Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

Μικραίνει ο αριθμός δωρητών στην Ελλάδα. Πώς η κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά τη δωρεά οργάνων -Μύθοι και αλήθειες για τις μεταμοσχεύσεις

Organ donor tattoo I'm honor of my uncle :)
Μικραίνει ο αριθμός των δοτών οργάνων στην Ελλάδα, τη στιγμή που 1500 άτομα περιμένουν για μεταμόσχευση νεφρού, 130 για μεταμόσχευση ήπατος, 30 για μεταμόσχευση καρδιάς και 130 για κερατοειδούς.
Organ donation saves lives.  I found this image to be cute and powerful at the same time
«Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις μεταμοσχεύσεις και αυτό οφείλεται αφενός στις κλειστές Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, πράγμα που δυσχεραίνει την ανίχνευση των υποψηφίων δοτών οργάνων και αφετέρου στη μείωση της χρηματοδότησης του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων (μπείτε σήμερα όλοι στην σελίδα του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων, κάντε Like και προσκαλέστε φίλους σας να κάνουν το ίδιο.Μαζί μπορούμε πολλά...) Μόνο στη Θεσσαλονίκη, το 2011 και το 2012 είχαμε 40 και 45 δότες αντίστοιχα, ενώ το 2014 -μέχρι σήμερα- είχαμε μόνο 23. 
A thought for a tattoo representing my dad and the lives he saved through organ donation.
Η ιδιαιτερότητα των μεταμοσχεύσεων οφείλεται στο γεγονός ότι η ανάπτυξη και η διάδοσή τους, δεν εξαρτάται μόνο από την επιστημονική και τεχνολογική πρόοδο, αλλά κυρίως από την ευαισθητοποίηση και συμμετοχή των κοινωνικών φορέων και όλου του κοινωνικού συνόλου» επισημαίνει η συντονίστρια μεταμοσχεύσεων στο Περιφερειακό Γραφείο ΕΟΜ Βορείου Ελλάδος Δήμητρα Ζαχαρούδη, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, με αφορμή την 1η Νοεμβρίου που είναι η Πανελλήνια Ημέρα Δωρεάς Οργάνων.
Give the ultimate gift of life! Register to be an organ donor at DonateLifeAZ.org.
Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τις μεταμοσχεύσεις;
kidney for jenna  this image shows the importance of signing up to be an organ donor for the importance of saving lives. I like the minimalist style and how the heart is the only thing colored in.
Όπως εξηγεί η κα Ζαχαρούδη, δωρητής οργάνων μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε άντρας ή γυναίκα κάθε ηλικίας, ενώ ο θεράπων γιατρός είναι αυτός που θα κρίνει, αν τα όργανα είναι κατάλληλα για μεταμόσχευση ή όχι.
Heart transplant...love this...
Τα όρια ηλικίας που είχαν τεθεί παλαιότερα έχουν ξεπερασθεί από τις εξελίξεις της ιατρικής. Για τη λειτουργική κατάσταση του οργάνου που πρόκειται να αφαιρεθεί και να μεταμοσχευτεί, σημαντική είναι η βιολογική και όχι η χρονολογική ηλικία. Η παρουσία κάποιου προβλήματος υγείας δεν αποτελεί πάντα αντένδειξη για να γίνει κανείς δωρητής οργάνων. Πραγματοποιείται έλεγχος σε όλους τους δυνητικούς δότες για να αποκλειστούν μεταδιδόμενες ασθένειες, όπως το ΗΙV (AIDS) και η ηπατίτιδα, καθώς επίσης και κακοήθεια. Η διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη και γνωστοποιείται στην οικογένεια του δότη.
Recycle Yourself - organ donation.
Η απόφαση για το αν τα όργανα είναι κατάλληλα για μεταμόσχευση ή όχι λαμβάνεται μόνο από τον θεράποντα ιατρό. Τα όργανα μπορούν να αφαιρεθούν μόνο από ασθενείς που νοσηλεύονται σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας και έχει γίνει διάγνωση εγκεφαλικού θανάτου, που έχει πιστοποιηθεί από τρεις γιατρούς (θεράπων, νευρολόγος ή νευροχειρουργός, αναισθησιολόγος) οι οποίοι δεν έχουν καμία σχέση με τους γιατρούς της ομάδας μεταμοσχεύσεων.
Adeevee - Santa Casa de Misericordia de Sao Paulo Organ Donation: Lungs, Heart…
Ο υποψήφιος δότης μπορεί να καθορίσει ποια όργανα θέλει να δωρίσει και να το συζητήσει με την οικογένειά του, γιατί αυτοί θα μεταφέρουν την επιθυμία σου, αν και εφόσον έρθει εκείνη η ώρα. Η κατανομή των μοσχευμάτων στους υποψήφιους λήπτες του Εθνικού Μητρώου διενεργείται αναλόγως με το όργανο που μεταμοσχεύεται και βάσει αυστηρών κριτηρίων, όπως η ομάδα αίματος, η ιστοσυμβατότητα, το ιατρικώς πιστοποιούμενο επείγον της επέμβασης, ο χρόνος αναμονής, η ηλικία, το σωματικό βάρος, η εγγύτητα του τόπου λήψης του μοσχεύματος προς τον τόπο μεταμόσχευσης. Το Εθνικό Μητρώο Ληπτών τηρείται σε μια ειδική βάση δεδομένων στον ΕΟΜ και είναι απόρρητο και ασφαλές.
