Θεωρώ ότι όλοι μας είμαστε εν δυνάμει ποιητές. Και πάντα με γοήτευε ένας γραμμένος τοίχος γιατί συνήθως είχε κάτι σοφό ή όμορφο να πει...Μέσα σε λίγες λέξεις.
Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019
Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019
23ο Παζάρι Βιβλίου στην πλατεία Κοτζιά
Από σήμερα και για 24 ημέρες, έως και την Κυριακή 10 Φεβρουαρίου, πραγματοποιείται στην πλατεία Κοτζιά το μεγαλύτερο και πλέον οργανωμένο Παζάρι Βιβλίου στην πόλη των Αθηνών, με κεντρικό σύνθημα «Το Βιβλίο είναι η δύναμή σου».
Το Παζάρι Βιβλίου είναι η θεσμοθετημένη εκδήλωση που διοργανώνεται εδώ και 23 έτη, προσφέροντας στο αναγνωστικό κοινό χιλιάδες τίτλους βιβλίων σε πολύ χαμηλές τιμές, που αρχίζουν από μόλις ένα ευρώ.
Στο 23ο Παζάρι Βιβλίου, όπως κάθε χρόνο, συμμετέχουν εκδότες από όλη την Ελλάδα (μέλη πρωτοβάθμιων σωματείων), προσφέροντας πάνω από 9.000 τίτλους βιβλίων, σε τιμές, που δεν ξεπερνούν το 30% της αρχικής τους λιανικής τιμής.
Σε μία σύγχρονη, υπαίθρια, στεγασμένη και θερμαινόμενη εγκατάσταση, το αθηναϊκό, και όχι μόνο, αναγνωστικό κοινό έχει την ευκαιρία να προμηθευτεί αξιόλογα βιβλία από μία μεγάλη ποικιλία τίτλων, όλων των κατηγοριών και για όλες τις ηλικίες, αξιόλογα βιβλία σε τιμές έκπληξη.
Το φετινό Παζάρι Βιβλίου -το οποίο πραγματοποιείται στο πλαίσιο και με τη στήριξη της διοργάνωσης «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του Δήμου Αθηναίων»- θα λειτουργεί καθημερινά, Σάββατα και Κυριακές από τις 09:00 το πρωί μέχρι και τις 21:00 το βράδυ, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019
Κορμός δέντρου 110 ετών έγινε βιβλιοθήκη!
Ένα δέντρο που κόβεται δε σημαίνει ότι αχρηστεύεται κιόλας. Αυτό άλλωστε απέδειξε η Sharalee Armitage Howard, βιβλιοθηκάριος, καλλιτέχνης και πρώην βιβλιοδέτης, που αποφάσισε ότι ο κορμός μιας λεύκας 110 ετών στην αυλή της θα αποτελούσε το τέλειο σκηνικό για μια «Μικρή Βιβλιοθήκη».
«Για χρόνια τα κλαδιά του δέντρου έπεφταν στο πεζοδρόμιο, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού ακόμα και για τους περαστικούς. Τελικά ένα κλαδί έπεσε στο αυτοκίνητο του γιου μας», επισημαίνει η Sharalee Armitage Howard. Αν και η μέση διάρκεια ζωής μιας λεύκας είναι 40-50 χρόνια με αυτή την ιδέα το δέντρο κατάφερε να ζήσει ήδη το διπλάσιο.
Ο κορμός του δέντρου έχει σκαλιστεί εσωτερικά, διαθέτει στέγη, εσωτερικό και εξωτερικό φωτισμό και φιλοξενεί βιβλία δημιουργώντας μια από τις πιο εντυπωσιακές βιβλιοθήκες στον κόσμο
Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019
Η Κινητή Βιβλιοθήκη του δήμου Αθηναίων συνεχίζει το ταξίδι της και το 2019
Η Κινητή Βιβλιοθήκη του δήμου Αθηναίων συνεχίζει το ταξίδι της και το 2019.Τα Χριστούγεννα ντύθηκε γιορτινά και γιόρτασε με μικρούς και μεγάλους σε πλατείες και δρόμου της Αθήνας. Τώρα με τη νέα χρονιά, η Κινητή Βιβλιοθήκη του δήμου Αθηναίων συνεχίζει το ταξίδι της στις γειτονιές της πόλης και καλεί το κοινό να την επισκεφθεί και τον Ιανουάριο.
