Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Yoga για παιδιά!



φωτογραφία από
Προχθές, σκεφτόμουν ότι ο χρόνος που έχω στην διάθεση  μου είναι ελάχιστος και οτι δεν έχω την πολυτέλεια να πηγαίνω και να γυμνάζομαι μόνη μου, κάπου έξω.  

Ύστερα δεν ήμουν σίγουρη ότι ακόμα και εάν μπορούσα θα το έκανα γιατί τον ελάχιστο χρόνο που έχω,  θέλω να τον περνάω, μαζί με το παιδί μου. 

Ψάχνοντας πέτυχα έναν από τους καλύτερους τρόπους για να κάνουμε μαζί,γυμναστική, τη yoga. 



Η επιστήμη της γιόγκα έρχεται από τα βάθη των αιώνων. Επιδιώκει την σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού, βελτιώνοντας την πνευματική και συναισθηματική του κατάσταση.Η Γιόγκα είναι η επιστήμη ενός αρμονικού τρόπου ζωής.Επιδρά σε όλα τα επίπεδα, φυσικό, ζωτικό, διανοητικό, συναισθηματικό και πνευματικό.

• Η λέξη Γιόγκα σημαίνει ενότητα και προέρχεται από την σανσκριτική λέξη yuj που μεταφράζεται: ενώνω. Ένωση, συνταίριασμα, εξισορρόπηση των αντιθέτων.
• Με διάφορες τεχνικές γιόγκα επιφέρουμε ισορροπία στα συναισθήματά μας, σταθερότητα στις διαθέσεις μας, διαύγεια στις σκέψεις μας. Τελικά καταφέρνουμε να ενώσουμε το πνεύμα με την ψυχή, την ατομικότητα μας με το Όλο.
Με πνευματικούς όρους περιγράφεται η ένωση της ατομικής συνειδητότητας με την κοσμική συνειδητότητα. Σε ένα πιο πρακτικό επίπεδο, γιόγκα σημαίνει την εξισορρόπηση και εναρμόνιση του σώματος, του πνεύματος και της ψυχής.
Αυτό επιτυγχάνεται με την εξάσκηση με ασάνες, την γυμναστική της Γιόγκα, με πραναγιάμα, ασκήσεις αναπνοών και συγκέντρωση και διαλογισμό.
Μόλις της έδειξα το βίντεο με μάθημα yoga για παιδιά από την yogaartscentre ξετρελάθηκε! Από τότε μου ζητάει να κάνουμε κάθε μέρα, γιόγκα!

Yoga on Greek Tv
Μάθημα Γιόγκα για Παιδιά YOGA ARTS
με την Ιλιανάντα και την μικρή Χριστίνα.
Από την εκπομπή Καλό Καλοκαίρι.

 Τα παιδιά μέσα από τη yoga αναπτύσσουν την ικανότητα συγκέντρωσης, ισορροπίας και χαλάρωσης. Δυναμώνουν σωματικά, αποκτούν ευλυγισία και συντονισμό του σώματος. Αρχίζουν να αισθάνονται πιο καλά με το σώμα τους και οικοδομούν την αυτοεκτίμησή τους. Χτίζουν αυτοπεποίθηση και επίγνωση του εσωτερικού τους κόσμου. Μαθαίνουν να συνεργάζονται μεταξύ τους αντί να ανταγωνίζονται. Αναπτύσσουν «ενσυναίσθηση» και συμπόνια – την ικανότητα να νιώθουν τους άλλους, καθώς και να αναγνωρίζουν και να σέβονται τα συναισθήματά τους.
Δείτε ένα video με τα ευεργετικά αποτελέσματά της σε παιδιά, σε ένα δημοτικό σχολείο.


 


Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

Φτιάχνουμε ρουχαλάκια για τις κούκλες μας!



Σήμερα με την κορούλα μου, μας ήρθε μία ιδέα καταπληκτική! Να κάνουμε δώρο στην αγαπημένη της κούκλα, καινούργια ρουχαλάκια. Φανταστείτε τη χαρά και την έκπληξη της κούκλας μόλις θα τα αντίκρυζε!


Όμως, είπαμε να να μην τα αγοράσουμε αλλά τα κατασκευάσουμε, εμείς, οι ίδιες. Ψάξαμε και βρήκαμε παλιά υφάσματα, τούλια, πήραμε χρωματιστές κορδέλες και βελόνα, κλωστή και ψαλίδι και αρχίσαμε την δουλειά!
Και το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό! Και το πιο σημαντικό, εμείς, το ευχαριστηθήκαμε πολύ! Εάν ζητάτε  πατρόν για ρουχαλάκια κούκλας, εμείς, βρήκαμε αυτά εδώ!


Υπέροχα παιχνίδια για να φτιάξετε ρουχαλάκια για τις κούκλες σας!

 

Γλυκές αναμνήσεις


Χθες, η κόρη μου παράτησε βιαστικά το φαγητό της, για να πάει μπροστά στην τηλεόραση και να δει μια παλιά ελληνική ταινία. "Μανούλα, εκεί τα σπίτια είναι αλλιώς! Δεν είναι πολυκατοικίες και γιατί δεν έχει ο δρόμος, αυτοκίνητα";
Θυμήθηκα τα δικά μου παιδικά χρόνια. Μεγάλωσα σ'ένα δυόροφο σπίτι με μεγάλη αυλή και κληματαριά, βασιλικούς και γεράνια στην Αθήνα. Τότε απλώναμε την μπουγάδα στην αυλή κι ήταν γιορτή.και έξω από το σπίτι μας, βγαίναμε τσούρμο παιδιά και παίζαμε και τρέχαμε. Όλα κάποτε ήταν αλλιώς...

