Για να μπαίνουμε στο κλίμα! Όμορφες ιδέες για να διακοσμήσουμε τα αυγά μας το Πάσχα!
Τρίτη 5 Απριλίου 2016
Σάββατο 2 Απριλίου 2016
Ανοιξιάτικες κατασκευές
Η Άνοιξη έχει μπει για τα καλά. Ώρα να πάρουμε λίγη έμπνευση και όμορφες κατασκευές και παιχνίδια με το παιδί σας στην φύση ή στο σπίτι μας.
Τρίτη 29 Μαρτίου 2016
Πώς να φυτέψετε ανανά
Βήμα Πρώτο, Επιλογή
Ο ευκολότερος τρόπος είναι φυσικά να αγοράσουμε έναν από το super market, όμως μη πάρετε το πρώτο που θα βρείτε μπροστά σας. Ο ανανάς που θα πάρετε πρέπει να πληρή δύο προυποθέσεις:
Να μην έχει στη βάση των φύλλων μικρά γκρίζα σημάδια, τα οποία είναι κοκκοειδή έντομα.
Να είναι αρκετά ώριμος. Ο "καλός" ανανάς πρέπει να έχει φύλλα τα οποία δε βγαίνουν εύκολα!
Βήμα Δεύτερο, Κοπή
Παρτέ τον ανανά σπίτι σας και κόψτε τον όπως φαίνετε στη φωτογραφία παρακάτω. Φροντίστε να αφήσετε γύρω στα 5 εκατοστά σάρκας. Μπορείτε να φάτε ότι περισσέψει!
Βήμα Τρίτο, Προετοιμασία Εδάφους
Αν είναι χειμώνας καλό είναι να φυτέψετε τον ανανά σε μια μεγάλη γλάστρα μέσα στο σπίτι. Αν έχει ζέστη μπορείτε να τον φυτέψετε κατευθείαν έξω στο χώμα. Ανοίξτε μια τρύπα στο έδαφος με ένα φτυάρι, και φυτέψτε τον ανανά όπως φαίνεται παρακάτω:
Βήμα Τέταρτο, Πότισμα
Αφού τον φυτέψε, ποτίστε τον κατευθείαν με λίγο νερό! Μετά το αρχικό πότισμα, το φυτό σας δε θα χρειάζεται σχεδόν καθόλου νερό.. To pότισμα μια φορά την εβδομάδα είναι απλά, υπεραρκετό!
Βήμα Πέμπτο, Αναμονή
Τα φυτά ανανά μεγαλώνουν αργά. Πολύ αργά για την ακρίβεια, και θα χρειαστεί να περάσουν περίπου 3 χρόνια πριν αρχίσει το δεντράκι σας να παράγει καρπούς.
Βήμα Έκτο, Συγκομιδή
Μετά από 3 χρόνια το φυτό σας θα αρχίσει να παράγει καρπούς, τους οποίους μπορείτε να συγκομίσετε όταν φτάσουν αυτό το μέγεθος:
Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016
Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016
Σαντορίνη την Άνοιξη
Μπροστά στο μεγαλείο της ελληνικής ομορφιάς υποκλινόμαστε! Μαγική η Σαντορίνη την Άνοιξη!
Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016
Μάλλον δεν είχε διαβάσει: Η χιουμοριστική διόρθωση δασκάλας που κάνει θραύση!
Έχουν τη δική τους αξία τα διαγωνίσματα στο σχολείο και βέβαια ανάλογα πως θα το πάρει συνήθως τόσο ό δάσκαλος, όσο και ο μαθητής αλλά και ο γονέας!
Το θέμα είναι να υπάρχει και το χιούμορ λίγο στη ζωή μας, και στην τάξη μας, αλλά και στον τρόπο σκέψη μας…
Και η δασκάλα φαίνεται έχει!
Νηπιαγωγείο-φάρμα!
Ένα νέο σχολείο-φάρμα, χωρίς μαθήματα, χωρίς διάβασμα, που μαθαίνει στα παιδιά να είναι κοντά στα ζώα, να φροντίζουν φυτά, να γνωρίσουν και να αγαπήσουν την φύση. Βρίσκεται στη Ρώμη και πήρε το Α’ βραβείο σε έναν διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, το AWR.
Στο Nursery Fields Forever, τα παιδιά είναι σχεδόν όλη μέρα έξω στα χωράφια, και «δουλεύουν» σε μια φάρμα. Φυτεύουν και καλλιεργούν λαχανικά, έχει γαϊδουράκια, κατσικάκια, ζώα της φάρμας, δεν υπάρχουν δάσκαλοι και κάτι να «μάθεις», πέρα από την προσωπική πρακτική που αποκτούν τα ίδια τα παιδάκια μέσα στη φάρμα ή στα θερμοκήπια.
Σε μια εποχή που η ακαδημαϊκή παιδεία έχει χάσει την όποια αίγλη μπορεί να είχε ποτέ, που τα πτυχία και τα διδακτορικά δεν σημαίνουν τίποτα καθώς δεν μπορούν να βοηθήσουν τους νέους να βρουν δουλειά, που τα άγχη των εξετάσεων και των διαγωνισμάτων τραυματίζουν τους έφηβους περισσότερο ή λιγότερο, είναι η ώρα να ανοίξει σοβαρά και στη χώρα μας το ζήτημα της εναλλακτικής εκπαίδευσης, και συγκεκριμένα της δημόσιας εναλλακτικής εκπαίδευσης.
Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016
Η μαθημένη αβοηθησία – «Θα το κάνεις για μένα μαμά;»