Ο δήμος Αθηναίων, με τη συνεργασία του Οργανισμού Αθλητισμού Πολιτισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας που υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ξεκίνησε τον Ιούνιο 2018 τη λειτουργία της Κινητής Βιβλιοθήκης για μικρούς και μεγάλους. Η Κινητή Βιβλιοθήκη ταξιδεύει στις γειτονιές της πόλης στο πλαίσιο της διοργάνωσης Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου του δήμου Αθηναίων, μέγας δωρητής της οποίας είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Για το μήνα Ιανουάριο η Κινητή Βιβλιοθήκη έχει ήδη ξεκινήσει τα δρομολόγιά της. Το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Δευτέρα 7/1/2019: Πλατεία Αγίου Γεωργίου, Ακαδημία Πλάτωνος 11.00-16.00
Τρίτη 8/1/2019 : Πλατεία Αγίου Θωμά, Γουδή 15.00-19.00
Πέμπτη 10/1/2019: Οδός Τρώων, Πετράλωνα 11.00-16.00
Παρασκευή 11/1/2019: Πλατεία Αγίου Ανδρέα, Λαμπρινή 10.00-15.00
Τρίτη 15/1/2019: Κολυμβητήριο Κολοκυνθούς 15.00-19.00
Τετάρτη 16/1/2019: Οδός Πυθέου, Λόφος Λαμπράκη 10.00-15.00
Πέμπτη 17/1/2019: Σεράφειο Κολυμβητήριο, Π. Ράλλη & Πειραιώς 16.00-20.00
Παρασκευή 18/1/2019: Οδός Αθηνάς, Πλατεία Κοτζιά 10.00-15.00 (23ο Παζάρι Βιβλίου)
Δευτέρα 21/1/2019: Πλατεία Αγίου Γεωργίου, Ακαδημία Πλάτωνος 11.00-16.00
Τρίτη 22/1/2019: Πλατεία Αγίου Θωμά, Γουδή 15.00-19.00
Τετάρτη 23/1/2019: Οδός Αθηνάς, Πλατεία Κοτζιά 16.00-20.00 (23ο Παζάρι Βιβλίου)
Πέμπτη 24/1/2019: Οδός Τρώων, Πετράλωνα 11.00-16.00
Παρασκευή 25/1/2019: Πλατεία Αγίου Ανδρέα, Λαμπρινή 10.00-15.00
Δευτέρα 28/1/2019: Οδός Αθηνάς, Πλατεία Κοτζιά 16.00-20.00 (23ο Παζάρι Βιβλίου)
Τρίτη 29/1/2019: Κολυμβητήριο Κολοκυνθούς 15.00-19.00
Τετάρτη 30/1/2019: Οδός Πυθέου, Λόφος Λαμπράκη 10.00-15.00
Πέμπτη 31/1/2019: Σεράφειο Κολυμβητήριο, Π. Ράλλη & Πειραιώς 16.00-20.00
Παρασκευή: 1/2/2019: Οδός Αθηνάς, Πλατεία Κοτζιά 16.00-20.00 (23ο Παζάρι Βιβλίου)
Οι κάτοικοι της Αθήνας μπορούν με την ταυτότητά τους να γίνονται μέλη της βιβλιοθήκης και να δανείζονται δωρεάν μέχρι δύο βιβλία κάθε φορά. Εκτός από ελληνικά υπάρχουν και ξενόγλωσσα βιβλία, αγγλικά και γαλλικά. Τα βιβλία μπορούν να επιστραφούν σε όποιο μέρος βρίσκεται κάθε φορά η Κινητή Βιβλιοθήκη ή και στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη του δήμου Αθηναίων στο Σταθμό Λαρίσης.
H ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ ΕΡΧΕΤΑΙ «ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΚΑΒΑΦΗ» ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ Η Άννα Φιλίνη παρουσιάζει το σύνολο της δουλειάς της πάνω στην Καβαφική ποίηση 17 Ιανουαρίου 17 Φεβρουαρίου
Ο Καβάφης φέρνει στην ποίησή του έναν ολόκληρο κόσμο που απαρτίζεται τόσο από ιστορικά πρόσωπα, όσο και από σύγχρονούς του ανθρώπους που δρουν σε πόλεις, δημόσια κτήρια, σπίτια και απλά δωμάτια. Ακόμη και όταν αναφέρεται στο παρελθόν, μιλά για την πραγματική ζωή όπως τη βιώνει στις μέρες του και συνεχίζει να μιλά με τον ίδιο τρόπο και σε εμάς, στην εποχή μας. Από αυτόν τον κόσμο αντλεί τα ερεθίσματά της η Άννα Φιλίνη.
Στο πνεύμα είκοσι τεσσάρων ιστορικών ποιημάτων, τα πρόσωπα δίνονται σε μεγάλα πορτρέτα με σύγχρονα ρούχα και πλαισιώνονται από σύμβολα και εικόνες που δίνουν το περιεχόμενο του δράματος. Κάθε έργο, μαζί με τη μορφή και τα συναισθήματα του ήρωα, φιλοδοξεί να αποκαλύψει ταυτόχρονα την ιστορική και πολιτική πραγματικότητα.
Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019
”THERE IS A LIGHT THAT NEVER GOES OUT” ΣΤΗΝ ΓΚΑΛΕΡΙ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ Η ατομική έκθεση της Άννας Φαφαλιού Προσθήκη στην ατζέντα μου 10 Ιανουαρίου - 02 Φεβρουαρίου 2019
H Γκαλερί Ζουμπουλάκη παρουσιάζει, από τις 10 Ιανουαρίου μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου, την ατομική έκθεση της Άννας Φαφαλιού “There is a light that never goes out”. Πρόκειται για μια σειρά από επιγραφές neon και δύο γλυπτά.
Η δουλειά της εξερευνά τη σχέση αντικειμένων, μνήμης και ταυτότητας. Η πρακτική της βασίζεται στην διαστρέβλωση καθημερινών αντικειμένων, υλικών και φόρμας με σκοπό τη δημιουργία νέων διαλόγων μεταξύ αυτών και του θεατή.
Τα neon που παρουσιάζονται προέρχονται από τη σειρά “Few things we left unsaid”, μια ιδέα που προέκυψε κατά τη διάρκεια του residency της Φαφαλιού στο Los Angeles. Τοποθετούμενα στον χώρο, τα neon απεικονίζουν περιορισμούς και όρια, καθώς αναφέρονται στους συναισθηματικούς περιορισμούς και στη δυσκολία να εκφράσει κανείς τα αισθήματά του.
Στη σειρά γλυπτών “bound” και “fold”, η καλλιτέχνης χειρίζεται δύσκαμπτα υλικά σε μια προσπάθεια αλλοίωσης της ταυτότητάς τους, κάνοντάς τα να δείχνουν πιο εύπλαστα και εύθραυστα, όπως ακριβώς και οι μνήμες.
Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα:
Η Άννα Φαφαλιού (γεννημένη το 1987) είναι conceptual artist που δραστηριοποιείται μεταξύ Λονδίνου και Λος Άντζελες. Το 2011 αφού ολοκλήρωσε το ΒΑ από την Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, συνέχισε σε Masters πάνω στο Film and Visual Arts στο University of London. Ακολούθησε διδακτορική έρευνα πάνω στην Performance Art στο Laban Conservatoire of Music & Dance στο Λονδίνο. Δίδαξε ως λέκτορας ως visiting artist σε Πανεπιστήμια στο NYU και στο King’s College.
Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί ανά τον κόσμο σε ινστιτούτα, γκαλερί και φεστιβάλ. Επιλεγμένες εκθέσεις: “Sleep” στην Bangkok Art & Culture Centre (2016), “Concrete Matters” group show στο Whitechapel Gallery / Cass (2016), London, New York Frieze (2016), Art Miami (2016), “Maps” group show στο Scene Art (2015), London.
Λόγω του ενδιαφέροντος της γύρω από την έννοια της πολιτιστικής μνήμης, έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμα artist’s residencies σε Αμερική, Ασία και Ευρώπη. Το 2017 παρουσίασε την πρώτη της σόλο έκθεση στην De Re Gallery του Λος Άντζελες και στην Twelve Twelve Gallery της Χάγης.
Διάρκεια έκθεσης: 10 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2019
Γκαλερί Ζουμπουλάκη, Πλ. Κολωνακίου 20
Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πέ. & Παρ. 11.00 -15.00 &17.00–20.00
Τετ. 11.00-15.00 & Σάβ. 11.00 –14.00
Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019
Βιβλιοπαρουσίαση: «Και ο Κλήρος έπεσε στα δάκρυα»
Είναι δυνατό ο κινηματογράφος να συμπορευτεί με την Εκκλησία; Είναι εφικτό η Εκκλησία να χρησιμοποιήσει τον κινηματογράφο ως ποιμαντικό εργαλείο; Είναι νοητό μία ταινία να ανοίξει δίαυλους επικοινωνίας με τον Θεό; Μπορεί η Θεολογία να προσλάβει σύγχρονες μορφές διαλόγου με τον μετανεωτερικό άνθρωπο;
Ερωτήματα που μετά από την ανάγνωση του συγκεκριμένου έργου έχουν ήδη απαντηθεί! Ακόμα ένα συγκλονιστικό βιβλίο έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε από τον γνωστό πλέον για την ξεχωριστή και ιδιαίτερη πένα του π. Βασίλειο Χριστοδούλου, μετά τα έργα του «Συναπάντημα στη Δύση» (Άθως 2012) και «Μείνε μαζί μας, βράδιασε» (Γρηγόρης 2015).
Το νέο του πόνημα με τίτλο «Και ο κλήρος έπεσε στα δάκρυα» και με υπότιτλο: «Ο κινηματογράφος της απουσίας του Θεού σε θεολογική παρακολούθηση», μας οδηγεί στον υπέροχο κόσμο της έβδομης τέχνης, όπου με μία διεισδυτική και άκρως θεολογική ματιά αναλύονται οκτώ ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου.
Να σημειώσουμε δε ότι η ανάλυση γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε εάν δεν έχει δει κάποιος την ταινία να απολαμβάνει το κείμενο σαν ένα ξεχωριστό αφήγημα και εάν έχει δει την ταινία να την ανακαλύπτει εκ νέου μέσω μίας διαφορετικής προσέγγισης.
Σε κάθε περίπτωση η έμπειρη ματιά του συγγραφέα και η αγάπη του για τον κινηματογράφο μάς παραδίδει στα χέρια μας ένα αριστουργηματικό βιβλίο που είναι όχι μόνο συγκινητικό, διδακτικό και συναρπαστικό αλλά και άκρως θεολογικό, πνευματικό και πατερικό.
Με εμπεριστατωμένη έρευνα, ενδελεχή ιστορική μελέτη αλλά και με ποιμαντική ευθύνη ο συγγραφέας μάς βοηθά να κατανοήσουμε σφαιρικά και ολοκληρωμένα το αποκαλυπτικό περιεχόμενο των ταινιών.
Μία περιήγηση υπόσχεται το νέο αυτό βιβλίο σε έναν κόσμο που μπορεί να προβάλλεται σε ένα κινηματογραφικό πανί ή στην οθόνη του σαλονιού μας, αλλά είναι τόσο αληθινό όσο η ίδια η ζωή.
Μια άλλη ματιά πάνω σε ταινίες-αριστουργήματα, που ανοίγουν πνευματικούς ορίζοντες, καλούν σε αναστοχασμό και μας προτρέπουν να προσεγγίσουμε τα καίρια και ουσιώδη του βίου μας.
Συνοδοιπόροι του σε αυτό το πρωτότυπο συγγραφικό εγχείρημα είναι ποιητές, λογοτέχνες, καλλιτέχνες, θεολόγοι, Πατέρες της Εκκλησίας, Έλληνες και ξένοι, οι οποίοι συνδαυλίζουν τη συναισθηματική φωτιά που ανάβει μέσα μας ο συγγραφέας και διανθίζουν με τη δική τους οπτική το ήδη εξαιρετικό κείμενό του.
Είναι εφικτό να παντρεύεται ο Ελύτης, η Δημουλά, o Bρεττάκος, ο Λειβαδίτης, ο Μπλουμ, ο Elliot, o Cardenal, ο Nervo με τους κινηματογραφικούς ήρωες της Μπαμπέτ, του Πάτερσον, του Σαούλ, του Ρώσου ιερέα, τις Αθώωες μοναχές κ.ά. με ένα ποιητικό σχήμα και άκρως ερωτικό; Σίγουρα ναι!
Μα θα ρωτήσει κάποιος, μπορεί μία κινηματογραφική ταινία να μας ωφελήσει πνευματικά, εάν δεν μιλάει για τους Αγίους μας ή τον Χριστό;
Βεβαίως, γιατί οι ποιοτικές ταινίες, όπως αυτές που παρουσιάζονται, αποκαλύπτουν την ομορφιά της ζωής, την αγωνία της ψυχής, την επιθυμία για το αιώνιο, αποκαλύπτουν με άλλα λόγια την ανάγκη αλλά και την αγάπη του ανθρώπου για τον Θεό.