Τα σπίτια...
Οι δρόμοι...
Οι άνθρωποι...
Και θέλησα να της το πω με ένα τραγουδάκι παλιό και αγαπημένο το "Γέλαγε η Μαρία" του Μίμη Πλέσσα και του Λευτέρη Παπαδόπουλου...Το τραγούδι περιλαμβάνεται στη συλλογή "ο δρόμος" που κυκλοφόρησε το 1969. Τραγουδήθηκε από τον Γιάννη Πουλόπουλο.
Περπατάμε σε μία πόλη που την έχουμε κάνει αυλή των θαυμάτων. Και δεν ξέρουμε που βαδίζουμε.Κι όμως, μου είπαν ένα μυστικό. Η πόλη έχει μαγικά περάσματα ονείρου, παιχνιδιού.

Περπατώ μόνη, όπως εσείς.

αλλά ξέρω καλά που είναι η αγάπη...

Στο χαμόγελο του παιδιού μου,στο χαμόγελο των παιδιών όλου του κόσμου. Ανοίγω ένα κλειστό παράθυρο στη χώρα του παιχνιδιού και μπαίνει φως.

Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, παρακαλώ μοιραστείτε το. Θα το εκτιμούσα. :)


Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Μικροί κηπουροί σε δράση!



 φωτογραφία από
Από τις πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, τώρα την Άνοιξηγια παιδιά αλλά και μεγάλους, είναι η ενασχόληση με την κηπουρική


Άνθρωποι κάθε ηλικίας αρέσκονται να ασχολούνται με τα φυτά γιατί μέσα από αυτή την απασχόληση όχι μόνο έρχονται σε επαφή με την φύση, αλλά χαλαρώνουν και ηρεμούν από το καθημερινό άγχος.


H κηπουρική είναι ένας ωραίος τρόπος για να αποκτήσει το παιδί περιβαλλοντική συνείδηση, εξερευνώντας τη λειτουργία της φύσης. Αν αγαπήσει τον κήπο και τα φυτά από μικρό, θα διατηρηθεί αυτό για όλη τη ζωή του.
Καθήστε, τώρα, αναπαυτικά και ανοίξτε την ένταση των ηχείων σας! Πάρτε αγκαλιά τα μικρά σας και απολαύστε το τραγούδι "Ο κηπουρός" του Βαγγέλη Γερμανού.


Το τραγούδι "Ο κηπουρός" του Βαγγέλη Γερμανού περιλαμβάνεται στη συλλογή "Τα μπαράκια" που εκδόθηκε το 1981. Τραγουδήθηκε από τον ίδιο τον συνθέτη.
Δεν είναι απαραίτητο να ζει κανείς στην εξοχή, ούτε να έχει μεγάλη έκταση για να δημιουργήσει ένα παιδικό κήπο. Ακόμη και σε μερικές γλάστρες στο μπαλκόνι το παιδί μπορεί να καλλιεργήσει πολλών ειδών λαχανικά και λουλούδια. 
Μην ξεχάσετε να προμηθευτείτε τα κατάλληλα πράγματα!

Αν μπορείτε, συνεννοηθείτε με άλλους ενοίκους της πολυκατοικίας για να καλλιεργήσετε τα φυτά στην ταράτσα. Mπορείτε ακόμη να συζητήσετε τη δυνατότητα να δημιουργήσει το σχολείο ή νηπιαγωγείο του παιδιού σας ένα σχολικό κήπο.
Τα 10 πιο εύκολα λαχανικά για παιδιά.
Η αυτοπεποίθηση του μικρού κηπουρού μεγαλώνει όταν οι προσπάθειές του αποδίδουν καρπούς. Επιλέγουμε λοιπόν φυτά που είναι κατάλληλα για παιδιά. 
 Αυτά που προτείνουμε ως τα 10 καλύτερα μεγαλώνουν εύκολα, γρήγορα, και είναι διασκεδαστική η συγκομιδή, ακόμη κι αν η γεύση τους δεν τους πολυαρέσει στην αρχή.

Ηλιοτρόπια
Απαραίτητα για κάθε παιδικό κήπο. 
Φυτέψτε Μάρτη - Απρίλη μόνον 1-2 γιατί πιάνουν πολύ χώρο. Οι σπόροι βλασταίνουν σε μια εβδομάδα, τα φυντάνια μεγαλώνουν σε δύο εβδομάδες και μέσα σε ένα μήνα ξεπερνούν το μισό μέτρο ύψος. Σε 8 εβδομάδες τα μπουμπούκια ανθίζουν αποκαλύπτοντας εκατοντάδες σπόρους. Φυτέψτε τους σπόρους που χρησιμοποιούνται για φαγητό (όχι βέβαια ψημένους και αλατισμένους).
Τα ηλιοτρόπια ξεραίνονται το φθινόπωρο. Οι σπόροι είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνες και σίδηρο. Αφού κρατήσετε μερικούς για την επόμενη σπορά, ψήστε τους υπόλοιπους και σερβίρετέ τους σαν σνακ.