Illustration of a gift and a heart with a heart beat line between
Η ταυτότητα του νεκρού δότη δεν αποκαλύπτεται στον λήπτη και στην οικογένειά του. Δεν αποκαλύπτεται, επίσης, η ταυτότητα του λήπτη στην οικογένεια του νεκρού δότη. Τα αρχεία των ληπτών περιέχουν "ευαίσθητα δεδομένα" που προστατεύονται από τον νόμο. Ωστόσο, ο μεταμοσχευμένος ασθενής που θέλει να μάθει ποιος ήταν ο δότης, μπορεί να στείλει επιστολή στον ΕΟΜ, ο οποίος με τη σειρά τη μεταβιβάζει στους οικείους του δότη και εφόσον επιθυμούν, θα επικοινωνήσουν μαζί του.
One Person Can Save 8 Lives -Organ Donation Awareness Poster By Jane Coutts.
Μύθοι και πραγματικότητες
Organ donation If you like please follow us!
«Δεν αφήνουν κανένα να πεθάνει, επειδή ξέρουν ότι θέλει να γίνει δωρητής οργάνων γιατί προέχει η επιβίωση του ασθενούς και όλες οι προσπάθειες εστιάζονται σ' αυτό, γιατί η εκπαίδευση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού βασίζεται στην αρχή ότι "η δωρεά οργάνων έρχεται πάντα δεύτερη μετά τους βασικούς ιατρικούς χειρισμούς", γιατί η έναρξη της διαδικασίας της μεταμόσχευσης προϋποθέτει την πιστοποίηση του εγκεφαλικού θανάτου και γιατί κανείς δεν γνωρίζει εκ των πρότερων τους συμβατούς, με τον δότη, λήπτες. Η αφαίρεση των οργάνων από τον νεκρό δότη γίνεται με σεβασμό στο σώμα του νεκρού κάτω από κατάλληλες συνθήκες. Η διαδικασία αφαίρεσης των οργάνων γίνεται από χειρουργούς και εκπαιδευμένο προσωπικό με μεγάλη προσοχή έτσι ώστε να μην παραμορφώνεται το σώμα ή η όψη ή τα χαρακτηριστικά του νεκρού δότη. Η Εκκλησία δεν είναι αντίθετη με τις μεταμοσχεύεις και, σύμφωνα με τις θέσεις της Ιεράς Συνόδου, τις αντικρίζει ως και κάθε τι σχετιζόμενο με την υγεία του ανθρώπου και την πάλη του με τον θάνατο, μετά ιδιαίτερης συμπάθειας και κατανόησης» εξηγεί η κα Ζαχαρούδη.
My mom feels bad, she needs a liver. But i know the only way to have this is if someone dies.
Παράλληλα, τονίζει ότι κανείς δεν πρέπει να φοβάται, αλλά θα πρέπει να γνωρίζει ότι:
Κανένας δωρητής οργάνων δεν κινδυνεύει. Είναι τόσο πολύπλοκες οι διαδικασίες και για να πετύχει μια μεταμόσχευση εμπλέκονται τόσοι εξειδικευμένοι επαγγελματίες, που αποκλείεται μια μεταμόσχευση οργάνων να γίνει κρυφά ή παράνομα.
Οι «αστικοί μύθοι» που κυκλοφορούν κατά καιρούς περί απαγωγών και άλλων περίεργων καταστάσεων, δεν ευσταθούν και καταρρέουν έπειτα από ελάχιστη έρευνα. Είναι αυτονόητο ότι καλό είναι να μην αναπαράγονται ούτε να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.
Με τον όρο «εμπόριο οργάνων» νοείται οργανωμένη αγοραπωλησία οργάνων, που πραγματοποιείται σε τριτοκοσμικές χώρες, χωρίς νομικό πλαίσιο που να την απαγορεύει. Σε καμία περίπτωση κάτι ανάλογο δεν συμβαίνει στην Ελλάδα.
Ο εγκεφαλικός θάνατος ισοδυναμεί με θάνατο, είναι μη αναστρέψιμη κατάσταση και ποτέ στα ιατρικά χρονικά δεν έχει επανέλθει άνθρωπος που το στέλεχός του έχει υποστεί βλάβη. Ο εγκεφαλικός θάνατος καμία σχέση δεν έχει με το κώμα ή το «φυτό».
Live it then Give it Organ Donation Shirt by baloveDesigns on Etsy
Προσθέτει ακόμη ότι πρέπει να θυμόμαστε ότι:
Τα όργανα από πολλούς δυνητικούς δότες δεν αξιοποιούνται επειδή δεν είχαν συζητήσει ποτέ εν ζωή με την οικογένειά τους τη θετική του στάση απέναντι στη δωρεά.
Η δωρεά οργάνων πραγματοποιείται μόνο από εγκεφαλικά νεκρούς ανθρώπους, που νοσηλεύονται σε ΜΕΘ και όχι από ανθρώπους που καταλήγουν στο σπίτι ή π.χ. σε ένα τροχαίο ατύχημα.
Πάντα ζητείται η συναίνεση των συγγενών. Είναι προτιμότερο να «χαθεί ένας δότης παρά να ακουστεί κάτι αρνητικό που θα βλάψει την ιδέα της δωρεάς».
Ο ΕΟΜ είναι ο αρμόδιος κρατικός φορέας που ελέγχει, συντονίζει, διαμεσολαβεί και διασφαλίζει όλες τις διαδικασίες από το δότη στο λήπτη.
Η πιθανότητα να χρειαστεί κανείς σε κάποια στιγμή της ζωής του ένα μόσχευμα είναι πολύ μεγαλύτερη από το να καταλήξει υπό συνθήκες που θα μπορεί να δωρίσει τα όργανά του μετά θάνατον.
Organ Donation Quotes Sayings

Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017

Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη στο Παλαιό Φάληρο Ενας πύργος για 20.000 παιχνίδια

Image result for Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη στο Παλαιό Φάληρο
Λεωφόρος Ποσειδώνος 14 και Τρίτωνος 1 στο Τροκαντερό. Ποιος από εμάς– είτε ανεβαίνοντας προς Αθήνα, είτε κατεβαίνοντας προς την παραλιακή – δεν έχει θαυμάσει περνώντας από εκεί, τον υπέροχο πύργο Κουλούρα ή αλλιώς «Ο λευκός Πύργος των Αθηνών»;
Το μουσείο παιχνίδιών Μπενάκη φιλοξενεί τις εκθέσεις του σε κτήριο που χρονολογείται από τα τέλη του 19ου αιώνα, είναι εκλεκτικιστικού ρυθμού με επιρροές γοτθικής αρχιτεκτονικής με αναφορές στον Ευρωπαϊκό Μεσαίωνα και στοιχεία μπαρόκ, κλασσικά και Art Nouveau.
Image result for Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη στο Παλαιό Φάληρο
Δύο οκταγωνικοί πύργοι φρουριακής μορφής με επάλξεις, δεσπόζουν στο κτήριο κληροδότημα Αθανασίου και Βέρας Κουλούρα στο Μουσείο Μπενάκη.

Image result for Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη στο Παλαιό Φάληρο
Είναι κτισμένο σε οικόπεδο συνολικής επιφάνειας 1042,20 τ.μ. επί της Λεωφόρου Ποσειδώνος 14 και Τρίτωνος 1 στο Παλαιό Φάληρο. Το κτήριο αποτελείται από υπόγειο 291,20 τ.μ., ισόγειο 218,85τ.μ., καθώς και από όροφο 146,14 τ.μ. 
Related image
Η οικία Κουλούρα, σύμφωνα με το ευρύτερο πρόγραμμα κτηριολογικής αναβάθμισης του Μουσείου Μπενάκη, κρίθηκε το καταλληλότερο για να στεγάσει τη συλλογή των παιχνιδιών που δωρήθηκε στο Μουσείο από τη Μαρία Αργυριάδη το 1992.
Related image
Πυρήνα του Τμήματος Παιχνιδιών, το οποίο ιδρύθηκε το 1991, αποτελεί η δωρεά της Μαρίας Αργυριάδη.
Image result for Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη στο Παλαιό Φάληρο
Στις συλλογές του περιλαμβάνονται 20.000 παιχνίδια και αντικείμενα της παιδικής ηλικίας, προερχόμενα από τον ελλαδικό χώρο και την ευρύτερη περιφέρεια του Ελληνισμού – από την αρχαιότητα μέχρι το 1970 – καθώς και από την Ευρώπη, την Αμερική, την Αφρική και από χώρες της Ανατολής.
Image result for Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη στο Παλαιό Φάληρο
Σκοπός του Τμήματος είναι να καλύψει όλες τις εκφράσεις και πτυχές του θέματος Παιδί και Παιχνίδι, ερευνώντας τόσο το παιχνίδι στην Ελλάδα και την Ευρώπη, όσο και την καθημερινή ζωή του παιδιού στην παραδοσιακή και αστική ελληνική κοινωνία.
Η ενότητα της ελληνικής συλλογής περιλαμβάνει βρεφικά και παιδικά αντικείμενα και παιχνίδια από τους αρχαίους, τους ρωμαϊκούς και τους βυζαντινούς χρόνους, χειροποίητα παραδοσιακά ελληνικά παιχνίδια και αντικείμενα του 18ου-20ού αι., λαϊκά πανηγυριώτικα και αστικά εμπορικά του 20ού αι., ομαδικές παιδιές, επιτραπέζια παιχνίδια, καθώς και εθιμικά εποχιακά παιχνίδια.
Related image
Ξεχωριστό σύνολο αποτελούν οι ανακατασκευές λαϊκών παιχνιδιών των αρχών του 20ού αι., από μέλη των Κ.Α.Π.Η. (Κέντρων Ανοιχτής Προστασίας Ηλικιωμένων).
1
Η ενότητα της ευρωπαϊκής συλλογής αποτελείται από κούκλες και παιχνίδια, αστικά και λαϊκά, της περιόδου από τον 17ο έως τον 20ό αι., τα οποία προέρχονται κυρίως από την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, καθώς και από ευρωπαϊκές κούκλες του 19ου και 20ού αι. με φορεσιές από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.
929863_ΑΛΟΓΟ_ΜΑΝΗΣ_ΤΠΠ_2384
Βιβλία-μελέτες που αφορούν το Παιδί και το Παιχνίδι, αρχειακό υλικό, φωτογραφίες, στοιχεία για Έλληνες κατασκευαστές παιχνιδιών, 3.000 βιβλία παιδικής λογοτεχνίας και εκπαίδευσης ή γενικά πληροφοριακά, συνθέτουν μια εξειδικευμένη βιβλιοθήκη για κάθε ενδιαφερόμενο.
1
Η συλλογή, καθώς και το πλούσιο αρχειακό υλικό, στεγάζεται στο κτήριο της οικίας Κουλούρα.
1
Περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις για εκπαιδευτικές επισκέψεις στην σελίδα του Μουσείου Παιχνιδιών και στην σελίδα του στο facebook εδώ.
Image result for Μουσείο Παιχνιδιών Μπενάκη στο Παλαιό Φάληρο
Διαβάστε ακόμα στο Παίζουμε μαζί ένα εξαιρετικό άρθρο για τις μεταμοσχεύσεις στην Ελλάδα σήμερα εδώ.
Organ donor tattoo I'm honor of my uncle :)

