Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

Μαύρη Σαμπούκα: Η σαρωτική κωμωδία του Τόλη Παπαδημητρίου επιστρέφει| Από 26/2 στο θέατρο Βεάκη

Πόσο καιρό έχετε να δείτε κωμωδία και να γελάσετε; Πόσο καιρό έχετε να σκεφτείτε την πανδημία, τη ΔΕΗ και την αύξηση στη βενζίνη; Αν η απάντησή σας είναι πως λίγα λεπτά πριν αυτά σκεφτόσαστε, τότε η πρότασή μου είναι να πάτε θέατρο. Και σίγουρα στη Μαύρη Σαμπούκα του Τόλη Παπαδημητρίου. Το γέλιο χαρίζει ζωή, ελαφρότητα και αισιοδοξία! Όλα αυτά που λείπουν από την καθημερινότητά μας.

Μαύρη Σαμπούκα: Η σαρωτική κωμωδία του Τόλη Παπαδημητρίου επιστρέφει| Από 26/2 στο θέατρο Βεάκη

Μετά από τέσσερις επιτυχημένες σεζόν και έπειτα από ένα «σύντομο» διάλειμμα για μια πανδημία, η «Μαύρη Σαμπούκα» ξαναχτυπά στην “Golden Label” εκδοχή της. Ο Τόλης Παπαδημητρίου «εμβολιάζει» το ήδη σαρωτικό του κείμενο και μαζί με τον Αντώνη Στάμο υπόσχονται να μας χαρίσουν αυτό που τόσο έχουμε ανάγκη: 100 λυτρωτικά λεπτά με γέλιο μέχρι δακρύων!
Μια κωμωδία για τη φιλία, το λάθος timing και τα μεγάλα σουξέ! Από 26 Φεβρουαρίου στο θέατρο Βεάκη.

Πλοκή
Όλα ξεκινούν από μια… λάθος διάρρηξη. Ο Βλάσης Κουρούπας, ένας ταξιτζής από τις Κουκουβάουνες, μπερδεύει τους ορόφους και μπαίνει στο σπίτι του πάμπλουτου μουσικοσυνθέτη Διονύσιου Αβέρωφ με σκοπό να κλέψει. Τα πράγματα μπερδεύονται περισσότερο όταν κάνει την εμφάνισή του ο συνεργός του, ο Μήτσος (αλλά αυτό δεν θα το αποκαλύψουμε, spoiler δεν κάνουμε).
Είναι η μοίρα, είναι οι θεοί- και τα δύο ή τίποτα από αυτά- που συνωμότησαν για να φέρουν αυτούς τους δύο ανθρώπους κοντά; Το μόνο σίγουρο είναι πως, υπό άλλες συνθήκες, ο Βλάσης και το είδωλό του, ο δημιουργός του λαϊκού σουξέ «Μαύρη Σαμπούκα» δεν θα είχαν συναντηθεί ποτέ και δεν θα ανέπτυσσαν μια σχέση παράδοξα δυνατή.
Τώρα τι σχέση μπορεί να έχουν με την ιστορία το hashtag #Pentheas, η Φουρέιρα και ο Αργυρός, τα απανωτά έκτακτα δελτία ειδήσεων, ο Tweety και τα αμέτρητα σφηνάκια, η απάντηση θα δοθεί επί σκηνής. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η «Μαύρη Σαμπούκα» είναι μια κωμωδία-ωδή στη φιλία που καλεί τους δύο βασικούς της χαρακτήρες να ζήσουν-και κυρίως να μοιραστούν- την πιο τρελή νύχτα της ζωής τους!

Ταυτότητα παράστασης
Μαύρη Σαμπούκα

Πρεμιέρα: Σάββατο 26 Φεβρουαρίου

Κείμενο - Σκηνοθεσία: Τόλης Παπαδημητρίου
Πρωταγωνιστούν: Τόλης Παπαδημητρίου, Αντώνης Στάμος
Μαζί τους: Ανάργυρος Βαζαίος, Γραμματική Γκόρου
Βοηθός σκηνοθέτη / Φωτισμοί: Κλαίρη Ζουμπεράκη
Σκηνικά: Λία Ασβεστά
Λογότυπο: Inkaholic Tattoo
Φωτογραφίες: Θοδωρής Χανιώτης
Graphic Design: Μαριλένα Σιμάτου
Μουσική Επιμέλεια: Τόλης Παπαδημητρίου
Προβολή και Επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will
Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Τάγαρη

Πού: Στουρνάρη 32, Αθήνα, τηλ.: 210 5223522.
Πότε: Από 26 Φεβρουαρίου και κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00
Διάρκεια: 100’ χωρίς διάλειμμα
Εισιτήρια: Από 13 €
Προπώληση εισιτηρίων: https://bit.ly/3rDZn34

Σκηνοθετικό σημείωμα
Η «Μαύρη Σαμπούκα» γεννήθηκε πριν από χρόνια στο μυαλό μου, όταν αποφάσισα να μιλήσω για τη σχέση δύο ανθρώπων που με μια πρώτη ματιά διαφέρουν, αλλά τελικά μοιάζουν πάρα πολύ. Ψάχνουν και οι δύο το ίδιο. Παρέα. Αγκαλιά. Διέξοδο. Και τα βρίσκουν ο ένας στον άλλον. Μόνο που το timing είναι ξεκαρδιστικά δύσκολο.

Ανέβασα για πρώτη φορά το έργο τον Οκτώβρη του 2017. Θέλαμε ο κόσμος να γελάσει. Και τα καταφέραμε. Η «Μαύρη Σαμπούκα» ταξίδεψε για 3 σεζόν. Η πανδημία όμως μας έκοψε. Ευτυχώς, όχι για πάντα.

Έκανα, λοιπόν, τις απαραίτητες αλλαγές με τη συνθήκη του Covid, έκοψα, έραψα και νομίζω πως μετά από 2 χρόνια απουσίας όλοι οι συντελεστές είμαστε έτοιμοι να σερβίρουμε μια “Gold Label” κωμωδία σε μια εποχή που χρειαζόμαστε το γέλιο όσο ποτέ. Γιατί η στιγμή αυτή είναι η πλέον κατάλληλη. Έχουμε ανάγκη να ξεφύγουμε. Να θυμηθούμε πώς είναι να περνάμε καλά. Να γελάσουμε. Να έρθουμε κοντά. Να διασκεδάσουμε. Να τραγουδήσουμε. Να χορέψουμε. Να μεθύσουμε. Να ζήσουμε χωρίς όρους και κανόνες. Έστω για ένα δίωρο. Έστω για λίγα λεπτά. Έστω για ένα σφηνάκι «Μαύρη Σαμπούκα».

Τόλης Παπαδημητρίου

Βιογραφικό Τόλη Παπαδημητρίου

Γεννήθηκε στις 3 Απριλίου 1990 στην Άρτα, αλλά μεγάλωσε στη Χαλκίδα. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή «Ίασμος» του Βασίλη Διαμαντόπουλου και την Ανώτερη Σχολή Καλών Τεχνών «Ιάκωβος Καμπανέλλης».

Με αφορμή τη θεατρική του δραστηριότητα ξεκινά να εργάζεται ως σεναριογράφος- διαλογογράφος σε τηλεοπτικές σειρές όπως «Κάτι χωρισμένα παλικάρια», «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα». Παράλληλα πρωταγωνιστεί στον β’ κύκλο της σειράς «Μην ψαρώνεις», ενώ παράλληλα αναλαμβάνει ως βασικός κειμενογράφος στην ψυχαγωγική εκπομπή «Καλό μεσημεράκι». Ταυτόχρονα με την τηλεοπτική του επιτυχία κάνει το πρώτο του συγγραφικό εγχείρημα στον κινηματογράφο με την ταινία «Αιγαίο SOS» το 2018.