 
Μαρούλια
 Ένας καλός τρόπος να κινήσετε το ενδιαφέρον των παιδιών για τη σαλάτα, γρήγορη και εύκολη σοδειά. Φυτέψτε Σεπτέμβρη - Φλεβάρη σε απόσταση περίπου 25 εκατοστά. Διατηρείστε το έδαφος υγρό, ιδιαίτερα τις δύο πρώτες εβδομάδες. Oι σπόροι βλασταίνουν σε 7-10 μέρες. Η περίοδος ανάπτυξης είναι 40-50 μέρες. 
 
Ραπανάκια
Επίσης γρήγορα αποτελέσματα για τη νεαρή κηπουρό. Οι σπόροι φυτρώνουν σε 3-10 μέρες και μεγαλώνουν πολύ γρήγορα, περίπου σε ένα μήνα. Μπορούν να φυτευτούν πυκνά, σε απόσταση 10-15 εκατοστών. Φυτέψτε τα απ' ευθείας στο παρτέρι από Σεπτέμβρη ως Μάρτη. 
 
Μπιζέλια
Τα μπιζέλια μεγαλώνουν γρήγορα και είναι διασκεδαστικά γιατί τρώγονται απ' ευθείας από το φυτό. Οι σπόροι φυτρώνουν σε 10 μέρες και ωριμάζουν σε 2 μήνες. Φυτέψτε Σεπτέμβρη - Νοέμβρη (στα ψυχρά μέρη Μάρτη - Απρίλη) σε δροσερά μέρη του κήπου προστατευμένα από τον ήλιο και πολύ πυκνά, ανά 3 εκατοστά. Μπορείτε να διαλέξετε αναρριχητικές ποικιλίες ή νάνους.
 
Ντοματάκια
Απολύτως αναγκαία. Είναι τα πιο διασκεδαστικά φυτά για παιδιά, μετά τις φράουλες. Προτιμούμε τα έτοιμα φυντάνια παρά να μεγαλώσουμε από σπόρο. Φυτεύουμε σε ηλιόλουστη θέση Μάρτη - Μάη. Δίπλα σε κάθε φυντάνι στερεώνουμε πάσσαλο 60 εκατοστών και καθώς μεγαλώνουν τα φυτά, τα δένουμε χαλαρά. Ρίχνουμε μπόλικη κοπριά και ποτίζουμε στο χώμα, διατηρώντας τα φύλλα στεγνά. Η περίοδος ανάπτυξης είναι 50-75 μέρες. Τα ντοματάκια μεγαλώνουν πολύ καλά και σε γλάστρες.
 
Καπουτσίνοι
Λουλούδια περισσότερο παρά λαχανικά, μεγαλώνουν πολύ εύκολα και γρήγορα και ενθαρρύνουν τη νεαρή κηπουρό. Τα κίτρινα, πορτοκαλί και κόκκινα άνθη εμφανίζονται 50 περίπου μέρες μετά από τη φύτευση. Προτιμούν ηλιόλουστα σημεία, όχι πολύ υγρό χώμα και με λίγη κοπριά εξαπλώνονται απίστευτα. Τα φύλλα έχουν μια πιπεράτη γεύση που δίνει ενδιαφέρον στις σαλάτες, αλλά και τα εδώδιμα άνθη προστίθενται στις σαλάτες για χρώμα. Μάλιστα τα μπουμπούκια χρησιμοποιούνται σαν υποκατάστατα της κάπαρης, συντηρημένα σε άλμη. Δοκιμάστε, όπως και τα ντοματάκια, να τα μεγαλώσετε και σε κρεμαστές γλάστρες.


 
Φασόλια
Εύκολα, γρήγορα και διασκεδαστική συγκομιδή. Οι σπόροι φυτρώνουν σε 4-8 μέρες και ωριμάζουν σε 2 μήνες. Φυτεύουμε από Μάρτιο ως αρχές Ιούνη (για όψιμα Αύγουστο), σε μικρή απόσταση, ανά 10 εκατοστά. Χρειάζονται ηλιόλουστη θέση, υγρό χώμα και κοπριά. Επιλέγουμε αναρριχητικές ή έρπουσες ποικιλίες. Δεν βρέχουμε τα φύλλα στο πότισμα. 
 
Καρότα
Οι σπόροι του καρότου φυτεύονται απ' ευθείας στο έδαφος. Αργούν να φυτρώσουν, πρέπει λοιπόν να κάνετε υπομονή. Ωριμάζουν σε 2 μήνες. Το χώμα πρέπει να είναι αφράτο, χωρίς πέτρες, για να αναπτυχθεί προς τα κάτω το καρότο. Ποτίζετε καλά και αραιώστε τα φυντάνια όταν φυτρώσουν, γιατί η πυκνή φύτευση δίνει φύλλα χωρίς ρίζες. Προτιμήστε τις μικρές ποικιλίες για παιδιά, γιατί μεγαλώνουν πιο γρήγορα και τρώγονται πιο ευχάριστα. Φυτεύουμε Σεπτέμβρη - Οκτώβρη ή Φλεβάρη - Απρίλη.
 