Δείπνο αγάπης - Οι φύλακες άγγελοι της σκοτεινής Αθήνας

Image result for δείπνο αγάπης αστεγοι
Κάθε Τρίτη βράδυ εδώ και 2,5 χρόνια στο Θησείο μια ομάδα ανθρώπων ξεκινάει ένα «ταξίδι ζωής και αγάπης» στις πιο σκοτεινές γωνιές της Αθήνας μοιράζοντας φαγητό, γλυκά, νερό, ρούχα και παπούτσια στους άστεγους συμπολίτες μας.
Image result for δείπνο αγάπης αστεγοι
Πρόκειται για το «Δείπνο Αγάπης» (μπορούμε όλοι να κάνουμε Like στην σελίδα τους στο facebook εδώ) μια ιδιωτική πρωτοβουλία που εμπνεύστηκε η Μαριάννα Πέππα και ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2014, «αργά» όπως λέει η ίδια στον Αθήνα 9.84. «Θα έπρεπε να το είχα ξεκινήσει νωρίτερα. Δεν μπορούσα πια να προσπερνώ στον δρόμο, αυτούς τους ανθρώπους, που συνεχώς ο αριθμός τους αυξάνονταν και έτσι ξεκίνησε η ιδέα να υλοποιείται».
Φωτογραφία της Dimitra Magklara Prasad.
Σήμερα έχει 13 μέλη στην ομάδα της και κάθε Τρίτη φορτωμένοι με τουλάχιστον 70 μερίδες φαγητό, ψωμί, τυρόπιτες, γλυκά, σοκολάτες, νερό, τροφές για τα αδέσποτα σκυλάκια και γάτες, και ό,τι είδη ρουχισμού και υπόδυσης τους ζητούν οι άστεγοι, ξεκινούν την «διαδρομή ζωής», όπως την χαρακτηρίζουν οι ίδιοι: Θησείο, Μοναστηράκι, Ερμού, Αθηνάς, Ευαγγελιστρίας, Αγίας Ειρήνης, Κλαυθμώνος, Σταδίου, Ομόνοια, Μάρνη, Πατησίων.
Κάθε Τρίτη βράδυ εδώ και 2,5 χρόνια στο Θησείο μια ομάδα ανθρώπων ξεκινάει ένα «ταξίδι ζωής και αγάπης» στις πιο σκοτεινές γωνιές της Αθήνας μοιράζοντας φαγητό, γλυκά, νερό, ρούχα και παπούτσια στους άστεγους συμπολίτες μας.
Φωτογραφία του χρήστη Δείπνο Αγάπης.
Πρόκειται για το «Δείπνο Αγάπης» μια ιδιωτική πρωτοβουλία που εμπνεύστηκε η Μαριάννα Πέππα και ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2014, «αργά» όπως λέει η ίδια στον Αθήνα 9.84. «Θα έπρεπε να το είχα ξεκινήσει νωρίτερα. Δεν μπορούσα πια να προσπερνώ στον δρόμο, αυτούς τους ανθρώπους, που συνεχώς ο αριθμός τους αυξάνονταν και έτσι ξεκίνησε η ιδέα να υλοποιείται».
Φωτογραφία του χρήστη Δείπνο Αγάπης.
Σήμερα έχει 13 μέλη στην ομάδα της και κάθε Τρίτη φορτωμένοι με τουλάχιστον 70 μερίδες φαγητό, ψωμί, τυρόπιτες, γλυκά, σοκολάτες, νερό, τροφές για τα αδέσποτα σκυλάκια και γάτες, και ό,τι είδη ρουχισμού και υπόδυσης τους ζητούν οι άστεγοι, ξεκινούν την «διαδρομή ζωής», όπως την χαρακτηρίζουν οι ίδιοι: Θησείο, Μοναστηράκι, Ερμού, Αθηνάς, Ευαγγελιστρίας, Αγίας Ειρήνης, Κλαυθμώνος, Σταδίου, Ομόνοια, Μάρνη, Πατησίων.

