Πέμπτη 11 Απριλίου 2019

Η Google τιμά τα γενέθλια του Μις φαν ντερ Ρόε, «πατριάρχη» του Μπάουχαους


Ανοίγοντας το Google οι χρήστες σήμερα θα έρθουν «αντιμέτωποι» με ένα λογότυπο αρκετά κυβιστικό. Ο λόγος; Τα 126α γενέθλια του Γερμανού αρχιτέκτονα Μις Φαν ντε Ρόε, ενός από τους τρεις «Πατριάρχες» του κινήματος Μπάουχαους. Κι αν νομίζετε ότι κίνημα δεν σας λέει κάτι, τότε κοιτάξτε τα φωτιστικά, τα έπιπλα και τις συσκευές του σπιτιού σας!

Παρά τη μικρή διάρκεια ζωής του, το ύφος του Μπάουχαους επέδρασε καταλυτικά στους τομείς της αρχιτεκτονικής και του βιομηχανικού σχεδιασμού (design) αλλάζοντας τη ζωή μας με τρόπο θεαματικό.
Από το ....Hausbau στο Bauhaus

Πως προέκυψε η λέξη; Ο όρος Μπάουχαους (Bauhaus) που σε κατά λέξη μετάφραση σημαίνει «Οίκος Δόμησης» και προέκυψε από αντιστροφή της γερμανικής λέξης Hausbau (οικοδόμηση).

Η σχολή αναπτύχθηκε σε τρεις γερμανικές πόλεις μετά τη λήξη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Καρδιά του Μπάουχαους ήταν η Βαϊμάρη, το Ντεσάου και το Βερολίνο υπό την διεύθυνση των Βάλτερ Γκρόπιους (Walter Gropius,1919-1928), Χάνες Μέγιερ (Hannes Meyer,1928-1930) και Μις βαν ντερ Ρόε (Ludwig Mies van der Rohe, 1930- 1933) αντίστοιχα.
Βασικό του πρόταγμα ήταν η χρήση της τεχνολογίας για καλλιτεχνικούς σκοπούς, χωρίς να γίνεται διάκριση μεταξύ καλών και εφαρμοσμένων τεχνών. Στόχος ήταν να προβληθεί μια σφαιρική αντίληψη της τέχνης. Η σχολή επανέφερε τη διδασκαλία σε εργαστήρια, σε αντίθεση με τον τρόπο λειτουργίας των ακαδημιών και στο μικρό χρονικό διάστημα που λειτούργησε, δίδαξαν επιφανείς αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες του 20ού αιώνα, όπως ο Βασίλι Καντίνσκι (Wassily Kandinsky), ο Γιοχάνες Ίτεν (Johannes Itten), ο Μαρσέλ Μπρόιερ (Marcel Breuer) και ο Πάουλ Κλέε (Paul Klee).

Οι αλλαγές στην έδρα και στην ηγεσία της σχολής συνδέθηκαν με τις πολιτικές ζυμώσεις και εξελίξεις που έλαβαν χώρα στη Γερμανία της Βαϊμάρης. Το τέλος της σχολής ήρθε με την άνοδο του Εθνικοσοσιαλισμού, ο οποίος θεώρησε πως το Μπάουχαους ήταν εκκολαπτήριο κομμουνιστών, λόγω των πολλών Ρώσων καλλιτεχνών που αναμίχθηκαν με αυτό.

Βασικές αρχές και επιδράσεις

Οι ιστορικές ρίζες του Μπάουχαους ανάγονται στη Βρετανία της βιομηχανικής εποχής, όταν ο Γούιλιαμ Μόρις ανέπτυξε το κίνημα Arts and Crafts που είχε σαν στόχο την καλλιτεχνική ενοποίηση καλλιτεχνικής έκφρασης και πρακτικής κατασκευής. Ωστόσο οι Γερμανοί δεν αντιμετώπισαν σαν «δαίμονα» τη μηχανή όπως οι Βρετανοί αλλά σαν ένα εργαλείο του οποίου τη χρήση πρέπει να εκμεταλλεύεται κανείς.

Στο σαρωτικό μανιφέστο του Μπάουχαους που δημοσιεύτηκε το 1919, ο Γκρόπιους ανέλυσε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της σχολής και τόνισε την αναγκαιότητα κατάργησης της διάκρισης μεταξύ σπουδαστών στην τέχνη και στην τεχνική κατάρτιση, με όραμα τη δημιουργία ενός νέου τύπου κτιρίου του μέλλοντος, το οποίο θα συνδύαζε την αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και τη ζωγραφική σε μία αδιάσπαστη ενότητα.