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

”Έχω κι εγώ ένα σωρό απωθημένους ουρανούς μα δε σκοτώνω άστρα”- Κική Δημουλά



Ένας από τους πιο γνωστούς στίχους της Κικής Δημουλά, με ένα δυνατό νόημα.

Ξέρεις από ποιο ποίημα προέρχεται;

Πρόκειται για το ποίημα της: ”Εκρηκτικό πόρισμα”


Κυνηγέ,
υποπτεύομαι γιατί σκοτώνεις τα πουλιά.
Τα απωθημένα σου φτερά εκδικείσαι.

Λυτρώσου.
Όλων μας σχεδόν τα πετάγματα
κάποια τα βρήκε αζύγιαστη
ή ζυγιασμένη σφαίρα.

Είτε σκάρτο νερουλό ήτανε το Ικάριο

κερί
είτε γιατί ο ήλιος είναι συνεργάσιμος
μονάχα με τη δύση του
είτε γιατί κατά την απογείωση εξερράγη
εκρηκτικός αντίπαλος.

Υπολόγισε τώρα τί φτερά ταπείνωσε
ενός κλουβιού το ύψος ότι τάχα
κελαηδούσαν γήινα καθημερινά
λες και η ανάγκη υπέργεια να κελαηδήσεις
δεν είναι γήινη δεν είναι καθημερινή.

Μνημονεύω χώρια, με ευλάβεια προσευχετική
τα αυτοκτόνα εκείνα πετάγματα
με σφαίρα που κρυφά τους επρομήθευσε
του ακατανόητου η μεγάλη γενναιότης
δεδικαίωται:
η νεκροψία όλης αυτής της καντεμιάς
έδειξε πως τα μόνα καλότυχα φτερά
τα είχε η ματαιότης.

Ηρέμησε λοιπόν.
Έχω κι εγώ ένα σωρό απωθημένους ουρανούς
μα δε σκοτώνω άστρα.

Και αν καμιά φορά από μανία αδέσποτη συμβεί
κάποιο να σημαδέψω
το πολύ να κλείσω τον τραυματία κελαηδισμό του
σ’ ένα κλουβάκι στίχου φευγαλέο.

Κική Δημουλά. [2001] 2009. Ήχος απομακρύνσεων. 5η έκδ. Αθήνα: Ίκαρος.

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2022

Το Ημερολόγιο ενός Αποτυχημένου Συγγραφέα | Θεατρική ομάδα Sickoφάντες | Από 25/2 στο θέατρο Δρόμος

Αφού δοκιμάστηκε με επιτυχία το 2019, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ off-off Athens στο Επί Κολωνώ, η θεατρική ομάδα Sickoφάντες είναι έτοιμη για έναν δεύτερο κύκλο παραστάσεων του έργου του Τειρεσία Λυγερού: «Το Ημερολόγιο ενός Αποτυχημένου Συγγραφέα». Πρόκειται για ένα κείμενο με πολλούς συμβολισμούς γύρω από το νόημα της ζωής και τις προκλήσεις που καλείται ν’ αντιμετωπίσει ο σύγχρονος άνθρωπος.


Πρεμιέρα: 25 Φεβρουαρίου στο θέατρο Δρόμος

Πλοκή
Ένας συγγραφέας προσπαθεί, μάταια, να ολοκληρώσει το αστυνομικό του μυθιστόρημα. Έγκλειστος και φυλακισμένος σε μια επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα, βιώνει αλλεπάλληλα ψυχικά σκαμπανεβάσματα, σαν μια προσωπικότητα που ζει σε πολλαπλές πραγματικότητες. Ψευδαίσθηση ή αλήθεια, η διαδρομή του σε ένα σκληρό και άδικο κόσμο τον οδηγεί σε μαρτυρικό αδιέξοδο. Η «Ανάστασή» του, η έμπνευση και η δημιουργικότητα παραμένουν ζητούμενα σ' αυτό τον σύγχρονο κύκλο των παθών.

Ο συγγραφέας αντιμετωπίζει με χιούμορ και κυνισμό όλα τα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά του- εξωτερικά, αλλά και αυτά που ο ίδιος θέτει στον εαυτό του, στην προσπάθεια να ολοκληρώσει το έργο του. Κάνει μια βαθιά ανασκόπηση της ζωής του και την ίδια στιγμή μια κοινωνική κριτική, με δόσεις αυτοσαρκασμού, στην κοινωνία που τον ταλαιπωρεί και τον βασανίζει.

Τελικά, πού ξεκινά και πού τελειώνει η κάθε μας αποτυχία και πώς αυτή συνδέεται με μια ολόκληρη κοινωνία, στην ζοφερή εποχή που καλούμαστε να ζήσουμε;

Σκηνοθετική προσέγγιση
Ο συγγραφέας καταθέτει ένα εμφανώς αυτοαναφορικό κείμενο που ανατέμνει τα προβλήματα του πνευματικού ανθρώπου του 21ου αιώνα. Η σκηνική παρουσίαση του κειμένου συνιστά μια καλλιτεχνική πρόκληση, αφού ο σκηνοθέτης καλείται να απαντήσει σε συγκεκριμένα ερωτήματα: Πώς εικονογραφείται ο πόνος; Πώς το αφήγημα της αποτυχίας του ενός γίνεται θέμα αναφοράς για όλους; Πώς η βία και η σκληρότητα αλώνει τις ψυχές των ανθρώπων; Πώς η ματαίωση των ονείρων οδηγεί στην καταρράκωση; Καθημερινά ανεχόμαστε μια ανυπόφορη κατάσταση για να μην συντριβούμε. Ο ήρωας της παράστασης αρνείται. Ο εσωτερικός του κόσμος καρκινοβατεί ανάμεσα στην τρέλα και την απελπισία. Ωστόσο, σε αυτό το χάος δηλώνει την άρνησή του να υποκύψει στο βόλεμα της καθεστηκυίας τάξης πραγμάτων. Η μοναδική αχτίδα λογικής στο σκοτάδι είναι η αντίστασή του στο ψέμα. Αγκαλιάζει τη συντριβή του ηδονικά και στο τέλος δικαιώνεται. Αυτό αφορά στον κάθε σύγχρονο άνθρωπο που συνθλίβεται από τα γρανάζια της εξουσίας, της διαφθοράς, του νεποτισμού, της πώρωσης και του αμοραλισμού. Χωρίς καμιά διάθεση διδακτισμού η παράσταση θέλει να προβληματίσει παρουσιάζοντας ένα «θέατρο στα μούτρα» (in your face).


Ταυτότητα παράστασης

Το Ημερολόγιο ενός Αποτυχημένου Συγγραφέα
Πρεμιέρα: 25 Φεβρουαρίου

Θεατρική ομάδα: Sickοφάντες
Συγγραφέας: Τειρεσίας Λυγερός
Σκηνοθεσία: Ανθούλλης Δημοσθένους
Ηθοποιός: Νεκτάριος Παπαλεξίου
Κοστούμια, μουσική, φωτισμοί: Ανθούλλης Δημοσθένους
Υπεύθυνη Επικοινωνίας ομάδας: Εύη Μάμαλη
Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will

Πού: Θέατρο Δρόμος, Αγίου Μελετίου 25 & Κυκλάδων, Κυψέλη, Αθήνα, τηλ.: 210 8818906
Πότε: Από 25 Φεβρουαρίου και για τέσσερις μόνο παραστάσεις (έως 18/3)
Ώρα: 21.15
Προπώληση: viva.gr https://bit.ly/3GDuDDB

*Το έργο παίχτηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο Φεστιβάλ Νέων Θεατρικών Ομάδων off-off Athens στο Επί Κολωνώ, το 2019.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Ανθούλης Δημοσθένους
Γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1976. Σπούδασε Ιστορία-Αρχαιολογία στο ΕΚΠΑ, ενώ έκανε το διδακτορικό του στην Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Το 2012 ξεκίνησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ. Παρακολούθησε σεμινάρια σκηνοθεσίας από την Sue Dunderdale, μουσικού Θεάτρου από τον Γιώργο Ροδοσθένους και ειδικεύτηκε στην τεχνική Meissner από τον Keith Farrukhar. Το 2015 παρακολούθησε summer course στην Royal Academy of Dramatic Art στο αντικείμενο της σκηνογραφίας. Έχει σκηνοθετήσει επτά παραστάσεις στην Κύπρο και την Ελλάδα, ενώ έχει προσκληθεί από τον curator του Tennessee Williams Provincetown Theatre Festival να συμμετάσχει το 2019 με το έργο «Ο Άγγελος στην εσοχή» στο εν λόγω φεστιβάλ. Ενδεικτικότερη σκηνοθεσία του, η παράσταση της Κεντρικής Σκηνής της Εταιρείας Θεατρικής Ανάπτυξης Λεμεσού Μάρτιος 2018 «Η νύχτα της Ιγκουανα» του Τένεσι Ουιλιαμς.