Την χθεσινή τους διαδρομή ακολούθησε ο Αθήνα 9.84. Οι εικόνες ήταν συγκλονιστικές και τα συναισθήματα αντιφατικά. Τα γελαστά και γεμάτα ενέργεια και ευγένεια πρόσωπα των εθελοντών από τη μία και τα σκυθρωπά ταλαιπωρημένα πρόσωπα των ανθρώπων, που ζουν στους δρόμους και στα πάρκα σε άθλιες συνθήκες, από την άλλη.
Φωτογραφία του χρήστη Δείπνο Αγάπης.
Συγκίνηση προκαλούν οι σχέσεις, που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των μελών της ομάδας και των αστέγων, και οι μεν και οι δε περιμένουν με χαρά το βράδυ της Τρίτης. Γνωρίζονται μεταξύ τους με τα μικρά τους ονόματα και έχουν το εβδομαδιαίο ραντεβού τους.
Φωτογραφία του χρήστη Δείπνο Αγάπης.
Η κ. Ελένη, που ζει στο πάρκο του Θησείου περίμενε με αγωνία το φαγητό για την ίδια, αλλά και την τροφή για τις γάτες της. Ζήτησε παπούτσια καινούργια γιατί αυτά που της είχαν δώσει ήταν μικρά και της πλήγωσαν τα πόδια. Ο Κυριάκος, που ζει στην Ηρακλειδών σε αναπηρικό καροτσάκι, περίμενε την Ρία που είναι νοσηλεύτρια και μέλος της ομάδας να του καθαρίσει τις πληγές στα πόδια. Ο Γιώργος, στην Σταδίου να ακούσει νέα για μια θέση εργασίας που του είχαν υποσχεθεί, ο Γιώργος, στην Ευαγγελιστρίας να πάρει ένα μπουφάν, ο Γιάννης, στην Σταδίου καινούργια παπούτσια.

«Την πρώτη φορά που συμμετείχα στην ομάδα έκλαιγα σε όλη την διαδρομή», μας λέει η Ιωσηφίνα «τώρα περιμένω πότε θα έρθει η Τρίτη και όταν τελειώνουμε το μοίρασμα παρ όλη την κούραση είμαι γεμάτη ενέργεια και χαρά».

«Είναι θαυμάσιο το συναίσθημα όταν ακούς, ευχαριστώ πολύ ή όταν σου χαμογελάνε», συμπληρώνει η Αγγελική κόρη της Ιωσηφίνας και συνεχίζει «είναι αξιοθαύμαστο ότι παίρνουν μόνο ό,τι και όσο χρειάζονται και μας προτρέπουν να δώσουμε και στους άλλους».

«Είμαστε και πολύ δυνατή και δεμένη ομάδα σημειώνει η Ειρήνη επίσης κόρη της Ιωσηφίνας προσθέτοντας, «η ανταμοιβή μας είναι η χαρά στα πρόσωπά τους».

«Αυτή η ομάδα και το έργο της με έχει κάνει καλύτερο άνθρωπο», λέει με περηφάνια η Ζέφη.

Ο Σωτήρης τονίζει ότι, «όταν προσφέρεις σε κάποιον που βρίσκεται σε χειρότερη μοίρα από σένα και η ανταμοιβή σου είναι ένα χαμόγελο είναι θαυμάσιο συναίσθημα. Με γεμίζει». Η Έλενα που συμμετέχει για πρώτη φορά δηλώνει συγκινημένη και με αντιφατικά συναισθήματα, επισημαίνοντας ότι, η δράση την έκανε να εκτιμήσει αυτά που έχει. Η Ρία συμπληρώνει «έχω γνωρίσει υπέροχους ανθρώπους και αυτό που κάνουμε είναι κάτι μοναδικό». Ο Αντώνης και η Αλεξάνδρα οι οποίοι έμαθαν για την δράση από το facebook και αποφάσισαν να συμμετάσχουν νιώθουν ικανοποιημένοι και συγκινημένοι.


Ο Φούρνος του Μπούγια στο Πειραιά, ο «Φούρνος μου» στο Περιστέρι, ο Φούρνος του Βενέτη στο Μοναστηράκι, το μεζεδοπωλείο «Ημεροβίγλι» στην Πειραϊκή, το εστιατόριο «Ψάριστον», το Κτηνιατρικό Κέντρο Πειραιά είναι οι χορηγοί τροφίμων, της ομάδας.

Η Μαριάννα Πέππα η ψυχή της ομάδας και δημιουργός της δράσης ελπίζει «να μεταδοθεί ατή η προσπάθεια να παρακινηθούν και άλλοι να γίνουμε περισσότεροι. Είναι πολύ σημαντικό» λέει «η δυναμική της ομάδας, είμαστε πια 13 άτομα, όταν ξεκίνησα ήμουν μόνη μου με 5 πακέτα μακαρόνια, τώρα αυτοί οι άνθρωποι έχουν εντάξει στη ζωή τους την δράση μας κάθε Τρίτη με πολύ αγάπη και συνέπεια, είμαστε φίλοι πια με κοινό στόχο και όραμα. Όλο αυτό το διάστημα υπήρξαν άπειρα χαμόγελα, άπειρα «ευχαριστώ» και αυτά ήταν και είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή όλων» καταλήγει.