Οι βασικές αρχές του Μπάουχαους ήταν η απλότητα, η λειτουργικότητα και η χρηστικότητα, με ιδιαίτερη έμφαση στις γεωμετρικές φόρμες και στο χρώμα. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα ρεύματα το Μπάουχαους απέρριπτε κάθε περιττό διακοσμητικό στοιχείο, θεωρώντας πως τα ίδια τα υλικά εμπεριέχουν ένα είδος φυσικής και εγγενούς διακοσμητικής αξίας και ικανότητας.

Αυτή η συνολική αντίληψη της τέχνης δημιούργησε μια τεράστια γκάμα κατασκευών. Από έπιπλα γραφείου στις περίφημες καρέκλες κι από τα ρολόγια τοίχου μέχρι τις καφετιέρες, όλα, ακόμα και τα παιδικά παιγνίδια, συνυπήρχαν αρμονικά σε συνομιλία με το οικοδόμημα, σε ρηξικέλευθες κατασκευές, που συνέδεαν το χρώμα, με τα υλικά, τον χώρο με τις ανάγκες, το σχήμα με τη χρήση.
Το κίνημα του Μπάουχαους προσπάθησε να ενοποιήσει την έννοια της τέχνης με τη διαδικασία της παραγωγής, υποτάσσοντας παράλληλα τα τεχνικά μηχανικά μέσα στην ανθρώπινη δημιουργικότητα.

Η επίδραση του κινήματος ήταν ιδιαίτερα σημαντική, ιδίως στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Σ' αυτό συνέβαλε και η φυγή των διανοουμένων από τη ναζιστική Γερμανία, όταν η σχολή βρέθηκε υπο διωγμό. Μεταξύ αυτών ήταν και ο Μις φαν ντερ Ρόε, ο οποίος εγκαταστάθηκε στο Σικάγο όπου δημιούργησε πολλά κτίρια, ιδίως για το Ινστιτούτο Τεχνολογίας ΙΙΤ. Ο ιδιος όμως δεν έμεινε τόσο διάσημος για τα κτίρια του όσο για δύο διάσημους αφορισμούς του, το «λιγότερο είναι περισσότερο» («weniger ist mehr») και «ο Θεός είναι στις λεπτομέρειες».

Παρά τη σύντομη διάρκεια ζωή του, το Μπάουχαους άλλαξε δραματικά τον τρόπο με τον οποίο ζούμε.
Όποιος σήμερα κάθεται σε μία καρέκλα με σκελετό από ατσάλινους σωλήνες, χρησιμοποιεί μια ρυθμιζόμενη λάμπα στο γραφείο του, ή ζει σε ένα σπίτι εξ ολοκλήρου ή εν μέρει προκατασκευασμένο, επωφελείται (ή «υποφέρει, σύμφωνα με μια άλλη άποψη) από την επανάσταση που έφεραν οι ιδέες του Μπάουχαους.
Σήμερα, το Αρχείο Μπάουχαους λειτουργεί στο Βερολίνο σε κτίριο που σχεδίασε ο Βάλτερ Γκρόπιους,
με σκοπό την έρευνα και την προβολή της ιστορίας και της επίδρασης της σχολής, ενώ εξελίχθηκε
παράλληλα και σε μουσείο για το βιομηχανικό σχεδιασμό.

Η επιρροή του κινήματος ήταν πολύ σημαντική και στην Ελλάδα, με πολλά κτίρια της Αθήνας να κατασκευαστούν υπηρετώντας τις βασικές αρχές του Bauhaus.

Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Γιασεμί-το δώρο του Θεού


Το γιασεμί ή ίασμος είναι ένα φυτό, το οποίο ανήκει στην οικογένεια των Ελαιοειδών. Ηκαταγωγή του πιστεύεται ότι είναι από τα Ιμαλάια, στη δυτική Κίνα και το Θιβέτ. Έχουν βρεθεί αναφορές του σε αρχαία κινεζικά, περσικά και αιγυπτιακά κείμενα.