Θα μου φέρεις τα παπούτσια μου; Θα βρεις τις μπογιές μου; Θα φτιάξεις τη τσάντα μου; Θα κάνεις τα καθήκοντά μου; Θα πεις στη δασκάλα ότι ήμουν άρρωστος και δε μπόρεσα να διαβάσω;”. Αρκετά συχνά τα παιδιά ζητούν από τους γονείς να τα εξυπηρετούν. Για τα παιδιά αυτό είναι κάτι το φυσιολογικό δεδομένου ότι εμπιστεύονται τους γονείς και έχουν ανάγκη την προσοχή και τη συνεισφορά τους!

Τι γίνεται όμως όταν οι γονείς το παρακάνουν και καταλήγουν να γίνονται υπηρέτες των μικρών αφεντικών τους; Τι ακριβώς διδάσκεται και αντιλαμβάνεται το παιδί για τον εαυτό του όταν οι γονείς κάνουν τα πάντα για αυτά; Μπορεί να βρεθεί το παιδί στη λανθασμένη κατάσταση της μαθημένης αβοηθησίας; Τι είναι αυτό που ονομάζουν οι ειδικοί μαθημένη αβοηθησία ή μαθημένη ανικανότητα;

Η μαθημένη αβοηθησία ή ανικανότητα, είναι η κατάσταση ενός ανθρώπου που έχει μάθει να συμπεριφέρεται αβοήθητα, αδυνατεί να ανταποκριθεί ακόμα και αν υπάρχουν ευκαιρίες για να βοηθήσει τον εαυτό του. Σχετίζεται άμεσα με την πεποίθηση “δεν είμαι ικανός να κάνω κάτι” γιατί δεν είμαι αρκετά καλός, αρκετά έξυπνος, αρκετά ταλαντούχος.

Η πεποίθηση δεν είμαι ικανός να …., έχει αποδειχθεί στον εαυτό μας και έχει ενισχυθεί από κάποια εμπειρία στη διάρκεια της ζωής μας, ανεξάρτητα από το πόσο μικρή ή μεγάλη διάρκεια είχε. Συνοψίζοντας σε μια πρόταση θα λέγαμε πως η μαθημένη αβοηθησία ή ανικανότητα, είναι η συμπεριφορά που καθοδηγείται από την πεποίθηση “δεν μπορώ”. Πώς καλλιεργείται όμως αυτό το συναίσθημα στα παιδιά; Όταν οι γονείς καλλιεργούν τη μαθημένη αβοηθησία.

Όλοι οι γονείς θέλουν να έχουν παιδιά ανεξάρτητα που να πιστεύουν στον εαυτό τους και στις ικανότητές τους, και να μπορούν να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Ωστόσο, πολλοί γονείς ανατρέπουν τις πραγματικές τους προθέσεις ακόμα και ασυνείδητα, και ενισχύουν τα συναισθήματα αβοηθησίας και ανικανότητας των παιδιών.

Αρκετά συχνά, οι ρυθμοί των γονιών είναι ασταμάτητοι και κινούνται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αρκετός χρόνος να σκεφτούν τι είναι αυτό που κάνουν και γιατί το κάνουν. Μεγάλο μέρος της ζωής τους φαίνεται να έχει μπει στον αυτόματο πιλότο τρέχοντας από τη δουλειά στο σχολείο και από το σχολείο στο σπίτι, από το σπίτι σε δραστηριότητες αναλαμβάνοντας ευθύνες, ευθύνες, ευθύνες! Ως αποτέλεσμα, οι γονείς αποκτούν τη συνήθεια να κάνουν τα ίδια πράγματα χωρίς να σκέφτονται τι μπορούν και πρέπει να κάνουν τα παιδιά.