Τειρεσίας Λυγερός
Πρωτοείδε το φως κάπου στην Ανατολική Μεσόγειο. Τα τελευταία χρόνια τα περνάει στο Αιγαίο. Δεν έμαθε να επικοινωνεί με τους ανθρώπους και αρέσκεται στη συντροφιά των αστικών, τετράποδων αιλουροειδών. Έμαθε να περνάει τη ζωή του σε σκονισμένα γραφεία, ανάμεσα σε βιβλία και χειρόγραφες σημειώσεις. Δεν ξέρει ποιο είναι το νόημα της ζωής και αρκείται στο να κοιτάζει το απέραντο, θαλασσινό τοπίο και να ακούει τα γουργουρίσματα των γάτων που κρύβονται στα βράχια.
Το 2017, εκδόθηκε το πρώτο του αστυνομικό μυθιστόρημα «Η μαύρη κάντιλακ» (εκδόσεις Ηριδανός), ενώ το 2021 το δεύτερο αστυνομικό του μυθιστόρημα «Τα ίχνη του αίματος» (εκδόσεις Λιβάνη). Το 2019, ανέβηκε το θεατρικό του έργο «Το ημερολόγιο ενός αποτυχημένου συγγραφέα» στο θέατρο Επί Κολωνώ, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Off Off Athens.

Προμηθευτείτε τα εισιτήριά σας, κάνοντας κλικ εδώ

Ώρες & Μέρες Παραστάσεων
Κάθε Παρασκευή στις 21:15
Τιμές Εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: €10
Μειωμένο: €8 (φοιτητικό, ανέργων, πολυτέκνων, ΑμεΑ, 65+)
Ειδικές Tιμές
Για ομαδικές κρατήσεις άνω των 10 ατόμων €8 (στο τηλέφωνο 210 88 18 906) στο viva.gr
Ατέλεια
€0
Διάρκεια Παράστασης
80 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Τρίτη 15 Φεβρουαρίου 2022

Έρωτας και Ψυχή: Η πιο συγκλονιστική ιστορία αγάπης όλων των εποχών

 

Η παγκόσμια λογοτεχνία είναι γεμάτη από ιστορίες αγάπης με πάμπολλες παραλλαγές και συνδυασμούς. Καμία όμως, ούτε ακόμα και το εμβληματικό έργο του Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», δεν μπόρεσε να πλησιάσει τον συγκλονιστικό αρχαίο ελληνικό μύθο του «Έρωτα και της Ψυχής». Είναι μία ιστορία αγάπης που ξεπερνά εμπόδια από θεούς και ανθρώπους, δοκιμάζεται, κινδυνεύει και αμφισβητείται, αλλά τελικά καταλήγει στη ολοκλήρωσή της: γεννά την ηδονή !
Η Ψυχή ήταν μία πεντάμορφη βασιλοπούλα, τόσο όμορφη που κανείς δεν θεωρούσε τον εαυτό του άξιο να τη ζητήσει σε γάμο. Οι θνητοί την τιμούσαν σαν να ήταν η ίδια η Αφροδίτη, και η θεά ζήλεψε. Για να την ταπεινώσει, ζήτησε από τον γιό της, τον Έρωτα, να την κάνει να ερωτευτεί τον πιο άσχημο άντρα του κόσμου. Ο Έρωτας όμως, μόλις είδε την Ψυχή, την πόθησε και έδωσε χρησμό στον πάτερα της να την ετοιμάσει για γάμο και να την οδηγήσει στην κορυφή ενός ψηλού βουνού. Θα ερχόταν να την κατασπαράξει ένα τρομερό τέρας, έλεγε ο χρησμός. Ο βασιλιάς περίλυπος αλλά υποχρεωμένος να υπακούσει στην εντολή του χρησμού, ετοίμασε την κόρη του και την άφησε στην κορυφή του βουνού. Αντί για τέρας όμως, την πήρε από εκεί ο Ζέφυρος και την μετέφερε στον κήπο ενός λαμπρού παλατιού, όπου αόρατοι υπηρέτες εκτελούσαν κάθε της επιθυμία. Το βράδυ η Ψυχή αισθάνθηκε την παρουσία ενός αόρατου εραστή. Ένιωσε για πρώτη φορά τον Έρωτα να κυριεύει το κορμί της, κι ας μην μπορούσε να τον δει…

Έζησε έτσι ευτυχισμένη για αρκετό καιρό, ώσπου νοστάλγησε την οικογένειά της και ζήτησε να την δει. Ο Έρωτας, αόρατος πάντα, της έδωσε την άδεια με δύο όρους: να μην αποκαλύψει το μυστικό της ζωής της στο παλάτι του και να μην επιχειρήσει ποτέ να τον δει.

Οι αδελφές της, μόλις την είδαν τόσο ευτυχισμένη, ζήλεψαν και την πίεσαν φορτικά να αποκαλύψει το μυστικό της. Κάποια στιγμή εκείνη ενέδωσε και τους είπε την ιστορία. Τότε εκείνες την έπεισαν ότι ο αόρατος εραστής είναι κάποιο τέρας που τη θρέφει για να την φάει την κατάλληλη στιγμή. «Πρέπει να παραφυλάξεις και να τον σκοτώσεις, πριν σκοτώσει εκείνος εσένα», της είπαν με επιμονή…

Επιστρέφοντας στο παλάτι, η Ψυχή βρισκόταν σε τρομερό δίλλημα: να καταπατήσει την υπόσχεσή της στον αόρατο εραστή ή να παρακούσει τις αδελφικές νουθεσίες; Αποφάσισε να κάνει το πρώτο. Κρύφτηκε στο δωμάτιο του Έρωτα για να δει ποιο είναι αυτό το τέρας που δεν αποκαλύπτει τον εαυτό του και ενδεχομένως κάποια στιγμή θα την κατασπαράξει. Όταν όμως βγήκε από την κρυψώνα της, αντί για κάποιο δύσμορφο θηρίο, είδε έναν πανέμορφο έφηβο να κοιμάται. Ταράχτηκε τόσο από την ομορφιά του, που μία σταγόνα από το λυχνάρι που κρατούσε, έπεσε πάνω στο σώμα του Έρωτα και τον ξύπνησε.

Ο Έρωτας, οργισμένος που η Ψυχή είχε παρακούσει την επιθυμία του, έφυγε από το παλάτι… Εκείνη έμεινε να κλαίει για την απιστία της και το χαμό του ιδανικού εραστή… Ο Παν άκουσε το κλάμα της και τη συμβούλεψε να βγει σε βουνά και κάμπους και να τον αναζητήσει. Εκείνη πήγε πρώτα στο πατρικό της και ανάγκασε τις αδελφές της να γκρεμιστούν από το ψηλό βουνό για το κακό που της είχαν κάνει, και στη συνέχεια άρχισε να περιπλανιέται, αναζητώντας τον Έρωτα, που την ίδια ώρα υπέφερε στο σπίτι της μητέρας του.