Και οι οκτώ ταινίες, που αναλύονται, θέτουν τα αμέτρητα γιατί της απουσίας του Θεού στην ανάγκη, στη θλίψη, στον πόνο. Θίγουν τη σιωπή του Θεού μπροστά στο θάνατο και στην οδύνη.
Εκπλήσσουν οι αναπάντητες ικεσίες στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και στους θαλάμους αερίων και οργιάζουν τα ερωτήματα που όλοι μας -πιστοί και άπιστοι- κάποια στιγμή θέσαμε και θέτουμε.
Ό,τι όμως δεν βλέπουμε δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει καθώς αναφέρει ο συγγραφέας: «Η αιωνιότητα του Γολγοθά θ’ αφήνει για πάντα τον Θεό κρεμασμένο, εκούσια θυσιασμένο, στο κέντρο κάθε ανθρώπινου ιστορικού συμβάντος βασανισμού, κόλασης και οδύνης. Θα τον αφήνει να παίρνει μέρος ένσαρκα και ψηλαφητά στο κάθε προσωπικό, ανθρώπινο μαρτύριο».
Και όπως λέει και ο Μέγας Βασίλειος: «Ο χρόνος της παρούσης ζωής είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στο ατελεύτητο της αιωνιότητας».
Το βιβλίο μας υπενθυμίζει κάτι ξεχασμένο από τον σύγχρονο άνθρωπο: τη μνήμη του θανάτου, η οποία για τους αγίους και τους Πατέρες της Εκκλησίας μας ήταν μέγιστη αρετή, δηλαδή να θυμούνται πάντα το θάνατο, για να ζουν πάντα αληθινά.
Όμως αυτή η αρετή έχει ξεπέσει τόσο πολύ στη σύγχρονη κοινωνία μας όπου κανένας δεν θέλει να θυμάται το μόνο σίγουρο που θα συμβεί. Κι όμως δεν είναι ένα βιβλίο για τον θάνατο, είναι ένα βιβλίο για τη ζωή! Είναι ένα βιβλίο για την ελπίδα, την αισιοδοξία, τη συνοδοιπορία, την παρηγοριά, τη δοξολογία και την ευχαριστία, είναι για την αέναη αναζήτηση Εκείνου, διότι όπως διαβάζουμε: «Μετά την απώλεια του παραδείσου, τον Θεό είναι που συνεχώς αναζητούμε.
Αυτοεξόριστοι σε γη μακράν της σχέσης, ευκαιρίες συνεχώς αναζητούμε για επανασύνδεση μαζί Του. Πώς; Με ποιον τρόπο; Ο Θεός μάς έδωσε επιλογές, είπαμε να τραβήξουμε… και ο κλήρος έπεσε στα δάκρυα».
Δεν είναι όμως αποτέλεσμα τυχαίου κλήρου ο θαυμασμός και η αναγνωστική απόλαυση που βιώσαμε γι’ αυτό το βιβλίο, αλλά είναι συνειδητή και πηγαία έκφραση συναισθημάτων. Κι αν πάλι έπρεπε να τραβήξουμε κλήρο για τα γραφόμενά μας, ο π. Βασίλειος δεν θα μας είχε αφήσει άλλη επιλογή παρά τα πνευματικά και συγγραφικά του χαρίσματα!
Καλοτάξιδο!
Ὁ κινηματογράφος τῆς ἀπουσίας τοῦ Θεοῦ σέ θεολογική παρακολούθηση
Συγγραφέας: π. Βασίλειος Χριστοδούλου
Γράφει ο Σωτήριος Ν. Κόλλιας
Δρ. Θεολογίας ΕΚΠΑ
Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019
Τρεις πόλεις της αρχαίας Κρήτης ζωντανεύουν στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης Η γέννηση, η εξέλιξη και η εγκατάλειψη της Απτέρας, της Ελεύθερνας και της Κνωσού μέσα από 500 μοναδικά εκθέματα
Η έκθεση «Κρήτη. Αναδυόμενες Πόλεις: Άπτερα ― Ελεύθερνα ― Κνωσός. Τρεις αρχαίες πόλεις ζωντανεύουν», άνοιξε τις πύλες της για το κοινό στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, στις 12 Δεκεμβρίου. Η έκθεση περιγράφει τη ζωή τριών πόλεων, της Απτέρας, της Ελεύθερνας και της Κνωσού από τη γέννησή τους, το πώς εξελίχθηκαν με το πέρασμα του χρόνου, την εγκατάλειψή τους καθώς και το τι ήρθε στο φως από τις νεότερες ανασκαφές και έρευνες.
Άπτερα. Πήλινο σκεύος σε μορφή ειδωλίου Σειρήνας. 2ος − 1ος αι. π.Χ. Από τo δυτικό νεκροταφείο της Απτέρας Τελετουργικό σκεύος που συνδυάζει κεφαλή και σώμα νεαρής γυναίκας με φτερά και πόδια πτηνού, αποδίδοντας τη μορφή Σειρήνας. © ΥΠΠΟΑ/Εφορεία Αρχαιοτήτων Χανίων
Περίπου 500 αρχαιότητες κάθε είδους από τρεις πρωτεύουσες πόλεις της «Εκατόμπολης» Κρήτης, ζωντανεύουν μέσα από νέες ανασκαφές αλλά και παλαιά ευρήματα που για πρώτη φορά βγαίνουν στο φως. Ορισμένες μάλιστα από τις αρχαιότητες αυτές ξεχωρίζουν μέσα από προσωποποιημένες ιστορίες που τις συνοδεύουν.
Συγχρόνως, είναι η πρώτη φορά που τόσα πολλά αρχαία αντικείμενα φεύγουν από τον γενέθλιο χώρο, την Κρήτη, για μια περιοδική έκθεση.
