Κυριακή 26 Μαρτίου 2023

Πάσχα: τι γιορτάζουμε; l Η ιστορία του Πάσχα για παιδιά (Νηπιαγωγείο - Δημοτικό)

 

Εκπαιδευτικό βίντεο με σκοπό τα παιδιά να γνωρίσουν τι γιορτάζουμε το Πάσχα. Η διδασκαλία , η θριαμβευτική είσοδος στα Ιεροσόλυμα, ο μυστικός δείπνος, η προδοσία, η σταύρωση και η Ανάσταση του Ιησού έγιναν animation και έρχονται να εξιστορήσουν στα παιδιά την ιστορία του Πάσχα ! Αφήγηση: Μάρα Νίκα


Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

 

Oι πασχαλινές παιδικές κατασκευές, όπως γενικά οι εποχιακές κατασκευές-χειροτεχνίες, εκτός από μια δημιουργική απασχόληση είναι ταυτόχρονα και ένας τρόπος, ιδιαίτερα για τα παιδιά μικρής ηλικίας, να γνωρίσουν τις γιορτές και τις συνήθειες, σύμβολα της κάθε μιας.

Το πάσχα λοιπόν βάψτε μαζί τους τα αυγά, φτιάξτε μαζί τα κουλούρια και δείξτε τους τον τρόπο να εξασκήσουν την δημιουργικότητα και την ...φαντασία τους σε χειροτεχνίες-κατασκευές όπως πασχαλινές φιγούρες από χαρτόνι, ρολά χαρτιού, χάρτινες αυγοθήκες, "καλαθάκια" δώρων ακόμη και από απλό χαρτί, διακοσμητικά και παιχνιδοκατασκευές από χάρτινα σκεύη μιας χρήσης κλπ.

                                                                                via





                                                                                    via

Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

Οι Δωρητές Η Έμμα έφυγε από τη ζωή, αλλά η καρδιά της χτυπάει ακόμη


Το VICE ερευνά το ευαίσθητο θέμα της δωρεάς οργάνων στη χώρα μας η οποία υπολείπεται σημαντικά σε ποσοστά έναντι των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και συναντά συγγενείς δωρητών, λήπτες οργάνων αλλά και ασθενείς σε λίστα αναμονής για μόσχευμα.

Η κάμερα του VICE κατέγραψε τη διαδικασία μιας μεταμόσχευσης πνευμόνων και παρουσιάζει όλο τον συντονισμό, από την αφαίρεση μέχρι την εμφύτευση του μοσχεύματος στον λήπτη. Κάθε λεπτό είναι κρίσιμο και οι εικόνες μέσα από τη χειρουργική αίθουσα φανερώνουν με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο τη μάχη που δίνουν γιατροί και νοσηλευτές για να γεφυρώσουν τον θάνατο με τη ζωή.

Η δημοσιογράφος του VICE Κατερίνα Φάκα, ταξίδεψε στα Χανιά και συνάντησε τους γονείς της φοιτήτριας Έμμας Καριωτάκη που έχασε την ζωή της όταν χτυπήθηκε από οδηγό που την άφησε αιμόφυρτη στην άσφαλτο. Η Κατερίνα, αδελφή του Ιάσονα Λαλαούνη, ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο σε τροχαίο δυστύχημα έξω από την Βουλή τον Μάρτιο του 2021 όταν η μηχανή του συγκρούστηκε με υπηρεσιακό όχημα, μιλάει στο VICE για τη γενναία απόφαση της δωρεάς οργάνων του αδελφού της από την οποία σώθηκαν επτά συνάνθρωποί μας.

Το VICE συνάντησε την Κατερίνα Τσάντου στο σώμα της οποίας χτυπάει εδώ και δέκα χρόνια η καρδιά ενός 16χρονου αγοριού. και τον Μιχάλη Μαζαράκα που ζει με τεχνητή καρδιά και αναμένει το πολυπόθητο μόσχευμα σχεδόν δύο χρόνια. Τον συναντήσαμε και μιλήσαμε για το πρόβλημα υγείας του αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει καθημερινά κουβαλώντας μαζί του ένα μηχάνημα. Τέλος, καρδιοχειρουργοί της Μονάδας Μεταμοσχεύσεων Καρδιάς, Πνευμόνων και Μηχανικής Υποστήριξης του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου αλλά και εκπρόσωποι του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων αναφέρονται στην αλυσίδα ζωής που στήνεται προκειμένου να πραγματοποιηθεί μια μεταμόσχευση, τονίζοντας παράλληλα τους παράγοντες που πρέπει να ενεργοποιηθούν για να ευαισθητοποιηθεί το κοινό και να αυξηθεί η προσφορά οργάνων στη χώρα μας.

