Μαρία Μασάντου ντε Ασσίς)
ΚΑΝΑΔΑΣ: Η Άννα της χαράς (Λούσι Μοντ Μοντγκόμερι)
ΜΕΞΙΚΟ: Πέδρο Πάραμο (Χουάν Ρούλφο)
ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ: Ατίμωση (Τζον Μάξγουελ Κούτσι)
ΑΙΓΥΠΤΟΣ: Ο δρόμος κοντά στο παλάτι (Ναγκίμπ Μαχφούζ)
ΝΙΓΗΡΙΑ: Τα πάντα γίνονται κομμάτια (Τσινούα Ατσέμπε)
ΤΟΥΡΚΙΑ: Με λένε Κόκκινο (Ορχάν Παμούκ)
ΙΡΑΝ: Βιβλίο των Βασιλέων (Φερντοσί)
ΙΝΔΙΑ: Ο Θεός των μικρών πραγμάτων (Αρουντάτι Ρόι)
ΙΑΠΩΝΙΑ: Kokoro (Νατσούμε Σοσέκι)
ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ: Ο Φυτοφάγος (Χαν Κάνγκ)

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2019

Τοιχογραφία 90 μέτρων στην Αθήνα για τα 500 χρόνια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι

.Τοιχογραφία 90 μέτρων στην Αθήνα για τα 500 χρόνια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Tο Παλιό Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο Γκάζι φιλοξενεί με μεγάλη επιτυχία και τεράστια ανταπόκριση του κοινού τη μεγαλειώδη έκθεση Leonardo Da Vinci – 500 Years of Genius. Αυτή την περίοδο στον εξωτερικό τοίχο του Παλιού Αμαξοστασίου επί της οδού Πειραιώς ολοκληρώθηκε απο τον εικαστικό καλλιτέχνη ΙΝΟ (@/#inoexpo), μια τοιχογραφία μήκους 90μ με πηγή έμπνευσης το Λεονάρντο Ντα Βίντσι ύστερα από ανάθεση της Λάβρυς.

Ο Βιτρούβιος Άνθρωπος, τα μοναδικά μυστηριώδη μάτια της Μόνα Λίζα, ο Μυστικός Δείπνος, η αυτοπροσωπογραφία του Λεονάρντο, απεικονίζονται ζωγραφικά με την ιδιαίτερη γραφή του ΙΝΟ ο οποίος υπογράφει πολλά εμβληματικά έργα στην πόλη της Αθήνας.

Χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη χρωματική παλέτασε όλα του τα έργα και η οποία αποτελείται από άσπρο, μαύρο, κλίμακα του γκρι και γαλάζιο, απεικονίζει τα θέματά του με την τεχνική της αφαίρεσης, έτσι που η θέασή τους να λειτουργεί ευκρινέστερα από απόσταση. Χρησιμοποιεί επίσης τα «κοψίματα», όπως τα ονομάζει, τις τομές δηλαδή στις σχεδιαστικές φόρμες.
Με την ολοκλήρωση της τοιχογραφίας, η Αθήνα αποκτά ένα έργο σύγχρονης τέχνης, με έντονο συμβολισμό και θέμα τη μεγαλύτερη διάνοια όλων των εποχών. Ο ΙΝΟ δημιουργώντας αυτή την τοιχογραφία, στην οποία για πρώτη φορά χρησιμοποιεί τόσες πληροφορίες, ιστορικές και άλλες, για ένα έργο παραστατικής ζωγραφικής, συνδέει τη ζωή και το έργο του επιστήμονα, μηχανικού, εφευρέτη και καλλιτέχνη, με τη σύγχρονη καθημερινότητα της πρωτεύουσας. 
Η τοιχογραφία έρχεται να ενισχύσει τη μοναδική εμπειρία επαφής με τη ζωή και το έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, την οποία χαρίζει η έκθεση αυτή σε μικρούς και μεγάλους.

20+1 σπουδαίες γυναίκες μίλησαν για τη γυναίκα

8 Μαρτίου σήμερα κι η μέρα έχει κλίμα εορταστικό και άρωμα γυναίκας. Κάθε γυναίκα γιορτάζει για τα δικαιώματά της, από το δικαίωμα ψήφου μ...