Υπάρχουν 300 περίπου είδη που απαντώνται στις εύκρατες και θερμές χώρες της γης. Είναιαναρριχώμενος θάμνος, συνήθως αειθαλής αλλά και φυλλοβόλος. Τα φύλλα του εναλλάσσονται είναι απλά ή τρίφυλλα και πτερωτά. Τα άνθη του είναι λευκά στα περισσότερα είδη αλλά και κίτρινα, λευκά-ροζ, ροζ, γαλάζια και μπλε. Είναι αρωματικά και αναδύουν ένα γλυκό πολύ ευχάριστο άρωμα. 
Ο καρπός του γιασεμιού είναι ράγα με δύο λοβούς. Είναι διακοσμητικό φυτό και καλλιεργείται σε γλάστρες και κήπους. Εκτός από διακοσμητικά μερικά είδη του καλλιεργούνται για βιομηχανικούς σκοπούς και χρησιμοποιούνται ευρέως στην αρωματοποιία. 
Η καλλιέργεια των ειδών αυτών γίνεται κοντά σε παραθαλάσσιες περιοχές, γιατί η θαλάσσια αύρα είναι ευεργετική για την ανάπτυξη τους. Από το γιασεμί εξάγεται ένα αιθέριο έλαιο γνωστό με την ονομασία ιασμέλαιο. Το αιθέριο έλαιο αυτό χρησιμοποιείται στην αρωματοποιία. Είναι απαραίτητο συστατικό σχεδόν όλων των αρωμάτων.
Μερικά από τα γνωστότερα είδη γιασεμιού είναι: 
Ίασμος ο θαμνώδης (Jasminum fruticans). Βρίσκεται αυτοφυής στην Ελλάδα στις περιοχές τηςΜεσογείου και στη δυτική Ασία. Είναι αειθαλής θάμνος που φτάνει σε ύψος τα 2 μέτρα. Έχει κίτρινα άνθη, βρίσκονται δε στις κορυφές των κλαδιών που είναι αρκετά σκληρά και εύθραυστα.
Ίασμος ο φαρμακευτικός (Jasminum officinale). Κατάγεται από το Ιράν και τα Ιμαλάια και είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στο ψύχος. Υπάρχουν μορφές ποικιλόφυλλες με διπλά άνθη. Ο Ίασμος ο φαρμακευτικός είναι η κύρια πηγή του ιασμέλαιου. 
Ίασμος ο ταπεινός (Jasminum humile). Το ιταλικό γιασεμί. Θάμνος που έρπει και ο βλαστός του φτάνει και τα 7 μέτρα μήκος. Τα κλαδιά του είναι λεία, τα φύλλα του αρκετά παχιά και τα άνθη του σχηματίζουν πυκνές ταξιανθίες. Είναι ανθεκτικός στις χαμηλές θερμοκρασίες των εύκρατωνπεριοχών.
Ίασμος ο μεγανθής (Jasminum grandiflorum). Γνωστό και ως ισπανικό γιασεμί, βασιλικόγιασεμί ή γιασεμί της Καταλονίας. Έχει ασιατική καταγωγή, πατρίδα του θεωρείται η Μαλαισίαόπου παλαιότερα το χρησιμοποιούσαν σε εορτές και τελετές. Καλλιεργείται στις νότιες περιοχέςτης Γαλλίας, στην Αίγυπτο τη Σικελία, τη Συρία, το Λίβανο και την Παλαιστίνη για την παραγωγή του ιασμελαίου. Στην Ελλάδα είναι γνωστό και ως γιασεμί της Χίου. 