Παρουσίαση-Παραγωγή: Κατερίνα Φάκα
Οπερατέρ: Λευτέρης Παρτσάλης, Στέλιος Μισίνας
Ηχοληψία: Βασίλης Ζαμπίκος



Μοντέζ: Γωγώ Μπεμπέλου

Παρακολουθήστε την εκπομπή κάνοντας κλικ εδώ

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023

Το μυστήριο με τα σχέδια κάτω από το αριστούργημα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι «Η Παναγία των Βράχων»

Μια άγνωστη σύνθεση του Λεονάρντο ντα Βίντσι ανακαλύφθηκε κάτω από ένα από τα διασημότερα έργα ζωγραφικής του, την Παναγία των Βράχων και θα αποτελέσει το επίκεντρο μιας πρωτοποριακής έκθεσης αφιερωμένης στον Λεονάρντο από την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, στο πλαίσιο των εορτασμών και των πολυάριθμων εκδηλώσεων για τα 500 χρόνια από τον θάνατό του.

Τα σχέδια που αποκαλύφθηκαν κάτω από τον πίνακα αποκαλύπτουν μια εντελώς διαφορετική σύνθεση, από αυτή που είχε ο Ντα Βίντσι στο μυαλό του, όταν άρχισε να σχεδιάζει τον πίνακα. Με τον τίτλο «Η Παναγία των Βράχων» υπάρχουν δύο έργα, το ένα εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου και το άλλο στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. Διαφέρουν μεταξύ τους σε λεπτομέρειες που αφορούν τα χρώματα και την τεχνική. Σύμφωνα με τον πιο έγκυρο μελετητή των έργων του Ντα Βίντσι Μάρτιν Κεμπ, ο πίνακας έχει δημιουργηθεί από τον ίδιο τον ντα Βίντσι, αν και είναι πιθανό να δέχτηκε δευτερεύουσες παρεμβάσεις στο εργαστήριο του καλλιτέχνη. Οι συντηρητές του πίνακα εδώ και χρόνια είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο ζωγράφος έκανε αναδιάταξη των προσώπων στον πίνακα, πράγμα που επιβεβαιώθηκε και με την πιο πρόσφατη αποκάλυψη των σχεδίων κάτω από τη βασική σύνθεση που βλέπουμε με γυμνό μάτι. Ο πίνακας μετά από πολλές αγοραπωλησίες κατέληξε στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου το 1880.Τα σχέδια που αποκαλύφθηκαν κάτω από τον πίνακα

Κάτω από το έργο αποκαλύφθηκαν σκίτσα του Θείου Βρέφους μαζί με έναν άγγελο. «Τα αρχικά σχέδια είχαν σημαντικές διαφορές σε σχέση με το ολοκληρωμένο έργο και παραμένει μυστήριο για ποιο λόγο εγκατέλειψε ο Ντα Βίντσι την πρώτη του σύνθεση», ανέφερε εκπρόσωπος της Πινακοθήκης.

Ειδικοί μελέτησαν επί μήνες με εξειδικευμένες τεχνικές απεικόνισης -φασματοσκοπία φθορισμού ακτίνων Χ και υπέρυθρη και υπερφασματοπική απεικόνιση- το αρχικό σχέδιο που δημιουργήθηκε από υλικό που περιέχει ψευδάργυρο για να ανακαλύψουν τις διαφορές στο αριστούργημα. Το έργο κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα τοποθετηθεί στο ισόγειο της



