Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019

O Banksy μπαίνει στην Τεχνόπολη

Μια έκθεση αφιερωμένη στον σπουδαιότερο street artist της σύγχρονης εποχής, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από την People Entertainment Group (27/2-26/3). Από τις 27 Φεβρουαρίου έως και τις 26 Μαρτίου τα έργα του σημαντικότερου ίσως καλλιτέχνη της εποχής μας «ζωντανεύουν» στον χώρο της Τεχνόπολης και σας καλούν να γίνεται και εσείς μέρος τους. Μια διαδραστική εμπειρία, που θα θυμάστε για καιρό σας προσκαλεί και σας προκαλεί να μπείτε στο σύμπαν του Banksy.
Μέσα από τα γκραφίτι του συστήθηκε στο παγκόσμιο κοινό ως η πλέον προκλητική περσόνα του 21ου αιώνα, ενώ κατάφερε να διατηρήσει την ανωνυμία του στην εποχή όπου όλα έχουν ονοματεπώνυμο. Ο Βanksy ζωγράφισε τοίχους από την Παλαιστίνη έως και την Νέα Ορλεάνη ενώ η ιδιόρρυθμη τέχνη του φιγουράρει στις γκαλερί όλου του πλανήτη, πέραν των δρόμων του Λονδίνου όπου και δημιούργησε τον μύθο του.
Προβοκάτορας, ιδιοφυής, ακτιβιστής, σκηνοθέτης, «βάνδαλος», σφοδρός πολέμιος του καπιταλισμού και του υπέρ-καταναλωτισμού, μα πάνω από όλα καλλιτέχνης του δρόμου, τράβηξε αμέσως με τα μοναδικής αισθητικής και κριτικής ματιάς γκραφίτι του τα μάτια της κοινής γνώμης και των κριτικών τέχνης πάνω του. Οι τελευταίοι μαζί με τους δημοσιογράφους αφού επιδόθηκαν σε ένα ανελέητο κυνήγι προσπαθειών ώστε να αποκαλύψουν την πραγματική του ταυτότητα, σύντομα αντιλήφθησαν πως πρόκειται για τον πλέον ενδιαφέροντα καλλιτέχνη/ icon της ποπ κουλτούρας από την περίπτωση του Άντυ Γουόρχολ.
Η People Entertainment Group, λοιπόν, παρουσιάζει από τις 27 Φεβρουαρίου έως τις 26 Μαρτίου μια έκθεση αφιερωμένη στο enfant terrible της σύγχρονης τέχνης. Τα έργα και τα μηνύματα του Banksy “ζωντανεύουν” γύρω μας καθώς οι τοίχοι της Τεχνόπολης ντύνονται με τα κορυφαία δείγματα της street art της εποχής μας, σε ένα urban περιβάλλον με διαδραστικά στοιχεία, που περιμένει τους επισκέπτες της έκθεσης να φωτογραφηθούν και να γίνουν κομμάτι του σύμπαντος του επαναστάτη δημιουργού και θίγει μέσα από τις εικόνες του τα κακώς κείμενα του δυτικού καπιταλιστικού κόσμου που επιτάσσει υπερκατανάλωση αγαθών, παρακολούθηση επί 24ώρου βάσεως ανθρώπων και κινήσεων, υπέρ-αστυνόμευση και άσκοπη χρήση βίας σε οποιονδήποτε αντιφρονούντα.
Θα συντάχθουν με την φωνή του που μιλούσε με στένσιλ και εικόνες ελκυστικά δυστοπικές, καθώς ποτέ δεν σταμάτησε να υπερασπίζεται την αξία της ανωνυμίας σε μια εποχή που όλοι και όλα καταγράφονται.
Αποτέλεσμα εικόνας για Banksy
*Όλα τα κέρδη της έκθεσης θα διατεθούν προς ενίσχυση του σπουδαίου έργου της Διεθνούς Αμνηστίας https://www.amnesty.gr/.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΘΕΣΗΣ
Ημερομηνίες: Από 27 Φεβρουαρίου μέχρι 26 Μαρτίου 2019
Μέρος: Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα: 13:30 – 23:00
Τρίτη: 13:30 – 23:00
Τετάρτη: 13:30 – 23:00
Πέμπτη: 13:30 – 23:00
Παρασκευή: 13:30 – 23:00
Σάββατο: 10:00 – 23:00
Κυριακή: 10:00 – 23:00
Πληροφορίες: 216 800 48 68
Τιμές εισιτηρίων
Γενική είσοδος: 15€
Μειωμένο (φοιτητές / άνεργοι / παιδιά ως 12 ετών / ΑμεΑ) : 12€
Ομαδικό (10+ εισιτήρια): 10€
*Τα πρώτα 1000 εισιτήρια διατίθονται σε τιμή “Early Bird” έναντι 12€ (γενική είσοδος), 10€ (μειωμένο) και 8€ (ομαδικό)

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Λέον Τολστόι: «Ευτυχία δεν είναι να κάνεις πάντα αυτό που θέλεις, αλλά να θέλεις πάντα αυτό που κάνεις»!!!

Ο Λέων Τολστόι είναι ένας από τους κορυφαίους συγγραφείς της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Κυρίως γνωστός για τα έργα του «Πόλεμος και Ειρήνη» και «Άννα Καρένινα» μελετάται πια ως ένας από τους κλασικούς Ρώσους λογοτέχνες.

Ο κόμης Λεβ Νικολάγεβιτς Τολστόι γεννήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του 1828 σε πόλη της Ρώσιας και ανήκε σε αριστοκρατική οικογένεια. Σπούδασε ανατολικές γλώσσες και νομική, μα ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε να λάβει το πτυχίο του.

Ήταν αθεράπευτα ντροπαλός μα είχε φύση ανήσυχη. Παρά το γεγονός ότι προερχόταν από αριστοκρατική οικογένεια, έχασε και τους δύο του γονείς πολύ νωρίς στη ζωή του. Έτσι δεν θα χαρακτήριζε κανείς την παιδική του ηλικία ως πολυτελή, αλλά περισσότερο ως επώδυνη.

Και αυτό διότι δεν έχασε μόνο τους γονείς του, αλλά και την επόμενη κηδεμόνα του, όπου τελικά μετακόμισε σε σπίτι θείου του. Παρά το γεγονός ότι περιβαλλόταν από το θάνατο των αγαπημένων του, ο Λέων προσπάθησε να διατηρήσει στη μνήμη του τις πιο ευτυχισμένες στιγμές εκείνων των χρόνων.

Ο Τολστόι αποτέλεσε έμπνευση για τον Γκάντι, ο οποίος επηρεάστηκε από δοκίμια του πρώτου για την ειρήνη, πάνω στα οποία θεμελίωσε στη συνέχεια τη θεωρία του περί μη βίαιης αντίστασης στην αδικία. Αλλά και ο Martin Luther King λέγεται πως εμπνεύστηκε από τις ιδέες του μεγάλου αυτού συγγραφέα.