Ίασμος ο αραβικός (Μπουγαρίνι ή φούλι) (Jasminum sambac - Ίασμος το σαμπάκ). 
Θάμνος αναρριχώμενος που φτάνει σε μεγάλο ύψος. Τα κλαδιά του σχηματίζουν πολλές γωνίες και τα φύλλα του είναι μεγάλα με νευρώσεις. Τα άνθη του είναι μεγάλα, λευκά με εξαιρετικόάρωμα. Καλλιεργείται σαν καλλωπιστικό και για την παρασκευή του έξοχου ομώνυμου αρώματος, ενώ μία μορφή του με διπλά άνθη έχει την ονομασία γκραντούκα τα άνθη του, δε, χρησιμοποιούνται στο αρωματικό τσάι. 
Ίασμος ο γυμνανθής (Jasminum nudiflorum), ιθαγενής της Ιαπωνίας και της Κίνας με πλούσια κίτρινα άνθη, ευδοκιμεί και στην Ελλάδα και πολλαπλασιάζεται με μοσχεύματα.
Ίασμος ο καμψίφυλλος (Jasminum revolutum). Μορφή του ίασμου του ταπεινού. Ιθαγενής της Ασίας, θάμνος ρωμαλαίος, αειθαλής με κίτρινα άνθη. 
Ίασμος ο πολυανθής (Jasminum polyanthum). Αειθαλής, αναρριχώμενος θάμνος ιθαγενής της Κίνας. Τα άνθη του είναι κυρίως λευκά, απαντώνται όμως και κόκκινα και ροζ.
Ίασμος ο ευοσμότατος (Jasminum odoratissimum). Θάμνος με μυρωδάτα κίτρινα άνθη από τα οποία εξάγεται αιθέριο έλαιο. Αυτοφυόμενος συναντάται στο νησί Μαδέιρα. 
Ίασμος ο στιλπνός (Jasminum nitidum). Θάμνος αναρριχώμενος, αειθαλής ή ημιφυλλοβόλος με αρωματικά λευκά άνθη, ιθαγενής της Νέας Γουινέας. Είναι φυτό ευαίσθητο στους παγετούς. 
Το γιασεμί συμβολίζει την αγάπη, τη ζωή, την ευτυχία, την ελπίδα. Σε πολλές χώρες είναι εθνικό σύμβολο. Στη Χαβάη ο ίασμος ο αραβικός είναι το δημοφιλέστερο λουλούδι και είναι το θέμα σε πολλά τραγούδια. Αλλά και στην Ινδονησία είναι το πιο σημαντικό λουλούδι σε γαμήλιες τελετές και κυρίως στην Ιάβα. 
Στο Πακιστάν έχουν ως εθνικό λουλούδι τον ίασμο τον φαρμακευτικό. Για τον Πακιστανικό λαό, το Πακιστάν είναι "δώρο του Θεού". Το όνομα γιασεμί προέρχεται από την περσική λέξη yasmin, που επίσης σημαίνει "δώρο του Θεού". Το χρώμα του γιασεμιού είναι το χρώμα της ειρήνης, τα διαφορετικά πέταλα, που ενώνονται όλα μαζί, συμβολίζουν την ενότητα των ανθρώπων διαφορετικών πολιτισμών σε μία χώρα που είναι το Πακιστάν. 
Στις Φιλιππίνες έχουν εθνικό λουλούδι τον ίασμο τον αραβικό και με αυτό στολίζουν τις θρησκευτικές εικόνες. Στην Ινδία συμβολίζει τη θεία ελπίδα, ενώ στην Κίνα αποτελεί σύμβολο της γυναικείας ευγένειας.
Στη Συρία το γιασεμί είναι το λουλούδι-σύμβολο για την πόλη της Δαμασκού, η οποία ονομάζεται "Πόλη του γιασεμιού". Στην Ταϊλάνδη αποτελεί σύμβολο της μητρότητας.
Η αλλαγή Προεδρίας στην Τυνησία το 1987, αλλά και η επανάσταση το 2011 ονομάστηκαν"Επανάσταση των Γιασεμιών". Τα λουλούδια του γιασεμιού αποτελούσαν σύμβολο και κατά την διάρκεια των εξεγέρσεων υπέρ της δημοκρατίας στην Κίνα, το 2011.

Κυριακή 7 Απριλίου 2019

Με άνθη κερασιάς (Sakura)

Image result for sakura
Η Sakura κατάφορτη πια από τα ρόδινα τ’ άνθη της, τα τόσο πανέμορφα, τα τόσο ντελικάτα, μοναδικά κομψοτεχνήματα του κάλλους, γέρνει και τα βλέπει να γίνονται ροδόλευκα.. Και μετά πριν καν το φεγγάρι γιομίσει για δεύτερη φορά τον ουρανό, από τότε που’ σαντε ρόδινα, τ΄άνθη της τα όμορφα θα γενούν πάλλευκα...
cherry-blossoms-sakura-garden
Με τέτοιο πάλλευκο το ντύμα της είναι που θ΄αρχίσει να να της τα παίρνει ο άνεμος στην διάβα του..Για άλλη μια φορά..Ναι, το τέλος είναι πια κοντά, καταφτάνει.. Έρχεται πάλι τόσο γρήγορα..Πως πέρασαν τόσο γοργά οι τρεις βδομάδες της ροδανθισμένης της ζωής;
Related image
Α! Η ζωή που είναι τόσο εφήμερη..Σαν το νερό του ποταμού που κυλάει πέρα στις πηγές του βουνού..έτσι κι αυτή που τόσο γοργά που φεύγει..
Image result for sakura
Κι έτσι η Sakura θα μείνει πάλι ξέντυτη, με την ομορφιά της, το ντύμα της φευγάτο από την πνοή των αγέρηδων και τις γυμνές της τις κλάρες να υψώνονται στον ουρανό ικέτιδες για μια κόμη φορά στους Θεούς.
Image result for sakura
Και έτσι θα μείνει περιμένοντας να περάσει ο χρόνος μες από τις εποχές και νάρθει πάλι η ευλογημένη ώρα του άλλου Απρίλη..Για να ντυθεί την ομορφιά των ροδανθών της, για να ζήσει και πάλι το φευγαλέο της ομορφιάς της..
Related image
Sleeping under the trees on Yoshino mountain
The spring breeze wearing Cherry blossom petals
~ Saigyo
Image result for sakura
Shining spring day
Falling cherry blossoms with my calm mind