 Πινακοθήκης του Λονδίνου σε ένα χώρο διαμορφωμένο σε εκκλησία προκειμένου οι επισκέπτες να μπορούν να τη φανταστούν στην αρχική της θέση. Ο λόγος για τον οποίο ο Λεονάρντο εγκατέλειψε την ιδέα της αρχικής του σύνθεσης παραμένει ένα μυστήριο, ένα ακόμα μυστήριο που περιβάλλει τα έργα του καθώς και τον βαθμό συμμετοχής του στην ολοκλήρωσή τους, όταν πλέον το εργαστήριό του απασχολούσε δεκάδες βοηθούς.

via

Το πρώτο «πράσινο» μουσείο της χώρας θα δημιουργηθεί στην Ακαδημία Πλάτωνος

 

Το σχέδιο για το νέο Μουσείο της Πόλης των Αθηνών στην Ακαδημία Πλάτωνος, το οποίο διακρίθηκε στον ανοιχτό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό και θα αποτελεί το πρώτο «πράσινο» Μουσείο της χώρας, ενταγμένο –σε απόλυτη αρμονία– με τη ζωή μίας από τις πιο εμβληματικές γειτονιές της πόλης, παρουσιάστηκε επισήμως κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην οποία παρέστησαν η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη και ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.




Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί τον περασμένο Αύγουστο από τον Δήμο Αθηναίων μέσω της Εταιρείας «Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ» σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού.

Το νέο Μουσείο που σχεδιάστηκε θα μπορεί να φιλοξενήσει χιλιάδες μοναδικά ευρήματα από τις ανασκαφές που έχουν πραγματοποιηθεί από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, σε διάφορες περιοχές της Αθήνας κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, καθώς και ευρήματα από τις ανασκαφές του Μετρό που σήμερα βρίσκονται ακόμη και σε κοντέινερ. Μοναδικά αντικείμενα, που θα βγουν στο φως και θα αναδειχθούν μέσα στις ιδανικές συνθήκες ενός σύγχρονου Μουσείου.

Η ομάδα που προκρίθηκε, λαμβάνοντας το πρώτο βραβείο, ήταν αυτή του αρχιτέκτονα-μηχανικού, Γεώργιου Τσολάκη. Τα κυριότερα κριτήρια που λήφθηκαν υπόψη για την αξιολόγηση των προτάσεων ήταν η αρχιτεκτονική προσέγγιση, το πρόγραμμα και οι λειτουργικές απαιτήσεις, η τεχνική προσέγγιση, ο δημόσιος υπαίθριος περιβάλλων χώρος και η χωροθέτηση λειτουργιών στο πλαίσιο του βιοκλιματικού σχεδιασμού και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Πόλος πολιτισμού, πρασίνου και αναψυχής που προβάλλει τον διαχρονικό μητροπολιτικό ρόλο της Αθήνας

Το νέο Μουσείο της Πόλης της Αθήνας εντάσσεται στο πρωτοποριακό εγχείρημα στην Ακαδημία Πλάτωνος που αφορά τις αρχαιολογικές ανασκαφές για την αποκάλυψη ενός ανεκτίμητου μέρους της ιστορίας μας, τη δημιουργία ενός πάρκου του μέλλοντος με βάση τον νέο βιοκλιματικό σχεδιασμό, αλλά και τη δημιουργία ενός σύγχρονου, πράσινου Μουσείου της Πόλης των Αθηνών.

Η ανάπλαση του αρχαιολογικού χώρου και του Άλσους θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της περιοχής, καθώς συνθέτουν έναν υπερτοπικό πόλο πολιτισμού, πρασίνου και αναψυχής στα δυτικά της Αθήνας.

Η Ακαδημία Πλάτωνος θεωρήθηκε κατάλληλος χώρος για την ανέγερση του μουσείου, ως ένας τόπος πνευματικής ακτινοβολίας, στον οποίο από τη δεκαετία του ’30 πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες απαλλοτριώσεις από τον αρχιτέκτονα Παναγιώτη Αριστόφρoνα και το Ελληνικό Δημόσιο (Υπουργεία Πολιτισμού και Περιβάλλοντος).

Στόχος είναι το νέο μουσείο και ο ευρύτερος χώρος να αποτελέσει διεθνή πόλο ανάπτυξης επιστημονικών, καλλιτεχνικών και ευρύτερα πολιτιστικών δράσεων, προβάλλοντας τον διαχρονικό μητροπολιτικό ρόλο της Αθήνας, από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα.