16 αποφθέγματα του Λέοντα Τολστόι που εξερευνούν όλες τις πλευρές της ζωής

1. «Ευτυχία δεν είναι να κάνεις πάντα αυτό που θέλεις, αλλά να θέλεις πάντα αυτό που κάνεις»

2. «Όλοι θέλουν να αλλάξουν τον κόσμο, αλλά κανένας δεν θέλει να αλλάξει τον εαυτό του»

3. «Είναι εκπληκτικό πόσο πλήρης είναι η αυταπάτη ότι η ομορφιά είναι καλοσύνη»

4. «Το λάθος δεν παύει να είναι λάθος επειδή εγκρίνεται από την πλειοψηφία»

5. «Όλη η ποικιλία, όλη η γοητεία, όλη η ομορφιά της ζωής αποτελείται από το φως και τη σκιά»

6. «Ο σεβασμός εφευρέθηκε για να καλύψει την άδεια θέση η οποία έπρεπε να ανήκει στην αγάπη»

7. «Αν αναζητάτε την τελειότητα, δεν θα είστε ποτέ ευχαριστημένοι»

8. «Ένας από τους πιο κοινούς πειρασμούς, ο οποίος όμως οδηγεί στις μεγάλες συμφορές είναι ο πειρασμός των λέξεων: «Όλοι έτσι κάνουν»

9. «Μην ακούτε ποτέ αυτούς που κακολογούν τους άλλους και λένε καλά λόγια για εσάς»

10. «Δεν υπάρχει μεγαλείο εκεί που δεν υπάρχει απλότητα, καλοσύνη και αλήθεια»

11. «Πλήξη: η επιθυμία για επιθυμίες»

12. «Ας συγχωρήσουμε ο ένας τον άλλο – μόνο τότε θα ζήσουμε ειρηνικά»

13. «Να έχεις ένα στόχο για όλη σου τη ζωή, ένα στόχο για ένα μέρος της ζωής σου και ένα στόχο για κάθε χρόνο. Ένα στόχο για κάθε μήνα, ένα στόχο για κάθε εβδομάδα, ένα στόχο για κάθε μέρα, ένα στόχο για κάθε ώρα και κάθε λεπτό. Και να θυσιάζεις το μικρότερο στόχο για το μεγαλύτερο»

14. «Σε αγάπησα από πάντα και αν κάποιος αγαπάει κάποιον, αγαπά ολόκληρο τον άνθρωπο, ακριβώς όπως είναι και όχι όπως κάποιος θα ήθελε να είναι»

15. «Οι δύο πιο ισχυροί πολεμιστές είναι η υπομονή και ο χρόνος. Αυτοί καταφέρνουν τα πάντα»

16. «Ελεύθερα πνεύματα είναι εκείνοι που είναι πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν το μυαλό τους χωρίς προκατάληψη και χωρίς να φοβούνται να καταλάβουν πράγματα που έρχονται σε σύγκρουση με τα δικά τους έθιμα, προνόμια ή πεποιθήσεις. Αυτή η κατάσταση του νου δεν είναι συνηθισμένη, αλλά είναι απαραίτητη για σωστή σκέψη …»

Το αγαπημένο λογοτεχνικό βιβλίο κάθε χώρας (χάρτης)

Perierga.gr - Το πιο αγαπημένο βιβλίο κάθε χώρας (χάρτης)
Το διάβασμα ενός βιβλίου αποτελεί την καλύτερη συντροφιά ενώ παράλληλα ανοίγει τους ορίζοντές μας και διεγείρει τις σκέψεις μας.
Ένας λάτρης των βιβλίων και χρήστης του Reddit με όνομα Backforward24, αποφάσισε να συμπληρώσει έναν χάρτη με το αγαπημένο λογοτεχνικό βιβλίο κάθε χώρας και να τον κοινοποιήσει στο διαδίκτυο, όπου πολλοί έκαναν τις διορθώσεις και τις επισημάνσεις τους για το ποιο θα πρέπει να είναι το πιο αντιπροσωπευτικό.

Τα κριτήρια που πρέπει να πληροί ένα βιβλίο για να τοποθετηθεί στο χάρτη είναι να είναι υψηλής αναγνωσιμότητας, να έχει γραφεί από συγγραφέα της χώρας και να αναφέρεται στη χώρα αυτή. Δεν γνωρίζουμε την ακρίβεια των πηγών του, πρόκειται ωστόσο για μια πρωτότυπη ιδέα που έχει αρκετό ενδιαφέρον.

Για την Ελλάδα ο δημιουργός του χάρτη έχει επιλέξει την Ιλιάδα.

Κι αν δυσκολεύεστε να διαβάσετε τον χάρτη σας αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές μεγάλες χώρες και τα αγαπημένα τους βιβλία:

ΗΠΑ: Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια (Χάρπερ Λι)
ΡΩΣΙΑ: Πόλεμος και Ειρήνη (Λέων Τολστόι)
ΚΙΝΑ: Το όνειρο του κόκκινου δωματίου (Τζιν Γι)
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ: Μεγάλες Προσδοκίες (Κάρολος Ντίκενς)
ΓΑΛΛΙΑ: Ο κόμης Μόντε Κρίστο (Αλέξανδρος Δουμάς)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ: Οι Μπούντενμπροκ (Τόμας Μαν)
ΙΣΠΑΝΙΑ: Δον Κιχώτης (Μιγκέλ ντε Θερβάντες)
ΙΤΑΛΙΑ: Θεία Κωμωδία (Δάντης Αλιγκέρι)
ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ: Μυθοπλασίες (Χόρχε Λουίς Μπόρχες)
ΒΡΑΖΙΛΙΑ: Dom Casmurro (Ζουακίμ Μαρία Μασάντου ντε Ασσίς)
ΚΑΝΑΔΑΣ: Η Άννα της χαράς (Λούσι Μοντ Μοντγκόμερι)
ΜΕΞΙΚΟ: Πέδρο Πάραμο (Χουάν Ρούλφο)
ΝΟΤΙΑ ΑΦΡΙΚΗ: Ατίμωση (Τζον Μάξγουελ Κούτσι)
ΑΙΓΥΠΤΟΣ: Ο δρόμος κοντά στο παλάτι (Ναγκίμπ Μαχφούζ)
ΝΙΓΗΡΙΑ: Τα πάντα γίνονται κομμάτια (Τσινούα Ατσέμπε)
ΤΟΥΡΚΙΑ: Με λένε Κόκκινο (Ορχάν Παμούκ)
ΙΡΑΝ: Βιβλίο των Βασιλέων (Φερντοσί)
ΙΝΔΙΑ: Ο Θεός των μικρών πραγμάτων (Αρουντάτι Ρόι)
ΙΑΠΩΝΙΑ: Kokoro (Νατσούμε Σοσέκι)
ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ: Ο Φυτοφάγος (Χαν Κάνγκ)

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2019

Τοιχογραφία 90 μέτρων στην Αθήνα για τα 500 χρόνια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι

.Τοιχογραφία 90 μέτρων στην Αθήνα για τα 500 χρόνια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι

Tο Παλιό Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο Γκάζι φιλοξενεί με μεγάλη επιτυχία και τεράστια ανταπόκριση του κοινού τη μεγαλειώδη έκθεση Leonardo Da Vinci – 500 Years of Genius. Αυτή την περίοδο στον εξωτερικό τοίχο του Παλιού Αμαξοστασίου επί της οδού Πειραιώς ολοκληρώθηκε απο τον εικαστικό καλλιτέχνη ΙΝΟ (@/#inoexpo), μια τοιχογραφία μήκους 90μ με πηγή έμπνευσης το Λεονάρντο Ντα Βίντσι ύστερα από ανάθεση της Λάβρυς.