Πατάτες
Δεν αποτυγχάνουν ποτέ. Οι κόκκινες ποικιλίες μεγαλώνουν πιο γρήγορα από τις άσπρες και τα παιδιά μάλλον τις προτιμούν. Κόβουμε την πατάτα σε κομμάτια με 2 τουλάχιστον "μάτια" το καθένα και φυτεύουμε Γενάρη - Φλεβάρη ή μέσα Ιουλίου - τέλος Αυγούστου σε αυλάκια, ανά 30-40 εκατοστά, με τα μάτια προς τα πάνω. Καθώς μεγαλώνει το φυτό, σωρεύστε το χώμα γύρω του ώστε να υπάρχει χώρος για τους κονδύλους. Όταν το φυτό μαραθεί ανοίγουμε τα λοφάκια και ψάχνουμε για τη σοδειά.
Κολοκύθα
Αν έχετε χώρο, είναι ιδανικό λαχανικό για παιδικό κήπο. Φυτεύουμε τους σπόρους σε λοφάκι, Απρίλη - Μάη (για όψιμα, σπέρνουμε Ιούλιο). Ανοίγουμε τρεις τρύπες και παραχώνουμε από ένα σπόρο στην κάθε τρύπα. Βλασταίνουν σε μια εβδομάδα, μετά από μερικές μέρες σχηματίζονται τα φύλλα και τα φυτά αρχίζουν να έρπουν στο χώμα. Αφού σχηματιστούν τρεις κολοκύθες σε κάθε φυτό, κόβουμε όποια άνθη εμφανιστούν. Οι κολοκύθες ωριμάζουν σε 80-120 μέρες, όταν είναι σκληρές στο εξωτερικό και ακούγονται κούφιες. Η συγκομιδή γίνεται με κλαδευτήρι και χρειάζεται να επιβλέπει ή να την κάνει ενήλικος. Η σάρκα της κολοκύθας γίνεται πίτα. Τον φλοιό αν τον έχετε κρατήσει ολόκληρο μπορείτε με μερικές τρύπες να τον κάνετε φωτιστικό κήπου. Οι σπόροι αφού πλυθούν, ψήνονται με αλάτι και τρώγονται. Μην ξεχάσετε να κρατήσετε μερικούς για να φυτέψετε του χρόνου.
Και μερικές άλλες καλές επιλογές: Καλαμπόκι (εύκολο, χρειάζεται πολύ κοπριά και πότισμα), πιπεριές, κρεμμυδάκια (εύκολα), κολοκυθάκια, φράουλες, καρπούζια (παρόμοια με τις κολοκύθες). 
Συμβουλές για παιδική κηπουρική:

* Κάθε παιδί πρέπει να έχει το δικό του παρτέρι ή τις δικές του γλάστρες. Πρέπει ο χώρος να είναι μικρός και να βρίσκεται στο καλύτερο σημείο του κήπου ή του μπαλκονιού σας, όπου υπάρχει το καλύτερο χώμα και φως. Φυτέψτε μόνο 2 ή 3 φυτά από κάθε είδος. Προετοιμάστε την επιτυχία.
 
* Δώστε στα παιδιά σας καλά εργαλεία. Αν μπορούν να τα χειριστούν, αφήνετε να χρησιμοποιούν τα δικά σας εργαλεία. Έτσι αναγνωρίζετε τη σημασία της δουλειάς τους. Εναλλακτικά μπορείτε να προμηθευτείτε καλής ποιότητος παιδικά εργαλεία από καταστήματα παιχνιδιών ή κέντρα κήπου. Δεν πρέπει όμως να είναι εύθραυστα, γιατί αυτό εκνευρίζει τα παιδιά. 
 
 * Δεν είναι απαραίτητο να αγοράσουμε πλαστικές γλάστρες. Φυτεύουμε μέσα σε κάθε δοχείο που βρίσκουμε κατάλληλο. Μισοβάρελα, τενεκέδες (χωρίς αιχμηρές γωνίες), κουτιά από κονσέρβες, κρεμαστές γλάστρες, παλιά καλάθια επενδυμένα με πλαστικό, τρύπιες κατσαρόλες, κουβάδες, λεκάνες, ποτιστήρια. Δείχνουμε έτσι στο παιδί ότι δεν υπάρχουν σκουπίδια, όλα μπορούν με ένα όμορφο βάψιμο και περιποίηση να χρησιμοποιηθούν και πάλι.

 
* Μοιράζοντας τους σπόρους, χώμα, εργαλεία κ.ο.κ., ενθαρρύνετε τη συνεργασία και την κοινοχρησία, αλλά και την υπευθυνότητα (τακτοποίηση και καθάρισμα των εργαλείων). Μπορείτε βέβαια να δώσετε στο κάθε παιδί τα δικά του εργαλεία.
* Τα παιδιά πρέπει να κάνουν όλη τη διαδικασία, από το σπόρο μέχρι το τραπέζι του φαγητού. Μαθαίνουν καλύτερα όταν καταλαβαίνουν το πλαίσιο της δραστηριότητάς τους. Έτσι καταλαβαίνουν ότι ο κήπος είναι διασκέδαση, αλλά όχι παιχνίδι. Νιώθουν ότι συνεισφέρουν κι αυτά στις ανάγκες της οικογένειας. Εκτός από το φύτεμα και την περιποίηση των φυτών, πρέπει να μαζέψουν μόνα τους καρπούς και να ετοιμάσουν το φαγητό με αυτά, όσο μικρή κι αν είναι η σοδειά τους (στο μέτρο βέβαια που μπορούν).