Ελεύθερνα. Χρυσό περίαπτο (μενταγιόν) πριν τα μέσα του 7ου αι. π.Χ. Από τη Νεκρόπολη της Ορθής Πέτρας. Εικονίζεται γυναικεία μορφή, κάτω από την οποία αποδίδονται τρία αγγεία σε σειρά. © Πανεπιστήμιο Κρήτης / Κέντρο Μελέτης, Μουσείο αρχαίας Ελεύθερνας
«Η έκθεση αυτή ασχολείται με πόλεις που έπαψαν να ζουν και λησμονήθηκαν, εκτός ίσως από το όνομά τους που έμεινε στη μνήμη, συχνά παραφθαρμένο», αναφέρει μεταξύ άλλων ο διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης. «Αυτές που πέθαναν και ξεχάστηκαν αλλά ανασύρθηκαν από τη λήθη μέσα από την αχλύ του μύθου και της ιστορίας, από ανθρώπους που δεν ξεχνούν, από νοσταλγούς που γύρισαν πίσω, που θυμήθηκαν, που αναζήτησαν μέσα από την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για το παρελθόν ή για ποικίλους άλλους λόγους: τους χαρτογράφους, τους περιηγητές, τους ιστοριοδίφες, τους φυσιοδίφες. Για ανθρώπους 'αναγεννησιακούς'.»
Κνωσός. Πήλινο ειδώλιο ένθρονης βρεφοκρατούσας Ίσιδος 31 π.Χ. – 324 μ.Χ. Από Ρωμαϊκό Ιερό. © ΥΠΠΟΑ/ Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου
Η έκθεση συνδιοργανώνεται από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και τις περιφερειακές διευθύνσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και συγκεκριμένα από τις εφορείες αρχαιοτήτων Χανίων, Ρεθύμνου και είου και θα διαρκέσει ως τις 30 Απριλίου 2019.
ΞΕΝΑΓΗΣΕΙΣΞεναγήσεις (με το εισιτήριο εισόδου): κάθε Σάββατο & Κυριακή, στις 12.30
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Είσοδος: 7€
Μειωμένη είσοδος: € 3,5
Ομάδες 15 ατόμων και άνω: € 5 (ανά άτομο)
Γενική Είσοδος κάθε Δευτέρα: € 3,5
Φίλοι Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, είσοδος ελεύθερη
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο: 10.00-17.00,
Πέμπτη: 10.00-20.00,
Κυριακή: 11.00-17.00,
Τρίτη: Κλειστό.
Περισσότερες πληροφορίες στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης κάνοντας κλικ εδώ
Ένα μαγικό μουσείο στον βυθό της θάλασσας. Περίπου 400 γλυπτά ξετρελαίνουν τους «επισκέπτες» και μετατρέπονται σε κοράλλια με την πάροδο του χρόνου...
Το μεγαλύτερο υποβρύχιο αξιοθέατο του κόσμου βρίσκεται στο εξωτικό Κανκούν του Μεξικού. Το 2008 ξεκίνησε ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός υποθαλάσσιου πάρκου με γλυπτά με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού, στην καταστροφή του οικοσυστήματος, αλλά και τη δημιουργία κοραλλιογενών υφάλων.
Στον βυθό του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου έχουν «βυθιστεί» πάνω από 400 αγάλματα με ανθρώπινες μορφές και αντικείμενα φυσικού μεγέθους, που φιλοτέχνησε ο Βρετανός γλύπτης Τζέισον ΝτεΚάιρες Τέιλορ. Τα υποθαλάσσια γλυπτά που «διακοσμούν» τον βυθό με την πάροδο του χρόνου μετατρέπονται σε τεχνητούς κοραλλιογενείς υφάλους. Το μουσείο έχει διάφορες θεματικές ενότητες, όπως ο Κήπος της Ελπίδας, με τη νεαρή κοπέλα που καλλιεργεί φυτά στον κήπο, δείχνοντας το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν οι μελλοντικές γενιές.
Τα υπόλοιπα εκθέματα είναι: ο Άνδρας στις Φλόγες, το Αρχείο των Ονείρων που αναπαριστά έναν άνδρα που αρχειοθετεί εκατοντάδες μηνύματα, η Σιωπηλή Εξέλιξη και πολλά άλλα που προσφέρουν μια ανεπανάληπτη εμπειρία για τους επισκέπτες του Πάρκου. Πάνω στα γλυπτά έχουν ήδη αρχίσει να αναπτύσσονται κοράλλια, γεγονός ενθαρρυντικό για τους υπεύθυνους του πάρκου, οι οποίοι δεν κρύβουν την ανησυχία τους για την επιβάρυνση που δέχεται το οικοσύστημα. Οι επιστήμονες προβλέπουν πως μέχρι το 2050 το 80% των κοραλλιογενών υφάλων θα έχει καταστραφεί.
Για την κατασκευή των αγαλμάτων χρησιμοποιήθηκαν 120 τόνοι μαύρου τσιμέντου, άμμου και χαλικιού και 120 ώρες εργασίας. Τα γλυπτά κατασκευάστηκαν αρχικά στο εργαστήρι του Τέιλορ και στην συνέχεια με γιγαντιαία φορτηγά και γερανούς τοποθετηθήκαν στον πυθμένα της θάλασσας σε βάθος 8 μέτρων.
Τα αγάλματα καταλαμβάνουν έκταση 420 τετραγωνικών μέτρων και ζυγίζουν συνολικά 180 τόνους. Περισσότεροι από 750.000 άνθρωποι από όλο τον κόσμο επισκέπτονται κάθε χρόνο τον κόλπο του Μεξικού για να δουν από κοντά το υποθαλάσσιο πάρκο που ονομάζεται «Σιωπηλή εξέλιξη».