Ο Βιτρούβιος Άνθρωπος, τα μοναδικά μυστηριώδη μάτια της Μόνα Λίζα, ο Μυστικός Δείπνος, η αυτοπροσωπογραφία του Λεονάρντο, απεικονίζονται ζωγραφικά με την ιδιαίτερη γραφή του ΙΝΟ ο οποίος υπογράφει πολλά εμβληματικά έργα στην πόλη της Αθήνας.

Χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη χρωματική παλέτασε όλα του τα έργα και η οποία αποτελείται από άσπρο, μαύρο, κλίμακα του γκρι και γαλάζιο, απεικονίζει τα θέματά του με την τεχνική της αφαίρεσης, έτσι που η θέασή τους να λειτουργεί ευκρινέστερα από απόσταση. Χρησιμοποιεί επίσης τα «κοψίματα», όπως τα ονομάζει, τις τομές δηλαδή στις σχεδιαστικές φόρμες.
Με την ολοκλήρωση της τοιχογραφίας, η Αθήνα αποκτά ένα έργο σύγχρονης τέχνης, με έντονο συμβολισμό και θέμα τη μεγαλύτερη διάνοια όλων των εποχών. Ο ΙΝΟ δημιουργώντας αυτή την τοιχογραφία, στην οποία για πρώτη φορά χρησιμοποιεί τόσες πληροφορίες, ιστορικές και άλλες, για ένα έργο παραστατικής ζωγραφικής, συνδέει τη ζωή και το έργο του επιστήμονα, μηχανικού, εφευρέτη και καλλιτέχνη, με τη σύγχρονη καθημερινότητα της πρωτεύουσας. 
Η τοιχογραφία έρχεται να ενισχύσει τη μοναδική εμπειρία επαφής με τη ζωή και το έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, την οποία χαρίζει η έκθεση αυτή σε μικρούς και μεγάλους.

Η ευλογία να έρχονται στην ζωή σου, αληθινοί φίλοι...


Καλημέραααα!! #toprototreno #monimoskatoikos #agrypnosmc  Έτσι θέλω να αρχίσει η μέρα μου.... #lyrics #sidewalk #quotes #song #happy #smile https://youtu.be/q6c87a1IMVA
Δεν έχω παράπονο από αυτήν την ζωή, όλα τα έζησα. Την ευτυχία...την παραλίγο ευτυχία...όλα. Κι είναι ωραίο να πονάς γιατί είναι η απέραντη αγάπη τα δάκρυα. Όταν φύγω από εδώ, αυτό θέλω να το ξέρουν τα παιδιά μου. Ότι η ζωή όσο πόνο κι αν εμπεριέχει είναι ωραία.

Κι ήθελα πολύ να γνωρίσω όλα αυτά που σε κάνουν να γελάς...Για να στα χαρίζω κάθε μέρα.Όταν φύγω από εδώ θα πάω να τα βρω. Και θα γελάμε, εκεί, με όλη μας την ψυχή.

Δυνατά, πολύ δυνατά όπως γελάμε, ξέρεις εσύ, όταν είμαστε μαζί και βρέχει καρεκλοπόδαρα κι είμαστε άλλη μια φορά, χωρίς ομπρέλα...Βουτιά η αγάπη στο κενό. Τι να τις κάνεις τις προφυλάξεις; Ζήσε...
Αποτέλεσμα εικόνας για ταξίδι συνθηματα
Γιατί οι καταιγίδες της ζωής καθαρίζουν την ψυχή μας και μας κάνουν να βγάλουμε φτερά. Πονάω κι είμαι ευτυχισμένη μαζί...σε ευχαριστώ που ήρθες στην ζωή μου
Σχετική εικόνα
Μεγάλη ευλογία να έρχονται στην ζωή σου αληθινοί φίλοι να φωτίζουν τα σκοτάδια σου...κι εσύ τα δικά τους και να τα γεμίζεις φως, όλο και πιο πολύ φως και να ζωγραφίζεις χαμόγελα στην ψυχή τους. Μεγάλη ευλογία να έρχονται στην ζωή σου, αληθινοί φίλοι...

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019

Βιβλιοπαρουσίαση του βιβλίου Ὁ κινηματογράφος τῆς ἀπουσίας τοῦ Θεοῦ σέ θεολογική παρακολούθηση. Συγγραφέας: π. Βασίλειος Χριστοδούλου από τις εκδόσεις Γρηγόρη

Παρουσιάσθηκε την Κυριακη 27.119, στο Πολιτιστικό Κέντρο της Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, µε απόλυτη επιτυχία το βιβλίου του π. Βασιλείου Χριστοδούλου «Και ο κλήρος έπεσε στα δάκρυα» (Ο κινηµατογράφος της απουσίας του Θεού σε Θεολογική παρακολούθηση) από τις εκδόσεις «ΓΡΗΓΟΡΗ» υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμόρφωσης της Ι.Α.Α.

Για το βιβλίο µίλησαν ο Χρυσόστοµος Σταµούλης καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ ο οποίος αναφέρθηκε στην σύνδεση της Θεολογίας και κινηματογράφου  µε αφορµή το παρουσιαζόμενο βιβλίο αλλά  και στην ανάγκη που πλέον έχει δηµιουργηθεί ενός διαλόγου της Εκκλησίας µε τη σύνχρονη Τέχνη. Τόνισε ότι το  συγκεκριμένο βιβλίο πρωτοπορεί στον διάλογο αυτό στά δάκρυα ευχαριστώντας τον συγγραφέα για την όλη του προσπάθεια.


Στη συνέχεια τον λόγο πηρε ο π. Χριστόδουλος Μπίθας (Θεολόνος &συγγραφέας) ο οποίος µε λόγο ποιητικό και λογοτεχνικό αναφέρθηκε στην ευχαριστιακη και δοξολογική διάσταση της ζωής που ξετυλίγεται µέσα απ" τις σελίδες του βιβλίου ως ίσως τη µόνη απάντηση στο αιώνιο σκάνδαλο της ύπαρξης του κακού στον κόσμο και της φαινομενικης απουσίας και σιωπής του Θεού.

Κατόπιν ο Σταύρος Ζουµπουλάκης (Νοµικός, φιλόλογος & συγγραφέας) αναφέρθηκε στον πυρήνα του βιβλίου που είναι η απουσία και σιωπή του Θεού στο Άουσβιτς µε αφορµή τη σχολιαζόµενη στο βιβλίο ταινια «ο νιος του Σαούλ» αλλά και το επίμετρο που την συνοδεύει «Θεός και ΆουσΘιτς», κάνοντας και αναφορά στην επέτειο µνήµης των Θυµάτων του Ολοκαυτώματος (27/1). Ο κ. Ζουμπουλάκης τόνισε πως είναι το πρώτο βιβλίο στην ελληνική θεολογική βιβλιογραφία -και µάλιστα από κληρικό της ορθόδοξης Εκκλησίας που ασχολείται µε το Θέμα του Ολοκαυτώµατος, αφού όπως τόνισε, είναι πολύ στενόχωρο το γεγονός πως όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει υπάρξει το παραµικρό επίσηµο κείµενο από ορθόδοξης πλευράς που ανοικτά και ξεκάθαρα να καταδικάζει τον αντισηµιτισµό και το Ολοκαύτωμα. Επισήμανε στη συνέχεια την απόλυτη συµφωνία του με την θεολογική οπτική που ο συγγραφέας δίνει στο βιβλίο του, τονίζοντας πως το κακό και η σιωπή τού Θεού δα αποτελούν νια πάντα ένα άλυτο πρόβλημαμία ρωγµή στη σχέση µας µε τον Θεό.