 
* Αντί να προσπαθείτε να εξηγήσετε με λόγια, δείξτε τους εικόνες.
* Η προσοχή τους περισπάται εύκολα. Δώστε τους διάφορα πράγματα να κάνουν, ώστε να αρχίσουν αμέσως τη δουλειά και να είναι συνεχώς απασχολημένα. Ειδικά το σκάψιμο έχει μια ατέλειωτη γοητεία...
* Καλλιεργώντας τον κήπο θα λερωθούν. Η επαφή με το χώμα είναι αναγκαία και επιθυμητή.
* Αν το παιδί είναι πολύ μικρό, μπορεί να χρειαστεί να βοηθήσετε λίγο στα κρυφά. Μερικές δουλειές δεν είναι ευχάριστες και το παιδί ίσως να μη μπορεί πάντα να κάνει όλες τις δουλειές. Ίσως χρειαστεί να μαζέψετε τη νύχτα μερικούς γυμνοσάλιαγκες από τα μαρούλια, ή να τυλίξετε το λάστιχο. Το παιδί δεν χρειάζεται να ξέρει την κάθε μικρή βοήθεια που προσφέρετε, το βασικό είναι να νιώθει ότι το παρτέρι είναι δικό του. 

 
* Προσέξτε όλες τις προσπάθειές τους. Ακόμη και ο μικρότερος έπαινος αυξάνει την αυτοεκτίμησή τους. Αναγνωρίστε τις αποτυχίες τους σαν μέρος της κηπουρικής. Το σημαντικό είναι να αγαπήσει το παιδί τον κήπο του, κι όχι η σοδειά που θα μαζέψει.
* Επιδείξτε τη δουλειά του παιδιού στους επισκέπτες σας, με τον ίδιο ενθουσιασμό που δείχνετε και τα δικά σας φυτά. Πάρτε τους επισκέπτες σας για μια βόλτα στον κήπο ή το μπαλκόνι, φωτογραφείστε τη σοδειά και στείλτε τη φωτογραφία στους παππούδες και γιαγιάδες. Η προσοχή που συγκεντρώνει η δουλειά τους είναι το καλύτερο κίνητρο για τα παιδιά ώστε να συνεχίσουν να ασχολούνται. Προτείνετέ τους αν θέλουν να χαρίσουν λίγα λαχανικά όπου προτιμούν, π.χ. στους φίλους ή τον παππού και τη γιαγιά.

 
* Μην τους επιβάλλετε τι θα κάνουν, αλλά να δείχνετε με το παράδειγμα του δικού σας κήπου και με τις προτάσεις.
* Φτιάξτε ένα ημερολόγιο εργασιών, ώστε να έχει όλο το χρόνο ενδιαφέρουσες ασχολίες, με διαφορετικά φυτέματα, λιπάνσεις, συγκομιδές κτλ.
* Μετά από κάθε δραστηριότητα προσπαθούμε να επαναλάβουμε αυτά που μάθαμε. Συζητείστε τι έκανε, τι είδε, ποιο πρέπει να είναι το επόμενο βήμα. Μπορεί ακόμη να ζωγραφίσει τα φυτά ή να κρατήσει ένα ημερολόγιο εργασιών, ή ένα τετράδιο με αποξηραμένα φύλλα και λουλούδια. Αν δεν ξέρει να γράψει, μπορεί να σας τα υπαγορεύει.
* Προσπαθείστε να εμπλέξετε στην κηπουρική και άλλα παιδιά, συγγενείς, γείτονες, συμμαθητές ή φίλους. Το κοινό ενδιαφέρον εντείνεται.
* Όταν ταξιδεύετε σε αγροτικές περιοχές, σταματήστε το αυτοκίνητο και δείξτε στο παιδί σας τις καλλιέργειες στα γύρω χωράφια. Επισημάνετε όμως τα λάθη της βιομηχανικής γεωργίας: 
"- Δεν υπάρχουν πουλιά, έντομα ή σκουλήκια". 
Σχολιάστε ακόμη και τα λαχανικά στο σουπερμάρκετ ή στη λαϊκή αγορά:
"- Ήρθε πάλι ο καιρός για μελιτζάνες", 
"- Αυτά τα μαρούλια τα έχουν φάει κάμπιες",  ή ρωτήστε τον φιλικό παραγωγό: 
"- Θέλουν πολύ ήλιο τα καρότα;".
* Και μια αναγκαία προειδοποίηση: Αποφύγετε κάθε χημικό λίπασμα, εντομοκτόνο, ζιζανιοκτόνο. Όχι μόνο είναι αντίθετο με το σκοπό της δραστηριότητας (παρεμβαίνουν εξωτερικά εντατικά στοιχεία στον κύκλο της φύσης), αλλά και ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ!
* Μια άλλη ιδέα: μπορείτε να φυτέψετε σπόρους ή τμήματα φυτών που δεν καταναλώνονται. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι τίποτε δεν πάει χαμένο στη φύση, ότι ο κύκλος της φύσης δεν σταματάει στο τραπέζι μας, ότι το κουκούτσι του φρούτου που φάγαμε δεν είναι σκουπίδι αλλά ένας μικρός θησαυρός που μπορεί να μας δώσει νέα φυτά. Ένα κουκούτσι από λεμόνι, για παράδειγμα, ή κάθε εσπεριδοειδές, δίνει ένα όμορφο δεντράκι με διακοσμητικό γυαλιστερό πράσινο φύλλωμα (δεν είναι όμως, τα περισσότερα, καρποφόρα). Άλλα τέτοια φυτά είναι:
- Χουρμάδες: παραχώνουμε τα κουκούτσια σε μια γωνιά που το παιδί ποτίζει τακτικά. Το φυτό μπορεί να γίνει ένας όμορφος ψηλός φοίνικας (τα φύλλα είναι σκληρά και γωνιώδη).
- Ροδιά: Φυλλοβόλος θάμνος, χρειάζεται πότισμα.
- Αβοκάντο: (φυτεύουμε το κουκούτσι με τη μύτη προς τα πάνω και αφήνουμε το πάνω μισό έξω από το χώμα. Ποτίζουμε άφθονα).
- Ανανάς: Κόβουμε την κορυφή και ένα εκατοστό από το φρούτο. Φυτεύουμε σε μίγμα κομπόστ και άμμου και διατηρούμε υγρό.
- Όταν μαγειρεύουμε καρότα ή ρέβες, κόβουμε την κορυφή με κοφτερό μαχαίρι, πετάμε όλα τα φύλλα εκτός από τα μικρά τρυφερά στο κέντρο και δίνουμε στα παιδιά να φυτέψουν. Μέσα σε ένα μήνα αναπτύσσονται διακοσμητικά λεπτά μακριά φύλλα. 