Ιδέες για να φάνε πιο εύκολα τα παιδιά, φρούτα και λαχανικά -Πώς θα φτιάξετε ζωάκια [εικόνες]

Εφευρετική μαμά! Φωτογραφίες: instagram/theplatedzoo
Η Μίντι Ζαλντ είναι μια μαμά, από την Αυστραλία. Και ο γιόκας της, δύο χρόνων, δεν ήθελε να φάει φρούτα, ούτε λαχανικά, έπρεπε, όμως, να τρώει. Έσπαγε το κεφάλι της να βρει λύση. Και τη βρήκε μια μέρα που έκοβε μπανάνα και φράουλες για τον αγαπημένο της μικρούλη.
«Ήταν τόσο βαρετό (γι' αυτόν), που σκέφτηκα ότι αν η παρουσίαση στο πιάτο μετράει τόσο πολύ για τους ενήλικες, πιθανά μετράει και για τα παιδιά. Του έφτιαξα ένα σαλιγκάρι από μπανάνα, άρχισε να γελάει κι είπα, ωραία, πρέπει να το κάνω πιο συχνά» εξήγησε η Μίντι.
Δεν πέρασε πολύς καιρός, κι η εφευρετική μαμά άρχισε να μεταμορφώνει όλα τα σνακ του γιόκα της σε καβούρια, σκυλάκια, καμηλοπαρδάλεις και βατραχάκια. Κι ο γιος της τα λάτρευε.
«Συνειδητοποίησα ότι ήταν ώρα εκπαίδευσης, κι άρχισα να τα κάνω και να τον ρωτάω «Τι ζώο βλέπεις; Τι τρόφιμα βλέπεις; Πόσα κομμάτια είναι στο πιάτο; Τι ήχο κάνει αυτό το ζώο;».
Καμιά φορά, αναρτούσε φωτογραφίες των δημιουργημάτων της στον λογαριασμό της στο Intagram. Ήταν τέτοια η προσοχή φίλων και συγγενών, που εδώ και λίγους μήνες δημιούργησε έναν λογαριασμό αποκλειστικά για τις κρεασιόν της, τον @ThePlatedZoo, σαν να λέμε «Ζωολογικό κήπο στο πιάτο».
Επέκτεινε τη γκάμα της. Άρχισε να μεταμορφώνει φρούτα και λαχανικά σε αγαπημένους τηλεοπτικούς ήρωες του γιου της, τα Χελωνονιντζάκια, τον Μίκι Μάους, κι άλλους. «Το σχήμα του κάθε φρούτου τού δίνει τον ξεχωριστό του χαρακτήρα, άρα όσες φορές κι αν κάνω ένα ζωάκι κάθε φορά είναι διαφορετικό» λέει η Μίντι.

Ονειρεύεται να τα κάνει, μια μέρα, βιβλίο. Προς το παρόν, απολαμβάνει τις αντιδράσεις του γιου της και το ότι πολλοί από τους followers της εμπνέονται από τα σνακ της και ετοιμάζουν δικές τους εκδοχές για τα δικά τους σπλάχνα (και τις ποστάρουν στους λογαριασμούς τους στο Instagram).
«Ένας τύπος κάνει τα πάντα για την κορούλα του – έχει κάνει τον βάτραχο και το πρόβατο – και ποστάρει φωτογραφίες του εαυτού του την ώρα που δημιουργεί και φωτογραφίες των αντιδράσεων της κόρης του. Το λατρεύω αυτό» εξομολογείται η Μίντι Ζαλντ.

Μιγκέλ Ντε Θερβάντες: Από σκλάβος πειρατών, μεγάλος λογοτέχνης

Image result for Μιγκέλ Ντε Θερβάντες
– Με στοιχεία από τη σπάνια βιογραφία των εκδόσεων «ΔΕΛΤΑ» με επιμελητή ύλης τον Ακαδημαϊκό Σπύρο Μελά 
Οι βιογραφίες ήταν πάντα ένα από τα αγαπημένα μου αναγνώσματα, καθώς μεταδίδουν το ανακουφιστικό αίσθημα ότι οι πιο μεγάλες ιδιοφυΐες υπήρξαν κατά βάθος άνθρωποι θνητοί, με πάθη και αδυναμίες. 
Image result for Μιγκέλ Ντε Θερβάντες
Κάπως έτσι, ανακάλυψα πρόσφατα στη βιβλιοθήκη μου μία σπάνια αχρονολόγητη έκδοση με μαύρο δερματόδετο εξώφυλλο, που φέρει τον τίτλο Οι Μεγάλοι Λογοτέχναι Σειρά 10ηκαι η οποία στον «επίλογο του εκδότου» στην τελευταία σελίδα σημειώνει: «Οι διάσημοι λογοτέχναι είναι πολλοί. Προσπαθήσαμε να συμπεριλάβουμε στον τόμο αυτόν βιογραφίες σύντομες αλλά περιεκτικές, επιμένοντας περισσότερο στην ανάπτυξη της προσωπικότητας καθενός κι όχι στα περιστατικά εκείνα που εύκολα βρίσκει κανείς σε οποιοδήποτε εγκυκλοπαιδικό λεξικό». Αυτό το τελευταίο είναι, νομίζω, και το στοιχείο εκείνο που διαφοροποιεί μία ουσιώδη βιογραφία, από μία απλή και πρόχειρη προσπάθεια ενός σύντομου βιογραφικού σημειώματος.
Image result for Μιγκέλ Ντε Θερβάντες
Ο Μιγκέλ ντε Θερβάντες Σααβέδρα γεννήθηκε πριν από 470 έτη, στις 29 Σεπτεμβρίου 1547 στην Ακαλά ντε Χινάρος, τριάντα χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Μαδρίτης. Ήταν το τέταρτο στη σειρά από τα εφτά παιδιά της φτωχής οικογένειάς του και θα έμενε στην ιστορία ως ο περίφημος συγγραφέας του «Δον Κιχώτη», που ο Φλωμπέρ συνήθιζε να αποκαλεί «το γιγάντιο βιβλιαράκι», το οποίο μέχρι και σήμερα συνιστά ένα από τα πιο οικουμενικά αναγνώσματα, αλλά κι ένα από τα πιο αινιγματικά, επίσης, ποιητικά κείμενα.