Το παραμυθένιο αξιοθέατο μπορεί να το απολαύσει ο επισκέπτης, κάνοντας βόλτες με βάρκες με γυάλινο πυθμένα παρατηρώντας τα εκθέματα ή για του πιο τολμηρούς, κάνοντας καταδύσεις στην περιοχή. Ο Τέιλορ κατάφερε να συνδυάσει την αγάπη για την θάλασσα με την τέχνη του, που είναι μοναδική στον κόσμο. Ο Τέιλορ μετρά στο ενεργητικό πάνω από 18 χρόνια εμπειρίας σε καταδύσεις και είναι βραβευμένος φωτογράφος. Το 2006 δημιούργησε το πρώτο υποβρύχιο πάρκο γλυπτικής στον κόσμο που βρίσκεται στα ανοικτά των ακτών της Γρενάδας στις Δυτικές Ινδίες....
Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2019
Μάχη για την Μπάρμπι – Φρίντα Κάλο
Αληθινός πόλεμος έχει ξεσπάσει για τη νέα κούκλα της Mattel, Barbie Frida Kahlo σχετικά με το σε ποιον ανήκουν τα δικαιώματα της εικόνας της. Με αφορμή την κυκλοφορία της κούκλας στη σειρά της Ματέλ «Power to the Women», όπου διάσημες και πρωτοπόρες γυναίκες μεταμορφώνονται σε Μπάρμπι, η ανιψιά της Φρίντα Κάλο και μοναδική ιδιοκτήτρια των δικαιωμάτων της εικόνας της, όπως ισχυρίζεται, εξέδωσε μια ανακοίνωση στην οποία διατυπώνει την αντίθεσή της καθώς, όπως είπε: «Η εταιρεία Mattel δεν έχει την εξουσιοδότηση για να χρησιμοποιήσει την εικόνα της Frida Kahlο».
Η ανιψιά της Κάλο, Μάρα Ρομέο θα ήθελε, όπως δήλωσε, η κούκλα να έχει πιο πολύ τα χαρακτηριστικά της Κάλο και να αποπνέει τη δύναμή της και να μην έχει τα χαρακτηριστικά ανοιχτόχρωμα μάτια της Μπάρμπι. Η εταιρεία πάντως διατήρησε τα πυκνά φρύδια-σήμα κατατεθέν της ατίθασης και ασυμβίβαστης Μεξικανής ζωγράφου.
«Η Mattel συνεργάζεται στενά με την Frida Kahlo Corporation, ιδιοκτήτρια όλων των δικαιωμάτων που σχετίζονται με το όνομα και την ταυτότητα της Frida Kahlo, για τη δημιουργία αυτής της κούκλας», ανέφερε σε δήλωσή του εκπρόσωπος της παιχνιδοβιομηχανίας.
Η εικόνα της Κάλο έχει σφραγιστεί τα τελευταία χρόνια με μια έκρηξη καταναλωτικών προϊόντων που περιλαμβάνουν βερνίκια νυχιών, τσάντες, παπούτσια, σημειωματάρια και πολλά άλλα μικρά και μεγάλα αντικείμενα.
Αδριανός & Αθήνα. Συνομιλώντας με έναν ιδεατό κόσμο.
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο σε συνεργασία με την Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών διοργανώνουν την περιοδική έκθεση «Αδριανός και Αθήνα. Συνομιλώντας με έναν ιδεατό κόσμο» στην αίθουσα 31α της Συλλογής των Γλυπτών. Η έκθεση σηματοδοτεί τη συμπλήρωση 1900 χρόνων από την ανάρρηση του φιλέλληνα αυτοκράτορα Αδριανού στον θρόνο το 117 μ.Χ., επέτειος που εορτάστηκε ποικιλότροπα από μεγάλα ευρωπαϊκά μουσεία και πολιτιστικούς φορείς.
Όπως ανέφερε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου, κατά την παρουσίαση της Τετάρτης 22 Νοεμβρίου 2017 στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, η έκθεση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο συμφωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ιταλία, που αφορά την εντατικοποίηση των πολιτιστικών και μορφωτικών σχέσεων των δύο χωρών, ειδικότερα στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς, έτσι όπως διατυπώθηκε στη διμερή συνάντηση των δύο Υπουργών, με την ευκαιρία της υπογραφής του Μνημονίου Συνεργασίας.
Στόχος της έκθεσης είναι να παρουσιασθεί ο φιλελληνισμός του Αδριανού και να προβληθεί η αξία και η σημασία που διατηρεί μέχρι τις μέρες μας η κληρονομιά του. Προωθώντας την ώσμωση της ελληνικής διανόησης με τη ρωμαϊκή παράδοση, ο Αδριανός συνεισέφερε αποφασιστικά στη διαμόρφωση μιας κοινής πολιτισμικής βάσης, που αποτέλεσε ένα από τα ουσιωδέστερα στοιχεία του δυτικού πολιτισμού. Από την άποψη αυτή, η έκθεση σηματοδοτεί και προαναγγέλλει το Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς που θα εορταστεί το 2018. Τα εκθέματα, 40 στο σύνολό τους, προέρχονται από τις συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.
Η αίθουσα των Αθηναίων Κοσμητών στη μόνιμη έκθεση της Συλλογής Γλυπτών επιλέχθηκε ως το ιδανικό σκηνικό για την ανάπτυξη της μουσειολογικής ιδέας. Πορτραίτα του αυτοκράτορα Αδριανού τοποθετήθηκαν στο κέντρο της αίθουσας σε ένα νοερό φιλοσοφικό διάλογο για τον ελληνικό πολιτισμό με εμβληματικές μορφές διανοητών της αρχαιότητας, όπως ο Μητρόδωρος, ο Αντώνιος Πολέμων και ο Ηρώδης του Αττικού. Τη φανταστική συνομιλία παρακολουθούν τα πορτρέτα του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη ως σύμβολα της ελληνικής φιλοσοφικής σκέψης και οι Κοσμητές, οι αξιωματούχοι που είχαν την ευθύνη της διανοητικής και σωματικής εκπαίδευσης των εφήβων στα αθηναϊκά γυμνάσια της αυτοκρατορικής περιόδου. Μέσα από το εμπλουτισμένο εκθεσιακό αφήγημα, οι θεματοφύλακες της παραδοσιακής ελληνικής παιδείας προσεγγίζονται με νέα ερμηνευτικά μέσα, που αναδεικνύουν τη βαθιά πνευματική συγγένεια του ελληνικού και του ρωμαϊκού πολιτισμού. Ο κόσμος των Γυμνασίων της Αθήνας ζωντανεύει επίσης με μια σειρά αντιπροσωπευτικών εκθεμάτων και την υπέροχη προτομή του Αντίνοου, του αγαπημένου συντρόφου του Αδριανού, που θεοποιήθηκε μετά τον πρόωρο θάνατό του και λατρευόταν στα Γυμνάσια ως πρότυπο νεανικής ομορφιάς και ρώμης.