Η Αφροδίτη ζήλεψε ξανά την αγάπη των δύο νέων και άρχισε να καταδιώκει την Ψυχή, ώσπου εκείνη να παραδοθεί. Τότε η θεά της υπέβαλε δοκιμασίες, όπως να ξεχωρίσει ανακατεμένους σπόρους όλων των ειδών, να μαζέψει το χρυσό μαλλί άγριων προβάτων και να της φέρει νερό από τη λίμνη της Στύγας, Η Ψυχή τα κατάφερε με τη βοήθεια ζώων και στοιχείων της φύσης μέχρι που η Αφροδίτη της ζήτησε να κατέβει στον Άδη και να ζητήσει από την Περσεφόνη ένα παρασκεύασμα ομορφιάς. Μόλις η Ψυχή άγγιξε το παρασκεύασμα, έπεσε σε μαγικό ύπνο…

Ο Έρωτας όμως, που δεν μπορούσε να τη βλέπει άλλο να υποφέρει από τις δοκιμασίες της μητέρας του, και έχοντας πάρει πια τις αποδείξεις της αγάπης της, την ξύπνησε με ένα βέλος και ζήτησε από τον Δία να του δώσει την άδεια να την παντρευτεί. Σύντομα η Ψυχή γέννησε ένα κοριτσάκι… Ήταν η Ηδονή.

O μύθος του Έρωτα και της Ψυχής βρήκε την ιδανική αποτύπωσή του στο κλασικιστικό αριστούργημα του Antonio Canova. Το έργο του γλύπτη βασίζεται στις αρχές αναπαράστασης του ανθρώπινου σώματος του Πραξιτέλη και από τον 18ο αιώνα, όταν σμιλεύθηκε, γνώρισε χιλιάδες αντιγραφές. Σήμερα φιλοξενείται στο Μουσείο του Λούβρου.

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2022

Αίγυπτος: Ανακάλυψαν ιερογλυφικά 2.000 ετών με τιμωρίες μαθητών -Ήταν γραμμένες και στα ελληνικά -

 

Γραπτά, κατά πάσα πιθανότητα τιμωρίες μαθητών, ανακάλυψαν στην Αίγυπτο αρχαιολόγοι, μεταξύ 18.000 θραυσμάτων αγγείων που χρονολογούνται 2.000 έτη πριν. Ειδικότερα, βρέθηκαν εκατοντάδες πινακίδες με το ίδιο σύμβολο γραμμένο τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος, κάτι που οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι αποδεικνύει πως οι μαθητές αναγκάζονταν (όντας τιμωρημένοι) να γράψουν τις γραμμές αυτές.
Σε άλλα κεραμεικά κομμάτια, αναγράφονται ακόμα και λεπτομέρειες της ζωής στην αρχαία Αίγυπτο, όπως αποδείξεις, σχολικά κείμενα, εμπορικές πληροφορίες και λίστες ονομάτων.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές του γερμανικού Πανεπιστημίου Tübingen, που πραγματοποίησε την ανασκαφή, μίλησαν για ανακαλύψεις που έγιναν στην τοποθεσία Athribis, έναν αρχαίο οικισμό που χτίστηκε σχεδόν 200 χιλιόμετρα βόρεια του Λούξορ.
Ελληνικά, αραβικά και αιγυπτιακά ιερογλυφικά ήταν μεταξύ των γραφών που βρέθηκαν στα θραύσματα.

Οι ειδικοί είπαν ότι θεωρείται πάρα πολύ σπάνιο να βρεθεί ένας τόσο μεγάλος όγκος θραυσμάτων με μια ανασκαφή. Παρόμοια ποσότητα έχει ανακαλυφθεί μόνο μία φορά στο παρελθόν, κοντά στην Κοιλάδα των Βασιλέων στο Λούξορ, όπως δήλωσαν.

Γενικότερα, η συγκεκριμένη αρχαιολογική έρευνα επικεντρώνεται σε έναν ναό που χτίστηκε από τον φαραώ Πτολεμαίο XII και στη συνέχεια διακοσμήθηκε από Ρωμαίους αυτοκράτορες.

Από τότε, ο ναός άνοιξε για τους επισκέπτες, ενώ ο ευρύτερος αρχαιολογικός χώρος περιλαμβάνει ερείπια μιας αρχαίας πόλης, λατομεία, καθώς και έναν άλλοτε ανθρώπινο οικισμό.


Πηγή: CNN.com<p>Πηγή: 

Στο ατμοσφαιρικό Foyer Café Bistrot του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά -Κάθε βράδυ διαφορετικό [πρόγραμμα]

 

Το Foyer Café Bistrot του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά έχει κερδίσει το κοινό και το γιορτάζει με μουσικές βραδιές, τρεις φορές την εβδομάδα, μέχρι και τον Μάρτιο.
Οπερα, τζαζ και σύγχρονη ελληνική μουσική για θεατές των παραστάσεων ή επισκέπτες που θα επιλέξουν για την έξοδό τους το Foyer Café Bistrot του Δημοτικού θεάτρου Πειραιά.


Ενα καφέ-μπιστρό, σημείο αναφοράς για την πόλη, χώρος υψηλής αισθητικής, διοργανώνει ένα κύκλο μουσικών συναντήσεων αφιερωμένων στην όπερα, την τζαζ και την σύγχρονη ελληνική μουσική. Μεταμορφώνεται σε μια ατμοσφαιρική μουσική σκηνή με άρωμα θεάτρου και ξεχωριστές μουσικές επιλογές, τρείς ημέρες την εβδομάδα. Η Δευτέρα ανήκει στην Όπερα, η Τετάρτη στην Τζαζ και το Σάββατο στη σύγχρονη ελληνική μουσική σκηνή.


Αλλάζουμε τις νύχτες στον Πειραιά, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό τόπο πολιτισμού μέσα στο ΔΘΠ. Ακολουθείστε αυτή τη μουσική περιπλάνηση! Το ραντεβού είναι πάντα στις 21.00, λέει η πρόσκληση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Το πρόγραμμα του Foyer Café Bistrot στο ΔΘΠ
Τι θα δούμε, τι θα ακούσουμε, με μία ματιά
Φεβρουάριος στο Δημοτικό Θέατρο Πειραια


14/2: Ελένη Δαβου μεσόφωνος… Μιχάλης Κατσούλης βαθύφωνος… Μανώλης Παπασηφακης πιάνο…
"Το μικρόβιον…του Έρωτος!"
Μια γιορτή για τον Έρωτα και την Αγάπη…και παρόλο που η εποχή δεν επιτρέπει τις αγκαλιές και τα φιλιά εμείς μοιράζουμε απλόχερα με το τραγούδι μας!!!Η μεσόφωνος Ελένη Δαβου και ο βαθύφωνος Μιχάλης Κατσούλης με τον Μανώλη Παπασηφακη στο πιάνο μεταδίδουν το μικρόβιο του Έρωτα …πως;;;Με ερωτικά ντουέτι από τον κόσμο της Οπερετας του Κώστα Γιαννίδη, Θεόφραστου Σακελλαρίδη, Νίκου Χατζηαποστόλου


21/2:Ανδρέας Καραουλης (Τενόρος) - Ελένη ∆αβου (Πιάνο)
Passione"..
Στην αποψινή βραδιά, ο τενόρος Ανδρέας Καραουλης θα ερμηνεύσει άριες και καντσονετες του παγκοσμιου ρεπερτορίου, musicals αλλά και κάποιες αγαπημένες, νοσταλγικές, ελληνικές μελωδίες. Μαζι με την λαμπερή μεσοφωνο Ελένη Δάβου στο πιανο, θα σας ταξιδέψουν από τα θέατρα της Ευρωπης στη μάντρα του Αττίκ από τα κανάλια της Βενετίας στις μπουάτ της πλακας.
28/2:Αιμιλία ∆ιακοπούλου ( Υψίφωνος) - Ελένη ∆αβου (Πιάνο)
"Vissi d 'arte…!
Με όχημα τον έρωτα και την αγάπη η σοπράνο Εμιλια Διακοπούλου και η Ελένη Δάβου στο πιάνο θα ερμηνεύσουν αποσπάσματα από έργα Bellini, Puccini, Mascagni, Tosti, Rossini,Λεχαρ κ.α.