Η εκδήλωση έκλεισε µε ένα κείµενο που τα µέλη της νεανικής συντροφιάς της ενορίας του π. Βασιλείου έγραφαν, σχετικά µε την εµπειρία τους απ, όλα αυτά τα χρόνια συµµετοχής στις ενοριακές κινηματογραφικές προβολές που ο π. Βασίλειος Χριστοδούλου κάνει. 

Οι δύο όροφοι του Πολιτιστικού Κέντρου ήταν κατάμεστοι από κόσµο, νι* αυτό και οι μισοί από τους παρευρεθέντες παρακολούθησαν την εκδήλωση από ταυτόχρονη βιντεοπροβολή στον επάνω όροφο του κτιρίου.

Ακολούθησε πλούσιο κέρασµα νια όλους µε πληθώρα εδεσµάτων, τα οποία ετοιµάστηκαν από τις κοπέλες της ενοριακης, νεανικής συντροφιάς του π. Βασιλείου. Την όλη εκδήλωση συντόνισε και παρουσίασε ο Γιώργος Μπάρλας.

"Για όλους εμάς που μοιραστήκαμε αυτήν την βραδιά ήταν σίγουρα μια αποκάλυψη... Συγκινηθήκαμε πολύ βαθιά, προβληματιστήκαμε πάνω στην αέναη αναζήτηση του αληθινού στην ζωή μας. "Καί ὁ κλῆρος ἔπεσε στά δάκρυα"... ένα βιβλίο που το διαβάζεις και σε στιγματίζει για πάντα με το φως του. Πολύ φτωχές οι λέξεις για να το περιγράψω....

Και το πιο σημαντικό; Νιώσαμε τον συγγραφέα, ευαίσθητο παλμογράφο της ανθρώπινης ψυχής να μας ταξιδεύει με το καράβι του στα άδυτα του ανθρώπινου πόνου και της απώλειας. Να γίνεται συνοδοιπόρος μας στο έρεβος, στα δικά μας σκοτάδια, εκεί που ο Θεός μοιάζει απών και νιώθουμε απόλυτα μόνοι και ξεχασμένοι στην έρημο της μοναξιάς και της εκκωφαντικής σιωπής, με σκοπό πάντα να μας βγάλει στο λιμάνι που έχει φως, αγάπη και ομορφιά.... 

Και το έκανε μέσα από το βιβλίο του...όπως έχω την χαρά και την Μεγάλη Ευλογία να ξέρω πώς το κάνει και στην προσωπική του ζωή, ύστερα από την δική μας συντριπτική απώλεια της μικρής μας κόρης, το δικό μας απόλυτο σκοτάδι, να μας οδηγεί ξανά στο Φως.

Μια πολύ ξεχωριστή βιβλιοπαρουσίαση... Από αυτές που σου αποκαλύπτουν οτι τελικά "Αγάπη είναι να δίνουμε στον Άλλον αυτό που δεν έχουμε". 

Ένα βιβλίο, δώρο Θεού, μια λατρευτική δοξολογία της ζωής, ένα βιβλίο σταθμός, στον οποίο πάντα θα θέλεις να γυρίζεις, γραμμένο από έναν πραγματικά Ωραίο Άνθρωπο που είναι Απώλεια να μην συναντηθείς μαζί του μέσα από το έργο του. 



Είχα την πολύ μεγάλη τιμή να είμαι εκεί.



Σας ευχαριστώ, πάτερ -Βασίλειε, με όλη μου την ψυχή..."

Και ο κλήρος έπεσε στα δάκρυα

Ὁ κινηματογράφος τῆς ἀπουσίας τοῦ Θεοῦ σέ θεολογική παρακολούθηση
Συγγραφέας: π. Βασίλειος Χριστοδούλου 
Το βιβλίο θα βρείτε από τις εκδόσεις Γρηγόρη εδώ  

Περισσότερα για το βιβλίο διαβάστε εδώ


Παρακολουθήστε το βίντεο με την παρουσίαση του νέου βιβλίου του π. Βασιλείου Χριστοδούλου με τίτλο "Και ο κλήρος έπεσε στα δάκρυα - ο κινηματογράφος της απουσίας του Θεού σε θεολογική παρακολούθηση", η οποία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 27.01.2019 στο Πολιτιστικό Κέντρο της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Για το βιβλίο μίλησαν: - Χρυσόστομος Σταμούλης, Καθηγητής Θεολογίας ΑΠΘ - π. Χριστόδουλος Μπίθας, θεολόγος -συγγραφέας - Σταύρος Ζουμπουλάκης, Νομικός, φιλόλογος καί συγγραφέας, Πρόεδρος του Βιβλικού Ιδρύματος «Άρτος Ζωής» και του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος ενώ την εκδήλωση συντόνισε ο Γιώργος Μπάρλας, θεολόγος-φιλόλογος.

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2019

H αγάπη της Λευκοθόης για τον Ήλιο εξηγεί γιατί το ηλιοτρόπιο όταν βρεθεί κοντά σε δέντρα που παράγουν λιβάνι τα μαραίνει