Εξώφυλλο της τέταρτης έκδοσης του Δον Κιχώτη (1605)

Κανείς δε γνωρίζει με βεβαιότητα για τις πρώτες σπουδές του. Μόνο διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για άνθρωπο με βαθιά παιδεία, που πιθανώς έμαθε τα πρώτα γράμματα στη Μαδρίτη και στη Σεβίλλη από τους Ιησουίτες που τα δίδασκαν συνήθως, αλλά φαίνεται πως «σε όλη του τη ζωή ήταν μέγας αναγνώστης βιβλίων», όπως επίσης και ότι διατήρησε την αγάπη του για την ποίηση. Εκείνος, ωστόσο, στο «Ταξίδι στον Παρνασσό» ομολογεί ότι «όσο κι αν προσπαθούσα να γίνω ποιητής, μου έλειψε το χάρισμα, («η γκράτσια») που μου αρνήθηκε ο Θεός». Από την εφηβική, επίσης, ηλικία διατηρεί μία ανάμνηση, αυτή του αγαπημένου του συγγραφέα και ηθοποιού Λόπε ντε Ρονέδα που είδε να παίζει στο θέατρο, και η οποία, όπως εξομολογείται στον πρόλογο των θεατρικών έργων που δημοσίευσε το 1615, έμεινε «βαθιά χαραγμένη». Από τότε, σημειώνει ο βιογράφος, «μπορούμε να υποθέσουμε ότι άρχισε να διαμορφώνεται μέσα του μια από τις πιο επιτυχημένες φόρμες του θεάτρου του».
Image result for Μιγκέλ Ντε Θερβάντες
«Προτιμούσε να πεθάνει πολεμώντας παρά να φυλαχτεί»
Εντούτοις, την εποχή εκείνη κανείς σχεδόν δεν μπορούσε να ζήσει αποκλειστικά από την ποίηση ή το θέατρο. Πρόκειται για την πιο ένδοξη περίοδο της ισπανικής ιστορίας, οπότε η Ισπανία έχει συνείδηση της αποστολής της και μετά την εγκατάστασή της στο Νέο Κόσμο, χύνει το αίμα της και το χρυσάφι στα πεδία των μαχών της Ευρώπης, για να επεκτείνει ή να διατηρήσει την κυριαρχία της. Έτσι, το 1509 περνά τις Άλπεις ως στρατιώτης. Είναι είκοσι δύο ετών και βρίσκεται στην Ιταλία όπου κυριαρχεί η ισπανική επιρροή. Συμμετείχε μάλιστα στην ένδοξη μάχη του Λεπάντε κι αργότερα στη μάχη της Ναυπάκτου. Το 1578 ο πατέρας του συγκέντρωσε μαρτυρίες που αφορούν στη στάση του ποιητή: «Όταν ο λοχαγός του – λέγει ο υπολοχαγός Σαντιστεβάν – εγώ ο ίδιος αλλά και άλλοι φίλοι τον συμβουλέψαμε την ώρα της μάχης να μείνει στο δωμάτιο της γαλέρας, γιατί ήταν άρρωστος με πυρετό, μας αποκρίθηκε πως θα λέγανε γι’ αυτόν ότι δεν έκανε το καθήκον του και ότι προτιμούσε να πεθάνει πολεμώντας παρά να φυλαχτεί». Εν τέλει, ένα τραύμα στο αριστερό χέρι στάθηκε η αιτία να του αποδοθεί το παρατσούκλι «ο κουλός του Λεπάντε».
Όλα αυτά με ωθούν να αναλογιστώ ότι ο Δον Κιχώτης τελικά είναι ο ίδιος ο Θερβάντες, ο οποίος μέσα από το έργο αυτό ψέγει μάλλον τη δίψα των ανθρώπων να καταξιωθούν μέσα από τον πόλεμο και τον ηρωισμό, όταν στο τέλος γίνεται αντιληπτό ότι όλα συνιστούν μία καλοστημένη φάρσα της ζωής, της οποίας οι «πρωταγωνιστές» αποδεικνύονται αιθεροβάμονες.
«Η Ναυμαχία της Ναυπάκτου»
Έπειτα, μια σειρά άτυχων συγκυριών γίνονται η αιτία ο Θερβάντες να καταλήξει σκλάβος πειρατών στο Αλγέρι για πέντε ολόκληρα χρόνια. Ο «κουλός Ισπανός» θεωρείται ο πιο επικίνδυνος αιχμάλωτος και φρουρείται αυστηρά, αφού προσπάθησε να δραπετεύσει τουλάχιστον τρεις φορές. Η αιχμαλωσία του αυτή βέβαια, σημειώνει ο Σ. Μελάς, «έδωσε όλο το μέτρο του χαρακτήρα του». Το αίσθημα της τιμής το θέτει πια στην υπηρεσία των συντρόφων της δυστυχίας του, τους οποίους αρνείται να αποκαλύψει όταν συλλαμβάνεται λίγο πριν την τρίτη του προσπάθεια να δραπετεύσει. «Αντί να τον πικράνουν ή να τον καταβάλουν τα χρόνια που πέρασε στο Αλγέρι, τον εξυψώνουν. Ξέρει πολύ καλά τι κίνδυνο διατρέχει και όταν τον συλλαμβάνουν μιλά με παρρησία. Χάρη στην ευγενική του απλότητα και την ευστροφία των επιχειρημάτων του, βγαίνει μια γοητεία. Δίχως αυτήν δεν εξηγείται πώς δεν τον κρέμασαν ή δεν τον έκαψαν ζωντανό».