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022

Αν σε ελκύει μια γυναίκα

Αν σε ελκύει μια γυναίκα
από το μέγεθος του στήθους της,
από τη μέση της ή από τους γοφούς της,
Κάνεις λάθος.
Αν αυτό που εκτιμάς περισσότερο σε αυτήν είναι τα χαρακτηριστικά του προσώπου της,
το χρώμα των ματιών της, το μήκος των ποδιών της,
ή πως την βλέπεις με μίνι φούστα
Κάνεις λάθος.
Μια γυναίκα είναι η συμπεριφορά της,
ο τρόπος που βλέπεις στα μάτια της ποιός είσαι ,
ο τρόπος που σου συμπεριφέρεται και σε κοιτάζει,
το γέλιο της και οι σιωπές της...
Γυναίκα είναι η εξυπνάδα της, η εξέγερση της
το μέσα της, η γενναιοδωρία της, η ικανότητά της να κάνει αρκετά πράγματα ταυτόχρονα, η μανία σου.
Το καλύτερο πράγμα σε μια γυναίκα δεν είναι το περιτύλιγμά της, είναι αυτό που υπάρχει μέσα της:
Το χιούμορ της, οι εκφάνσεις της, η γενναιότητα της, ο τρόπος σκέψης της...
Ένας πραγματικός άντρας,
ένας έξυπνος άνθρωπος,
ερωτεύεται αυτό που οι άλλοι δεν μπορούν να δουν...
Ο αληθινός άντρας μπορεί να δει πραγματικά, αυτό που οι άλλοι δεν φαντάζονται καν ότι υπάρχει
και για αυτό τα ζευγάρια που είναι πρώτα απ'όλα φίλοι και πραγματικοί συντρόφοι παίρνουν ένα βραβείο, και αυτο
λέγεται ΕΥΤΥΧΙΑ..
Μα όμως ΤΗΝ ΧΑΝΕΙΣ...
Πρέπει να είσαι τόσο ανόητος για να καταφεύγεις σε κάποιαν άλλη που σου χάρισε ένα ομορφότερο χαμόγελο.
Και αναρωτιέσαι γιατί την χάνεις;
Την χάνεις, όταν σου δίνει ξημέρωμα στα μάτια της και συ της κάνεις τις μέρες γκρίζες.
Την χάνεις, όταν μετατρέπεται σε ουράνια τόξα απλά βάφοντας τον κόσμο σου και 'συ της δίνεις την αδιαφορία ως αντάλλαγμα.
Την χάνεις, όταν ακόμα σε γεμίζει με λεπτομέρειες και συ της λες ψέματα ως αντάλλαγμα.
Την χάνεις, όταν περιμένει ένα τηλεφώνημα ή ένα μήνυμα από εσένα, και εσύ γράφεις σε κάποιον άλλον.
Την χάνεις, όταν ψάχνει να την αγκαλιάσεις και συ την χρησιμοποιείς σωματικά.
Την χάνεις, όταν σε βλέπει ακόμα με θαυμασμό και συ την βλέπεις σαν αυτή που απαγορεύει την ελευθερία σου.
Την χάνεις... γιατί μόνο εσύ, δεν αξίζεις κάποια σαν αυτήν. Την χανεις...

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2022

Το τρυφερό γράμμα της 14χρονης Μαριανίνας Κριεζή στον Γιώργο Σεφέρη

 


Η μοναδική επιστολή της Μαριανίνας Κριεζή στον σπουδαίο Γιώργο Σεφέρη, έρχεται στο φως για πρώτη φορά.

Για πρώτη φορά, ο συγγραφέας Άκης Γαβριηλίδης, φέρνει στο φως μια επιστολή της Μαριανίνας Κριεζή που «έφυγε» χθες από τη ζωή, προς τον Γιώργο Σεφέρη.

Η σπουδαία στιχουργός της «Λιλιπούπολης» και πολλών γνωστών και αγαπημένων τραγουδιών, έστειλε στον Σεφέρη το τρυφερό αυτό γράμμα, σε ηλικία 14 ετών.

Όπως κάνει γνωστό ο Γαβριηλίδης, την επιστολή ανακάλυψε ο ίδιος πριν από λίγα χρόνια στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη, στο πλαίσιο της έρευνάς του για τον «Ασιάτη Σεφέρη». Ο συγγραφέας αντέγραψε το γράμμα και μοιράστηκε το κείμενό του με αφορμή το θάνατο της Κριεζή την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου.\

Διαβάζοντας κανείς την επιστολή της 14χρονης Μαριανίνας, μπορεί να διακρίνει την σπάνια καλλιέργεια αλλά και την τρυφερή ψυχή του νεαρού κοριτσιού.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή της Μαριανίνας Κριεζή στον Γιώργο Σεφέρη:

«Χλόης 5, Ψυχικό

Αθήνα


Ελλάς.

20 Ιανουαρίου 1961.


Αγαπητέ μου κε Σεφέρη,
Σας στέλνω το πρώτο μου μικρό βιβλίο με σχήματα και ρυθμούς από τη ζωή μου, σαν πρόφαση να σας μιλήσω όχι για θαυμασμό, μα για ευγνωμοσύνη. Έμαθα την ποίηση από επιγραμματικές σας ή συνεχόμενες εξωτερικεύσεις, από εξωτερικεύσεις που μου δόθηκαν με τόσην απαλότητα, με τόση εμπιστοσύνη _ πήρα για πρώτη μου φορά στα χέρια την ποίηση που καταργεί και την παραμικρότερη τεχνική και γίνεται σφυγμός ψυχής. Και το τέλεια αληθινό δεν σηκώνει κριτική, δεν σηκώνει κατάφαση, μόνο πολλή αγάπη. Τι παράξενο, να στέκεται ένας άνθρωπος γυμνός πάνω σε μια πέτρα· θα πρέπει ν’ αγαπάτε πολύ τους ανθρώπους, να μη σας έχουν απογοητεύσει ποτέ. Η αληθινή ομορφιά είναι η απίστευτα κι’ ανεύρετα ειλικρινής προσφορά – και δεν έχω να σας πω παρά ένα το ίδιο ειλικρινές "Ευχαριστώ".

Όμως, είναι κρίμα να μένετε στο Λονδίνο. Ο μπαμπάς, όποτε πηγαίνει για τις δουλειές του γυρίζει με θλιμμένο ύφος και λίγο εξαϋλωμένος. Κάνει κι’ αδεξιότητες είναι αλήθεια – ας πούμε, πάει στο Κινέζικο εστιατόριο και τρώει λουλούδια. Μα … ο καιρός … θα σας λείπει τόσο το κλίμα μας, το χρώμα, ο χαρακτήρας, ο ουρανός μας – προπαντός αυτός! Όταν γυρίσετε για λίγες ημέρες, πρέπει να πάτε στην Ύδρα. Θα γεμίση η ομπρέλλα σας Ελλάδα για πολύν καιρό. Είναι πατρίδα μου η Ύδρα. Έχουμε ένα μεγάλο σπίτι εκεί με στέρνα και χελιδονοφωλιές, που βλέπει στη θάλασσα.

Είμαι δεκατεσσάρων χρονών τώρα. Έχω τους γονείς μου, ένα χρυσόψαρο τον Εδουάρδο, ένα ποδήλατο και καλά βιβλία. Το γατάκι μου πέθανε. Σε μερικές μέρες έχω και διαγωνισμούς. Πάω στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θηλέων Ελληνικού όπου συννεφιάζω απ’ τ’ αγγλικά και το θόρυβο των αεροπλάνων. Ξέρω αρκετά γαλλικά και ζωγραφίζω πού και πού, αγαπώ το θέατρο, τα γλυκά και το Μόζαρτ, μα στα μαθήματα δεν είμαι σπουδαία.