Σκεφτείτε για λίγο τον τρόπο που επικοινωνείτε με τα παιδιά σας. Χρησιμοποιείτε λέξεις και φράσεις που χτίζουν την αυτονομία και την ανεξαρτησία, ή μήπως ακόμα και άθελά σας η επικοινωνία και η συμπεριφορά σας διδάσκει στα παιδιά το αντίθετο; Πόσο συχνά λέτε στα παιδιά “Άσε, θα στο φέρω εγώ, θα το κάνω εγώ για σένα, θα το χειριστώ εγώ, θα έρθει κόσμος και μάζεψα τα πράγματά σου, αυτό είναι πολύ δύσκολο για σένα;”

Κάθε φορά που ένας ενήλικας κάνει για το παιδί πράγματα που μπορεί να κάνει από μόνο του, μεταφέρει το μήνυμα ότι ξέρει περισσότερα ή καλύτερα. Ακόμα και αν αυτή είναι η αλήθεια, τα παιδιά χρειάζονται και θέλουν να μάθουν να κάνουν τις επιλογές τους, να παίρνουν τις αποφάσεις τους και να κάνουν πράγματα μόνα τους.
Όταν οι γονείς ή οι ενήλικες παρεμβαίνουν συνεχώς σε ευθύνες και δραστηριότητες των παιδιών, εμποδίζουν την ανάπτυξη και τη βελτίωση δεξιοτήτων που απαιτούνται στην ενήλικη ζωή. Πώς επηρεάζει η υπερβολική εμπλοκή των γονιών τα παιδιά; Συνήθως οι γονείς που κάνουν πάρα πολλά για το παιδί τους αναλαμβάνοντας όλες τις ευθύνες του, το κάνουν υπερβολικά απαιτητικό. Αν και όλα τα παιδιά μπορεί να γίνουν απαιτητικά ή παραπονιάρικα σε ένα βαθμό, όταν το παιδί ζητά συνεχώς πράγματα και σπεύδουν οι γονείς να τα ικανοποιήσουν αντί να αφήσουν το παιδί να εξυπηρετήσει τον εαυτό του, τότε κατά πάσα πιθανότητα το παιδί θα αναπτύξει ένα ισχυρό αίσθημα ανικανότητας που θα το επιδεικνύει αργότερα σε πολλούς τομείς της ζωής του.

Το παιδί αρχίζει και μαθαίνει ότι οι γονείς είναι αυτοί που θα του βρουν απαντήσεις και λύσεις σε οτιδήποτε, με αποτέλεσμα να παραιτείται από κάθε προσπάθεια. Στην πραγματικότητα όμως τα παιδιά είναι σε θέση και μπορούν να λύνουν πολλά πράγματα από μόνα τους. Μπορεί να χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια από την πλευρά τους και λιγότερη εμπλοκή από τους γονείς, στο τέλος όμως θα μπορέσουν να τα καταφέρουν!

Επίσης, το παιδί μπορεί να αρχίσει να φαίνεται ανίσχυρο και ανίκανο να ολοκληρώσει τις εργασίες του και τα καθήκοντά του. Αν οι γονείς πιάνουν τον εαυτό τους να αναλαμβάνουν συνεχώς τις ευθύνες των παιδιών όπως να συμμαζεύουν τα δωμάτιά τους, να μαζεύουν τα πιάτα τους, να κάνουν τα καθήκοντα του σχολείου, τότε θα πρέπει να σκεφτούν ότι όλες αυτές οι συμπεριφορές σε καμία περίπτωση δεν βοηθούν τα παιδιά να μάθουν να λειτουργούν ανεξάρτητα και με υπευθυνότητα. Μπορεί να φαίνεται στους γονείς πιο εύκολο και πιο αποτελεσματικό, όμως θα πρέπει να θυμούνται ότι πολύ σύντομα τα παιδιά θα βρεθούν αντιμέτωπα με την ανάληψη ευθύνης ως έφηβοι και ως ενήλικες. Όταν οι γονείς αναλαμβάνουν τα πάντα για τα παιδιά, είτε από ενοχή ή εξάντληση, είτε επειδή θέλουν απλά να γίνει η δουλειά πιστεύοντας πως αυτή είναι η εύκολη διέξοδος, δημιουργούν στα παιδιά εξάρτηση αντί για αυτονομία. Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;