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, στην ομιλία της, μεταξύ άλλων, τόνισε: «Με τη συνεργασία μας με τον Δήμο Αθηναίων και την Ακαδημία Αθηνών κάνουμε πράξη ένα όραμα δεκαετιών του Υπουργείου Πολιτισμού, που αφορά στην ανάδειξη του χώρου όπου βρισκόταν η Ακαδημία του Πλάτωνος, ένα άλσος, ένας ιερός τόπος, που μετεξελίσσεται σε δημόσιο χώρο παιδείας και αναψυχής, με μεγάλη περιβαλλοντική σημασία για την Αθήνα, καθώς και στη δημιουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας.

»Είναι πολύ σημαντικό ότι στο μουσείο αυτό θα εκτεθούν οι θησαυροί των σπλάχνων της Αθήνας –ευρήματα συστηματικών ανασκαφών μιας πεντηκονταετίας τουλάχιστον– οι οποίοι μπορούν να αλλάξουν τη γνώση μας, τη θεώρησή μας, για την ιστορία της αρχαίας ελληνικής τέχνης. Στις αποθήκες της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών προστατεύονται –και με τη δημιουργία του μουσείου θα αναδειχθούν– περισσότερες από 300.000 αρχαιότητες, κάποιες από τις οποίες είναι μοναδικές, δεν έχουν εκτεθεί ποτέ και ορισμένες δεν έχουν καν δημοσιευτεί. Τα ευρήματα που θα εκτεθούν είναι ικανά να συμπληρώσουν και ίσως να αναθεωρήσουν την αντίληψή μας και τις γνώσεις μας για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο.

»Βασικό μας κριτήριο είναι να δημιουργήσουμε ένα μουσείο απολύτως φιλικό στο περιβάλλον, προσαρμοσμένο στη γη των Αθηνών, στον χώρο της Ακαδημίας, τον οποίο θέλουμε να διατηρήσουμε ως ένα άλσος με την αρχαία σημασία του όρου. Ένα μουσείο με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

»Οι δύο σημαντικές παρεμβάσεις που σχεδιάζουμε στην Αθήνα, το Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών στην Ακαδημία Πλάτωνος και η επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου επί της οδού Πατησίων, είναι εκείνες που θα ανατρέψουν την πολιτιστική –και όχι μόνο– φυσιογνωμία της Αθήνας, το αναπτυξιακό αποτύπωμα των επιμέρους περιοχών, αλλά εν τέλει και της ίδιας της πρωτεύουσας».

Ο επικεφαλής της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού, Παναγιώτης Τουρνικιώτης, από την πλευρά του, ανέφερε: «Το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού είναι μια πρόταση λιτή και νεωτερική, που θα έχει ιδιαίτερη πολιτιστική εμβέλεια. Το Μουσείο εγγράφεται στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον με μια δυναμική χειρονομία που διαμορφώνει ταυτόχρονα τοπίο και κτίριο. Είναι οργανωμένο γύρω από μια βυθισμένη πλατεία στην οποία συναντώνται τέσσερις πορείες πρόσβασης, που το ανοίγουν στην πόλη. Οι κτιριακοί του όγκοι υψώνουν πράσινες πλαγιές σε φυσική και οπτική συνέχεια με το άλσος της Ακαδημίας Πλάτωνος, προσφέροντας απεριόριστη θέα στην πόλη. Το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο μπορεί να αποτελέσει έναν υπερτοπικό πόλο πολιτισμού, πρασίνου και αναψυχής στα δυτικά της Αθήνας».

Ο νικητής του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, Γεώργιος Τσολάκης, σε δήλωσή του, ανέφερε: «Το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών προβάλλει το όραμα της Αθήνας του μέλλοντος. Ένας δημόσιος χώρος-μουσείο σε αρμονία με το φυσικό έδαφος, ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει τους εκθεσιακούς χώρους, τις αρχαιολογικές ανασκαφές και τους πολλαπλούς χώρους αναψυχής και άθλησης, ενθαρρύνοντας την συμμετοχικότητα».
Οι προδιαγραφές του κτιρίου

Το κτίριο θα είναι βιοκλιματικό και μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ενώ θα προσφέρει απρόσκοπτη πρόσβαση στα άτομα με αναπηρία. Με στόχο τη μείωση οποιασδήποτε περιβαλλοντικής όχλησης, ο Δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού ζήτησαν από τους διαγωνιζόμενους να εφαρμόσουν αυστηρότερες προδιαγραφές από αυτές που ορίζονταν από τα σχετικά ΦΕΚ, εξασφαλίζοντας ωστόσο την πλήρη κάλυψη όλων των αναγκών του Μουσείου.