Όνειρό μου είναι ν’ αποχτήσω ένα ποίημά σας σε χειρόγραφό σας, να το κρεμάσω απέναντι στο κρεββάτι μου και να το βλέπω κάθε πρωί. Θάναι μια από τις μεγάλες χαρές της ζωής μου.

Με την αγάπη μου

Μαριανίνα.

(Απόκειται στο αρχείο Σεφέρη, στην Γεννάδειο Βιβλιοθήκη, Φάκελος 37, υποφάκελος 6)».

via


Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022

"Σημειώσεις από την ερημιά του Θεού" το νέο βιβλίο του π. Βασιλείου Χριστοδούλου η συνέντευξη στο ραδιόφωνο της Πειραϊκής Εκκλησίας με την Σοφία Χατζή

Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζω το νέο καταπληκτικό βιβλίο του πνευματικού μου πατέρα Βασιλείου Χριστοδούλου που μόλις κυκλοφορησε από τις εκδόσεις Γρηγόρη.

"Δύο χιλιάδες χρόνια μετά τόν Μυστικό Δεῖπνο καί μᾶλλον δέν μποροῦμε ἀκόμα να ποῦμε τί εἶναι ἡ θεία Εὐχαριστία. Ἐξαντλήσαμε τόν Θεό στή λειτουργική ζωή ἐντός τῶν τειχῶν τοῦ ναοῦ καί τώρα πού λειτουργική ζωή δεν ὑπάρχει ὁ Θεός ἀρχίζει να μυρίζει σάν ἕνας νεκρός...

Δέν μᾶς ἔμαθε ποτέ ἡ Ἐκκλησία πῶς νά βαδίζουμε σέ μια ἔρημο, ὅταν αὐτή προκύψει. Πῶς νά ἑτοιμάσουμε, ἐμεῖς τώρα, μέσα στήν ἔρημο ἕνα δέντρο λόγων, ὕμνων, καί καρδιακῆς ἐγρήγορσης γιά την Περιστερά, νά ἔρθει καί να ξεκουραστεῖ, ὅταν ἡ θρησκευτική λογική μᾶς βεβαιώνει πώς πουλιά πιά δέν πετοῦν.
«ἔρημός ἐστιν ὁ τόπος».
Ὁ σεισμός τοῦ κορωνοϊοῦ πού ταρακούνησε καί ἐξακολουθεῖ νά ταρακουνᾶ καί τό οἰκοδόμημα τῆς Ἐκκλησίας ἔχει ἐγκαινιάσει μία περίοδο ἔντονων ζυμώσεων. Ἡ πανδημία λειτούργησε σάν μία ἄμπωτη πού ἀποκάλυψε τόν ἐκκλησιαστικό βυθό. Ἔφερε στήν ἐπιφάνεια μεγάλους πειρασμούς καί τεράστια προβλήματα πού σοβοῦν στό βάθος τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς. Πολλά τά γνωρίζαμε, ἐνίοτε τά κουκουλώναμε γιατί δεν θέλαμε νά τά δοῦμε, ἄλλα τά ὑποπτευόμασταν καί μερικά τελείως μᾶς ξάφνιασαν.
Εἶναι καιρός ὅμως νά τά ἀντιμετωπίσουμε – τουλάχιστον νά τά ἀναδείξουμε.
Τό βιβλίο αὐτό εἶναι μία κραυγή ἀγωνίας καί ἀσφυξίας μετά ἀπό 25 σχεδόν χρόνια ἀθόρυβης, ἱερατικῆς διακονίας σέ πολλούς τομεῖς ἀλλά καί προσωπικῆς σιωπῆς. Γιατί ὅμως να σπάσει τώρα ἡ σιωπή; Διότι πιστεύω ὅτι τώρα βιώνουμε το ἀντιστρόφως ἀνάλογο τῆς ἔκφρασης «πιάσαμε πάτο». Εἶναι ὁ πάτος τώρα πού ἔπιασε ἐπιφάνεια. Ἴσως λοιπόν καί γιά μᾶς τώρα, εἶναι ὁ καιρός πού πρέπει να μιλήσουμε, νά δράσουμε, νά μήν σιωπήσουμε, γιατί τό παράλογο καί ἡ ἐκτροπή ζητοῦν νομιμοποίηση. Ἀνέβηκαν πολύ ψηλά, βγῆκαν στήν ἐπιφάνεια καί ζητοῦν νά μᾶς πνίξουν."

για απόσπασμα από το βιβλίο κάντε κλικ εδώ

Το βιβλίο θα το βρείτε εδώ.

Επίσης ο πατέρας Βασίλειος Χριστοδούλου έχει γράψει το βιβλίο 

Σε λάθος ώρα νυχτώνει  για την πρόωρη κοίμηση της δεκάχρονης κόρης μας Αντριάνας καθώς και αλλα βιβλία που είναι πραγματικοί θησαυροί και θα τα βρείτε όλα από τις εκδόσεις Γρηγορη εδώ





Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

Κική Δημουλά: «Κάθε φιλί που δίνεται, ένα τοις εκατό αποτελείται από αιωνιότητα…»

 

 «Κάθε φιλί που δίνεται, μα κάθε ανεξαιρέτως

ένα τοις εκατό αποτελείται
από αιωνιότητα

κι όλο το άλλο από τον κίνδυνο
να ’ναι το τελευταίο».

Αλλά και τελευταίο
ακόμα πιο φιλί θα λέγεται
όσο καιρό τουλάχιστον
θα το τραβολογάνε
η μνήμη από τη μια μεριά
η λήθη από την άλλη
η καθεμιά δικό της θεωρώντας το

ώσπου ο δίκαιος Σολομών
για να φανεί ποιανής δικό της είναι
στη μέση θ’ απειλήσει να το κόψει
μισό να πάρει η μια μισό η άλλη
κι όποια απ’ τις δυο κάθε φορά
-ποτέ δεν είναι η ίδια-
ουρλιάξει μη.

Κάθε φιλί
αποτελείται εξολοκλήρου από τον κίνδυνο
να ’ναι το τελευταίο.

Διαρκές είναι μόνο
εκείνο το φιλί που ουδέποτε εδόθη.

                                          Σοφές, ειρηνικά το νέμονται
                                           η αναμονή και η παραίτηση

                                       άνθη αντίπαλα οι δυο τους
                                    σε κοινό συμβιβασμένο ανθοδοχείο
                                            κενοτάφιο στολίζουν.»

 


Επιτύμβιο – Κική Δημουλά

(από τη συλλογή της “Μεταφερθήκαμε Παραπλεύρως” -εκδ. Ίκαρος, 2007ω

via

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022

Πόσο ζυγίζει ένα σύννεφο; Σίγουρα όχι όσο νομίζατε

 

Μπορεί στο μυαλό σας τα σύννεφα να είναι ελαφριά σαν πούπουλα. Όμως στην πραγματικότητα ζυγίζουν πολύ περισσότερο απ’ όσο νομίζατε.
Το βάρος τους είναι τόσο μεγάλο που κανείς δεν το πιστεύει. Σύμφωνα λοιπόν με τους επιστήμονες, ένα σύννεφο κατά μέσο όρο ζυγίζει 1,1 εκατομμύρια λίβρες ή αλλιώς περίπου μισό εκατομμύριο κιλά!