Kino Tomonari

Related image
‘Ηταν, λέει ο μύθος πέρα στην Ιαπωνία, στην χώρα την γενέθλια της Sakura, της άγονης κερασιάς, μια πριγκίπισσα γέννημα των Ουρανών που την άφησαν
εκείνοι στην γή για να φέρει την ομορφιά στην ζωή των ανθρώπων και την ακούμπησαν πάνω στα κλαριά μιας κερασιάς.
Image result for sakura
Και ήρθε το δέντρο και γιόμισε γιόμισε με άνθη λευκά και τόσο όμορφα και ντελικάτα, όσο πανέμορφη κι αριστοκρατικής ομορφιάς ήταν η πριγκίπισσα! Της δώσαν’ της πριγκίπισσας, για την ομορφιά της και για το θάμα ναρθεί στην γη από τους Ουρανούς, το όνομα Kono-Hana-Sakuya-Hime ( ανθισμένα άνθη του δέντρου).
Image result for sakura
Σιγά- σιγά είπαν και το δέντρο το ομορφάνθιστο όπως λέγαν και κείνοι π’αγαπούσαν την πριγκιπέσα: «Sakuya» (η ανθισμένη) Και μετά, πέρασαν καιροί πολλοί και τ’ όνομα του δέντρου με τα ολόλευκα φινετσάτα άνθη έγινε Sakura. Κι είναι από τα τότε τα πολύ παλιά χρόνια η Sakura, το δέντρο της ομορφιάς της απόλυτης και της άσπιλης αγνής και άδολης αγάπης μα και του φευγαλέου της ζωής, τόσο σύντομα που μένουν ανθισμένα πάνω στα κλαριά της πριν φυλλορροήσουν με τον άνεμο κάτω στην γή…
Image result for sakura
Μα, ήρθε κάποτε καιρός, συνεχίζει ο μύθος, που κυβέρνησε την χώρα ενας αυτοκράτορας πολύ σκληρός π’ αγαπούσε τους πολέμους, θυσιάζοντας πολλούς 
πολεμιστές τους σε αυτές. Και πως ο αυτοκράτορας είχε δώσει διαταγή κάθε πολεμιστή του που έπεφτε νεκρός στις μάχες να τον θάβουν κάτω από ένα Sakura δέντρο. Και όποιος Σαμουραϊ έκανε χαρακίρι, κάτω από το δέντρο μιας Sakura έδινε τέλος στην ζωή του και κάτω από το χώμα της αναμεσίς στις ρίζες της θαβόταν η σωρός του.
Image result for sakura
Κι ήρθε έτσι το δέντρο και ποτίστηκαν οι ρίζες του από το αίμα των θαμμένων πολεμιστών κι έγινε το ξύλο της κερασιάς κόκκινο και ήρθαν τα άνθη της τα πάλλευκα και ανακατεύτηκαν με το αίμα τους και γίνηκαν ρόδινα.
Related image
Κι είναι από τότε, από κείνα τα χρόνια του αυτοκράτορα, η Sakura, το δέντρο της ακραίας ομορφιάς και του γρήγορου θανάτου, και το δέντρο-σύμβολο- της Τιμής, της ανδρείας στις μάχες, της πίστης και της αφοσίωσης έως αυτοθυσίας στα ιδανικά της Πατρίδας.
Image result for sakura
Γιαυτό τον λόγο, οι Ιάπωνες κατά τον Παγκόσμιο πόλεμο κατά τις αεροπορικές επιχειρήσεις αυτοκτονίας (καμικάζι) εναντίον των εχθρών τους, ζωγράφιζαν από τα πριν στ’ αεροπλάνα τους τα άνθη της Sakura. Γιαυτό και τα παράσημα των αξιωματικών της Ιαπωνίας είχαν το άνθος της Sakura εγχαραγμένο.
Related image
Και γιαυτό τον λόγο, τα δέντρα Sakura, γεννήματα των υψηλών Ιαπωνικών βουνών, συντροφεύουν τα κοιμητήρια, τα τέμπλα, τους ναούς μα και τις όχθες των ποταμών..Η ζωή, η ροή και ο θάνατος. Η ιερότητα του γίγνεσθαι. Η μεταμόρφωση και η διαμεταφορά, η μετάβαση από τον ουρανό στην γη και η επιστροφή 
Image result for sakura
Το πέρασμα της ζωής μέσα από ένα άνθος κερασιάς