Τα ηλιοτρόπια αναπτύσσονται ακολουθώντας την πορεία του Ήλιου στον ουρανό, ενώ τη... νύχτα στρέφονται αργά προς την ανατολή, περιμένοντας το επόμενο ξημέρωμα.
rosa
Σύμφωνα με τη μυθολογία, ο Ήλιος ήταν ερωτευμένος με την Ωκεανίδα Νύμφη, Κλυτία. Τον έρωτα αυτό αποφάσισε να καταστρέψει η Αφροδίτη, θέλοντας να πάρει εκδίκηση. Η θεά είχε εξοργιστεί, επειδή ο Ήλιος φανέρωσε την κρυφή ερωτική της σχέση με τον Άρη.
All orange flowers and yellow flowers are beautiful and with meanings of their own. So, which do you prefer?  Beautiful flowers | small orange and yellow flowers | wedding garden arrangements bouquet ganden, light type of orange flowers yellow flower | pretty flowers such as sunflower, tulips,  bird of paradise, ranunculus, freesia etc
Τον καταράστηκε, λοιπόν, να ερωτευτεί παράφορα την Λευκοθόη, κόρη του βασιλιά της Περσίας Όρχαμου και της Ευρυνόμης. Επειδή ήταν πάρα πολύ όμορφη, ο Ήλιος έριχνε τις ακτίνες του μόνο πάνω της.
Sunflower #wallpaper #iphone #android #background #followme,  #android #background #followme #iphone #sunflower #wallpaper
Ανέτειλε κάθε πρωί νωρίτερα και έδυε αργότερα, ώστε να μπορεί να τη θαυμάζει. Κάποια στιγμή θέλησε να την πλησιάσει και για να μπει στο διαμέρισμα της αγαπημένης του, πήρε τη μορφή της Ευρυνόμης.
flores
Κατάφερε να διώξει τις σκλάβες και να μείνει μόνος μαζί της, με τα εξής λόγια: «Φύγετε τώρα γιατί έχω κάποιο μυστικό να ανακοινώσω στην κυρά σας».
Polubienia: 9,477, komentarze: 48 – Awesome Dream Places (@awesomedreamplaces) na Instagramie: „Sunflowers Photo by @anjarxs  #awesomedreamplaces”
Τότε αποκάλυψε στη Λευκοθόη την ταυτότητα και τις προθέσεις του: «Εγώ είμαι αυτός που σας βλέπει όλους και φωτίζει το Σύμπαν, είμαι το φως του κόσμου και σε αγαπώ». Ακούγοντας αυτά τα λόγια η Λευκοθόη τρομοκρατήθηκε.
🖤beautiful💛luv it🖤💛🖤💛🖤
Ο Ήλιος χωρίς να χάσει καιρό πήρε την πραγματική του μορφή και απέκτησε τη συνηθισμένη λαμπρότητα του. Τότε η νεαρή κοπέλα τον ερωτεύτηκε παράφορα. Η πρώην ερωμένη του Ήλιου, η Κλυτία, ζήλεψε την ευτυχία τους.
soul-of-an-angel:  Sunflowers at Sunset  Blenheim Ontario ...
Πληροφόρησε τον βασιλιά Όρχαμο για τα καμώματα της κόρης του και εκείνος την τιμώρησε. Την έθαψε ζωντανή και ζήτησε να τη σκεπάσουν με ένα λόφο άμμου.
“Remember ye not the former things, neither consider the things of old. Behold, I will do a new thing; now it shall spring forth; shall ye not know it? I will even make a way in the wilderness, and rivers in the desert.” ‭‭Isaiah‬ ‭43:18-19‬ ‭KJV‬‬
Ο Ήλιος προσπάθησε να σώσει τη Λευκοθόη, αλλά ήταν πολύ αργά. Η κοπέλα είχε πεθάνει από ασφυξία. Για να τιμήσει τη μνήμη της, την περιέχυσε με αμβροσία και πότισε τη γη γύρω της λέγοντας: «Θα κάνω τουλάχιστον ό,τι χρειάζεται για να ανέβεις στον ουρανό». Αμέσως το κορμί της Λευκοθόης έβγαλε ρίζες και έγινε το δέντρο που παράγει το λιβάνι.
Από εκείνη την ημέρα ο Ήλιος διέκοψε κάθε επαφή με την Κλυτία και την περιφρονούσε. Η απελπισία της την οδήγησε σε θανάσιμο μαρασμό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ριζώσει στη γη και να μετατραπεί σε ένα φυτό με κίτρινο χρώμα. Πρόκειται για το ηλιοτρόπιο, το λουλούδι που στρέφεται στη μεριά του ήλιου και μαρτυρά τον έρωτα της Κλυτίας προς τον θεό.
Λέγεται πως το ηλιοτρόπιο όταν βρεθεί κοντά σε δέντρα που παράγουν λιβάνι τα μαραίνει και μαραίνεται και το ίδιο αμέσως μετά.
Βιβλιογραφία: «Ελληνική Μυθολογία, ο Ναός των Μουσών», Εκδόσεις Μίλητος
via

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

Όταν η αγάπη σε καλεί, ακολούθησέ την (Χαλίλ Γκιμπράν)

Όταν η αγάπη σε καλεί, ακολούθησέ την, μόλο που τα μονοπάτια της είναι τραχιά και απότομα. Κι όταν τα φτερά της σε αγκαλιάσουν, παραδόσου, μόλο που το σπαθί που είναι κρυμμένο ανάμεσα στις φτερούγες της μπορεί να σε πληγώσει. Κι όταν σου μιλήσει, πίστεψέ την, μόλο που η φωνή της μπορεί να διασκορπίσει τα όνειρα σου σαν το βοριά, που ερημώνει τον κήπο.
Pinspiration: 9 x origineel je huis versieren met kerstlichtjes!
Γιατί όπως η αγάπη σε στεφανώνει, έτσι και θα σε σταυρώσει. Κι όπως είναι για το μεγάλωμα σου, είναι και για το κλάδεμά σου. Κι όπως ανεβαίνει ως την κορυφή σου και χαϊδεύει τα πιο τρυφερά κλαδιά σου, που τρεμοσαλεύουν στον ήλιο, έτσι κατεβαίνει και ως τις ρίζες σου και ταράζει την προσκόλληση τους στο χώμα.
Kumpulan Wallpaper  HP , android, iphone , Terlengkap. SItus judi Terpercaya
Σαν δέματα σταριού σε μαζεύει κοντά της. Σε αλωνίζει για να σε ξεσταχυάσει. Σε κοσκινίζει για να σε λευτερώσει από τα φλούδια σου. Σε αλέθει για να σε λευκάνει. Σε ζυμώνει ώσπου να γίνεις απαλός. Και μετά σε παραδίνει στην ιερή φωτιά της για να γίνεις ιερό ψωμί για του Θεού το άγιο δείπνο.
wallpaper Hp lengkap terlengkap couple Handphone
Όλα αυτά σου κάνει η αγάπη για να μπορέσεις να γνωρίσεις τα μυστικά της καρδιάς σου και με τη γνώση αυτή να γίνεις κομμάτι της καρδιάς της ζωής.
Αλλά αν από φόβο σου γυρέψεις μόνο την ησυχία της αγάπης και την ευχαρίστηση της αγάπης, τότε, θα ήταν καλύτερα για σένα να σκεπάσεις την γύμνια σου και να βγεις έξω από το αλώνι της αγάπης. Και να σταθείς στο χωρίς εποχές κόσμο, όπου θα γελάς, αλλά όχι με ολάκερο το γέλιο σου, και θα κλαις, αλλά όχι με όλα τα δάκρυά σου.
Η αγάπη δε δίνει τίποτα παρά μόνο τον εαυτό της, και δεν παίρνει τίποτα παρά μόνο τον εαυτό της. Η αγάπη δεν κατέχει κι ούτε μπορεί να κατέχεται, γιατί η αγάπη αρκείται στην αγάπη.

Η αγάπη δεν είναι καμιά άλλη επιτυχία εκτός από την εκπλήρωση της. Αλλά αν αγαπάς κι είναι ανάγκη να έχεις επιθυμίες, ας είναι αυτές οι επιθυμίες σου:

Να λιώσεις και να γίνεις σαν το τρεχούμενο ρυάκι που λέει το τραγούδι του στην νύχτα. Να γνωρίσεις τον πόνο της πολύ μεγάλης τρυφερότητας. Να πληγωθείς από την ίδια την γνώση σου της αγάπης. Και να ματώσεις πρόθυμα και χαρούμενα.

Να ξυπνάς την αυγή με καρδιά έτοιμη να πετάξει και να προσφέρει ευχαριστίες για μια ακόμη μέρα αγάπης. Να αναπαύεσαι το μεσημέρι και να στοχάζεσαι την έκσταση της αγάπης. Να γυρίζεις σπίτι το σούρουπο μ’ ευγνωμοσύνη στην καρδιά.

Και ύστερα να κοιμάσαι με μια προσευχή για την αγάπη που έχεις στην καρδιά σου και μ’ έναν ύμνο δοξαστικό στα χείλη σου.