 
Πηγές: EarthEasy: δικτυακός τόπος:
Παν/μιο Ιλλινόις - Ο πρώτος μου κήπος: δικτυακός τόπος: 
George Seddon: Your Indoor Garden. Michell Beazley, London 1976

Τέλος, μια πολύ ωραία ιδέα είναι να ζωγραφίσετε με τα παιδιά σας τα δικά σας γλαστράκια για τα λουλουδάκια σας!

Παρακολουθήστε, ακόμα, αυτό το βίντεο που έχει πολύ χρήσιμες οδηγίες για να φτιάξετε ένα κουτί κήπου για τα παιδιά σας!

Διάπλαση των Παίδων



Η γέννηση ενός παιδιού αλλάζει για πάντα τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο...Μαζί με την αγάπη, έρχεται και το βάρος της τεράστιας ευθύνης...Είμαστε πια οι μεγάλοι, οι δυνατοί...Είμαστε έτοιμοι, όμως;
Το να μεγαλώνεις παιδιά ίσως είναι από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ζωή μας. Το να τα βλέπεις να μεταμορφώνονται από μωρά σε άτομα ανεξάρτητα, υπεύθυνα, έξυπνα και χρήσιμα στην κοινωνία είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή.
Η οικογένεια διαμορφώνει την συμπεριφορά των παιδιών, μεταδίδει τον πολιτισμό, την γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα.Νομίζω οτι γονείς θα πρέπει να προστατεύουν και να φροντίζουν τα παιδιά τους. 
Όμως, αυτό θα πρέπει να γίνεται με μέτρο και με συναίσθηση του τι άλλο στερούν από το παιδί όταν δεν του επιτρέπουν διάφορα πράγματα ή όταν παρεμβαίνουν άκριτα.Όλα τα παιδιά χρειάζονται ευκαιρίες να εξερευνήσουν τον φυσικό και τον συναισθηματικό κόσμο γύρω τους, χωρίς τη συνεχή παρέμβαση των γονιών τους, προκειμένου να αποκτήσουν σιγουριά, αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα, χαρακτηριστικά που θα τους ακολουθούν μια ζωή. 
Είχα δει στο παρελθόν, μια εκπομπή το κουτί της Πανδώρας, με θέμα το παιδί που μου άρεσε πολύ και με έβαλε σε προβληματισμό...
 









Καθημερινά, βομβαρδιζόμαστε από πάρα πολλές πληροφορίες για το πώς να είμαστε καλύτεροι γονείς, για το ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες των παιδιών αλλά και τους κινδύνους που απειλούν τα παιδιά μας, στο δρόμο, στο σχολείο, ακόμα και μέσα στην  ασφάλεια του ίδιου μας του σπιτιού μέσω του διαδικτύου. Με λίγα λόγια, δεν είναι καθόλου εύκολη δουλειά να είναι κανείς γονιός.
Υπερπροστατευτικοί είναι οι γονείς που έχουν την τάση να προσφέρουν υπερβολική προστασία στο παιδί: αυτοί που ανησυχούν υπέρμετρα για την υγεία του, θέτουν συνεχώς υπό παρατήρηση τη συμπεριφορά του, σκέφτονται και αποφασίζουν για λογαριασμό του, αποθαρρύνουν, με δυο λόγια, την ανάληψη πρωτοβουλιών από το ίδιο.Ένα παιδί χρειάζεται χώρο για να αναπνέει...
Η συμπεριφορά του υπερπροστατευτικού γονέα έχει άλλοτε κυριαρχικό και άλλοτε υποτακτικό χαρακτήρα : Από τη μια, εμποδίζει το παιδί να αποφασίσει και να ενεργήσει αυτόνομα, υποτάσσοντας το παιδί στις δικές του προσδοκίες και, από την άλλη, ως αντάλλαγμα, επιδεικνύει υπερβολική ανεκτικότητα σε κάθε ιδιοτροπία του παιδιού, εκπληρώνοντάς του κάθε επιθυμία. Ένας τέτοιος συνδυασμός καταπίεσης και υποχωρητικότητας οδηγεί το παιδί στην έκφραση ενός συναισθήματος φόβου και αβεβαιότητας προς κάθε καινούρια εμπειρία, γεγονός που αναστέλλει τη φυσική του τάση για εξερεύνηση του κόσμου που το περιβάλλει και, επομένως, την ομαλή πορεία του προς την ωρίμανση.
Ολοένα και περισσότεροι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο «κίνδυνος» κάνει καλό στα παιδιά. Φυσικά κάνουν λόγο για ελεγχόμενο ρίσκο στα παιδικά παιχνίδια και επισημαίνουν τη θετική επίδραση που μπορεί αυτό να έχει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών- κυρίως προβάλλοντας τα προβλήματα που πιθανόν να προκαλέσει η υπερπροστασία.


Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, παρακαλώ μοιραστείτε το. Θα το εκτιμούσα. :) 


Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Καρουζέλ

 φωτογραφία από
Χθες, ήμασταν με την κόρη μου στο αυτοκίνητο ώρα, άρχισε να μου ζητάει να της πω αινίγματα. Είπα, δυο - τρία αλλά μετά είχα ζαλιστεί και δεν μου ερχόταν στο μυαλό κανένα...Και άρχισε να μου λέει, τα δικά της. Κι η κούραση έφυγε και ήρθε το χαμόγελο...
Και τότε θυμήθηκα αυτό...Δεν είναι αίνιγμα αλλά θα μπορούσε...



Μ' αλογάκι φτερωτό 
ανεβαίνω στ΄όνειρο.
Η καρδούλα μου πηγή
κι η χαρά μου αχώρευτη.
Κώστας Καλαπανίδας
Πολύ θα ήθελα να ανέβω σ' ένα καρουζέλ  και να νοιώσω και πάλι παιδί.Καβάλα στ΄όνειρο,σε έναν πολύχρωμο,μαγικό κόσμο του παιχνιδιού! 
"Μ'ένα άλογο, μανούλα, να πετάξουμε πάνω στον ουρανό"!
Η Αντριάνα με παίρνει από το χέρι και πετάμε στην χώρα του ονείρου!

Απο εκεί πάνω κάθε παιδικό όνειρο, γίνεται πραγματικότητα, με το χαμόγελο! Ελάτε μαζί μας και απολαύστε  αυτή την μαγική βόλτα στ' όνειρο! Σήμερα είναι Κυριακή, στο ημερολόγιο...στην καρδιά μας...Πάμε μια βόλτα στο λούνα παρκ

Προς τα που βαδίζει η παιδεία μας...

 φωτογραφία από
Η έμπνευση, η δημιουργικότητα η αγάπη και ο σεβασμός για τον άνθρωπο και τη φύση δεν υπάρχουν στην κοινωνία μας και το κάθε εκπαιδευτικό σύστημα απλώς αντικατοπτρίζει την κοινωνία από την οποία παράγεται. Και το κάθε εκπαιδευτικό σύστημα αναπαράγει τις κοινωνικές δομές. Εάν είναι σαθρό, το πρόβλημα είναι ηθικό και κοινωνικό και αφορά όλους μας...Από τον αυτοσεβασμό που έχουμε έως τις αξίες που καλλιεργούμε κάθε μέρα με το παράδειγμά μας, στα παιδιά μας... Και μετά λύπης μου διαπιστώνω πόσο κάθε μέρα αυξάνονται τα φαινόμενα που δείχνουν ότι κάτι δεν πάει γενικά καλά....

Οι περισσότεροι, απλώς, κατηγορούμε ο ένας τον άλλο, μη αναλογιζόμενοι τις ατομικές μας ευθύνες, χωρίς να παραβλέπω τις όποιες πρέπει κατά καιρούς να αποδίδονται. Όμως, η αλλαγή είναι θέμα αγάπης προς την ζωή και τα παιδιά είναι η ελπίδα. Αρκεί να τα βοηθάμε να πετάξουν και όχι να τους κόβουμε τα φτερά...
Και δυστυχώς, μετα λύπης μου ακόμα δεν πιστεύω πως η κοινωνία μας είναι ώριμη και συνειδητοποιημένη για αλλαγή... Αλλαγή κουλτούρας, αξιών, προτεραιοτήτων. Τα απαρχαιωμένα κτίρια που βλέπει μια μαμά είναι τα ερείπια μιας κοινωνίας που απαξιώνει τα ανθρώπινα δικαιώματα που ευτελίζει αξίες και που κάνει γκρίζα τα όνειρά μας. 

Μα τα όνειρα των παιδιών είναι φωτεινά μας ταξιδεύουν στη χώρα της φαντασίας, του παραμυθιού και της τέχνης, του παιχνιδιού. Μας ταξιδεύουν σε ένα ανώτερο κόσμο αξιών. Πόσο πιο λίγοι είμαστε από αυτά τα θεία δώρα που μας έδωσε η ζωή...

Πάντα,  ελπίζω και ονειρεύομαι όπως εσείς...

Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, παρακαλώ μοιραστείτε το. Θα το εκτιμούσα. :)


Με την κόρη μου βόλτα στο Αττικό ζωολογικό πάρκο!