Πως συμβαίνει αυτό; Απλά σκεφτείτε πως τα σύννεφα είναι γεμάτα με εκατομμύρια σταγονίδια νερού. Φυσικά σημασία παίζει και η πυκνότητα. Σκεφτείτε λοιπόν μια τεράστια μάζα νερού να περνάει πάνω από τα κεφάλια σας, που ζυγίζει όσο περίπου 100 ελέφαντες.
Τα σταγονίδια απλώνονται σε μια τεράστια επιφάνεια. Χρειάζονται εκατομμύρια από αυτά για να φτιάξουν μια και μοναδική σταγόνα βροχής. Πως αυτή η τεράστια μάζα παραμένει στον ουρανό; Το βάρος δεν συγκεντρώνεται σε ένα σημείο αλλά απλώνεται σε μια μεγάλη επιφάνεια. Τα σταγονίδια από τα οποία αποτελείται το σύννεφο είναι τόσο μικρά, που η βαρύτητα δεν έχει καμία επίδραση σε αυτά. Τα σύννεφα είναι λιγότερο πυκνά από τον ξηρό αέρα, κάτι που τους επιτρέπει να επιπλέουν στον αέρα.

Η Μαλβίνα και ο έρωτας - 10 ατάκες που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ! σαν σήμερα γεννηθηκε

 


Ήταν 7 Ιουνίου του 2002, όταν η Μαλβίνα κλήθηκε να δώσει για πρώτη φορά στην ζωή της, μία μάχη που δεν κατάφερε να κερδίσει, στα 50 της μόλις χρόνια. 

Μια πορεία χρόνων στην τηλεόραση, παρουσιάζοντας εκπομπές όπως το Μalvina Hostess και το Malvina Rixten, θα καταφέρουν να την εκτινάξουν στην κορυφή της προτίμησης του κοινού και να την διατηρήσουν εκεί ακόμα και σήμερα.

Η Μαλβίνα αγάπησε, αγαπήθηκε και μέσα από τα βιώματά της μας χάρισε μερικές από τις πιο έξυπνες ατάκες που διαβάσαμε τα τελευταία χρόνια.

  • «Ή είμαι ερωτευμένη και δυστυχώ με τρόπο αστείο, ή είμαι λογική και πλήττω θανάσιμα»
  • «Στον έρωτα όταν έχεις σταθερές βάσεις, καλή ανατροφή, σωστές χαρακτηρολογικές δομές την χάνεις την αξιοπρέπειά σου απέναντι στον άλλον... διαφορετικά είσαι βλάκας»
  • «Σπάστηκα με την ατάκα σου "Κοίτα να διασκεδάσεις". Δε γουστάρω να περνάω καλά χωρίς εσένα. Θέλω να λες από μέσα σου να είναι όλα μαύρα εκεί που πάει χωρίς εμένα. – γιατί έτσι λέω κι εγώ. Τι να σου κάνω ανωτερότητες; Γιατί είμαστε έτσι φτιαγμένοι να μη μας αρέσει να περνάει καλά ο άλλος χωρίς εμάς»
  • «Σημασία δεν έχει μόνο ποιον αγαπάς, αλλά με ποιον μπορείς να είσαι ο πραγματικός εαυτός σου. Εγώ έτσι είμαι μαζί σου και ξέρω πως με μένα είσαι ο εαυτός σου και θα είμαι ο υπασπιστής σου σε κάθε πετροπόλεμο»
  • .«-Γιατί τα κάνεις αυτά; -Γιατί είμαι αδύναμη, κακομαθημένη και σ' αγαπάω»
  • «Άντρας είναι ένας, ο άντρας μου. Ενδιάμεση κατάσταση δεν υπάρχει»
  • «Θα ευχηθώ αυτό που εύχομαι πάντα. Να γίνει το καλύτερο για σένα και να είμαι κι εγώ εκεί κοντά. Και πιο κοντά να μη γίνεται»
  • «Αν είναι κακό να σκοτώνεις τον πλησίον σου δίχως λόγο, είναι χίλιες φορές πιο κακό να ερωτεύεσαι και να αγαπάς τον πλησίον σου δίχως λόγο»
  • «Οι άνθρωποι όταν είναι να ξεπεραστούν, ξεπερνιούνται όπως οι μόδες»
  • «Άνδρας που δεν είναι τώρα, δεν ήταν ποτέ»

H Μαλβίνα αποφοίτησε από το Αρσάκειο και σπούδασε κυβερνητική στο Παρίσι. Εργάστηκε για πολλά χρόνια ως δημοσιογράφος σε εφημερίδες όπως η Απογευματινή και η Ελευθεροτυπία και ως αρθρογράφος σε περιοδικά όπως η Γυναίκα, το Κλικ, το Φαντάζιο, τα Επίκαιρα, το Ο1, το Symbοl του Επενδυτή. Κάποιες στήλες της, μάλιστα, άφησαν εποχή, όπως το "Επ`αυτοφόρω" στη Γυναίκα και "Σαββατογεννημένη" στο Symbol.

Η τηλεοπτική της καριέρα ξεκίνησε στην ΕΡΤ και συνέχισε στους τηλεοπτικούς σταθμούς ΑΝΤ1,  ΣΚΑΙ, Mega Channel, Star Channel,κ.α. Η Μαλβίνα Κάραλη, έχει αφήσει ιστορία κυρίως με τις απολύτως προσωπικές συνεντεύξεις επωνύμων που έκανε στο Seven και με σατιρικά.

Παράλληλα, ως σεναριογράφος, τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή Χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.

Έγραψε τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος» (εκδ. Καστανιώτη), «Τα κορίτσια της Σαβάνα» (εκδ. Νεφέλη), «Πιο πολύ, πιο πολλοί» (εκδ. Αστάρτη), τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» από την περίοδο 1989-1996 (εκδ. Κάκτος) και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας-Μαλβινέζικα» (εκδ. Αστάρτη). Επίσης, έγραψε την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι»).

Παράλληλα, ως σεναριογράφος, τιμήθηκε με δύο κρατικά βραβεία σεναρίου για τις ταινίες «Ξένια» (1989) του Πατρίς Βιβάνκος και «Κρυστάλλινες Νύχτες» (1992) της Τώνιας Μαρκετάκη. Συνυπέγραψε επίσης τα σενάρια στις ταινίες «Αρχάγγελος του Πάθους» (1987) του Νίκου Βεργίτση και «Ζωή Χαρισάμενη» (1993) του Πατρίς Βιβάνκος.

Έγραψε τα βιβλία «Αθώος σαν αγαπημένος» (εκδ. Καστανιώτη), «Τα κορίτσια της Σαβάνα» (εκδ. Νεφέλη), «Πιο πολύ, πιο πολλοί» (εκδ. Αστάρτη), τη συλλογή δημοσιευμάτων «Ο έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες» από την περίοδο 1989-1996 (εκδ. Κάκτος) και σειρά πέντε βιβλίων μαγειρικής υπό τον γενικό τίτλο «Η κουζίνα της Μαλβίνας-Μαλβινέζικα» (εκδ. Αστάρτη). Επίσης, έγραψε την μυθιστορηματική βιογραφία της Αλίκης Βουγιουκλάκη («Γλυκό κορίτσι»).

via



Δυο νέα υπέροχα παιδικά βιβλία από τις εκδόσεις Πατάκη! Το λεμόνι, Η Μυρτώ και η Σμύρνη των θαυμάτων

 

Η επιστήμη είναι παντού! 10 εύκολα και ενδιαφέροντα πειράματα για να ανακαλύψεις την επιστήμη που κρύβεται μέσα σε ένα… λεμόνι!
Γιατί το κίτρινο λεμόνι επιπλέει και το πράσινο βυθίζεται; Γιατί ένα λεμόνι μπορεί να καθαρίσει ένα χάλκινο νόμισμα; Πώς μπορείς να γράψεις ένα μυστικό μήνυμα με χυμό λεμονιού;

Στην ίδια σειρά κυκλοφορεί:
- Το αυγό

Το βιβλίο θα βρείτε από τις εκδόσεις Πατάκη κάνοντας κλικ εδώ.