Αυτές είναι οι πιο σπάνιες ελληνικές λέξεις τις οποίες δεν λέμε ούτε ακούμε κάθε μέρα Καλό είναι να τις εντάξουμε στο καθημερινό λεξιλόγιο.

Αποτέλεσμα εικόνας για σπανιες λεξεις
Ο Νίκος Σταματόπουλος στο blog του γράφει: «Το τελευταίο διάστημα, το παραδέχομαι, το έχω κι εγώ το θεματάκι μου. Παρατηρώ πόσο φτωχό είναι το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε καθημερινά, έναντι του λεξιλογικού πλούτου της ελληνικής γλώσσας.
Σκέφτηκα λοιπόν να μαζέψω εδώ διάφορες ελληνικές λέξεις, τις λιγότερο χρησιμοποιούμενες, για να τις μοιραστώ μαζί σας, σε μια προσπάθεια να διευρύνουμε το λεξιλογικό μας πλούτο. Είναι κρίμα μια γλώσσα 3000 και βάλε ετών να φτωχαίνει τόσο πολύ από τους σημερινούς χρήστες της και να αργοπεθαίνει, επιτρέποντας σε ξενόφερτες λέξεις να "εισβάλλουν" μέσα της και να την αλλοιώνουν. Οφείλω να σημειώσω ότι η πηγή αναζήτησης των ορισμών των λέξεων ήταν το Βικιλεξικό, η Livepedia, η Εγκυκλοπαίδεια Λευκάς , το Λεξικό Τριανταφυλλίδη και το Λεξικό iSchool.

-- Α --
αβυσσαλέος: (επίθ.) .
αγαστός: (επίθ.) .
αδυσώπητος: (επίθ.) .
ακόρεστος
αλεξιβρόχιο: ομπρέλα
αλτρουιστής: (ουσ. αρσ.) .
αλώβητος: (επίθ.) αυτός που δεν έχει πάθει φυσική ή ηθική ζημιά.
αμείλικτος: (επίθ.) .
αμετροέπεια: (ουσ. θηλ.) η έλλειψη μέτρου στα λόγια.
άμιλλα: () .
αμφίψωμο: (ουσ. ουδ.) το σάντουιτς, το τοστ.
ανδραγαθία
απεχθής: (ουσ. ουδ.) εχθρικός, μισητός, αποκρουστικός, αντιπαθητικός, απαίσιος, αποτροπιαστικός.
άτεγκτος: () .
ατόπημα: (ουσ. ουδ.) η ακατάλληλη για τις περιστάσεις και συνθήκες ενέργεια.
άφατος: (επίθ.) [ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ: στερ. α + φατός ‹ φημί = λέω, μιλώ] ανέκφραστος, απερίγραπτος: "άφατη χαρά".
αχλός: () .

-- Β --
βαυκαλίζω: (ρ.) καθησυχάζω κάποιον με ψεύτικες υποσχέσεις.
βρόχος: θηλιά. Στην Πληροφορική: επαναλαμβανόμενη υπό συνθήκες σειρά εντολών.
βρώση: κατανάλωση τροφίμου.
βυσσοδομώ: (ρ.) [ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ : βύσσος = βυθός + δομέω ή δομώ = χτίζω] (μτφ.) σχεδιάζω κρυφά κάτι κακό για κάποιον, σκευωρώ, στενοχωρώ συνώνυμα:μηχανορραφώ, ραδιουργώ.

-- Γ --
γαλουχώ: (ρ.) θηλάζω, βυζαίνω / (μτφ.) ανατρέφω, διαπαιδαγωγώ.
γονυπετής: (επίθ.) αυτός που πέφτει στα γόνατα συνώνυμα: γονατιστός.

-- Δ --
δανδής: (επίθ.) άντρας που ντύνεται και συμπεριφέρεται με εξεζητημένη κομψότητα.
δερματοστιξία: τατουάζ.
δημαγωγός: (ουσ. αρσ.) αυτός που αποκτά εμπιστοσύνη με απατηλά μέσα, δημοκόπος
διαπρύσιος: (επίθ.) αυτός που διακηρύσσει κάτι με ιδιαίτερη θέρμη, με ένταση και παλμό.
δύστοκος: (επιθ.) κυριολ.: που γεννά με δυσκολία
μεταφορ.: αυτός που δυσκολεύεται να παράξει σκέψη, συνώνυμο: βραδύνους (αργόστροφος)

-- Ε --
εγείρω:
ειμαρμένη: 
εκμαυλίζω: (ρ.) .
ελλοχεύω: (ρ.) ενεδρεύω, παραμονεύω, στήνω καρτέρι.
εμφωλεύω: (ρ.) φωλιάζω, κουρνιάζω, (πληροφ.) ενσωματώνω υπορουτίνα σε ρουτίνα.
εμπάθεια: (ουσ. θηλ.) μοχθηρία, μίσος, έντονα αρνητικά συναισθήματα, εχθρότητα, πάθος εναντίον κάποιου.
εμπαιγμός: (ουσ.) το περίπαιγμα, ο χλευασμός / η εξαπάτηση, το παιχνίδισμα.
εναργής: (επίθ.)
ενδελεχής: (επίθ.) 1. αυτός που είναι συνεχής, αδιάλειπτος, ακατάπαυστος, ατελείωτος: "ενδελεχής αναζήτηση του δράστη" αντίθετα: στιγμιαίος. 2.(μτφ.) αυτός που γίνεται με αδιάκοπη και διαρκή επιμέλεια, ο επίμονος.
ενδόμυχος: (επίθ.) .
επαίσχυντος: 
επάρατος: 
επίνειο: (ουσ. ουδ.) πόλη ή οικισμός με λιμάνι ή όρμο που εξυπηρετεί μια πόλη (κυρίως μεσογειακή).
επίπλαστος: (επίθ.) ψεύτικος.
ευεπίφορος: (επίθ.) επιρρεπής.
ευημερία: (ουσ. θηλ.) ευπορία, ευζωία, καλοπέραση.
ευθαρσώς: (επίρ.) .
ευκαταφρόνητος: (επίθ.) 1. αυτός που είναι άξιος να καταφρονηθεί 2. (μτφ.) αυτός που δεν είναι υπολογίσιμος, ο τιποτένιος, ο ασήμαντος, ο αναξιόλογος.

-- Ζ --
ζοφερός: (επίθ.) σκοτεινός / (μτφ.) αυτός που εμπνέει φόβο, απαισιοδοξία, μελαγχολία.

-- Θ --
θαλερός: (επίθ.) φυλλώδης, ανθηρός, φυλλοφόρος.
θάλλος: (ουσ. ουδ.) νέο, τρυφερό (άρα πράσινο) κλαδάκι, βλαστάρι. φύλλωμα.
θεμιτός: () .
θωπεύω: (ρ.) χαϊδεύω, περιποιούμαι υπερβολικά / μτφ. κολακεύω, καλοπιάνω.

-- Ι --
ιλαρός: (επίθ.) χαρούμενος, φαιδρός, χαρωπός.
ιταμός: (επίθ.) αυθάδης, θρασύς, προκλητικός.