Το κτίριο που θα στεγάσει το Αρχαιολογικό Μουσείο της Πόλης των Αθηνών θα εκτείνεται σε 14.362 τ.μ. (συμπεριλαμβανομένων 700 τ.μ. για το Διεθνές Κοινό των Ακαδημιών) αντί για 30.000 τ.μ. που προέβλεπαν οι όροι δόμησης του σχετικού ΦΕΚ (μειωμένα τετραγωνικά σε ποσοστό άνω του 50%).

Η μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη προκύπτει κατά 20% μικρότερη από ό,τι όριζε το ΦΕΚ (ποσοστό 50% αντί 70%) και το ύψος του κτιρίου θα ανέρχεται στα 10,5 μ., μειωμένο κατά 7,5 μ. από ό,τι όριζε το ΦΕΚ. Ο χώρος στάθμευσης που θα καλύπτει σύνολο 2.600 τ.μ. θα είναι υπόγειος και όχι υπαίθριος.

Στον περιβάλλοντα χώρο προβλέπεται η κατασκευή ανοιχτού αμφιθεάτρου 500 θέσεων, ενώ εντός του Μουσείου, περιλαμβάνονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις του «Διεθνούς Κοινού των Ακαδημιών».

Παράλληλα, στο πλαίσιο της ανάδειξης της Ακαδημίας Πλάτωνος από πλευράς του Δήμου Αθηναίων, προβλέπεται και η ανάπλαση του χώρου πρασίνου με τη δημιουργία ενός πάρκου με όρους αειφορίας και βιωσιμότητας.
Δεκαέξι αρχιτεκτονικές προτάσεις

Από τις 16 έγκυρες προτάσεις οι οποίες κατατέθηκαν, οι τρεις πρώτες κέρδισαν χρηματικά βραβεία, ενώ οι δύο επόμενες, έλαβαν έπαινο. Μέλη της κριτικής επιτροπής ήταν οι: Παναγιώτης Τουρνικιώτης (Αρχιτέκτων Μηχανικός, Kαθηγητής ΕΜΠ, Πρόεδρος της Επιτροπής), Μόρφω Παπανικολάου (Αρχιτέκτων Μηχανικός), Πηνελόπη Κουγιανού (Αρχιτέκτων Μηχανικός), Νέλλη Μάρδα (Αρχιτέκτων Μηχανικός, Ομότιμος Καθηγήτρια ΕΜΠ) και Αλέξανδρος Γλεντής (Πολιτικός Μηχανικός, Εκπρόσωπος της Διοργανώτριας Αρχής). Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού ζητήθηκαν στοιχεία και πληροφορίες από 153 ενδιαφερομένους.
Έκθεση στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα»

Έως την Κυριακή 19 Μαρτίου, στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» του Δήμου Αθηναίων, λειτουργεί για το κοινό ανοιχτή έκθεση στην οποία φιλοξενούνται και οι 16 αρχιτεκτονικές προτάσεις που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.

Via

Σάββατο 11 Μαρτίου 2023

Τζακ Κέρουακ: 32 αποφθέγματα που θα σε προβληματίσουν!

Ο Τζακ Κέρουακ, ο γνωστός Αμερικανός λογοτέχνης, μέσα από τα έργα του κατάφερε να αφήσει πίσω του λόγια – αποφθέγματα για τη ζωή που σίγουρα θα σε προβληματίσουν! Κείμενα και ποιήματα από τον Τζακ Κέρουακ που μέσα τους κρύβουν λέξεις, προτάσεις και βαθιά νοήματα. Κείμενα, που διαβάζοντάς τα αναρωτιέσαι τι αξίζει και τι όχι τελικά την προσοχή σου σ’ αυτό το ταξίδι μιας, γεμάτης συναισθήματα και εκπλήξεις, ζωής που εσύ χαράζεις. Αποσπάσαμε κάποια μικρά κομμάτια από τα έργα του Τζακ Κέρουακ, που τελικά ίσως και να είναι μεγάλα. Όχι τόσο στο μέγεθος, αλλά στο νόημα που κρύβουν μέσα τους! Γιατί αν τελικά ελευθερώσεις το μυαλό και τη σκέψη σου, τότε πράγματι αυτά τα αποφθέγματα θα σε προβληματίσουν!