Η ομορφιά σφιχταγκαλιασμένη με την θλίψη

για το εφήμερο

«Μπορεί αυτός ο κόσμος

να είναι ένα λάθος,

αλλά οι κερασιές ανθίζουν»

Kobayashi Issa (1763 –1828)

Η Sakura και τα άνθη της κερασιάς είναι το άνθος των ανθέων για τον Ιαπωνικό λαό. Συμβολίζει τον εθνικό τους χαρακτήρα. Το ταξίδι του κόσμου είναι να βρει την Ομορφιά και το σύμβολό της είναι η Sakura, Οι άνθρωποι “ βλέπουν” στην Σακούρα, κάτι βαθύτερο..Κι η σημασία της άλλαζε με τις γενεές.. Ήταν το πνεύμα των Σαμουράϊ . Λένε:“what the cherry is among flowers is the samurai among men”. Είναι, η sakura, το σύμβολο του Γιαπωνέζικου νου. Κι οι ποιητές της έφτειαξαν πολλά πολλά ποιήματα για κείνη, για την ομορφιά της την απόλυτη, για το σύντομο της ζωής των ανθέων της,για την αναγέννηση..Την τίμησαν ως σύμβολο αγάπης, ζωής και θανάτου.

Wishing to die under cherry blossoms in spring
Cherry blossom season in full moon time
~ Saigyo

Από πολλούς αιώνες πρίν- γιορτάζουν στην χώρα της Ιαπωνίας το φεστιβάλ Hanami κατά τον χρόνον άνθισης των κερασιών, όπου υμνείται η τέλεια ομορφιά των ανθέων τους.
Κι είναι, βέβαια, τα άνθη της κερασιάς, σύμβολο, κατ΄εξοχήν της γυναικείας ομορφιάς! Μα και οιωνός της καλής τύχης, και έμβλημα αγάπης. Αντιπροσωπεύουν την αναγέννηση, την Άνοιξη ολάκερη!
\

Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

Τα δέντρα στις πόλεις… βάφονται μπλε!

perierga.gr - Τα δέντρα στις πόλεις... βάφονται μπλε!
Ο καλλιτέχνης Κωνσταντίνος Δημόπουλος σκέφτηκε να βάψει τα δέντρα σε μπλε χρώμα, ξεκινώντας από τις πλατείες και τα πάρκα της περιοχής του. Χρησιμοποιώντας περιβαλλοντικά ασφαλή χρώματα ζωγραφίζει τους κορμούς και τα κλαδιά στις αστικές περιοχές με έναν και μόνο σκοπό:

Να κάνει τους ανθρώπους αλλά και τους πολιτικούς να σκεφτούν λίγο παραπάνω το περιβάλλον, να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος της καταστροφής που στον πλανήτη και να εργαστούν προς τη βελτίωση και λύση του προβλήματος.

«Μέσα από τη δουλειά μου προσπαθώ να αντιμετωπίζω διάφορα παγκόσμια ζητήματα όπως είναι και αυτό της καταστροφής του περιβάλλοντος. Τα δέντρα… βάφονται με το μπλε χρώμα και ξεχωρίζουν στο αστικό τοπίο, προκειμένου να φανεί η σημαντικότητά τους στη ζωή μας», επισημαίνει ο καλλιτέχνης.
Η πρωτοβουλία αυτή επεκτείνεται σιγά σιγά σε ολόκληρο τον κόσμο, καταδεικνύοντας ότι το πρόβλημα είναι παγκόσμιο και μας αφορά όλους, ενώ η λύση εξαρτάται από την ευαισθητοποίηση του συνόλου προς την ίδια κατεύθυνση.


Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

Ήρθε η ώρα για φανταστικές παιδικές κατασκευές που θα γεμίσουν δημιουργικά και τον χρόνο των παιδιών σας! 15 παιδικές πασχαλινές κατασκευές ...