-- Κ --
καθέλκυση: (ουσ. θηλ.) .
καινοφανής: (επίθ.) υτός που εμφανίζεται για πρώτη φορά, ο πρωτοεμφανιζόμενος.
καιροφυλακτώ: (ρ.) περιμένω την κατάλληλη περίσταση για να κάνω κάτι, παραμονεύω, καραδοκώ.
καπηλεύομαι:
κατακερματισμός: 
καταπίστευμα: (ουσ. ουδ.) αυτό που εμπιστεύεται κανείς σε κάποιον άλλο.
κατάφωρος: (επίθ.) ολοφάνερος, χειροπιαστός, οφθαλμοφανής.
κατηφής: (επίθ.) κατσούφης, σκυθρωπός.
κατηχούμενος: (μτχ.)
κίβδηλος: (επίθ.) ψεύτικος, πλαστός.
κόλαφος: (ουσ. αρσ.) .
κονιορτοποιώ: (ρ.) λιώνω, μετατρέπω κάτι σε σκόνη.
κωλησιεργώ: (ρ.) καθυστερώ την εκτέλεση ενός έργου.

-- Λ --
λεξιθηρία: (ουσ. θηλ.) η αναζήτηση σπάνιων λέξεων και εκφράσεων και η χρησιμοποίησή τους στον προφορικό ή γραπτό λόγο.
λίκνο: (ουσ. ουδ.) κούνια / κοιτίδα / ο τόπος όπου για πρώτη φορά γεννήθηκε ή αναπτύχθηκε κάτι.
λιποψυχώ: (ρ.) δειλιάζω, φοβάμαι.

-- Μ --
μαυσωλείο: () .
μειλίχιος: (επίθ.) ήπιος, πράος, καταδεκτικός, γαλίφης.
μέμφομαι: () .
μεμψιμοιρώ: (ρ.) παραπονιέμαι για τη μοίρα μου, μουρμουρίζω, γκρινιάζω.
μίασμα: (ουσ. ουδ.) απεχθές έγκλημα, ανοσιούργημα.
μνησίκακος: (επίθ.) αυτός που θυμάται το κακό που του έκαναν και από μίσος για το δράστη επιδιώκει να τον εκδικηθεί.
μομφή: (ουσ. θηλ.) επίπληξη, κατάκριση, κατηγορία.
μονολιθικός: (επίθ.) πνευματικά στεγανοποιημένος, μονοδιάστατος, μονομερής
μυσταγωγία: () .

-- Ν --
νείρομαι: (ρ.) επιθυμώ πολύ, ονειρεύομαι, λαχταρώ.
νηπενθής: (.) .
νύξη: υπαινιγμός, υπονοούμενο.
νωχελικός: (επίθ.) ο νωθρός, αυτός που κινείται και δρα με αργό ρυθμό και οκνηρία.

-- Ο --
οδυρμός:
ουραγός: (ουσ. αρσ.) αυτός που ηγείται ή βρίσκεται στην οπισθοφυλακή / αυτός που βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις μιας βαθμολογικής κατάταξης / αυτός που απλώς ακολουθεί τους άλλους.
ουτοπία: (ουσ. θηλ.) το μη πραγματοποιήσιμο, φαντασιοκόπημα, χίμαιρα.

-- Π --
παιανίζω: () .
πακτωλός: () .
πανάκεια: (.) .
παρεισφρέω: (ρ.) εισβάλλω, διεισδύω, μπαίνω αυθαίρετα.
παχυλός: (επίθ.) 1. παχουλός 2. (μτφ.) α) αυτός που είναι περισσότερος από το κανονικό, ο υπερβολικός: "παχυλοί μισθοί", β) ο πλήρης, ο τέλειος. (σσ. συνήθως χρησιμοποιείται μεταφορικά).
πένης: (επίθ.) φτωχός.
πενία: (ουσ. θηλ.) Η στέρηση των αναγκαίων, η ανεπάρκεια και των στοιχειωδεστέρων πόρων για την εξασφάλιση αξιοπρεπούς διαβίωσης. η φτώχεια.
πενιχρός: (επίθ.) φτωχικός, λίγος, ανεπαρκής, ασήμαντος.
πολυσχιδής:
προπηλακίζω: 
πτωχαλαζών / -όνας: (ουσ.) ο φτωχός με αλαζονική συμπεριφορά, ο ψωροπερήφανος

-- Ρ --
ρακένδυτος: (επίθ.) κουρελιασμένος, κουρελής.
ρηξικέλευθος: (επίθ.) < από το μεταγενέστερο ῥηξικέλευθος. Σύνθεση των λέξεων ῥήγνυμι, ανοίγω + κέλευθος, δρόμος. Αυτός που δημιουργεί πρόοδο ("ανοίγει νέους δρόμους") στην πολιτική, την κοινωνία, την οικονομία κ.α..

-- Σ --
σκαπανέας: (ουσ. αρσ.) πρωτοπόρος, καινοτόμος, ρηξικέλευθος
σταχυολογώ: (ρ.) μαζεύω στάχυα / (μτφ.) διαλέγω, απανθίζω. (σσ. συνήθως χρησιμοποιείται μεταφορικά).
συνδαιτυμόνας: (ουσ. αρσ.) αυτός που δειπνεί με άλλο άτομο.

-- Τ --
ταλανίζω: (ρ.) .
ταχυφαγείο: (ουσ. ουδ.) εστιατόριο γρήγορης εξυπηρέτησης, fast food.
τιμαλφής: (επίθ.) πολύτιμος, πανάκριβος, βαρύτιμος.
τραγέλαφος: () .
τροχοπέδη: (ουσ. θηλ.) (για οχήματα) φρένο / μτφ: εμπόδιο, κώλυμα.
τρυφηλός

-- Υ --
υπεισέρχομαι: (ρ.) μπαίνω λαθραία, εισδύω κάπου επιτήδεια.
υποθάλπω: (ρ.) .
υπονομεύω: (ρ.) .
υποσκάπτω: (ρ.) .
υποσκελίζω: (ρ.)
υποτροπιάζω: (ρ.) (για αρρώστια) εμφανίζομαι πάλι, ξανακυλώ.
υφέρπων /-ουσα /-ον: (επίθ.) αυτός που σέρνεται κάτω από κάτι. Μεταφορικά, αναφερόμαστε σε υφέρπουσα νόσο (που κρύβεται κάτω από μη προφανή συμ;τώματα) ή και σε υφέρποντα νοήματα (υπονοούμενα).

-- Φ --
φαλκιδεύω: (ρ.) 
φείδομαι: (ρ.) εξοικονομώ, τσιγκουνεύομαι, στερώ.
φειδωλός: (επίθ.) οικονομικός, αυτός που μιλά ή προσφέρει ή γενικότερα ενεργεί με φειδώ, με σύνεση, με οικονομία
φενάκη: (ουσ. θηλ.) περούκα / μτφ: το ψέμα που λέγεται για εξαπάτηση, η παραπλάνηση, η εσκεμμένη απάτη.
φυλλορροώ: (ρ.) μαδώ, ρίχνω τα φύλλα μου / μτφ: καταπέφτω, εξασθενώ, εξαντλούμαι.
φυσιοδίφης: (ουσ. αρσ.) αυτός που ερευνά τη φύση, ο επιστήμονας που ασχολείται με τη μελέτη των φυτών, των ζώων και των ορυκτών.
φωταψία:

-- Χ --
χειραφέτηση: (ουσ. θηλ.) η απαλλαγή από την κηδεμονία, εξουσία ή επιρροή κάποιου.
χίμαιρα: (ουσ. θηλ.) βλ. ουτοπία.