1. «Ο καλύτερος δάσκαλος είναι η εμπειρία».

2. «Ίσως αυτό να είναι η ζωή. Ένα κλείσιμο του ματιού στα αστέρια».

3. «Κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να περάσει από αυτή τη ζωή, χωρίς να βιώσει ούτε μία φορά την αίσθηση ότι εξαρτάται μόνο από τον εαυτό του, μαθαίνοντας τη δική του αλήθεια και τη δύναμή του».

4. «Ό,τι αγαπήσαμε χάθηκε. Κανείς στην καρέκλα. Κανείς στα βιβλία. Κανείς στη βροχή».

5. «Η μόνη αλήθεια είναι η μουσική».

6. «Εκεί που κάποιοι βλέπουν τρελούς, εμείς βλέπουμε μεγαλοφυΐες. Γιατί οι άνθρωποι που είναι αρκετά τρελοί για να πιστεύουν ότι μπορούν ν’ αλλάξουν τον κόσμο, είναι αυτοί που στο τέλος το κάνουν».

7. «Πάρε τα ρίσκα σου. Όλα καταλήγουν σε μεγάλο μπλέξιμο. Δεν ξέρεις τι να κάνεις με τον εαυτό σου. Να ζήσεις ή να πεθάνεις».

8. «Μία μέρα θα βρω τις κατάλληλες λέξεις και θα είναι απλές».

9. «Οι μόνοι που αξίζουν για ‘μένα είναι οι τρελοί, αυτοί που τρελαίνονται να ζήσουν, να μιλήσουν, να σωθούν, που ποθούν τα πάντα την ίδια στιγμή, αυτοί που ποτέ δεν χασμουριούνται ή δεν λένε κοινότοπα πράγματα, αλλά που καίγονται, καίγονται, καίγονται σαν τα μυθικά κίτρινα ρωμαϊκά κεριά».

10. «Δεν υπάρχει φόβος ή ντροπή για την αξιοπρέπεια της δικής σου εμπειρίας, γλώσσας, και γνώσης».

11. «Γράψε. Για να διαβάσει και να δει ο κόσμος τις ακριβείς εικόνες που έχεις γι’ αυτόν».

12. «Τίποτα πίσω μου, όλα είναι μπροστά μου».

13. «Θέλω να μπαίνω βαθιά στο δικό μου υποσυνείδητο. Μόνο έτσι θα με καταλάβουν οι άλλοι, αφού και ο δικός τους εσωτερικός κόσμος είναι τόσο βαθύς όσο και ο δικός μου».

14. «Ένας καλός άνθρωπος μέσα στο σκοτάδι, αξίζει όλους τους ναούς αυτού του κόσμου».

 15. «Ένας πόνος μαχαίρωνε την καρδιά μου κάθε φορά που έβλεπα μία κοπέλα που αγαπούσα να φεύγει προς την αντίθετη κατεύθυνση σε αυτόν τον τόσο μεγάλο κόσμο».

16. «Οι άνθρωποι φοβούνται να ξεχάσουν τα μυαλά τους, φοβούνται να πέσουν στο κενό χωρίς τίποτα απ’ το οποίο να κρατηθούν».

17. «Εάν η μετριοπάθεια είναι ελάττωμα, τότε η αδιαφορία είναι έγκλημα».

18. «Όλα τα σκοτεινά τούνελ του μίσους ή της αγάπης που μέσα τους πέφτω, είναι στ’ αλήθεια ακτινοβόλες σωστές αιωνιότητες για ‘μένα».

19. «Δεν είμαι αδιάφορος προς τον Θεό. Είμαι αδιάφορος για ‘μένα σ’ αυτή τη γη. Δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα πιο γελοίο από ‘μένα στη γη».

