Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Μαγειρεύουμε παραμύθια με την Γραμματική της Φαντασίας !




 
Από τότε  που η Αντριάνα ήταν μωρό, άκουγε κάθε μέρα παραμύθια. Γιατί τα παραμύθια είναι μαγικά....Και τα παιδιά τα λατρεύουν.Όταν, πριν χρόνια, ήμουν φοιτήτρια στο Παιδαγωγικό, μια καλή νεράιδα με είχε επισκεφτεί και μου  έκανε δώρο το βιβλίο του Ροντάρι την Γραμματική της Φαντασίας. 

Το είχα βάλει στη βιβλιοθήκη μου και είχε μείνει σκονισμένο σε ένα ράφι του μυαλού μου...Αλλά όταν αποχτάς ένα παιδί, αυτό ναι, μάλιστα, είναι μια επίσκεψη θεϊκή και πρέπει να την ευχαριστείς κάθε μέρα.

 Γιατί ένα παιδί κάνει τη ζωή μοναδική. Έτσι, κάθε μέρα, μπαίνουμε με την Αντριάνα στην μαγική κουζίνα των παραμυθιών, ανοίγουμε τον τσελεμεντέ μας, την γραμματική της φαντασίας τουΡοντάρι και παίζουμε παιχνίδια, μέσα από τα οποία μαγειρεύουμε τα δικά μας παραμύθια.  

Πάμε λοιπόν! Πώς θα φτιάξουμε τα δικά μας παραμύθια.
  • Ξεκινάμε από λέξεις ή αντικείμενα
Λέμε στο παιδί να σκεφτεί μια λέξη. Βάζουμε κι εμείς μια στο μυαλό μας. Μετά, συνδυάζοντας τις δύο λέξεις, ξεκινάμε μια ιστορία.Π.χ. μια μέρα που καθάριζα με την ηλεκτρική σκούπα  σκέφτηκα και φτιάξαμε με την Αντριάνα ένα παραμύθι με μία μαγική σκούπα που κατάπινε όλα, όσα την ενοχλούν. Ξέρετε τι μου είπε οτι καταπίνει; Το σκοτάδι, τους κροκόδειλους και τις κακές μάγισσες των παραμυθιών!
  • Χρησιμοποιούμε τους ήχους
Μπορούμε να ηχογραφήσουμε διάφορους ήχους της καθημερινότητας. Τον αέρα, την θάλασσα, την βροχή... 

  • Τι θα συνέβαινε αν...
Το παραμύθι μας ξεκινά από μια φανταστική υπόθεση, κατά προτίμηση αρκετά ακραία ή παράλογη. Τι θα συνέβαινε αν έβρεχε ο ουρανός καραμέλες...Αυτά και άλλα πολλά παίζουμε και για να δείτε και να μάθετε  περισσότερα  στο βιβλίο 


Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, παρακαλώ μοιραστείτε το. Θα το εκτιμούσα. :)


Ο Μικρός αναγνώστης με αγάπη στα παιδιά!


Σήμερα, σας προτείνω να επισκεφτείτε τον  Μικρό αναγνώστη  τη νέα ιστοσελίδα  που δημιουργήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου, με στόχο την προώθηση του βιβλίου και τη διάδοση της φιλαναγνωσίας και απευθύνεται σε παιδιά 6 έως 12 ετών.

Ο Μικρός αναγνώστης
Ο «Μικρός Αναγνώστης» επιδιώκει:
  • να ενημερώσει τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, για όλα όσα συμβαίνουν για και γύρω από το βιβλίο. 
    - ποια βιβλία κυκλοφόρησαν τελευταία για την ηλικία μου; 
    - εάν μ΄ ενδιαφέρει το θέμα της οικολογίας μπορώ να βρω βιβλία σχετικά με το θέμα αυτό; 
    - που μπορώ να βρω κοντά στο σπίτι μου μια βιβλιοθήκη; 
    - εάν είμαι μικρός και δεν ξέρω να διαβάζω μπορώ να ακούσω μια ιστορία στον κόμβο;
  • να συστήσει τους δημιουργούς των βιβλίων σε παιδιά και νέους ώστε να εξοικειωθούν με τα πρόσωπα πίσω από τα βιβλία και να γοητευθούν από τη δημιουργική διαδικασία. 
    - πώς γράφεται ένα βιβλίο;
    - πώς οι λέξεις γίνονται εικόνες;
    - πώς τυπώνεται; 
    - πως ψηφιοποιείται;

    Σε αυτά και άλλα ερωτήματα καλούνται να απαντήσουν κάθε μήνα συγγραφείς και εικονογράφοι που ανοίγουν την πόρτα του γραφείου ή του εργαστηρίου τους στα παιδιά.
  • να δημιουργήσει ένα πλέγμα παιχνιδιών και διασκεδαστικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με το βιβλίο και εξοικειώνουν το παιδί με τίτλους, δημιουργούς και ιστορίες δίνοντας έτσι ερεθίσματα για ανάγνωση.
  • να ζυμώσει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών μέσα από διαγωνισμούς γραφής, εικονογράφησης και συγγραφικά παιχνίδια.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...