Η περιήγηση στην έκθεση ολοκληρώνεται με την επίσκεψη σε δύο άλλα σημεία του εκθεσιακού χώρου, που αναδεικνύουν συμπληρωματικές διαστάσεις της παρουσίας του Αδριανού στην Αθήνα και δημιουργούν έναν παράλληλο θεματικό περίπατο στο υπόλοιπο μουσείο. Στο πλαίσιο της επιτυχημένης δράσης «Αθέατο Μουσείο», από τις 13 Νοεμβρίου 2017 έως τις 4 Μαρτίου 2018, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να χαρούν δύο μοναδικά εκθέματα που αναδύονται από τις αποθήκες για πρώτη φορά. Η επιγραφή με το όνομα του αυτοκράτορα Αδριανού και την επωνυμία Ολύμπιος, χρονολογείται περί το 132 μ.Χ. και αποτελεί αυθεντική μαρτυρία της αναγνώρισης της προσφοράς του αυτοκράτορα από τους πολίτες της Αθήνας. Δίπλα της στέκει μια δεύτερη προτομή του αφηρωισμένου Αντίνοου, από την Πάτρα. Ο θεματικός περίπατος ολοκληρώνεται στην Αιγυπτιακή συλλογή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, όπου το αιγυπτιάζον άγαλμα του Αντίνοου από το ιερό των Αιγυπτίων Θεών στον Μαραθώνα υποδέχεται τους επισκέπτες και διηγείται με τον δικό του τρόπο τις πνευματικές αναζητήσεις της εποχής.
Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2018
Η «σχεδία» στην ιστορική Στοά Εμπόρων
Οι μοναδικές, χειροποίητες δημιουργίες φτιαγμένες από το χαρτί των απούλητων τευχών του ελληνικού περιοδικού δρόμου κοσμούν, πλέον, το καινούριο κατάστημα της «σχεδίας» στη Στοά Εμπόρων. Το κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόγραμμα «σχεδία αρτ» βρήκε στέγη στην ιστορική στοά, δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες να περιηγηθούν στο όραμα ενός ξεχωριστού κοινωνικού και περιβαλλοντικού προγράμματος, να προμηθευτούν προϊόντα υψηλής αισθητικής και ποιότητας για τις γιορτές -και, βεβαίως, πέρα από αυτές- αλλά και να συμμετάσχουν σε εργαστήρια, μαθαίνοντας πώς μπορούν και οι ίδιοι να μεταμορφώσουν κάτι φαινομενικά μόνο «άχρηστο» («ένα παλιό περιοδικό») σε όμορφα, χρηστικά αντικείμενα.
Οι μοναδικές, χειροποίητες δημιουργίες «σχεδία αρτ» κοσμούν ήδη το καινούργιο κατάστημά στη Στοά Εμπόρων, στο πλαίσιο της δράσης «Κατάστημα στο Κέντρο».Στο κατάστημά στη Στοά Εμπόρων εκτίθενται και διατίθενται προς πώληση, πλέον (και για τους επόμενους έξι μήνες τουλάχιστον) χειροποίητα φωτιστικά, καλάθια, ρολόγια, σκουλαρίκια και δεκάδες άλλα αντικείμενα, φτιαγμένα με πολύ μεράκι και αγάπη από τους ανθρώπους της «σχεδίας».
Άνθρωποι της «σχεδίας» και τους «σχεδία αρτ» είναι πλέον εκεί (τις ώρες λειτουργίας εμπορικών καταστημάτων), για να υποδεχθούν τον κόσμο που θέλει να κάνει τις χριστουγεννιάτικες και όχι μόνο αγορές του, αλλά και να επικοινωνήσει, να περιηγηθεί στο όραμα αυτού του ξεχωριστού κοινωνικού και περιβαλλοντικού προγράμματος, όπου συναντιούνται η αγάπη, η αλληλεγγύη, η κοινωνική επανένταξη και η δημιουργία, να ενημερωθεί, να κάνει τις δικές του προτάσεις και να μοιραστεί τις δικές του ιδέες, ακόμη και να συμμετάσχει στα εργαστήρια «σχεδία αρτ», φτιάχνοντας με τα ίδια του τα χέρια αντικείμενα υψηλής αισθητικής και ποιότητας, αξιοποιώντας το χαρτί από απούλητα, περασμένα τεύχη της «σχεδίας».
Το άνοιγμα του καταστήματος στη Στοά Εμπόρων συνέπεσε με την πρώτη μεγάλη μετακόμιση της «σχεδίας», αφού, από τις αρχές Δεκεμβρίου, τα γραφεία του περιοδικού μεταφέρθηκαν από το Μεταξουργείο στον 1ο όροφο του ιστορικού κτιρίου της οδού Κολοκοτρώνη, στον αριθμό 56.
Ήταν η πρώτη μεγάλη αρχή, καθώς οι εργασίες για την ανακαίνιση και αναμόρφωση των υπόλοιπων χώρων (ισόγειο και υπόγειο) συνεχίζονται και σύντομα θα είναι έτοιμοι να υποδεχθούν το πωλητήριο-εκθετήριο «σχεδία αρτ»,αλλά και το καφέ-μπαρ εστιατόριο, που θα λειτουργεί μέρα και νύχτα στο χώρο του ισογείου.