ΣυγγραφέαςJugla Cécile / Guichard Jack
ΕκδόσειςΕκδόσεις Πατάκη

ΚατηγορίεςΠαιδικά – Εφηβικά > Βιβλία Γνώσεων & Δραστηριοτήτων
Τίτλος ΠρωτοτύπουLe citron
ISBN9789601696652
Εκδοτικός οίκοςΕκδόσεις Πατάκη
Βάρος0,27
ΔιαθεσιμότηταΔιαθέσιμο στο ράφι
Σελίδες28
Διαστάσεις19.5x22
Ηλικία από4
Ημερομηνίας 1ης παρούσας έκδοσηςΙανουάριος 2022
Ημερομηνία 1ης ΈκδοσηςNathan
«Αυτό το καλοκαίρι θα περάσω ζάχαρη!»
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το 1921, η Χιωτοπούλα Μυρτώ ετοιμάζεται να επισκεφτεί τους συγγενείς της στη γειτονική Σμύρνη για να περάσει το καλοκαίρι μαζί τους. Οι διακοπές στη «Σμύρνη των θαυμάτων» είναι πάντα μαγικές και επιφυλάσσουν πολλές εκπλήξεις για μικρούς και μεγάλους.
Αλίμονο, κάπου μακριά ηχούν τα τύμπανα του πολέμου... Όμως, τι κι αν τα σύννεφα πάνω από τη Μικρά Ασία πυκνώνουν; Οι κάτοικοι του «Παρισιού της Ανατολής» απολαμβάνουν τις χάρες της πιο θαυμαστής πόλης.
Ένα βιβλίο για τη ζωή στη Σμύρνη στις αρχές του 20ού αιώνα, και τις αναπάντεχες και ξεχωριστές ομορφιές μιας από τις πιο ξακουστές πόλεις του ελληνισμού.
Το βιβλίο θα βρείτε από τις εκδόσεις Πατάκη κάνοντας  κλικ εδώ.

ΕκδόσειςΕκδόσεις Πατάκη
ατηγορίεςΠαιδικά – Εφηβικά > Βιβλία Γνώσεων & Δραστηριοτήτων
ISBN9789601696737
Εκδοτικός οίκοςΕκδόσεις Πατάκη
Βάρος0,40
ΔιαθεσιμότηταΔιαθέσιμο στο ράφι
Σελίδες40
Διαστάσεις21x29
Ηλικία από5
Ημερομηνίας 1ης παρούσας έκδοσηςΙανουάριος 2022


Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022

Όταν η Audrey Hepburn αποκάλυψε τα μυστικά της ομορφιάς της!!!

 

Όταν ρώτησαν την Audrey Hepburn να αποκαλύψει τα μυστικά της ομορφιά της, η γοητευτική ηθοποιός έγραψε αυτό το ποίημα όπου και διαβάστηκε στην κηδεία της.

Για να έχετε χείλη ελκυστικά, προφέρετε λόγια καλοσύνης.
Για να έχετε μάτια ωραία , κοιτάζετε τι έχουν οι άνθρωποι το ωραίο πάνω τους.
Για να μένετε αδύνατος, μοιράζεστε το γεύμα σας μ’ εκείνους που πεινάνε.
Για να έχετε όμορφα μαλλιά, αφήστε ένα παιδί να τα χαϊδεύει κάθε μέρα.
Για να έχετε καλή σιλουέτα, βαδίζετε ξέροντας πως δεν είστε ποτέ μόνοι,, γιατί αυτοί που σας αγαπούν ή σας αγάπησαν σας συνοδεύουν.
Οι άνθρωποι, περισσότερο από ότι τα αντικείμενα, έχουν ανάγκη από επιδιόρθωση, κανάκεμα, αναζωογόνηση, φροντίδα, ενδιαφέρον, σωτηρία: μην απορρίπτετε ποτέ κανέναν.
Σκεφθείτε: αν μια μέρα χρειαστείτε χείρα βοηθείας, θα βρείτε μία στην άκρη καθενός από τα δυο χέρια σας.
Γερνώντας, συνειδητοποιείτε ότι έχετε δυο χέρια: Το ένα για να βοηθάτε τον εαυτό σας και το άλλο για να βοηθάτε όποιους έχουν ανάγκη.
Η ομορφιά μιας γυναίκας δεν είναι στα ρούχα που φοράει, στο πρόσωπο ή στο πως φτιάχνει τα μαλλιά της. Η ομορφιά μιας γυναίκας φαίνεται στα μάτια της γιατί αυτή είναι η ανοιχτή πόρτα της καρδιάς, η πηγή της αγάπης της.
Η ομορφιά μιας γυναίκας δεν είναι στο μακιγιάζ της αλλά στην αληθινή ομορφιά της ψυχής της. Είναι στην τρυφερότητα που δίνει, στην αγάπη,
στο πάθος που εκφράζει.
Η ομορφιά μιας γυναίκας ξετυλίγεται με τα χρόνια!!!

Eλληνικό: Παιδική χαρά έκτασης 5.700 τ.μ. μέσα στο Experience Park -Με 35 ξύλινα παιχνίδια, αεροπλάνα [εικόνες]


Σε πλήρη λειτουργία είναι η παιδική χαρά έκτασης άνω των 5.700 τ.μ. στο The Ellinikon Experience Park στο Ελληνικό.Του πρώτου μέρους του Μητροπολιτικού Πάρκου, που παραδόθηκε στο κοινό στα μέσα Δεκεμβρίου του 2021, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου έργου αστικής ανάπλασης στη Ευρώπη, στο Ελληνικό, που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, ο χώρος της παιδικής χαράς που βρίσκεται στην καρδιά του Experience Park, εμπνευσμένος από την ιστορία της πολιτικής αεροπορίας και τη μαγεία της φύσης, προσφέρεται για ψυχαγωγία, εκπαίδευση και εξερεύνηση.
Περιλαμβάνει συνολικά 35 ξύλινα παιχνίδια και κατασκευές που ενθαρρύνουν τα παιδιά να συνδεθούν με τη φύση και να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους. Η παιδική χαρά περιλαμβάνει πολλά διαδραστικά παιχνίδια καθώς και παιχνίδια, φιλικά προς ΑΜΕΑ, που περιβάλλονται από δένδρα και αρωματικούς θάμνους, προσκαλώντας τα παιδιά να γνωρίσουν την φύση μέσα από το παιχνίδι.
Η περιήγησή των παιδιών μεταξύ άλλων γίνεται και σε διάδρομο απογείωσης της παιδικής χαράς, όπου ένα μικρό τελεφερίκ τους «απογειώνει» και τους «ταξιδεύει» μέχρι το ξύλινο αεροπλάνο.

Τα παιχνίδια είναι κατασκευασμένα με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον και σχεδιασμένα πάντα με γνώμονα την ασφάλεια των μικρών επισκεπτών. Ο σχεδιασμός της παιδικής χαράς έχει γίνει από το γραφείο Δοξιάδη και ο εξοπλισμός της έχει δημιουργηθεί από τις διεθνούς φήμης εταιρείες Richter Spielgerate και KOMPAN, προσφέροντας την πιο ασφαλή και συναρπαστική παιδική χαρά στην Ελλάδα, αναφέρεται στην ανακοίνωση.


Το Πάρκο λειτουργεί καθημερινά, από τις 17:00 μέχρι τις 22:00 και η παιδική χαρά από τις 17:00 μέχρι τις 21:00. Η είσοδος στο Πάρκο είναι δωρεάν και η πρόσβαση γίνεται από τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, πολύ κοντά στη στάση Μετρό Ελληνικού. Για την διευκόλυνση των επισκεπτών έχει δημιουργηθεί χώρος ελεύθερης στάθμευσης στο Πάρκο.


Για την ασφάλεια των επισκεπτών τηρούνται οι σχετικές διαδικασίες και συστάσεις που θεσπίζονται από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν το: experiencepark.theellinikon.com.gr



via

Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

Ήρθε η ώρα για φανταστικές παιδικές κατασκευές που θα γεμίσουν δημιουργικά και τον χρόνο των παιδιών σας! 15 παιδικές πασχαλινές κατασκευές ...