Τι λέτε πάμε μια βόλτα με τα παιδιά μας στο αττικό ζωολογικό πάρκο; Η κόρη μου ξετρελάθηκε και θέλει πολύ να ξαναπάμε...
"Το Αττικό ζωολογικό πάρκο είναι αναμφισβήτητα ένα από τα μέρη που πρέπει να επισκεφτούν μικροί και μεγάλοι.


Αποτελείται από έναν τεράστιο υπαίθριο χώρο, περίπου 200 στρεμμάτων, ο οποίος περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία ζώων, από όλες τις ηπείρους, είτε μιλάμε για, ερπετά, για πτηνά, για θηλαστικά, κ.α.
Το Αττικό πάρκο που βρίσκεται στα Σπάτα, δέχεται καθημερινά εκατοντάδες κόσμο, ενώ Σαββατοκύριακα και αργίες ξεπερνά τους χιλιάδες, προσφέροντάς τους μια εμπειρία αξέχαστη, καθώς όχι μόνο τους ψυχαγωγεί, αλλά τους δίνει τη δυνατότητα να μάθουν πράγματα για τα κάθε ειδών ζώα που φιλοξενεί.


Πράγματι, έξω από τον περιφραγμένο χώρο του κάθε ζώου, οι επισκέπτες βρίσκουν πληροφορίες για τις διατροφικές συνήθειες και το ιστορικό του, στα ειδικά διαμορφωμένα ταμπλό που έχουν στηθεί από τους υπεύθυνους, με σκοπό να καταστήσουν την επίσκεψη αυτή όσο το δυνατόν πιο εποικοδομητική.


Επειδή το πάρκο είναι αρκετά μεγάλο και κάποια στιγμή πιθανόν να κουραστείτε, οι ειδικά διαμορφωμένοι χώροι με τραπέζια και ομπρέλες για πικ-νικ, καθώς και η παιδική χαρά, με το καρουζέλ, που ξετρελαίνει τους μικρούς, περιμένουν  να σας ξεκουράσουν ώστε με φορτισμένες και πάλι μπαταρίες, να συνεχίσετε την μαγική αυτή περιήγηση στη σαγηνευτική ομορφιά του κόσμου των ζώων.

Φυσικά δεν γίνεται να παραλείψετε την  υπέροχη επίδειξη των δελφινιών, που αφήνει με ανοιχτό το στόμα, κάθε επισκέπτη και που περνάει σημαντικά οικολογικά μηνύματα. Επειδή όμως πραγματοποιείται συγκεκριμένες ώρες, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα του Αττικού Πάρκου,  www.atticapark.com , για τις ώρες που θα το επισκεφτείτε.



Το πάρκο, στη προσπάθειά του να μας ενημερώσει όσο το δυνατόν καλύτερα για το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζούμε, αλλά και για την εξέλιξή του μέσα στο χρόνο,  διευρύνεται όλο και περισσότερο, κατασκευάζοντας αυτή τη στιγμή δύο νέα πάρκα το “Δεινοσαυρόπολις” και το “Ωκεανόπολις”.
 Αξίζει να το επισκεφτείτε, γιατί η κατανόηση του φυσικού μας περιβάλλοντος είναι σημαντική για όλους".
Πηγή: Βορεινή  εφημερίδα βορειοανατολικής Αττικής


Τώρα, με τα ζωάκια της,  παίζουμε ότι είναι ιδιοκτήτης ενός ζωολογικού πάρκου και ταΐζει καθημερινά τα ζώα. Ύστερα βάζουμε μουσική και παίζουμε πως ζουν τα ζώα τις 4 εποχές του χρόνου.

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Σου χαρίζω όλα τ' αστέρια τ΄ουρανού...


φωτογραφία από
"Μαμά από τι υλικό είναι οι άνθρωποι"; "Από αστρόσκονη, κορούλα μου "...Σήμερα σας προτείνω το ακατόρθωτο! Να χαρίσουμε στο παιδί μας όλα τ΄αστέρια τ' ουρανού... Πώς;
Το παιδί αποχτά το  δικό του μικρό πλανητάριο και μυείται  στην αστρονομία, παίζοντας. Η συσκευή αυτή, προβάλλει εκατοντάδες αστερισμούς στο ταβάνι ή στον τοίχο του παιδικού δωματίου  ενώ μπορείτε να βρείτε ποιοι αστερισμοί βρίσκονται την ίδια στιγμή στον ουρανό…


Να κάνετε ευχές πολλές, τα όνειρά τους να πραγματοποιηθούν.

Αποκτήστε το δικό σας μικρό πλανητάριο και γίνετε «άσσοι» στην αστρονομία. 

Η συσκευή αυτή προβάλλει εκατοντάδες αστερισμούς στο ταβάνι ή στον τοίχο του δωματίου σας, ενώ σας δίνεται και η δυνατότητα να βρείτε ποιοι αστερισμοί βρίσκονται την ίδια στιγμή στον ουρανό.

 Όταν βλέπετε με το παιδί σας τ' αστέρια στον ουρανό κάπου εκεί, υπάρχουν μαγικά περάσματα στη χώρα του ονείρου και του παιχνιδιού...



 

Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

Ήρθε η ώρα για φανταστικές παιδικές κατασκευές που θα γεμίσουν δημιουργικά και τον χρόνο των παιδιών σας! 15 παιδικές πασχαλινές κατασκευές ...