20. «Όταν θα μάθεις τι σημαίνει να υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα σε έναν κόσμο του τίποτα. Ένα τίποτα ισοδυναμεί με τα πάντα».

21. «Μη νοιάζεσαι για τον θάνατο. Μιας και εκεί βρίσκεσαι. Γιατί δρόμος δεν υπάρχει. Μην έχοντας δρόμο να ακολουθήσεις, θα αναπαυθείς εκεί που βρίσκεσαι. Στον πυρήνα της ουσίας».

22. «Σ’ αυτή την αιώνια αναζήτηση αλήθειας, ο ποιητής είναι μόνος. Προσπαθεί να γίνει παντοτινός σε μία κοινωνία που βασίζεται στον χρόνο».

23. «Τα λεφτά δεν φτάνουν για ακριβά σινεμά. Αν δεν κάνω τίποτα, δε γίνεται τίποτα».

24. «Είδα ότι η ζωή μου ήταν μία μεγάλη λαμπερή κενή σελίδα και μπορούσα να κάνω οτιδήποτε ήθελα».

25. «Δεν έχω τίποτα να προσφέρω σε κανέναν, εκτός από την δική μου σύγχυση».

26. «Μην κρίνεις τίποτα, θα είσαι χαρούμενος. Συγχώρεσε τα πάντα, και θα είσαι ακόμα πιο χαρούμενος. Αγάπησε τα πάντα, και θα είσαι ο πιο χαρούμενος».

27. «Είναι όλα τόσα πολλά, και καθόλου αρκετά την ίδια στιγμή».

28. «Επειδή στο τέλος δε θα θυμάσαι το χρόνο που ξόδεψες δουλεύοντας στο γραφείο ή κουρεύοντας το γκαζόν. Σκαρφάλωσε εκείνο το βουνό, γαμώτο».


29. «Απέφυγε τον κόσμο, είναι απλά σκόνη και ουσίες, και δεν σημαίνει τίποτα στο τέλος».

30. «Υπόσχομαι ότι ποτέ δεν θα τα παρατήσω, και ότι θα πεθάνω κραυγάζοντας και γελώντας».

31. «Δεν υπήρχε πουθενά να πάω, αλλά παντού, κι έτσι απλά συνεχίζω να κινούμαι κάτω από τα αστέρια».

32. «Να ζεις, να ταξιδεύεις, να ριψοκινδυνεύεις, να ευγνωμονείς, και να μην λυπάσαι».

Παγκόσμιος ιστός: Η εφεύρεση που άλλαξε τον κόσμο

Στις 12 Μαρτίου 1989, ο 33χρονος μηχανικός Τιμ Μπέρνερς-Λι πρότεινε τη δημιουργία του Παγκόσμιου Ιστού (WWW), που οδήγησε στην εκρηκτική ανάπτυξη του Ίντερνετ. «Ασαφής αλλά συναρπαστική». Αυτή ήταν η απάντηση του προϊσταμένου του Τιμ Μπέρνερς-Λι στην πρότασή του με τίτλο «Διαχείριση Πληροφοριών: Μία Πρόταση», που υποβλήθηκε στις 12 Μαρτίου 1989, όταν ο εφευρέτης του Παγκόσμιου Ιστού (World Wide Web, πασίγνωστος με τα αρχικά WWW) ήταν ένας 33χρονος μηχανικός λογισμικού. Ο Μπερνερς-Λι επανανήλθε και με την βοήθεια του Βέλγου συναδέλφου του Ρομπέρ Καγιό διατύπωσε την τελική του πρόταση στις 12 Νοεμβρίου 1990, που έμελλε να αλλάξει τον κόσμο.

Αρχικά, ο Μπέρνερς-Λι οραματίστηκε μία «μεγάλη υπερκειμενική βάση δεδομένων με συνδέσμους», που ονομάστηκε «Mesh», για να βοηθήσει τους συναδέλφους του στο CERN (το μεγάλο εργαστήριο πυρηνικής φυσικής στην Ελβετία) να μοιράζονται πληροφορίες μεταξύ πολλών υπολογιστών.