Οι γονείς πρέπει και οφείλουν να επιτρέπουν και να ενθαρρύνουν τα παιδιά να κάνουν πράγματα από μόνα τους, ακόμα και αν κάνουν λάθη. Από την ηλικία των τριών ετών τα παιδιά μπορούν να ξεκινήσουν να εξυπηρετούν ως ένα βαθμό τον εαυτό τους και να συμμετέχουν στο σπίτι με τη βοήθεια των γονιών. Οι γονείς πρέπει να ενθαρρύνουν την αυτονομία και την ανεξαρτησία δείχνοντας στα παιδιά τι και πώς μπορούν να κάνουν κάτι, και να τα αφήνουν να διαχειρίζονται καταστάσεις μαθαίνοντας μέσα από την προσωπική τους εμπειρία. Αν θέλουν να δουν μια συμπεριφορά, πρέπει να τη διδάξουν και να αφήσουν το παιδί να τη χρησιμοποιήσει δείχνοντάς του ποιες είναι οι προσδοκίες τους. Όταν έχει κάποιο πρόβλημα το παιδί, είναι σημαντικό οι γονείς να του δώσουν τη δυνατότητα να δει ποιες είναι οι επιλογές του και οι εναλλακτικές λύσεις. Η βοήθεια στο παιδί θα πρέπει να δίνεται με σκοπό να διδαχτεί και να μάθει μέσα από αυτήν. Τέλος, οι γονείς θα πρέπει να θυμούνται ότι όταν εμπλέκονται υπερβολικά στις ευθύνες και στις υποχρεώσεις των παιδιών, ελαχιστοποιούν τις εμπειρίες τους και τα αποδυναμώνουν.

Αποτρέπουν τη δημιουργία της αυτονομίας και της ευελιξίας στο να ξεπερνούν δυσκολίες και προβλήματα. Ουσιαστικά τα παιδιά μένουν χωρίς στήριξη, βυθισμένα σε ένα αίσθημα αποθάρρυνσης και ανικανότητας, ακόμα και αν οι γονείς πιστεύουν ότι πράττουν για το καλό του παιδιού. Την επόμενη φορά που θα ακούσετε “Θα το κάνεις για μένα μαμά;” και βρεθείτε στον πειρασμό να κάνετε κάτι για το παιδί σας, σταματήστε και αναρωτηθείτε “Μπορεί το παιδί μου να το κάνει από μόνο του αντί για μένα;”. Το πιθανότερο είναι ότι θα διαπιστώσετε ότι η απάντηση είναι ένα μεγάλο και ηχηρό ναι!
Τρίτη 1 Μαρτίου 2016
Τα παιδιά μαθαίνουν να αγαπούν το σχολείο… στο σπίτι!

Η οικογένεια είναι ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στην ανάπτυξη του παιδιού. Για το παιδί, η οικογένεια είναι το πρώτο κοινωνικό και μαθησιακό περιβάλλον.

Ως εκ τούτου, οι γονείς είναι οι πρώτοι δάσκαλοι των παιδιών και θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στις αρχικές απόψεις που θα σχηματίσουν για τη μάθηση. Οι πεποιθήσεις των γονιών, οι προσδοκίες και η γενικότερη στάση τους σχετικά με την εκπαίδευση έχουν μια βαθιά επίδραση στην αντίληψη που θα διαμορφώσει το παιδί για το σχολείο.

Το οικογενειακό περιβάλλον που στηρίζει, ενθαρρύνει και τρέφει την επιδίωξη της μάθησης, είναι συχνά ο πιο καθοριστικός παράγοντας της σχολικής επιτυχίας! Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς; Ίσως ο πιο αποτρεπτικός παράγοντας της μάθησης και της αγάπης για το σχολείο είναι ο φόβος.

Ο φόβος ότι μπορεί να γελοιοποιηθείς, να ταπεινωθείς, να νιώσεις ντροπή, απομακρύνει τα παιδιά από την εκπαιδευτική διαδικασία. Επομένως, είναι σημαντικό να αντικατασταθεί ο φόβος από ένα ευχάριστο περιβάλλον μάθησης που σαν παιδαγωγικά εργαλεία θα έχει την ενθάρρυνση, το χιούμορ και τη στήριξη.

Είναι σημαντικό να αντιληφθούν τα παιδιά πως το λάθος είναι αναπόσπαστο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας, όπως επίσης και το να μη γνωρίζουν κάτι είναι απόλυτα φυσιολογικό δεδομένου πως είναι μαθητές. Οι γονείς πρέπει να βοηθήσουν τα παιδιά να νιώθουν ασφάλεια ακόμα και μετά την αποτυχία.