Σημειώνεται ότι την εκπαίδευση των ανθρώπων που θα εργαστούν στο νέο σπίτι της «σχεδίας», που έχει τον φιλόδοξο στόχο να καταστεί χώρος εφαρμοσμένης κοινωνικής καινοτομίας, έχουν δεχθεί και αναλάβει κάποιοι εκ των κορυφαίων επαγγελματιών στο χώρο της εστίασης. Μάλιστα, το περιοδικό στο περασμένο τεύχος #65 (Δεκέμβριος 2018) αποκάλυψε το όνομα του μάγειρα που ετοιμάζει το μενού, αλλά και θα κάνει και την εκπαίδευση των ανθρώπων που θα στελεχώσουν την κουζίνα. Πρόκειται για τον υπέροχο άνθρωπο και σεφ Λευτέρη Λαζάρου.
Το «σχεδία αρτ» συμμετέχει στις δράσεις αστικής αναζωογόνησης που υπογράφει το This is Athens του Δήμου Αθηναίων στην περιοχή της Στοάς Εμπόρων. Η παρουσία της «σχεδίας» και του «σχεδία αρτ» στην ιστορική στοά εντάσσεται στη δράση του Δήμου Αθηναίων «Κατάστημα στο Κέντρο», η οποία αποτελεί μέρος του πιλοτικού προγράμματος ΠΟΛΗ² και υλοποιείται από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών.
Μέσω αυτής, εξασφαλίζεται η επαναλειτουργία δέκα κλειστών μέχρι χθες καταστημάτων και εστιάζει στην ενίσχυση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία, παρέχοντας κίνητρα, όπως η κάλυψη ενοικίου και των λειτουργικών αναγκών.
Έτσι, η εγκαταλελειμμένη και ιστορική αυτή στοά (που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1949 και ολοκληρώθηκε το 1953 και η οποία έχει χαρακτηριστεί μνημείο) μεταμορφώνεται σε εστία δημιουργίας, στεγάζοντας μικρές ομάδες με μεγάλα οράματα.
Εκεί, για τους επόμενους έξι μήνες (τουλάχιστον), η «σχεδία» και το πρόγραμμα «σχεδία αρτ» θα συνυπάρξουν με άλλους σπουδαίους ανθρώπους από σπουδαίους φορείς-κοινωνικές επιχειρήσεις που έχουν κάνει «κατάληψη» στα διπλανά καταστήματα. Πρόκειται για το «Ροκάνι» και το “LUDD”, το “Coocoo Creations”, την “One Tool Three”, το “Project Layali”, το “WiseDog”, την “Birdland” και το “Athens Makerspace”, που εκθέτουν και διαθέτουν τις δικές τους προτάσεις, τα δικά τους ποιοτικά προϊόντα.
Όλοι οι φορείς που συμμετέχουν στη Στοά Εμπόρων πέρασαν από διαδικασία αξιολόγησης και είναι κοινωνικές επιχειρήσεις που στηρίζουν την αλληλέγγυα οικονομία και έχουν σαφή και δηλωμένο κοινωνικό σκοπό και αντίκτυπο. Είναι επιχειρήσεις που ασχολούνται με την παραγωγή αντικειμένων δημιουργικού σχεδιασμού, χρηστικών ή μη, εγχώριας παραγωγής και διατίθενται σε καταναλωτές, σε επιχειρήσεις ή/και φορείς του δημοσίου, όπως για παράδειγμα προϊόντα βιομηχανικού σχεδιασμού, μικροέπιπλα, είδη διακόσμησης, αναμνηστικά, κοσμήματα, είδη συσκευασίας, ρούχα, υποδήματα, αξεσουάρ ένδυσης, ψηφιακά και έντυπα προϊόντα.
Ο χώρος θα λειτουργεί κανονικά τις ώρες καταστημάτων.
Συνδέει την οδό Βουλής με την οδό Λέκκα και βρίσκεται στο ισόγειο του Ταμείου Εμπόρων. Σχεδιασμένη από τον Λεωνίδα Μπόνη και τον Εμμανουήλ Λαζαρίδη το 1950, η Στοά Εμπόρων Συνδέει την οδό Βουλής με την οδό Λέκκα και βρίσκεται στο ισόγειο του Ταμείου Εμπόρων. αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα που ενώνονται με μία διπλή μαρμάρινη σκάλα. Από τα δυναμικότερα εμπορικά κέντρα της πόλης, η σταδιακή της παρακμή επισφραγίστηκε με την μεταφορά του ταμείου το 2006. Η δράση “Ίχνη Εμπορίου” που ξεκίνησε το 2014 επιχειρεί να ξαναδώσει ζωή στη στοά παραχωρώντας για κάποιους μήνες καταστήματα σε νέους δημιουργούς και επαγγελματίες.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Πέθανε ο Χρήστος Γιανναράς: Έσβησε η τελευταία φλόγα της ελληνικής φιλοσοφίας
Ο Χρήστος Γιανναράς έφυγε απ' τη ζωή, αφήνοντας μια πιο φτωχή Ελλάδα. Ο Χρήστος Γιανναράς , εξέχων σύγχρονος Έλληνας φιλόσοφος και συγγ...
-
via Μια εύκολη, υγιεινή και κυρίως γρήγορη συνταγή, κατάλληλη για πρωινό, για παιδικό πάρτι, αλλά και για ένα νόστιμο σχολικό κολατσιό!...
-
Ο Νίκος Καζαντζάκης, εκτός από συγγραφέας, υπήρξε επίσης δημοσιογράφος, πολιτικός, μουσικός, ποιητής και φιλόσοφος, με πλούσιο λογοτεχνικ...
-
Από τότε που ήμουν παιδί ονειρευόμουν ένα σπιτάκι στο δέντρο της αυλής μου. Όσοι από εσάς έχετε εξοχική κατοικία μια πολύ ωραία ιδέα ...