Ο προϊστάμενος του 33χρονου Μπέρνερς-Λι τού επέτρεψε να διαμορφώσει το ταπεινό διάγραμμα ροής σ’ ένα λειτουργικό μοντέλο, αναπτύσσοντας τη γλώσσα HTML, την εφαρμογή HTTP και το WorldWideWeb.app , το πρώτο πρόγραμμα περιήγησης στο Παγκόσμιο Ιστό. Μέχρι το 1991, οι εξωτερικοί διακομιστές (servers) του Παγκοσμίου Ιστού ήταν λειτουργικοί και το όλο σύστημα άρχισε να αποκαλύπτεται σταδιακά στο ευρύ κοινό.

Ονομάστηκε Παγκόσμιος Ιστός, γιατί αποτελείται από μυριάδες διασυνδεδεμένους δικτυακούς τόπους (web site), που εξασφαλίζουν τη δυνατότητα στον χρήστη να μετακινείται εύκολα από τον ένα τόπο στον άλλο και από τη μία ιστοσελίδα ενός τόπου να έχει πρόσβαση σε ιστοσελίδα άλλου, με τη συνδρομή συνδέσμων υπερκειμένου (hypertext).
Παγκόσμιος Ιστός: Η εποχή της πληροφορίας

Ο Παγκόσμιος Ιστός σύντομα θα φέρει επανάσταση στη ζωή μας, με την έλευση της εποχής της πληροφορίας. Σήμερα, υπάρχουν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες.

Είτε τον χρησιμοποιούμε για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και για εργασία στο σπίτι, είτε για ψυχαγωγία και ενημέρωση, δεν μπορούμε πλέον να φανταστούμε τη ζωή μας χωρίς τον Παγκόσμιο Ιστό.

Για να μην συγχέεται με το Ίντερνετ, το οποίο εξελίχθηκε από τη δεκαετία του 1960, ο Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web) είναι μία διαδικτυακή εφαρμογή βασισμένη σε καινοτομίες όπως η γλώσσα HTML, οι διευθύνσεις URL και το πρωτόκολλο μεταφοράς υπερκειμένου ή HTTP.

Ο Παγκόσμιος Ιστός έχει επίσης γίνει μία αποκεντρωμένη κοινότητα, που βασίζεται στις αρχές της καθολικότητας, της συναίνεσης και του σχεδιασμού από τη βάση προς την κορυφή.

«Υπάρχουν πολύ λίγες καινοτομίες που έχουν αλλάξει πραγματικά τα πάντα», δηλώνει ο Τζεφ Τζάφι, διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας World Wide Web, που θέτει τα πρότυπα για τον Παγκόσμιο Ιστό και προσθέτει ότι «Ο Παγκόσμιος Ιστός είναι η πιο επιδραστική καινοτομία της εποχής μας».
Τιμ Μπέρνερς-Λι: «Απαιτείται αλλαγή πλεύσης»

Μιλώντας στο BBC ο θεμελιωτής του World Wide Web (www) είπε ότι απαιτείται παγκόσμια δράση για να σταματήσει «η καθοδική βουτιά προς ένα δυσλειτουργικό μέλλον», ιδίως όσον αφορά την εμπορευματοποίηση, την υποκλοπή και τη χειραγώγηση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών, την συστηματική εξάπλωση της επιθετικότητας και της παραπληροφόρησης, την ολοένα μεγαλύτερη πόλωση των απόψεων κ.α.

Όπως είπε, μέσα σε αυτή την 30ετία, τα πρώτα 15 χρόνια ήσαν καλά, αλλά μετά «στράβωσαν» και τώρα απαιτείται αλλαγή πλεύσης για να διορθωθούν ξανά.

Δήλωσε πάντως αισιόδοξος, επειδή ολοένα περισσότεροι άνθρωποι -χάρη και σε σκάνδαλα τύπου Cambridge Analytica- αρχίζουν πια να καταλαβαίνουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν ως χρήστες του Ιστού.

Κάλεσε τους πάντες -από τους πολιτικούς ηγέτες και τους επιχειρηματίες ως τους απλούς πολίτες- να συμβάλουν, ώστε το διαδίκτυο να γίνει καλύτερο και όχι χειρότερο τα επόμενα χρόνια.

Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

Ήρθε η ώρα για φανταστικές παιδικές κατασκευές που θα γεμίσουν δημιουργικά και τον χρόνο των παιδιών σας! 15 παιδικές πασχαλινές κατασκευές ...