Ούτε μαύρο φίδι θα τα φάει, ούτε ο ουρανός θα πέσει να τα πλακώσει αν δεν τα πάνε καλά σε κάποιο τεστ. Κανένας δεν μπορεί να μάθει αν δεν αποτύχει πρώτα. Ο μόνος τρόπος για να αναπτύξουμε μια δεξιότητα είναι να περάσει ένα χρονικό διάστημα μέτριας απόδοσης και στη συνέχεια να έρθει η βαθμιαία βελτίωση. Πρέπει να θυμόμαστε πως η μάθηση είναι μια δύσκολη διαδικασία και το σχολείο μπορεί να έχει ένταση, κούραση και απογοήτευση.

Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ότι είναι φυσιολογικά αυτά τα συναισθήματα στη διαδικασία της μάθησης. Για να μπορέσουν να τα διαχειριστούν όμως, η ενθάρρυνση και η επιβράβευση στις προσπάθειες που κάνουν για να μάθουν πρέπει να είναι συνεχής και όχι μόνο όταν κάνουν κάτι πραγματικά αξιοθαύμαστο.

Τέλος, οι γονείς πρέπει να θυμούνται πως τα παιδιά επηρεάζονται έντονα από τους ίδιους όχι μόνο στον τρόπο που θα σκεφτούν, θα αισθανθούν, θα συμπεριφερθούν, αλλά και στη στάση που θα κρατήσουν απέναντι στο σχολείο. Οι γονείς πρέπει να δείχνουν με τη συμμετοχή και τη συμπεριφορά τους πως δίνουν αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Για παράδειγμα, μπορούν να συζητούν με το παιδί για τα πράγματα που έμαθε σήμερα ή για τα καθήκοντα δείχνοντας το ειλικρινές ενδιαφέρον τους και τον ενθουσιασμό τους. Τα παιδιά που έχουν γονείς με μια τέτοια θετική προσέγγιση, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να επιτύχουν στο σχολείο, να έχουν λιγότερες απουσίες και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην αντιμετώπιση των σχολικών προκλήσεων!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ο Γρηγόρης Λαμπράκης θα έμοιαζε ξένος στο σημερινό τοπίο – γι’ αυτό και έχουμε ανάγκη ανθρώπους με το δικό του ηθικό ανάστημα
61 χρόνια πριν ο Γρηγόρης Λαμπράκης αψήφησε τις απειλές και τις προειδοποιήσεις που του είχαν γίνει από διάφορες πλευρές να μην μιλήσει στη...

-
Λαμβάνοντας υπόψη τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού και την εθνική Νομοθεσία, η « Κιβωτός του Κόσμου », σε συνεργασία με τι...
-
Επειδή έχω κατά καιρούς λάβει mail από φίλους που θέλουν να πραγματοποιήσουν τις αγορές προτεινόμενων προϊόντων από το Παίζουμε μαζί, σα...
-
Τέχνη για τον ουρανό ονομάζεται μία σχετικά νέα μορφή τέχνης. Αυτό που την κάνει μοναδική είναι ότι εκατοντάδες άνθρωποι συνεργάζονται,...
-
50 ιδέες για να φτιάξετε ένα υπέροχο φωτιστικό η να μεταμορφώσετε αυτά που έχετε ήδη. Η μία ιδέα είναι πραγματικά καλύτερη από την άλλ...
-
Οι Απόκριες πλησιάζουν και για να μπαίνουμε στο κλίμα δείτε τι μπορείτε να φτιάξετε με τα παιδιά σας. Είναι όλα υπέροχα και πολύ εύκολα....
-
cutestfood Μία εξαιρετική ιδέα για το παιδικό πάρτι γενεθλίων είναι να φτιάξετε χάμπουργκερ γουρουνάκια! Το μόνο που θα χρειαστείτε...
-
Αυτά τα Χριστούγεννα θα είναι μαγικά γιατί το παιδί σας θα ζωγραφίσει τα πιο όμορφα σχέδια στο χαρτί! Σας αρέσουν αυτά τα σχέδια;...
-
Ο Νίκος Καζαντζάκης, εκτός από συγγραφέας, υπήρξε επίσης δημοσιογράφος, πολιτικός, μουσικός, ποιητής και φιλόσοφος, με πλούσιο λογοτεχνικ...
-
Λεωφόρος Ποσειδώνος 14 και Τρίτωνος 1 στο Τροκαντερό. Ποιος από εμάς– είτε ανεβαίνοντας προς Αθήνα, είτε κατεβαίνοντας προς την παραλιακή...