-- Ψ --
ψήγμα: (ουσ. ουδ.) τρίμμα, λεπτό κομμάτι μετάλλου, ελάχιστη ποσότητα.




Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019

Επίσκεψη στο σπίτι του Μότσαρτ!

Αποτέλεσμα εικόνας για Επίσκεψη στο σπίτι του Μότσαρτ!
Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ Από τους κορυφαίους συνθέτες όλων των εποχών, τα έργα του οποίου αποτελούν μέρος του ρεπερτορίου κάθε ορχήστρας που σέβεται τον εαυτό της.Το πλήρες όνομά του είναι Γιοχάνες Κρισόστομους Βολφγκάνγκους Τεόφιλους (Αμαντέους) Μότσαρτ [Wolfgang Amadeus Mozart] και γεννήθηκε την 8η πρωινή της 27ης Ιανουαρίου 1756 στο Ζάλτσμπουργκ, τμήμα τότε της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας του Γερμανικού Έθνους και νυν της Αυστρίας. Ήταν γιος του συνθέτη Λεοπόλδου Μότσαρτ και της Άννας Μαρίας Περτλ.
Ο Μότσαρτ έζησε μόνο 35 χρόνια, πρόλαβε όμως να συνθέσει περίπου 600 έργα (συμφωνικά, δωματίου, κονσέρτα, όπερες και χορωδιακά), τα περισσότερα από τα οποία είναι αριστουργήματα. Σε ηλικία τριών χρονών έπαιζε πιάνο, στα πέντε του συνέθετε και στα έξι έδωσε το πρώτο του κοντσέρτο. Μιλάμε για τον ορισμό της ιδιοφυΐας.

Ο Μότσαρτ, αν και συνθέτης, είναι ένας μύθος, ένα λαϊκό είδωλο. Είχε το χάρισμα να γράφει απλές και ευκολομνημόνευτες μελωδίες, μέσα στη συνθετότητά τους. Έργα του ακούγονται όχι μόνο στις αίθουσες συναυλιών, αλλά και σε ασανσέρ, εμπορικά κέντρα, αίθουσες χειρουργείων και ως ηχητικά σήματα από κινητά τηλέφωνα.

Η μουσική του έχει και «μαγικές» ιδιότητες. Κτηνοτρόφοι παίζουν Μότσαρτ στις αγελάδες για να αυξήσουν την παραγωγή τους σε γάλα ή να μας δώσουν πιο τρυφερό κρέας. Έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά ότι η ακρόαση της μουσικής του βοηθά στην ανάπτυξη της νοημοσύνης των βρεφών και των παιδιών. Η μορφή του απεικονίζεται σε σοκολατάκια, σουβενίρ και άλλα είδη διακόσμησης.

Μεταξύ σοβαρού και αστείου λέγεται ότι αν υπήρχε δυνατότητα ο Μότσαρτ να διεκδικήσει τα δικαιώματα για τη χρήση της μουσικής και του ονόματός του θα μπορούσε να αγοράσει όλη την Αυστρία. Άλλωστε, η γενέτειρά του Ζάλτσμπουργκ ζει και αναπτύσσεται μέχρι σήμερα χάρις στον Μότσαρτ. Και όμως, ο συνθέτης της «Μικρής Νυχτερινής Μουσικής», του «Ντον Τζιοβάνι», του «Μαγικού Αυλού» και άλλων αριστουργημάτων πάλευε για να τα φέρει βόλτα με τα οικονομικά του στον σύντομο βίο του.

Πέθανε στη μία τα ξημερώματα της 5ης Δεκεμβρίου 1791, επί των επάλξεων, γράφοντας το «Ρέκβιεμ» της ζωής και της καριέρας του.
Παρόλο που ο Μότσαρτ έζησε σε πολλά διαφορετικά σπίτια στη Βιέννη, έχει παραμείνει ένα μοναδικό διαμέρισμα μέχρι και σήμερα, που είναι όπως όταν ζούσε εκεί ο μεγάλος συνθέτης. Βρίσκεται στην οδό Domgasse 5 και ήταν το σπίτι του Μότσαρτ από το 1784 ως το 1787. 
Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο διαμέρισμα στον πρώτο όροφο. Έχει 4 μεγάλα δωμάτια, 2 μικρότερα και μια κουζίνα. 
Ο Μότσαρτ δεν καθόταν για πολύ σε ένα μέρος! Μάλιστα σε αυτό το σπίτι έμεινε το μεγαλύτερο διάστημα που έμεινε ποτέ σε κάποιο σπίτι και φαίνεται ότι του άρεσε. Κατά την περίοδο της παραμονής του εκεί έγραψε την πιο δημοφιλή όπερα του "Οι γάμοι του Φίγκαρο". 

Το δωμάτιο Figaro

Το Mozarthaus άνοιξε το 2006, 250 χρόνια μετά τη γέννηση του Μότσαρτ. Έχει έκταση 1000 τ.μ και εκτείνεται σε 4 ορόφους. Οι επισκέπτες ζουν για λίγο στον ζωντανό κόσμο του συνθέτη, νοιώθουν την εξυπνάδα και την αινιγματική του προσωπικότητα. 
To ρολόι που χρησιμοποιούσε ο ίδιος
Το πιάνο 
Το δωμάτιο παιχνιδιών
Το εντυπωσιακό ταβάνι σε ένα από τα δωμάτια
Η περιήγηση ξεκινά από τον τρίτο όροφο που παρουσιάζει τη ζωή στη Βιέννη την εποχή του Μότσαρτ. 
Ο Μότσαρτ και οι φίλοι του
Ο δεύτερος όροφος είναι αφιερωμένος στα μουσικά έργα του συνθέτει ενώ ο πρώτος όροφος είναι ουσιαστικό το σπίτι που έζησε εκείνος με την οικογένεια του. 
Η ζωή στη Βιέννη την εποχή του μπαρόκ
Το δωμάτιο θανάτου - Death room
Το ισόγειο υπάρχει αίθουσα συναυλιών, ένα μαγαζί και ένα εκπαιδευτικό κέντρο. 

Το μαγαζί με τα αναμνηστικά
Η αίθουσα συναυλιών

Το μουσείο είναι ανοιχτό καθημερινά 10-7. Η είσοδος κοστίζει 10 ευρώ και περιλαμβάνει ακουστικό οδηγό. Για τους κατόχους της τουριστικής κάρτας Vienna Card το εισιτήριο κοστίζει 8 ευρώ. 


Οι εσωτερικές σκάλες που ενώνουν τους ορόφους


To σπίτι είναι ουσιαστικό ένα μουσείο αφιερωμένο στη ζωή του Μότσαρτ στη Βιέννη αφού τα περισσότερα έπιπλα του δεν σώζονται σήμερα. Είναι όμως πολύ ενδιαφέρον και βάζει τον επισκέπτη στο κλίμα της εποχής που έζησε και μεγαλούργησε ο συνθέτης. 

Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

Ήρθε η ώρα για φανταστικές παιδικές κατασκευές που θα γεμίσουν δημιουργικά και τον χρόνο των παιδιών σας! 15 παιδικές πασχαλινές κατασκευές ...