Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2012

Μεγαλώνοντας το παιδί μου. Η δύναμη του Ναι!


Το παιδί μου! Είναι ένα χαρούμενο παιδί.  Ένα παιδάκι  που αγαπάει  την ζωή και πάντα χαμογελάει. Είναι η ίδια μου, η ζωή. Θέλω να είναι ευτυχισμένη. 
Να κοιτάξει μια μέρα πίσω της και να  είναι ήρεμη και χαρούμενη. Να έχει κρατήσει στην ψυχή της τα παιχνίδια, την ανακάλυψη, όμορφες αναμνήσεις και χαρούμενες στιγμές από τα παιδικά της χρόνια. 
Πόσες φορές τα βράδια δεν έχω κάτσει να σκεφτώ εάν είμαι καλή μαμά. Κι ύστερα, κλείνω τα μάτια και φέρνω μπροστά μου το χαμόγελό της. Το ακούω καθαρά.Είμαι κι εγώ μαμά κουκουβάγια! Είναι η πιο όμορφη μουσική που έχω ακούσει. Το θείο εκείνο δώρο που ήθελα όσο τίποτα στον κόσμο.
Μια μέρα ήμουν κουρασμένη  αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία. Κι η μικρή μου με δοκίμαζε και την μάλωσα.  Είναι και τα λόγια αυτά που ακούς, μέσα σου και σε πονάνε."Την είχες κάποτε στα χέρια σου, μωρό ήταν και δεν ήξερες να την κρατήσεις. Και τώρα που ανοίγει τα φτερά της πώς μπορείς να την μαλώνεις;" Εάν ήταν δυνατόν δεν ήθελα ποτέ να την μαλώνω...
Έχω νιώσει κι εγώ κάποιες στιγμές έτσι. Πώς είμαι κουρασμένη, πώς δεν με ακούει, πώς δεν κάνει αυτό που έχουμε πει. Αλλά κανείς δεν είναι τέλειος...Θέλω να βγω και να φωνάξω απλά: Κάθε παιδί είναι ένα και μοναδικό. Και δεν υπάρχει τυφλοσούρτης όταν γίνεσαι μαμά. Βαδίζουμε στα τυφλά. Σκέφτομαι πόσα "Όχι" έχω πει που δεν άξιζαν στο παιδί μου και είναι μάλλον πολλά. Κι ύστερα σκέφτομαι την δύναμη μιας μικρής μόνο λέξης με τρία γράμματα. "Ναι" Δεν είναι ότι θα επιτρέπεις να πάντα...ανεξέλεγκτα.
Δεν είναι ότι θέλεις να ξεφορτωθείς το παιδί σου ή ότι έχεις χάσει την μπάλα. Θέλει μεγάλη δύναμη το "Ναι". Μεγάλη σύνεση και σοφία. Για να το πω απλά όπως το αισθάνομαι.  Θέλει μεγάλη μαγκιά το "Ναι" στο παιδί σου. Γιατί σημαίνει πολλά! Σημαίνει ότι το εμπιστεύεσαι,  το αφήνεις να σταθεί στα πόδια του. Το αφήνεις να κάνει λάθη. Το μαθαίνεις να αγαπάει τον εαυτό του. Σκεφτείτε ένα και μόνο πράγμα. Πόσο πιο όμορφη θα ήταν η κοινωνία που ζούμε εάν υπήρχαν περισσότεροι άνθρωποι που θα είχαν μάθει από παιδιά να πιστεύουν και να αγαπάνε τον εαυτό τους;
Μην θέλετε ένα τέλειο παιδί. Δεν υπάρχει...Ένα παιδί πάντα υπάκουο, σωστό, ήσυχο που τα καταφέρνει πάντα. Μην θέλετε να είσαστε η τέλεια μαμά. Που όλα τα καταφέρνει. Πού είναι πρώτη σε όλα και όλα τα ελέγχει. Αυτό δεν υπάρχει. Εάν για κάτι μετανιώνω είναι αυτό. Τα "ναι" που δεν έχω πει. Πόσα "ναι" παραπάνω θα έπρεπε να λέμε όλοι στα παιδιά μας. Πόσα ναι...και πόσα λιγότερα όχι...


Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, παρακαλώ μοιραστείτε το. Θα το εκτιμούσα. :)


1 σχόλιο:

  1. Σοφά τα λόγια σου! Αλλά εγώ συνήθως λέω πως κάποια από τα όχι που λέω είναι για το καλό τους και για να γίνουν σωστότεροι άνθρωποι!
    Kathy by anthomeli

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

Ήρθε η ώρα για φανταστικές παιδικές κατασκευές που θα γεμίσουν δημιουργικά και τον χρόνο των παιδιών σας! 15 παιδικές πασχαλινές κατασκευές ...