«Μέσα στα χειρότερα παθήματά του, διαμορφώνονται τα καλύτερα έργα του»
Μετά από τόσες περιπέτειες η ανταμοιβή για όλα αυτά ήταν μόνο μια μεγάλη απογοήτευση που ακολούθησε την πρώτη χαρά της επιστροφής. Αντί να λάβει το αξίωμα του λοχαγού, σύντομα κατάλαβε πως «η πίστωση ενός ανάπηρου εξαντλείται γρήγορα». Στις 21 Μαΐου 1581, ο Φίλιππος Β΄ υπέγραψε μία διαταγή να πληρώσουν στον Θερβάντες μόλις εκατό δουκάτα. Παράλληλα, την Αναγέννηση είχε διαδεχτεί η Αντιμεταρρύθμιση που διατηρούσε τα σημάδια του Μεσαίωνα: «Η Ιερά Εξέταση ασκούσε μία επίβλεψη ολοένα και πιο στενή στον τομέα της σκέψης». Απογοητευμένος, αρχίζει να γράφει και να εκδίδει έναντι πενιχρού τιμήματος τα πρώτα του ποιητικά και θεατρικά έργα, ώσπου πάλι παρασύρεται από την ηρωική του διάθεση και συμμετέχει σε μία πολεμική επιχείρηση, όπου εμπλέκεται άδικα σε μία διαμάχη με την καθολική εκκλησία. Τότε αναγκάζεται να επικαλεστεί τη βασιλική διαταγή για να αποφύγει τις επικίνδυνες συνέπειες της καταδίκης των εκκλησιαστικών αρχών. Έπειτα, πάλι, για μια ασήμαντη αμέλεια στους λογαριασμούς του, φυλακίζεται στη Σεβίλλη. Μέσα στα χειρότερα παθήματά του, διαμορφώνονται τα καλύτερα έργα του. «Όλες αυτές οι περιπλανήσεις στην Ανδαλουσία, του χάρισαν τη γνώση της χώρας και του ισπανικού λαού. Οι καυγάδες με τους δημάρχους και τους χωροφύλακες, οι δοσοληψίες με τους μουλαράδες και τους καροτσιέρηδες, ακόμα και η αιχμαλωσία στη Σεβίλλη, του παρουσίασαν θέματα που τα εκμεταλλεύτηκε γραφικότατα. Πώς να μην ακονίσει εξάλλου το πνεύμα του σε ένα περιβάλλον όπου, όπως σ’ έναν παραμορφωτικό καθρέφτη, έβρισκε τη γελοιογραφία των κοινωνικών αξιών και διακρίσεων;»
«Δον Κιχώτης»

Το κλίμα αυτό της απογοήτευσης, της προσωπικής ταλαιπωρίας, μα και της συνειδητοποίησης των καταστάσεων, τον ωθεί να γράψει το μεγάλο του αριστούργημα. Στις 26 Σεπτεμβρίου 1604 δημοσιεύεται ο «Δον Κιχώτης». Ο αθάνατος ιππότης της Μάντσας, με μόνο σύντροφο τον πιστό του ιπποκόμο, ανταποκρίθηκε σε όλες τις προσδοκίες. Μόλις παρουσιάστηκε, προκάλεσε την πιο αυθόρμητη ευθυμία. «Έκανε τον κόσμο να γελά δίχως να πάψει να τον εκτιμά. Κι έκανε τους ανθρώπους να σκέφτονται, δίχως να πάψει να είναι διασκεδαστικός». Στο δεύτερο βιβλίο του, όπου ολοκληρώνει την ιστορία, με το ψευδώνυμο Θίδε Χαμέτι, γράφει: «Για μένα μονάχα γεννήθηκε ο Δον Κιχώτης κι εγώ γι’ αυτόν». Λίγο καιρό μετά, στα 1616, πεθαίνει στη Μαδρίτη και θάβεται σε ένα μοναστήρι καλογραιών.

Πέθανε ο Χρήστος Γιανναράς: Έσβησε η τελευταία φλόγα της ελληνικής φιλοσοφίας

Ο Χρήστος Γιανναράς έφυγε απ' τη ζωή, αφήνοντας μια πιο φτωχή Ελλάδα. Ο Χρήστος Γιανναράς , εξέχων σύγχρονος Έλληνας φιλόσοφος και συγγ...